Știri | Responsabilitate Sociala Corporativa

Contribuie la continuarea proiectului CIVIC.MD. Devino susținător, donează aici.

Become a Patron!



În satul Dubăsarii Vechi, Criuleni vor fi instalate pubele pentru colectare separată a deșeurilor

13 platforme moderne pentru colectarea deșeurilor vor apărea în satul Dubăsarii Vechi, Criuleni, în acest an.

11Cele 13 platforme, construite cu suportul autorităților publice locale, vor fi dotate cu e câte două tomberoane, procurate în cadul proiectului ,,Deșeurile–resursă sau problemă?”. Inițiativa a fost lansată de Asociația Obștească „Iedera-Dubăsarii Vechi”, după ce a aplicat la un program de granturi, finanțat de Uniunea Europeană. Pe lângă faptul că pe fiecare platformă fost fi instalate câte 2 tomberoane - unul pentru colectarea sticlei, iar altul pentru adunarea deșeurilor din plastic, în localitate vor fi instalate și cinci pubele de adunare a bateriilor uzate, extrem de poluante pentru mediul ambiant.

10„Pubelele sunt în proces de confecționare. Vor fi amplasate în preajma celor mai importante instituții din sat și în locurile aglomerate. Asociația va instala în localitate și cinci tomberoane pentru colectarea bateriilor uzate. Este foarte important ca oamenii să învețe să colecteze separat deșeurile. Fiind producători de roșii timpurii în sere, localnicii aruncă pelicula utilizată sau o ard prin gospodării, provocând efecte drastice pentru mediu”, a menționat Directorul Executiv al Asociației Obștești „Iedera- Dubăsarii Vechi”, Svetlana Leahu.

După instalarea tomberoanele vor fi transferate în gestiunea întreprinderii municipale „Dubăsarii Vechi-ACVA”, responsabilă de colectarea reziduurilor menajere. Directorul instituției, Ion Chetrușca, a afirmat că „poluarea mediului este o problemă comună generată atât de locuitori, care aruncă deșeurile pe malul râului Nistru, în pădure, terenuri agricole, cât și de serviciul de salubrizare, care nu dispune de resurse și utilaj necesar pentru un management eficient al gunoiului”.

Reprezentanții ONG-ului sunt convinși că schimbarea începe de la fiecare dintre noi, de aceea au instruit și informat tinerii din sat despre necesitatea colectării selective a deșeurilor. La instruiri au participat 15 elevi. Unul dintre ei este Cristian Cerlat. Chiar dacă are doar 15 ani, tânărul vrea să convingă cât mai mulți locuitori să depoziteze reziduurile menajere în tomberoane separate, pentru un mediu mai sănătos și curat.

„Am decis să mă implic pentru că îmi pasă de localitatea mea și mă deranjează că oamenii aruncă gunoiul la întâmplare. Cred că prin gestul meu aș putea mobiliza nu doar mai mulți tineri din sat, dar și persoane adulte sau vârstnice. Nu cred că sătenii își vor schimba ușor obiceiurile, dar este un început foarte bun de soluționare a unei probleme atât de grave”, precizează Cristian Cerlat.

Iar Gabriela Cuciuc, o altă tânără care a participat la instruiri, spune că abia așteaptă să le explice oamenilor, dar și copiilor, avantajele colectării separate a deșeurilor. „Noi vom organiza lecții ecologice pentru elevii din clasele primare. Este foarte important ca toți copii să conștientizeze riscurile poluării naturii. M-am implicat pentru că vreau să contribui la îmbunătățirea situației, punctează Gabriela Cuciuc”.

Oamenii din sat abia așteaptă ca tomberoanele să fie instalate. „De mult trebuia implementat un astfel de proiect. Susțin ideea de sortare a deșeurilor și mă voi bucura să trăiesc într-un sat și un mediu curat”, spune Gheorghe Postica.

9În următoarele luni, în localitate vor fi organizate instruiri privind compostarea deșeurilor biodegradabile și vor fi desfășurate două acțiuni de salubrizare. „Suntem o localitate cu peste șase mii de oameni. Până acum, reziduurile solide nu se colectau sortat, nu erau amenajate puncte de colectare. Avem o gunoiște neautorizată, ca în majoritatea localităților din Moldova. Unii oameni nu ajung nici măcar acolo, dar aruncă gunoiul prin păduri, pe terenuri agricole, peste tot. Principalul scop al acțiunilor noastre este reducerea poluării aerului”, menționează Svetlana Leahu.

