Responsabilitate Sociala

Distribuie prietenilor:


Articolele publicate din 1 iunie 2020 nu au fost supuse verificarilor

Clubul „Speranța Caragaș”–umărul de încredere al celor aflați în dificultate

Caragas 3Au învățat să croiască, să confecționeze obiecte decorative prin tehnica decupării și să modeleze figurine din gips. Sunt doar câteva dintre realizările celor 31 de beneficiari, persoane cu dizabilități, ai Clubului „Speranța Caragaș” din raionul Slobozia. Centrul, gestionat de Asociația Obștească „Familiile oamenilor cu dizabilități” din satul Caragaș, are menirea de a ajuta persoanele cu nevoie speciale din regiune să se integreze mai ușor în societate. Datorită unui credite nerambursabil din partea UE și Suedia, obținut prin intermediul Fundației Est-Europene, acum, beneficiarii își desfășoară activitățile în spații modernizate și dotate cu cele necesare.

Ludmila Șmaiun frecventează deja de aproximativ doi ani activitățile Clubului „Speranța Caragaș”. Femeia de 46 de ani spune că într-un timp scurt a reușit să obțină multe cunoștințe utile. Ludmilei îi este dificil să se integreze în societate din cauza dizabilității intelectuale. Aici, femeia spune că nu s-a simțit niciodată judecată. „Mi-am făcut mulți prieteni noi. Ne înțelegem destul de bine. În grup sunt mulți oameni ca mine, mă simt confortabil lângă ei. Am obținut foarte multe informații utile”, spune femeia.

Datorită seminarelor și master-class-urilor, acum, Ludmila Șmaiun poate să coase și să croiască mai bine, să decupeze diverse obiecte decorative, a învățat tehnici noi de culinărie și să modeleze figurine din gips. „Toate cunoștințele obținute sunt foarte benefice și mă ajută mult în viață. Acum eu lucrez la o grădiniță din Tiraspol. Pot să implementez în practică tot ce am aflat aici. Acest Club îmi face viața mai frumoasă. Acasă nu am alte activități în afară de pregătirea bucatelor, îngrijirea locuinței și munca în grădină. Totodată, am primit mai multe pachete alimentare din partea Asociației”, mai adaugă Ludmila Șmaiun.

Iar Valentina Radița, o altă beneficiară a Clubului „Speranța Caragaș”, spune că atelierele, seminarele și master-class-urile au ajutat-o să aibă mai multă încredere în sine. „Eu am primit mult suport din partea Clubului. Lucrările noastre au fost expuse la un târg și le-am putut vinde. Până atunci, majoritatea dintre noi nu credeam că vreodată vom avea posibilitatea să facem nu doar lucruri frumoase, dar și să obținem un profit din asta”, spune încrezătoare femeia.

La atelierele și întrunirile pe care le organizează Asociația Obștească „Familiile oamenilor cu dizabilități” din satul Caragaș participă, în total, 31 de persoane cu dizabilități. Cu suportul financiar al Uniunii Europene și Suediei, prin intermediul Fundației Est-Europene, organizația a reușit să creeze condiții mai bune pentru beneficiari. Din grantul de 23 de mii de euro au fost modernizate și dotate cu mobilier sălile în care își desfășoară activitatea Clubul. O parte din bani a fost redirecționată pentru organizarea diverselor ateliere și oferirea de ajutoare umanitare, în perioada pandemiei.

Caragas 2„Beneficiarii noștri sunt persoanele cu dizabilități, precum și familiile în care sunt persoane cu nevoi speciale. Restricții de vârstă nu există. Toți cei care au frecventat activitățile noastre au obțin cunoștințe teoretice și practice, care îi vor ajuta să se integreze mai ușor în societate, să-și găsească un loc de muncă. Unul dintre scopurile Asociației Obștești este de a atrage atenția asupra problemelor pe care le întâmpină persoanele cu dizabilități, precum și pregătirea și instruirea beneficiarilor pentru diverse tipuri de activități”, spune fondatorul A.O. Obștească „Familiile oamenilor cu dizabilități” din satul Caragaș, Veaceslav Palii.

Pe lângă instruiri și master-class-uri, ONG-ul oferă și diverse ajutoare umanitare persoanelor cu nevoi speciale dar și oamenilor nevoiași din stânga Nistrului și nu doar. A.O. „Familiile oamenilor cu dizabilități” a fost înregistrată în 2017.

 

Acest articol este realizat în cadrul proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.

 

Activistul civic, Veaceslav Palii: „Suportul european i-a ajutat pe beneficiari să aibă mai multe încredere în forțele proprii, iar pe reprezentanții ONG-ului să se consolideze”

Caragas 1Le întinde o mâină de ajutor celor încercați de soartă și îi ajută să dobândească aptitudini pentru a se încadra mai ușor în societate și a-și găsi un loc de muncă. Este exemplul demn de urmat al Asociației Obștești „Familiile oamenilor cu dizabilități” din satul Caragaș din raionul Slobozia. Prin intermediul Clubului „Speranța Caragaș”, organizația reușește să ajute persoanele cu nevoi speciale să obțină o îndeletnicire dar și să-și învingă fricile. O parte din activitățile Asociației a fost sprijinită financiar de Uniunea Europeană și Suedia, prin intermediul unui proiect finanțat de Fundația Est-Europeană.

