Responsabilitate Socială Corporativă
Liceul Teoretic „O. Ghibu” din Orhei, una dintre viitoarele școli model, este pe cale să devină un exemplu de excelență în infrastructura școlară din Republica Moldova. Datorită sprijinului generos din partea statului și companiei Kaufland Moldova, liceul va beneficia de o cantină complet modernizată. Investiția totală, în valoare de aproape 4 milioane de lei, promite să transforme radical experiența de alimentație a elevilor.
Necesitatea modernizării
În prezent, elevii sunt alimentați exclusiv printr-un serviciu de catering, din cauza lipsei unor facilități adecvate pentru depozitarea și prepararea hranei în conformitate cu standardele moderne. Această situație impunea necesitatea unei intervenții majore. Noul proiect aduce nu doar o reamenajare completă a spațiului, ci și modernizarea infrastructurii esențiale, de la rețelele electrice și sistemul de ventilare până la dotarea cu echipamente de ultimă generație. Obiectivul principal este crearea unui mediu sigur și eficient pentru prepararea hranei, într-un cadru care să corespundă celor mai stricte standarde internaționale de siguranță și igienă.
Modernizarea este în plină desfășurare, cu lucrări ample care se desfășoară la ambele niveluri ale blocului alimentar. Proiectul implică reproiectarea completă a spațiilor existente, modernizarea rețelelor electrice, instalarea unui ascensor dedicat transportului produselor și implementarea unui sistem de ventilare performant. Noul spațiu va fi dotat cu echipamente moderne care vor asigura un proces eficient și igienic de preparare a hranei.
Un proiect de importanță națională
Această transformare nu va aduce beneficii doar din punct de vedere logistic. Elevii vor avea acces la o alimentație sănătoasă și echilibrată, contribuind astfel la îmbunătățirea stării generale de sănătate și a climatului școlar. Proiectul își propune să reducă riscurile de contaminare alimentară și să implementeze soluții eficiente din punct de vedere energetic, promovând utilizarea unor echipamente care reduc risipa alimentară.
Această inițiativă ambițioasă se desfășoară în cadrul Parteneriatului Național Moldova pentru Educație, implementat de Asociația Obștească The Moldova Project, sub patronajul Ministerului Educației și Cercetării și al Președinției Republicii Moldova. Programul are drept scop modernizarea a 35 de instituții din Rețeaua Școlilor Model, contribuind la dezvoltarea unui mediu educațional modern și incluziv, capabil să răspundă nevoilor actuale ale elevilor și cadrelor didactice.
La Liceul Teoretic „O. Ghibu” din orașul Orhei învață 1200 de elevi, iar colectivul didactic este format din 65 de profesori. După finalizarea lucrărilor, cantina liceului va putea să ofere servicii de alimentație pentru aproximativ 900 de elevi. În același timp, sufrageria va păstra un caracter multifuncțional, devenind un spațiu prietenos, ideal pentru socializare și petrecerea timpului liber, în afara orelor de studiu, contribuind astfel la dezvoltarea unei atmosfere de învățare și relaxare.
Finalizarea proiectului este planificată pentru aprilie 2025, moment în care cantina liceului „O. Ghibu” va deveni una dintre cele mai moderne și bine echipate unități de alimentație școlară din țară. Această investiție reprezintă un pas esențial spre îmbunătățirea calității educației și a condițiilor de trai pentru elevi.
Aproape 406 mii de lei și peste o tonă de produse alimentare au fost colectate în cadrul campaniei „Să fii Moș Crăciun e Simplu”, cu ajutorul lui Satoshi, a Tatianei Turtureanu, Getei Burlacu, Aurei, Diannei Rotaru, ministrului Dan Perciun, a diplomaților, reprezentanților asociațiilor de business, organizațiilor internaționale și jurnaliștilor care au acceptat provocarea de a fi Ambasadori ai Binelui la casele de marcat ale magazinului Kaufland.
Evenimentul, ce a avut loc în data de 21 decembrie, la unul dintre magazinele Kaufland din Chișinău, a fost organizat de Asociația Obștească The Moldova Project și Kaufland Moldova, cu scopul de a oferi tuturor clienților oportunitatea unică de a dona prin simplu fapt că procură cele necesare în ajun de Crăciun.