A.O. „Iedera – Dubăsarii Vechi” este beneficiara Programului de Granturi Locale al Uniunii Europene și implementează proiectul ,,Deșeurile–resursă sau problemă?”. Programul de granturi locale este lansat în baza Cadrului Unic de Sprijin a UE, acordat pentru Republica Moldova (2017-2020) din cadrul Instrumentului European de Vecinătate, prin intermediul proiectului „Abilitarea cetățenilor din Republica Moldova” (2019-2021), finanțat de către Uniunea Europeană și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ). Partenerul proiectului pentru Regiunea de Dezvoltare Centru este Asociația pentru Guvernare Eficientă și Responsabilă AGER în parteneriat cu Asociația Obștească Agenția pentru Dezvoltare Regională „Habitat” (A.O. ADR „ Habitat”).

Copaci plantați în locul gunoiului aruncat abuziv la Șerpeni, Anenii Noi

123580425 142579897588607 4061178217230788804 oȘtiați că pungile din plastic se descompun între 10 și 20 de ani, cauciucurile în 50 de ani, iar cutiile de aluminiu rezistă în natură și 200 de ani? Despre aceste dar și alte lucruri au aflat locuitorii din Șerpeni, Anenii Noi, care au participat la activitățile organizate de Asociația Obștească „Șerpenii de Pretutindeni”, în cadrul proiectului „Un sat curat – oameni sănătoși!”. Cu suportul financiar al Uniunii Europene, organizația neguvernamentală a reușit să desfășoare multiple instruiri și acțiuni de salubrizare în localitate.

Gunoi oriunde și oricând. Astfel arăta acum un an localitatea Șerpeni din Anenii Noi. Chiar dacă conștientizează că deșeurile aruncate necorespunzător dăunează nu doar imaginii localității, da și mediului ambiant, mulți săteni continuă să depoziteze gunoiul în locuri neautorizate. Pentru a preveni astfel de cazuri, Asociația Obștească „Șerpenii de Pretutindeni”, a organizat mai multe acțiuni de salubrizare.

„Participanții la acțiune au dat dovadă de un spirit de mobilizare, contribuind, de rând cu brațele de muncă, cu diverse unelte necesare, inclusiv tehnică pentru încărcarea și evacuarea gunoiului. Îmi amintesc că doar de pe un teren a fost evacuate o cantitate impresionantă de deșeuri - 7 remorci de camion KAMAZ, plus mai mult de zece remorci de tractoare, a menționat coordonatoarea de proiect a Asociației Obștești „Șerpenii de Pretutindeni””, Nadejda Demian.

128794368 158736382639625 2147792185894921127 oDupă salubrizare, pe două terenuri curățate de gunoiul aruncat abuziv, s-au plantat 450 de arbori. „Am decis să mă implic pentru că de mult îmi doream să fie soluționată problema deșeurilor. Am salubrizat cele mai problematice terenuri din localitate. Un mediu curat este un mediu prielnic pentru sănătatea noastră”, a menționat locuitoarea satului Șerpeni, Elena Perliman.

Și Lucia Demian a participat la toate salubrizările. Femeia spune că „problema deșeurilor este una dintre cele mai grave pentru localitatea noastră. Oamenii aruncă gunoiul pe unde apucă. Dacă vom avea și pe viitor o astfel de atârnare, și apele, și pământurile vor fi poluate”.

Asociația a organizat și instruiri pentru a-i face pe oameni să conștientizeze mai bine riscurile. „Ne-am propus să contribuim la stoparea aruncării abuzive a deșeurilor. La instruirile organizate au fost abordate subiecte precum: conceptul de activism civic, leadershipul comunitar și managementul impactului, managementul problemei, elaborarea proiectelor comunitare, comunicarea eficientă și arta persuasiunii, elemente cheie în lucrul comunitar și mobilizarea maselor”, menționează Nadejda Demian.

La acțiunile de informare a participat Alexandru Baltag, care spune că „ instruirile au fost, sunt și vor fi utile pe parcursul întregii vieți, precum este o carte citită – reținem unele lucruri, altele ne fac să chibzuim înainte de a începe ceva. Am obținut multe informații utile”.