Toate acțiunile organizației sunt orientate spre integrarea oamenilor cu dizabilități din stânga Nistrului, și nu doar, în societate. Asociația este administrată de Veaceslav Palii, care se deplasează cu greu, având proteze la ambele picioare de la vârsta de 16 ani. Fondatorul spune că drumul către inima fiecărui beneficiar este lung, dar rezultatele pe care aceștia le obțin la ateliere întrec toate așteptările. „Și eu sunt invalid. Îmi amintesc că atunci când am aflat că nu voi mai putea merge niciodată am simțit că a căzut cerul peste mine. A fost o perioadă foarte complicată. A trebuit să o iau de la capăt și asta este cel mai greu. Îi înțeleg foarte bine pe cei care încearcă să se izoleze și care nu vor să accepte ajutor. Dar, este important ca să nu renunțe și să meargă mai departe, spune fondatorul Asociației Obștești „Familiile oamenilor cu dizabilități”, Veaceslav Palii.

La instruirile și master-class-urile organizate de Clubul „Speranța Caragaș”, beneficiarii au învățat să modeleze figurine din gips, să coase, să decupeze diverse obiecte, au dobândit aptitudini culinărești, în special au învățat să pregătească diverse produse de patiserie, precum și abilități inițiale pentru munca la calculator. Au fost organizate și seminare cu psihologi și juriști.

„Există persoane cu dizabilități care sunt introverte, mai retrase, poate chiar rușinate de statutul lor. Cu aceste persoane lucrează mult psihologul, le explică cum pot depăși această situație. Oamenii ar trebui să înțeleagă că toți suntem egali. La seminarele pe care le-am organizat în domeniul juridic, formatorii le-au explicat care sunt drepturile oamenilor, inclusiv a persoanelor cu dizabilități, oportunitățile de care ar trebui să profite pentru a se integra mai ușor în societate și pentru a socializa mai mult cu cei din jur. Organizația pe care o reprezint ajută nu doar persoanele cu dizabilități, dar oferă toată asistența posibilă și celor care ne solicită ajutorul”, spune Veaceslav Palii.

Caragas 4Obiectele hand-made confecționate de cei 31 de membri și beneficiari permanenți ai Clubului „Speranța Caragaș” au fost expuse într-un târg. „Beneficiarii și-au vândut produsele la un preț simbolic, astfel am putut asigura o piață a muncii incluzivă. Vrem să încurajăm acești oameni să-și găsească un job”, adaugă reprezentantul organizației din stânga Nistrului.

Până acum, Asociația a reușit, cu suportul unor oameni cu suflet mare, să ofere ajutoare umanitare nu doar persoanelor cu dizabilități din stânga Nistrului, dar și altor nevoiași. „Am acordat scaune rulante pentru șapte persoane cu dizabilități din regiune. Alte trei persoane au primit saltele ortopedice. Am contribuit la acordarea asistenței medicale unei femei, care avea nevoie de o intervenție chirurgicală. În fiecare an, în preajma Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități, marcată în data de 3 decembrie, oferim pachete alimentare persoanelor cu nevoi speciale și tradițional, organizăm sărbătoarea „Lumini”, prin care oamenii cu dizabilități din localitatea Caragaș beneficiază de ajutoare umanitare”, menționează Veaceslav Palii.

Recent, A.O. „Familiile oamenilor cu dizabilități” din satul Caragaș, raionul Slobozia, a primit un grant de 23 de mii de euro din partea Uniunii Europene și Suediei, prin intermediul Fundației Est-Europene, cu ajutorul căruia a reușit să îmbunătățească condițiile de activitate ale Clubului „Speranța Caragaș”. Datorită acestui credit nerambursabil, cele trei încăperi alocate gratuit organizației de autoritățile locale în vechea școală din localitate, au fost mobilate și modernizate.

„Mai exact, am renovat încăperile, am achiziționat mobilier și echipamente pentru activitățile noastre, a fost asigurată instruirea beneficiarilor și au fost procurate materiale pentru desfășurarea atelierelor. În timpul pandemie, datorită acestui suport, am reușit să acordăm ajutoare umanitare (alimente și produse igienice) oamenilor cu dizabilități. Toți beneficiarii au fost foarte încântați și recunoscători”, afirmă fondatorul organizației.

Veaceslav Palii spune că suportul european i-a ajutat pe beneficiari să aibă mai multe încredere în forțele proprii, iar pe reprezentanții organizației să se consolideze. „Am învățat și încă mai învățăm să lucrăm în echipă, iar beneficiarii au devenit mai optimiști. Acum putem spune că ei sunt mai erudiți, mai încrezători în forțele proprii, mai comunicabili, și-au găsit prieteni, sunt mai cooperanți, și-au stabilit obiective pe care sunt deciși să le atingă”, precizează Veaceslav Palii.