Campania de sensibilizare și de colectare de fonduri SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU, ediția a IV-a, a adunat sute de participanți și peste 20 de persoane publice din diverse domenii, care au servit la casele de marcat, în semn de solidaritate pentru acțiunile de sprijin implementate de Asociația The Moldova Project, în beneficiul copiilor din familii defavorizate. Toată suma încasată de invitații speciali, și anume 405.957 de lei , fac posibilă deschiderea unei săli de joacă și lectură într-un sat din Republica Moldova.
VICTORIA MOROZOV, președinta Asociației The Moldova Project:
„Este o premieră națională acest concept de colectare de fonduri. Ne bucură enorm am reușit să adunăm în jurul proiectelor noastre sociale The Moldova Project un număr atât de mare de susținători și admiratori. Este extrem de important să fim uniți în fapte bune, indiferent de statut social, rasă, credință, naționalitate și interese. Solidaritatea ne face mai puternici și ne aduce mai aproape unii de alții.
În zilele ce urmează, vom distribui produse pentru masa de Crăciun și vom aduce clipe de neuitat pentru cei peste o mie de copii care beneficiază de sprijinul echipei noastre. Fiecare zâmbet și fiecare moment de bucurie vor face această perioadă cu adevărat specială.”
Ambasadorii Binelui au creat o atmosferă de poveste, ce a fost apreciată de toți vizitatorii Kaufland. Sentimentul de solidaritate și empatie ce dominau în cadrul evenimentului au deschis inimile pentru fapte bune, toleranță și compasiune.
SATOSHI, despre campanie și impresiile de la prima experiență în calitate de casier:
„Este dificilă munca de casier, pe bune. Necesită dexteritate și obișnuință. Dar am participat cu dedicare la această campanie pentru că îmi doresc din tot sufletul ca fiecare copil să aibă un Crăciun tradițional, în sânul familiei sau alături de oamenii care îl iubesc și cu care se simte în familie.”
Voluntarii campaniei „SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU”, ediția 2024, au fost: Margret Maria Uebber, Ambasadoarea Germaniei; Guido Beltrani, director al Biroului de Cooperare al Elveției în R. Moldova; Karina Nersesyan, Reprezentanta UNFPA în Moldova; Dan Perciun, ministru al Educației și Cercetării; Mariana Rufa, Director executiv al Asociației Businessului European; Carolina Bugaian, Director general Moldcell; Sergey Hovelyan, director general al Coca-Cola HBC Moldova; Victor Tipa, fondator VVT Group; Sorin Bălănel, director marketing la Victoriabank; interpreții Satoshi, Tatiana Turtureanu, Aura, Dianna Rotaru, Geta Burlacu; dirijorul Andriano Marian și echipa de
instrumentiști ai Moldovan National Youth Orchestra; jurnaliștii Tatiana Însurățenu (Titania Podcast), Ana Danilescu, Andrei Porubin, Zina Bivol; moderatorii Sergiu Beznițchi, Alex Nisteriuc, Irina Pociumbanu, Sanda Porubin; influencera Gabriela Damir.
Programul zilei de 21 decembrie a fost completat de momente muzicale surprinzătoare, oferite de Ansamblul „Romanița”, Corul „Capriccio” al Liceului Teoretic „Gh. Asachi” și de vocile interpretelor Geta Burlacu și Aura.
Campania „Să fii Moș Crăciun e Simplu” este finanțată exclusiv de compania Kaufland Moldova, având menirea de a promova solidaritatea și incluziunea socială. Politica de responsabilitate socială a companiei conturează importanța implicării comune pentru schimbări sociale benefice și sustenabile.
CRISTINA ARAMĂ, manager relații corporative Kaufland Moldova:
„Binele se face împreună - astfel, am lansat o provocare pentru mai multe persoane publice de a deveni Ambasadori ai Binelui la casele de marcat. Toți banii încasați în urma vânzărilor vor fi investiți în servicii calitative de educație alternativă în satele Republicii Moldova, în servicii de asistență pentru familiile ce au nevoie de ajutor. Noi, ca și companie, credem în puterea exemplului, în forța coeziunii sociale. Doar împreună putem face lumea în care trăim mult mai bună - Implicarea face Diferența!”