Iar Silvia Meleca speră că sătenii se vor mobiliza, pentru a fi mai uniți și responsabili pentru sănătatea lor și viitorul copiilor lor.

Au fost organizate instruiri și pentru tinerii din sat. Alina Samson a declarat că „prin astfel de întâlniri, tinerii se dezvoltă pentru ca în viitor să-și poată exprima propria opinie și să ia decizii corecte”.

Iar Veaceslav Luca a spus că ar mai participa la astfel de acțiuni. „Ni s-au oferit informații care îmi vor fi utile în viitor și sunt bucuros că am fost invitat”.

131707907 170403321472931 5616666781910372072 nAsociația s-a axat și pe promovarea unor mecanisme de mobilizare comunitară. Astfel, a fost selectat și instruit un grup de coordonatori locali implicat în realizarea mai multor inițiative comunitare. „Dacă nu ne implicăm acum, situația ar putea deveni catastrofală în viitor. Eu m-am convins că sunt forte mulți oameni receptivi, dar contează foarte mult ca cineva să facă un prim pas. Oamenii trebuie să înțeleagă că lucrurile mari se fac cu pași mici și că fiecare dintre noi poate fi schimbarea”, a specificat Nadejda Demian.

Acțiunile au fost implementate după ce ONG-ul a beneficiat de un grant de 128 de mii de lei din partea Uniunii Europene.

AO “Șerpenenii de Pretutindeni” este beneficiara Programului de Granturi Locale al Uniunii Europene și implementează proiectul „Un sat curat – oameni sănătoși!” în satul Șerpeni, raionul Anenii Noi.

Programul de granturi locale este lansat în baza Cadrului Unic de Sprijin a UE, acordat pentru Republica Moldova (2017-2020) din cadrul Instrumentului European de Vecinătate, prin intermediul proiectului „Abilitarea cetățenilor din Republica Moldova” (2019-2021), finanțat de către Uniunea Europeană și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).

În Regiunea de Dezvoltare Centru, partenerii de implementare a proiectului sunt Asociația pentru Guvernare Eficientă și Responsabilă AGER și AO ADR „HABITAT”.

 

Marketplace online pentru producătorii din Ungheni, Călărași, Nisporeni

xl 91a6a6a0 acff 446c bfe7 97861410454dFermierii şi producătorii agroalimentari din Ungheni, Călărași, Nisporeni îşi vor putea comercializa produsele prin intermediul unei platforme online. „AGROCONEX” îşi propune să ofere o piaţă de desfacere pentru producătorii din această industrie. Platforma a fost creată de „Business InnoHub Ungheni”, care a beneficiat de un grant de 60 de mii de euro din partea Uniunii Europene şi Suediei.

„AGROCONEX” îşi propune să devină o platforma regională, care să susțină dezvoltarea calitativă a sectorului agroindustrial, prin oferirea oportunității de interacțiune a vânzătorului și cumpărătorului pe întregul lanț valoric agricol.

„În acest mod, organizația îşi propune să ajute producătorii să-şi realizeze marfa, să contribuie la creşterea potențialului „Business Hub-ului” prin valorificarea potențialului antreprenorial al regiunii și dezvoltarea companiilor existente din sectorul agroindustrial. Totodată, prin implicare directă, stabilim legături la nivel de lanț valoric, făcând posibilă întâlnirea tuturor actorilor pe aceeași platformă, care oferă soluții de identificare a partenerilor la fiecare etapă de dezvoltare a afacerii agroindustriale”, spune Angela Ciocîrlan, Directorul „Business InnoHub”.

Antreprenorii din regiune consideră că dezvoltarea unei astfel de Platforme i-ar ajuta să-şi comercializeze mai uşor produsele. Denis Tanaşciuc deţine o afacere în domeniul cofetăriei şi patiseriei în oraşul Ungheni. Antreprenorul de 29 de ani spune că până la declanşarea pandemiei îşi comerializa produsele prin intermediul cafenelei și cofetăriei. Acum însă, vânzările online au crescut semnificativ. Antreprenorul spune că platforma ar fi un colac de salvare pentru producătorii din regiune.