 

Acest articol este realizat în cadrul proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.

 

Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” încurajează antreprenorii din sudul țării să-și exporte produsele peste hotare

фотоAjută și ghidează antreprenorii din Autonomia Găgăuză, și nu doar, să cucerească noi piețe de desfacere. Este meritul Asociației Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”, care a creat primul „BusinessHub” din sudul țării. Prin intermediul platformei antreprenoriale, ONG-ul a organizat, în perioada pandemiei, o serie de traininguri, destinate companiilor care doresc să-și vadă produsele pe rafturile magazinelor din afara țării. „BusinessHub-ul” dar și instruirile au fost finanțate de Uniunea Europeană și Suedia, prin intermediul Fundației Est-Europene.

Ludmila Anastasova este unul dintre antreprenorii care a participat la trainingurile „Export Academia Next”. Întreprinzătoarea din Comrat este specializată în producerea mobilei. Ludmila Anastasova spune că după ce a aderat la Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” a reușit să prevină mai multe riscuri în afaceri, dar și să obțină profit. Acum, antreprenoarea vrea să-și livreze produsele peste hotare.

„De doi ani sunt membru al Asociației, care ajută antreprenorii din sudul țării să acceseze granturi, să elaboreze și implementeze idei de extindere a afacerilor, să prevină riscurile și să gestioneze eficient managementul de personal. Pentru mine, aceste traininguri au fost foarte utile, deoarece am învățat cum trebuie să fie prezentate corect ofertele, ce trebuie să facem pentru a deveni competitivi pe piața externă, cum să identificăm parteneri de afaceri peste hotare. Informațiile ne-au fost de mare folos iar cunoștințele pe care le-am obținut le implementez în practică”, spune antreprenoarea.

Ludmila Anastasova consideră că astfel de „BusinessHub-uri” ar trebui să fie inaugurate în toate regiunile țării, pentru că oferă susținere, ghidare și suport, în lansarea și dezvoltarea afacerii.

фото9„Încurajează întreprinzătorii mici și mijlocii, dar și pe cei care vor să se lanseze în business. Recomandările și sfaturile pe care le-am primit au venit atunci când avem cea mai mare nevoie de ele. Atunci când primești un suport te simți mai puternic, știi că nu ești singur. Pe mine, instruirile la care am participat, m-au ajutat să-mi înving multe frici legate de extinderea afacerii și accesarea noilor piețe de desfacere. Acum, sunt mult mai încrezătoare în forțele proprii”, adaugă Ludmila Anastasova.

Și Serghei Bîcov, un producător de condimente naturale, fără adaosuri comerciale, din Comrat, a participat la trainingurile „Export Academia Next”. Întreprinzătorul visează de mult timp ca produsele sale să treacă hotarele țării și să bucure pupilele gustative ale consumatorilor din întreaga lume, nu doar din Moldova.

„Ne-au fost prezentate toate informațiile necesare legate de acest proces. În decursul a trei luni am elaborat și apărat propria strategie de export. Vreau să-mi extind afacerea și să-mi restructurez activitățile, în pofida pandemiei. Cunoștințele dobândite îmi vor fi de mare ajutor. Atunci când nu ești suficient de informat, riști să comiți mai multe greșeli, care presupun implicit și costuri financiare. Trainingurile ne-au ajutat să prevenim astfel de situații, într-un cuvânt, ne-au ușurat munca”, menționează Serghei Bîcov.

În total, șase companii din Autonomia Găgăuză au participat la instruirile „Export Academia Next”, organizate online de Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”.

„Am organizat aceste traininguri împreună cu partenerii noștri, specializați în identificarea noilor piețe de desfacere. Instruirile au durat trei luni. La final de curs, cele șase companii participante au reușit să elaboreze și să apere propria strategie de export, pentru a-și putea livra produsele peste hotare. Fiecare antreprenor a decis către ce piață de desfacere ar dori să se orienteze, ce fel de produse ar trebui să livreze pentru a obține profit și care sunt șansele de succes”, precizează directorul executiv și coordonatorul de programe al Asociației Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”, Vladimir Cara.

Totodată, ONG-ul din sudul țării a organizat instruiri în domeniul antreprenorial pentru 60 de persoane din Comrat, Ceadîr-Lunga și Vulcănești, care au învățat tehnici de management al personalului, modalități de prevenire și depășire a situațiilor de criză, metode de dezvoltare a afacerii, tehnici de promovare a businessului pe internet, elemente de marketing, dar și public speaking. Platforma „BusinessHub” își propune să contribuie la creșterea economică durabilă a UTA Găgăuzia prin dezvoltarea infrastructurii pentru susținerea antreprenoriatului în regiune.