Banii și produsele acumulate în cadrul campaniei SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU vor completa fondul necesar pentru crearea unei ludoteci - sală de joacă și lectură, în unul din satele în care operează Asociația Obștească The Moldova Project. De asemenea, va fi completat bugetul pentru distribuirea produselor alimentare pentru masa de Crăciun a 120 de familii defavorizate din 37 de sate din regiunea centrală a țării.
Ce este o LUDOTECĂ și ce utilitate are acest serviciu comunitar în mediul rural?
Ludoteca este un spațiu special amenajat pentru joacă și lectură, cu un nivel înalt de confort, care oferă acces gratuit tuturor copiilor și adulților din comunitate la activități de creație, recreere, cunoaștere și dezvoltare. În fiecare ludotecă activează cel puțin un pedagog social (ludotecar), al cărui rol este să supravegheze îndeaproape activitatea copiilor, să asigure condiții favorabile pentru joacă și studiu, să faciliteze o comunicare asertivă și o bună relaționare între copii, să observe starea lor psiho-emoțională și să le ofere tot sprijinul necesar. De asemenea, ludotecarul coordonează cu echipa de specialiști a The Moldova Project orice situație de risc sau care ridică suspiciuni.
În satele din Republica Moldova, există un deficit acut de servicii extrașcolare destinate copiilor și adolescenților, precum și de opțiuni de educație alternativă. În timp ce o mică parte a locuitorilor din comunele respective își permit să participe la activități de recreere sau dezvoltare personală contra cost, în satele și centrele regionale, cei cu resurse financiare modeste sunt aproape complet lipsiți de opțiuni. Această lipsă de oportunități de dezvoltare personală în afara școlii îi privează pe copii și adolescenți de posibilitatea de a-și construi abilități valoroase.
Despre Asociația Obștească „The Moldova Project” (TMP)
Începând cu anul 2008, Asociația oferă asistență multidimensională familiilor aflate în dificultate, având scopul de a proteja copiii ce se află în situații de risc și de a crea condiții propice pentru dezvoltare armonioasă. A.O. „The Moldova Project” furnizează lunar un spectru larg de servicii și produse fiecărei familii beneficiare, colaborând strâns cu autoritățile publice locale și centrale, precum și cu partenerii externi și interni. Cu ajutorul programelor multidisciplinare pe termen lung, The Moldova Project pavează o nouă cale menită să stopeze caracterul ciclic al sărăciei. Misiunea asociației conturează schimbarea durabilă, coeziunea comunității și puterea de neegalat a inițiativelor civice.
Despre Kaufland Moldova
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 9 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.md.
70 de familii aflate la limita subzistenței au primit animale domestice, au avut posibilitatea să urmeze cursuri de formare profesională sau și-au construit sere pentru creșterea legumelor. Acest lucru a fost posibil în cadrul proiectului implementat, pentru al treilea an consecutiv, de Asociația Obștească „The Moldova Project” cu susținerea financiară Kaufland Moldova și are drept scop să ofere familiilor vulnerabile oportunități pentru dezvoltare și autosuficiență.
Abilitarea și suportul oferit familiilor aflate în dificultate este una dintre ramurile principale de activitate ale Asociației Obștești „The Moldova Project.
Victoria Morozov, preşedinta A.O. „The Moldova Project”:
„70 de familii, din 22 de sate, care zi de zi pun prioritate exclusiv pe sursa de hrană, de acum încolo au gospodărie. Sentimentul de proprietate, de responsabilizare, conștientizarea nevoii de a gestiona cu resursele existente, de a planifica munca în familie - toate aceste schimbări fac parte din procesul amplu de abilitare a familiilor defavorizate. Impactul proiectului este de lungă durată, fapt demonstrat de istoriile de succes ce le înregistrăm pe an ce trece. Echipa The Moldova Project este recunoscătoare partenerului Kaufland Moldova pentru investițiile ce le face în capacitatea familiilor vulnerabile și contribuția adusă la eradicarea sărăciei în satele noastre.”