10.07.2019 5 3„Orice piaţă de desfacere reprezintă un avantaj pentru întreprinzători. Noi, antreprenorii, trebuie să profităm de toate avantajele pe care ni le oferă Internetul, pentru a ne realiza produsele. Ar fi o metodă eficientă”, spune antreprenorul din Ungheni.

ovoshchi i fruktyȘi Olesea Cebotari, o antreprenoare specializată în producerea și comercializarea fructelor și legumelor, spune că un astfel de Marketplace online este foarte util și necesar. „Noi vom avea un spațiu unde să ne expunem marfa, iar cumpărătorul va avea posibilitatea să aleagă din varietatea de produse. Pe această platformă, clienții noștri vor putea să plaseze și comentarii și recomandări la produsele noastre. În alte țări, de mult timp există o astfel de practică”, menționează antreprenoarea de 32 de ani.

„AGROCONEX” este creată după ce organizaţia a accesat un grant de 60 de mii de euro din partea Uniunii Europene şi Suediei, printr-un proiect implementat de Fundaţia Est-Europeană. Tot în cadrul aceluiași proiect, a fost creat şi „Business InnoHub”, prin intermediul căruia mai mulţi antreprenori au fost încurajați și ajutați să-şi extindă sau lanseze afacerea.

Acest articol este realizat în cadrul proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.

StarNet donează din nou pentru lupta anti-COVID

Salutare, om drag!😊

Sperăm că ești bine, sănătos și ai parte de un început frumos de săptămână. La noi, cu siguranță este unul minunat, mai ales că am organizat recent încă o acțiune de susținere a eroilor în halate albe.

Maratonul faptelor bune continuă! 🙌

După ce, anterior, am construit de la zero infrastructura de telecomunicații a spitalului de campanie de la Moldexpo și am oferit acces gratuit la internet, am decis că putem face mai mult pentru cei care luptă în prima linie împotriva pandemiei. Astfel, ne-am unit iarăși forțele cu partenerii noștri de la Ambasada SUA în Moldova și am donat centrului de triere COVID-19 de la Moldexpo calculatoare performante, televizoare LED și o imprimantă multifuncțională. 

Terapie prin suport moral și conexiune cu cei dragi 💛

În familia StarNet știm că starea de bine și sprijinul moral sunt esențiale în procesul de tratament și recuperare. Tocmai din acest motiv, dispozitivele donate vor fi utilizate pentru recreerea pacienților. 

Persoanele internate vor putea rămâne conectați cu cei dragi ca să poată primi căldura și suportul de care au atât de mare nevoie. Pentru ca pacienții să aibă parte doar de momente de relaxare și emoții pozitive, la televizoare vor rula emisiuni de divertisment și educative. 

Suntem recunoscători că avem posibilitatea să aducem o rază de fericire și speranță în viața celor care luptă împotriva pandemiei. Însă, cel mai tare ne bucură faptul că nu suntem singuri în această misiune și că avem alături oameni buni, precum partenerii noștri de la USAID și Ambasada SUA în Moldova.Împreună trecem prin toate!🌟

Ambasada SUA, Eco-Răzeni și Floare de cireș: împreună pentru bine

Astăzi, când întreaga omenire e pusă la încercare, #solidaritate și #împreună au devenit cele mai prețioase cuvinte, pline de sens și greutate, iar fiecare gest, chiar și cel mai mic, este apreciat și binevenit. Deși evenimentele de orice gen au fost anulate, antreprenorii sociali își reinventează zilnic rolurile, misiunile, pentru a supraviețui și a nu uita să ofere ajutor, acolo unde pot și unde este mai mare nevoie. Una dintre inițiativele umanitare care au prins contur în această perioadă deloc ușoară, este proiectul „Ajută eroii”, prin care oameni inimoși și solidari își asigură unii altora resurse – mâncare, joburi, venituri, fapte bune – pentru a depăși cu bine, împreună, situația în care ne aflăm.

În astfel de clipe, se văd caracterele și eroii. Atât pe vreme de pace, cât și pe vreme de restriște, bucătăria Floare de cireș Catering continuă să fie fierbinte și plină de arome seducătoare, cărora le reziști cu greu. Bucătari, ajutori de bucătar, șoferi s-au mobilizat ca să ofere ajutor prin ceea ce știu ei să facă cel mai bine – mâncare. Pe parcursul lunii mai, circa 3.000 de mese calde, livrate medicilor și personalului medical din 3 centre de sănătate din țară, care se ocupă activ de cazuri afectate și care resimt cel mai mult efectele actualei pandemii: Spitalul Clinic de Boli Infecțioase “Toma Ciorbă” din Chișinău, Institutul de Medicină Urgentă din Chișinău și Spitalul Clinic din Bălți.