Uniunea Europeană și Suedia au sprijinit financiar lansarea „BusinessHub-ului” și organizarea trainingurilor. Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” a obținut un grant de 60 de mii de euro, prin intermediul unui proiect implementat de Fundația Est-Europeană.

 

Acest articol este realizat în cadrul proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.

BusinessHub - prima platformă de afaceri pentru antreprenorii din Autonomia Găgăuză

фото6Îmbunătățirea mediului de afaceri în UTA Găgăuzia, promovarea oportunităților de marketing, ghidarea antreprenorilor în lansarea unei afaceri și facilitarea accesării programelor de grant. Sunt doar câteva dintre serviciile prestate de primul „BusinessHub” din sudul țării, deschis la Comrat. Platforma antreprenorială a fost lansată de Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”, cu suportul financiar al Uniunii Europene și Suediei.

„BusinessHub” reprezintă un adevărat suport pentru antreprenorii din sudul țării, dornici să-și extindă sau lanseze o afacere. Platforma își propune să contribuie la creșterea economică durabilă a UTA Găgăuzia prin dezvoltarea infrastructurii pentru susținerea antreprenorialului în regiune. Ideea lansării unei astfel de inițiative a pornit din necesitatea unei platforme antreprenoriale accesibile pentru întreprinzătorii din autonomie. Doar în luna iunie, platforma a fost accesată de 10 mii de utilizatori.

„În regiunea noastră, întotdeauna a existat o problemă legată de informarea antreprenorilor despre programele de finanțare din țara noastră, despre trainingurile la care ar putea să participe. Foarte multe programe de finanțare sunt prezentate și descrise în limbile română și engleză, mai puțin în limba rusă. Noi am actualizat aceste informații și le-am adus mai aproape de vorbitorii de limbă rusă. Menirea acestei platforme este de a promova informațiile despre activitățile Asociației, evenimentele economice din regiune, antreprenorii din autonomie, programele de grant. O astfel de platformă este esențială pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial în Republica Moldova”, spune directorul executiv și coordonatorul de proiecte al Asociației Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”, Vladimir Cara.

„BusinessHub” își propune să faciliteze accesul la servicii antreprenoriale de calitate furnizate la timp și cu costuri reduse, informeze utilizatorii despre climatul general de afaceri și să înlesnească cooperarea cu autoritățile pentru a depăși dificultățile în dezvoltarea afacerilor. Reprezentanții Asociației Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”au organizat instruiri pentru antreprenorii dar și pentru persoanele interesate de business din Comrat, Ceadîr-Lunga și Vulcănești. În total, la traininguri au participat 60 de oameni.

„Am invitat experți din Chișinău. Instruirile au fost organizate într-un format nou, interesant. Câte 20 de participanți, femei și bărbați, din fiecare raion, au participat la traininguri și au învățat tehnici de management al personalului, modalități de prevenire și depășire a situațiilor de criză, metode de dezvoltare a afacerii, tehnici de promovare a afacerii pe internet, elemente de marketing, dar și public speaking, pentru că unii dintre cei care pot să gestioneze cu succes o afacere, nu-și pot pune în valoare serviciile, nu pot stabili parteneriate, în lipsa abilităților de a vorbi în public și de a convinge alți oameni”, precizează Vladimir Cara.

Pe platformă sunt stocate informații utile despre programele de finanțare, cele mai importante reglementări pentru buna desfășurare a afacerilor în Republica Moldova, dar și locurile de muncă vacante din autonomie. Până acum, 60 de oameni din regiune și-au găsit un loc de muncă prin intermediul platformei, iar antreprenorii angajați calificați. Totodată, „BusinessHub” reprezintă și protejează interesele antreprenorilor din regiune și îi încurajează să participă la elaborarea propunerilor și adoptarea deciziilor referitoare la cadrul legislativ al Găgăuziei și Republicii Moldova.

„Totodată, platforma antreprenorială încurajează întreprinzătorii să-și exporte produsele peste hotare. În acest sens, în perioada pandemiei, au fost organizate atelierele online „Export Academia Next”. Cele șase companii din regiune care au participat la traininguri au învățat să-și creeze propria strategie de export. Acum, sunt mult mai pregătite să cucerească noi piețe de desfacere”, adaugă Vladimir Cara.

фото11Asociația prin această platformă este alături și de cei care vor să se lanseze în afaceri și să acceseze un grant. Natalia Cara este unul dintre cei care a beneficiat de suportul ONG-ului. Consultanții organizației au ajutat-o să identifice programele de finanțare și să elaboreze un plan de afaceri. După ce a muncit 15 ani în Turcia, 2 în Italia și 3 în Elveția, femeia de 38 de ani este decisă să contribuie la modernizarea localității de baștină, prin implicare și lansarea unei afaceri în domeniul serviciilor funerare.