Specialiștii asociației The Moldova Project au identificat că principalele motive care conduc la sărăcie și demotivare sunt: moștenirea practicilor negative, modul de viață nesănătos, lipsa anumitor deprinderi de viață, a educației financiare, viciile și neglijarea.
Beneficiarii proiectului sunt familii cu mulți copii, cu resurse extrem de modeste, dar dornice de a avea propria gospodărie. Cele 70 de familii locuiesc în raioanele Criuleni, Hîncești, Anenii Noi, Cimișlia și Călărași. Pe parcursul lunii mai acestea au primit în dar păsări de curte, animale domestice, materiale pentru construcția serelor și acces gratuit la cursuri de formare profesională. Majoritatea beneficiarilor au ales să îngrijească pui și rațe, unii însă și-au dorit mult o capră, porc sau vacă.
În ediția din acest an, patru tinere au ales să facă cursuri pentru a deveni specialiste în manichiură și alungirea unghiilor. Ulterior, aceste tinere vor fi ajutate să găsească un loc de muncă și vor avea o sursă sigură de venit.
O bună parte din valorile și obiectivele asociației The Moldova Project se regăsesc în politicile de responsabilitate socială corporativă a companiei Kaufland Moldova, de a se implica și a oferi sprijin comunității.
Cristina Aramă, PR manager „Kaufland Moldova”:
„O societate progresează atunci când fiecare dintre noi contribuie la binele comunității, dăruind susținere și grijă. Pentru Kaufland, responsabilitatea față de oameni este pe primul loc, iar angajamentul nostru este pe termen lung. Suntem recunoscători echipei The Moldova Project prin implicarea cărora facem diferență în viața acestor oameni.”
Rezultatele documentate de asociația The Moldova Project atestă impactul pozitiv al proiectului, cu tendință ascendentă al indicelui numeric. Crește nu doar numărul familiilor beneficiare, dar și interesul acestora pentru a menține gospodăria și de a îngriji animale de curte pe viitor. Succesul proiectului se datorează inclusiv caracterului multidimensional al asistenței oferite de asociația The Moldova Project, care presupune ajutor psiho-emoțional, educațional, medical, material și juridic.
Despre Asociația Obștească „The Moldova Project” (TMP)
The Moldova Project a fost înființată în 2008 și este o forță pilon a sistemului de asistență umanitară în Republica Moldova. Vectorul principal de activitate este protecția copiilor și prevenirea situațiilor de risc, a tuturor formelor de abuz, violență și neglijare. Prin integrarea familiilor vulnerabile în societate cu ajutorul programelor multidisciplinare pe termen lung, The Moldova Project pavează o nouă cale menită să stopeze caracterul ciclic al sărăciei. Misiunea asociației conturează schimbarea durabilă, coeziunea comunității și puterea de neegalat a inițiativelor civice.
Despre Kaufland Moldova
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 9 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.md.
VIDEO despre proiect.
Mai multe articole …
- Timp de o săptămână, în rețeaua de troleibuze (RTEC) din mun.Chișinău, va răsuna un spot audio dedicat Săptămânii Mondiale a Imunizării
- Sursă de hrană și venit pentru 70 de familii aflate la limita subzistenței. Lansarea Proiectului de Primăvară al asociației The Moldova Project
- Glovo anunță noi beneficii pentru curierii care livrează prin intermediul platformei
- Eficiența Energetică și Impactul Asupra Mediului
- 3 000 de caiete produse din hârtie reciclată au fost donate în 13 școli și centre de creație din Chișinău, Ungheni și Orhei
- Lucrările de reabilitare a liceului din Holercani, monitorizate din punct de vedere energetic
- În satul Peresecina din Orhei au fost instalate tomberoane pentru colectarea deșeurilor, cu suportul Uniunii Europene
- Uniunea Europeană susține vârstnicii și persoanele din situații de risc pe timp de pandemie
- Pentru un Răzeni verde și curat - colectează deșeurile separat!
- Elevii, profesorii și societatea civilă din Călărași contribuie la îmbunătățirea Planului de Acțiuni în domeniul eficienței energetice, în special a clădirilor publice din oraș
Pagina 1 din 14
Cele mai active în ultima lună
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md