Profesorii de educație civică și de limbă engleză beneficiari ai proiectului „Engleza - catalizator al democrației în școli” au participat la un schimb de experiență în cadrul webinarului „Scoala democratica – concept si mod de functionare”
Ce este o școală democratică?
Cum sunt antrenați elevii în procesul educațional?
Cum aceștia sunt evaluați?
Care este rolul profesorului de educație civică și pentru societate?
Cum poate fi creat un atelier al democrației?
La toate aceste întrebări dar și la multe altele au aflat răspunsul cei 60 de profesori de educație civică și pentru societate beneficiari și de limbă angleză ai proiectului „Engleza - catalizator al democrației în școli”.
Prezent la webinar a fost și profesorul de științe educaționale din Statele Unite ale Americii, de la Școala „Tallgrass Sudbury” din statul Illinois, Ben Huizenga, acesta a împărtășit experiența și modul de funcționare a școlilor democratice în SUA. Drept exemplu, Ben Huizenga, a remarcat faptul că responsabilitatea civică trebuie să vină de la copii, iar aceștia trebuie antrenați în procesele democratice la nivel de școală prin crearea unor proiecte comune.
Drept model de școală democratică a servit școala Tallgrass Sudbury, care este o adevărată alternativă a educației convenționale bazată pe libertate, responsabilitate și comunitate. Aici studiază elevi de la vârsta de 5-18 ani aceștia au posibilitatea să-și aleagă disciplinele studiate și să se focuseze pe proiectele care pentru ei contează.
În cadrul schimbului de experiență profesorul Ben Huizenga, a ținut să accentueze că modelul Sudbury de studii este unul libertin și nu sunt stabilite niște reguli stricte pentru elevi și profesori. Elevii își creează singuri curriculum și sunt liberi să-și petreacă timpul cum doresc ei. Totuși în lipsa unei organizări stricte mulți dintre absolvenții acestei școli au urmat interese academice profesionale ca matematică superioară, fizică cuantică, teatru, științe politice și multe altele.
Drept scop proiectul își propune să apropie valorile democrației americane în școlile din Moldova, în acest sens CICDE organizează o serie de webinare, unde își dau întâlnire profesorii din Moldova cu cei din Statele Unite ale Americii, pentru a face un schimb de experiență și a aduce exemple concrete cum funcționează un laborator al democrației în SUA.
Schimbul de experiență realizat dintre profesorii din America și cei din Moldova le va permite beneficiarilor antrenați în proiect să creeze o rețea de laboratoare ale democrației în școli cu implicarea elevilor, profesorilor de educație civică și limbă engleză.
Webinarul face parte din cadrul proiectului” Engleza – catalizator al democrației școlare” finanțat de Ambasada SUA la Chișinău