„Când am venit pentru prima dată la organizație, toată echipa m-a încurajat, mi-a explicat care ar putea fi riscurile, pe ce ar trebui să mă axez. Eu am venit la ei doar cu o ideea de afacere. Alt ceva nu știam nimic, nici măcar de unde să încep. În urma discuțiilor cu ei, chiar aveam impresia că mi-au crescut aripile, am înțeles că nu este atât de dificil cum îmi imaginam. Specialiștii m-au ajutat să depun actele la un program de granturi finanțat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întrepriderilor Mici și Mijlocii”, spune Natalia Cara.

Crearea „BusinessHub-ului” dar și instruirile organizate de Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” au fost implementate cu suportul unui grant de 60 de mii de euro din partea Uniunii Europene și Suediei. Asociația a fost creată în aprilie, 2018 și are în prezent 30 de membri.

 

Acest articol este realizat în cadrul proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.

„Hospice Angelus Moldova” alină suferința bolnavilor incurabili

Angelus Agro minGrijă, încredere și înțelegere. De asta au parte bolnavii incurabili le care reușesc să ajungă membrii și voluntarii Fundației „Hospice Angelus Moldova”. Din anul 2001, echipele organizației oferă îngrijiri medicale celor care nu mai au vreo speranță de viață. Le deschid ușa pentru a le pansa rănile și a le alina durerea cu o vorba bună sau un zâmbet.

În prezent, echipele Fundației ajung la bolnavii incurabili din municipiile Chișinău și Bălți. Anual, Centrul de Îngrijiri Paliative și Pediatrice „Casa Angelus”, oferă servicii paliative pentru 300 de copii și tineri din țară, cu dizabilități și maladii , inclusiv cancer în stadii progresive sau avansate, timp de 90 de zile.

Totodată, „Hospice Angelus Moldova” vine în ajutorul a 2000 de pacienți stomatici din Moldova, inclusiv din regiunea transnistreană, prin oferirea unor pungi speciale și consultații în privința utilizării corecte a acestora dar și formării unui regim alimentar. Membrii Fundației ajută femeile afectate de cancerul mamar să se reabiliteze după un tratament chinuitor și le oferă proteze mamare. Anual, de serviciile organizației beneficiază peste 2500 de oameni.

„Misiunea noastră este de a preveni și înlătura suferința persoanele aflate pe patul de moarte. Echipa noastră intervine atunci când boala nu mai răspunde la tratamentul curativ, pentru a oferi pacientului și familiei sale șansa de a parcurge în liniște, demnitate și siguranță etapa bolii progresive”, spune Natalia Carafizi, Directorul executiv al Fundației.

Serviciile acordate de specialiștii organizației sunt gratuite și oferite necondiționat bolnavilor și familiilor acestora. „Viața unui om, în majoritatea cazurilor, începe într-o maternitate, adică o instituție medicală și din punctul nostru de vedere, ar trebui să se încheie într-o secție sau centru de îngrijire paliativă, dacă acea persoană suferă de o maladie incurabilă”, mai adaugă Natalia Carafizi.

AngelusCu suportul Uniunii Europene și al Guvernului Suediei, prin intermediul Fundației Est-Europene, „Hospice Angelus Moldova” a reușit să dezvolte serviciile „Casei Angelus” prin deschiderea unei afaceri sociale, care presupune crearea a două sere și plantarea unei livezi. Datorită acestui suport, acum beneficiarii serviciului consumă legume proaspete, iar în câțiva ani se vor delecta cu fructe culese direct din copac. Banii obținuți acum din comercializarea surplusului de produse agricole sunt utilizați, în mare parte, pentru tratamentul copiilor și tinerilor.

„Proiectul se numește „Angelus Angro: Pentru că ne pasă”. În sere sunt cultivate zarzavaturi, ardei, roșii, castraveți. Livada va da roade peste câțiva ani. O parte din legume este vândută în magazinul pe care l-am deschis recent în Chișinău - „Angelus Agro”. Inițiativa are menirea de a îmbunătăți calitatea vieții beneficiarilor Centrului de Îngrijiri Paliative și Pediatrice prin suplimentarea necesarului de fructe și legume proaspete și asigurarea, din vinderea surplusului, a continuității activității Centrului și Fundației. Valoarea proiectului este de 30 de mii de euro”, afirmă Directorul executiv „Hospice Angelus Moldova”.
Termenul „paliativ" provine din latinescul pallium, care înseamnă „mască”, „acoperământ”, indicând de fapt misiunea fundamentală a acestui tip de îngrijiri: mascarea efectelor bolii incurabile, sau asigurarea unui „acoperământ” pentru cei cărora medicina curativă nu le mai poate oferi vindecare. Tocmai, din acest motiv, membrii organizației consideră că toți pacienții cu boli avansate și incurabile trebuie să beneficieze de servicii calitative de îngrijire paliativă, indiferent de vârstă, sex, etnie, religie și statut social.

Acest articol este realizat în cadrul proiectului „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.

O inițiativă frumoasă, care prinde viață ACASĂ la Cahul

Practicarea sportului este vitală pentru o viață sănătoasă și viitorul prosper al unei comunități. Acesta este mesajul transmis de Asociația Băștinașilor ”Cahulenii reUniți” din mun. Cahul, care au lansat recent prima campanie de colectare de fonduri.

Intitulată „O inițiativă frumoasă, care prinde viață ACASĂ la Cahul”, campania are drept scop să aducă tenisul de masă în parcul orașului și sectoarele acestuia. Iar, odată instalate mesele de tenis, Asociația Băștinașilor ”Cahulenii reUniți”  te invită și la o competiție de tenis de masă cu premii garantate!

Partenerii acestui proiect sunt Primăria municipiului Cahul, AO Perspectiva, AO MOLDOX și desigur, cahulenii de pretutindeni.

Până la încheierea campaniei de colectare mai sunt 27 de zile, așa că nu ezita să te alături ACUM acestui proiect și ÎMPREUNĂ vom reuși să aducem tenisul de masă în municipiul Cahul.

Pentru a fi parte a acestei inițiative, accesează link-ul unde poți dona și, vă asigurăm că,  faptele bune ne reUnesc - https://sprijina.md/campaign/mese-de-tenis-in-mun-cahul-sustine-proiectul-printr-o-donatie

Mai multe detalii despre Asociație și proiect găsiți pe pagina lor de Facebook. Iar dacă vreți să fiți la curent cu tot ce se petrece la Cahul, dați-le un like și fiți mai aproape de „Capitala de Sud” a țării: https://www.facebook.com/CahuleniireUniti

O inițiativă frumoasă, care prinde viață ACASĂ la Cahul

Inițiativă globală de educație ecologică: Mesajele și desenele elevilor din Moldova ar putea ajunge pe... MARTE

Elevii și profesorii din Republica Moldova vor participa la o inițiativă globală de educație și conștientizare ecologică. Este vorba despre Proiectul „Acțiunea Climatică”, lansat pentru al patrulea an consecutiv la nivel mondial cu susținerea organizațiilor internaționale și a liderilor globali. Proiectul va permite profesorilor și elevilor din 100 de țări participante să acceseze gratuit o platformă globală cu resurse pentru educație, să interacționeze și să facă schimb de experiențe cu semenii lor din diferite colțuri ale lumii, dar și să pună în aplicare acțiuni concrete de îmbunătățire a mediului. La această ediție, datorită colaborării dintre reprezentanții proiectului cu NASA, mesajele și desenele elevilor vor putea fi trimise pe Marte.

Inițiativa „Acțiunea Climatică” va demara în luna octombrie și se va desfășura timp de 6 săptămâni. În această perioadă, elevii și studenții cu vârste cuprinse între 6 și 22 de ani vor comunica pe teme de mediu, studiind cauzele și efectele schimbărilor climatice, vor încerca să găsească soluții pentru problemele ecologice și vor întreprinde acțiuni practice pentru protejarea mediului înconjurător. Totodată, în tandem cu copiii din alte țări, elevii vor participa la o plantare globală de copaci. Un alt îndemn al proiectului este de a găsi câteva minute în fiecare zi pentru a face un lucru bun.

Tatiana Popa, profesoară de limba engleză, coordonatoarea proiectului în Republica Moldova: Copiii trebuie să învețe despre schimbările climatice, despre reciclare și responsabilitate civică. Cum ar putea ei învăța aceste lucruri într-un mod interactiv și interesant, dacă nu prin colaborare cu alți copii, din diverse părți ale globului? Proiectul «Acțiunea Climatică» vine să ofere planuri de lecții și sarcini săptămânale, resurse educaționale deschise și adaptabile, posibilitatea de a trimite scrisori pe Marte și de a comunica cu cei de la NASA, dar și cea de a împărtăși faptele bune cu toți copiii din lume. Pe profesori nu îi costă nimic să se înregistreze și să lucreze în colaborare cu alte școli. Schimbarea vine de la fiecare dintre noi, iar profesorul este facilitatorul acestei schimbări.”

Până în prezent, 66 de profesori din Moldova fac parte din acest proiect. Participarea este gratuită, iar toți profesorii care își doresc să se implice se pot înregistra AICI.

„Acțiunea climatică” este un proiect global de impact, care își propune desfășurarea diferitor acțiuni cu scopul de a reduce efectele încălzirii globale și de a proteja mediul înconjurător. În edițiile anterioare, elevii din Malawi au plantat 60 de milioane de copaci, tinerii indieni au dezvoltat un cărucior solar, cei din Canada au creat recifuri de corali tipărite 3D, elevii din America au dezvoltat o valiză solară, iar cei din Irlanda au primit o scrisoare de la președinte.

Ambasada SUA, Eco-Răzeni și Floare de cireș: împreună pentru bine

Astăzi, când întreaga omenire e pusă la încercare, #solidaritate și #împreună au devenit cele mai prețioase cuvinte, pline de sens și greutate, iar fiecare gest, chiar și cel mai mic, este apreciat și binevenit. Deși evenimentele de orice gen au fost anulate, antreprenorii sociali își reinventează zilnic rolurile, misiunile, pentru a supraviețui și a nu uita să ofere ajutor, acolo unde pot și unde este mai mare nevoie. Una dintre inițiativele umanitare care au prins contur în această perioadă deloc ușoară, este proiectul „Ajută eroii”, prin care oameni inimoși și solidari își asigură unii altora resurse – mâncare, joburi, venituri, fapte bune – pentru a depăși cu bine, împreună, situația în care ne aflăm.

În astfel de clipe, se văd caracterele și eroii. Atât pe vreme de pace, cât și pe vreme de restriște, bucătăria Floare de cireș Catering continuă să fie fierbinte și plină de arome seducătoare, cărora le reziști cu greu. Bucătari, ajutori de bucătar, șoferi s-au mobilizat ca să ofere ajutor prin ceea ce știu ei să facă cel mai bine – mâncare. Pe parcursul lunii mai, circa 3.000 de mese calde, livrate medicilor și personalului medical din 3 centre de sănătate din țară, care se ocupă activ de cazuri afectate și care resimt cel mai mult efectele actualei pandemii: Spitalul Clinic de Boli Infecțioase “Toma Ciorbă” din Chișinău, Institutul de Medicină Urgentă din Chișinău și Spitalul Clinic din Bălți.

Implementat de Eco-Răzeni și Floare de cireș, cu suportul financiar al Ambasadei SUA în Moldova, proiectul „Ajută eroii” nu e doar un prânz gratuit pentru un medic super obosit și solicitat emoțional în aceste zile grele, ci o dovadă de afecțiune. E despre sentimentul că ești respectat și apreciat pentru munca ta, e grija care vine de la un prieten pe care nu-l știi, dar te ajuta când ți-e mai greu. „Ajută eroii” este despre a oferi o masă fără preț, dar plină de recunoștință și prețuire. Iar calitatea produsului – de la ambalaj până la mâncare – e excepțională. Și asta îi face pe medici, asistenți medicali să se simtă bine că sunt oameni, ca și ei, care se gândesc la ‘’eroii’’ din primele rânduri. Dar din dar, se face… rai.

Fundația Medpark lansează proiectul „Grijă pentru colegi”, în susținerea lucrătorilor medicali care au suportat infecția COVID-19

fundatiamedparkDe la declanșarea situației epidemiologice, Spitalul Internațional Medpark a căutat în permanență modalități de a-și proteja pacienții și colaboratorii, dar și de a contribui la diminuarea efectelor pandemiei asupra societății. La această etapă, echipa Medpark a identificat necesitatea de a se implica și în susținerea colegilor din domeniul medical care au suportat infecția cu noul coronavirus, lansând primul proiect al Fundației Medpark – „Grijă pentru colegi”.

Proiectul prevede oferirea asistenței medicale gratuite pentru toți angajații din sistemul de sănătate aflați în faza de convalescență: medici, asistenți medicali, infirmieri, șoferi de ambulanță și întreg personalul auxiliar. Deoarece efectele noului coronavirus sunt de durată, iar infecția în forme moderate și severe poate lăsa sechele asupra anumitor organe (plămâni, ficat, inimă, rinichi etc.), după tratarea infecției COVID-19 pacienții necesită atenție specială. Pentru aprecierea stării lor de sănătate, depistarea eventualelor consecințe și tratarea lor la timp, Fundația Medpark le va oferi serviciile medicale necesare, acoperind integral costul acestora. 

Elena Mornealo, președintele Fundației Medpark: “Sistemul de sănătate, atât la nivel național, cât și la nivel mondial, se confruntă cu provocări fără precedent, iar presiunea este mult mai mare decât în mod obișnuit. Suntem solidari cu colegii noștri și dorim să susținem lucrătorii medicali în această perioadă, motiv pentru care am lansat acest proiect social. Suntem siguri că împreună putem face față pandemiei și ne dorim să reducem din efectele sale negative.”   

Serviciile oferite în cadrul proiectului„Grijă pentru colegi” includ toate evaluările și investigațiile necesare pentru aprecierea stării de sănătate în urma suportării infecției COVID-19, depistarea posibilelor consecințe și corijarea acestora. Printre acestea se numără:

  • evaluarea terapeutică,
  • aprecierea stării funcționale a plămânilor și imagistica prin tomografie computerizată, 
  • examinarea cardiologică prin investigații specifice, 
  • aprecierea funcției hepatice și renale prin intermediul analizelor de laborator, 
  • consiliere psihologică, în caz de necesitate.

În funcție de rezultatele evaluării, se vor face recomandări pentru tratarea funcțiilor afectate și evaluări repetate, asigurându-se procesul de monitorizare continuă. 

Toate serviciile sunt prestate gratuit în cadrul Spitalului Internațional Medpark, iar costul lor este acoperit integral prin donație către Fundația Medpark. 

Dacă sunteți angajat al unei instituții medicale și ați fost spitalizat pentru tratamentul infecției COVID-19, iar acum vă aflați în faza de convalescență, contactați-ne la tel. 079 010 701 pentru a afla cum puteți beneficia de programul „Grijă pentru colegi” al Fundației Medpark. 

Fundația Medpark este o organizație neguvernamentală și necomercială, fondată de către Spitalul Internațional Medpark. Scopul Fundației este de a contribui la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și a serviciilor medicale din Republica Moldova, prin dezvoltarea proiectelor sociale în domeniul sănătății și promovarea inovațiilor în medicină.

https://www.fundatiamedpark.md/

StarNet susține proiectul „Educație Online” și include 24 de canale de studii în grila TV

starnet school 768x432Începând de luni, 4 mai, toți copiii din familia StarNet vor avea acces la lecțiile video elaborate conform curriculumului național și își vor putea continua studiile de acasă, în siguranță și fără griji. Posturile educaționale pot fi găsite în grila StarNet TV începând cu poziția 170.

În această perioadă de criză, întreaga echipă depune eforturi maxime pentru a oferi comunității suportul de care are nevoie ca să facă față tuturor provocărilor. Astfel, s-au mobilizat rapid și au dat curs invitației din partea autorităților locale de a include posturile educaționale în grilă. Acestea vor fi disponibile pentru toți abonații la serviciul de televiziune StarNet TV, indiferent de pachetul contractat.

300 de profesori din 69 de instituții de învățământ sunt implicați la elaborarea conținutului video, fiind ghidați de mai multe echipe de experți, operatori și voluntari. Datorită efortului colosal al tuturor participanților proiectului, elevii claselor I – XII vor avea acces la o bibliotecă digitală care va conține aproximativ 2500 de lecții video în prima fază și circa 4500 în cea de-a doua fază.

„Clasa noastră e acasă! Acționăm responsabil și păstrăm distanța fizică, însă continuăm să învățăm cu StarNet TV!”

Reprezentanții concernului spun că siguranța și sănătatea tuturor membrilor familiei StarNet a fost, este și va fi mereu pe primul loc. Tocmai din acest motiv, sunt extrem de mulțumiți că acum elevii își vor putea continua studiile de acasă, fără a se expune riscului de a se îmbolnăvi.

„Ne bucurăm enorm că avem ocazia să susținem astfel de proiecte revoluționare pentru țara noastră și că putem asigura accesul la procesul de învățământ de acasă pentru un număr cât mai mare de elevi”, a declarat administratorul companiei, Ion Roșca.

Proiectul „Educație Online” este implementat de către Primăria municipiului Chișinău și Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova, cu sprijinul Fundației Soros-Moldova, Universității Tehnice a Moldovei, Emisiunii Edu Tolk, Crunchyroll, Asociației Naționale a companiilor din domeniul TIC și Academiei de Inovare și Schimbare prin Educație.

Mai multe articole...

  1. Compania StarNet a proiectat și construit în timp record rețeaua IT a Centrului de triere COVID-19
  2. Echipa MOLDASIG a donat 100 de mii de lei Echipajelor de Ambulanțe
  3. METRO Moldova donează 1 milion de lei pentru lupta împotriva COVID-19
  4. Scrisoare deschisă din partea familiei Moldcel
  5. Simpals donează laringoscoape instituțiilor medicale din R. Moldova
  6. Angajații unei întreprinderi au donat peste 200 de mii de lei Spitalului Clinic Bălți
  7. „Ajut. Îmi pasă!” Kaufland Moldova donează peste 2 milioane de lei pentru lupta cu COVID -19
  8. Purcari Wineries Group donează 1 milion de lei pentru lupta cu efectele noului Covid-19 în Moldova
  9. Bitdefender oferă gratis soluții de securitate tuturor spitalelor din lume 
  10. Holdingul Transoil a transferat instituțiilor medicale și medicilor din Moldova 1 mln de lei
  11. Vezi cine sunt finaliştii proiectului Women’s Digital Center
  12. O viață mai bună pentru mamele singure, aflate în situații dificile
  13. Moldtelecom oferă 100 de telefoane mobile și 300 de cartele SIM pentru personalul medical antrenat în lupta împotriva Covid-19
  14. StarNet susține medicii care luptă cu pandemia COVID-19
  15. Donație importantă în contextul luptei cu COVID-19 din partea JLC Group
  16. Reteaua de magazine „Family Market”, reteaua de restaurante „SALAT” si fabrica de mezeluri „Mezellini”, doneaza 150 000 de lei Spitalului de Boli infectioase „Toma Ciorba”
  17. Victoriabank donează 250 000 de lei spitalului „Toma Ciorbă”
  18. MAIB donează 500 000 lei spitalului “Toma Ciorbă” pentru a-l susţine în lupta cu COVID-19

logoStarNet

Hostingul si serviciile internet pentru administrarea portalului CIVIC.MD sunt oferite gratuit de compania Starnet