Implementat de Eco-Răzeni și Floare de cireș, cu suportul financiar al Ambasadei SUA în Moldova, proiectul „Ajută eroii” nu e doar un prânz gratuit pentru un medic super obosit și solicitat emoțional în aceste zile grele, ci o dovadă de afecțiune. E despre sentimentul că ești respectat și apreciat pentru munca ta, e grija care vine de la un prieten pe care nu-l știi, dar te ajuta când ți-e mai greu. „Ajută eroii” este despre a oferi o masă fără preț, dar plină de recunoștință și prețuire. Iar calitatea produsului – de la ambalaj până la mâncare – e excepțională. Și asta îi face pe medici, asistenți medicali să se simtă bine că sunt oameni, ca și ei, care se gândesc la ‘’eroii’’ din primele rânduri. Dar din dar, se face… rai.

Fundația Medpark lansează proiectul „Grijă pentru colegi”, în susținerea lucrătorilor medicali care au suportat infecția COVID-19

fundatiamedparkDe la declanșarea situației epidemiologice, Spitalul Internațional Medpark a căutat în permanență modalități de a-și proteja pacienții și colaboratorii, dar și de a contribui la diminuarea efectelor pandemiei asupra societății. La această etapă, echipa Medpark a identificat necesitatea de a se implica și în susținerea colegilor din domeniul medical care au suportat infecția cu noul coronavirus, lansând primul proiect al Fundației Medpark – „Grijă pentru colegi”.

Proiectul prevede oferirea asistenței medicale gratuite pentru toți angajații din sistemul de sănătate aflați în faza de convalescență: medici, asistenți medicali, infirmieri, șoferi de ambulanță și întreg personalul auxiliar. Deoarece efectele noului coronavirus sunt de durată, iar infecția în forme moderate și severe poate lăsa sechele asupra anumitor organe (plămâni, ficat, inimă, rinichi etc.), după tratarea infecției COVID-19 pacienții necesită atenție specială. Pentru aprecierea stării lor de sănătate, depistarea eventualelor consecințe și tratarea lor la timp, Fundația Medpark le va oferi serviciile medicale necesare, acoperind integral costul acestora. 

Elena Mornealo, președintele Fundației Medpark: “Sistemul de sănătate, atât la nivel național, cât și la nivel mondial, se confruntă cu provocări fără precedent, iar presiunea este mult mai mare decât în mod obișnuit. Suntem solidari cu colegii noștri și dorim să susținem lucrătorii medicali în această perioadă, motiv pentru care am lansat acest proiect social. Suntem siguri că împreună putem face față pandemiei și ne dorim să reducem din efectele sale negative.”   

Serviciile oferite în cadrul proiectului„Grijă pentru colegi” includ toate evaluările și investigațiile necesare pentru aprecierea stării de sănătate în urma suportării infecției COVID-19, depistarea posibilelor consecințe și corijarea acestora. Printre acestea se numără:

  • evaluarea terapeutică,
  • aprecierea stării funcționale a plămânilor și imagistica prin tomografie computerizată, 
  • examinarea cardiologică prin investigații specifice, 
  • aprecierea funcției hepatice și renale prin intermediul analizelor de laborator, 
  • consiliere psihologică, în caz de necesitate.

În funcție de rezultatele evaluării, se vor face recomandări pentru tratarea funcțiilor afectate și evaluări repetate, asigurându-se procesul de monitorizare continuă. 

Toate serviciile sunt prestate gratuit în cadrul Spitalului Internațional Medpark, iar costul lor este acoperit integral prin donație către Fundația Medpark. 

Dacă sunteți angajat al unei instituții medicale și ați fost spitalizat pentru tratamentul infecției COVID-19, iar acum vă aflați în faza de convalescență, contactați-ne la tel. 079 010 701 pentru a afla cum puteți beneficia de programul „Grijă pentru colegi” al Fundației Medpark. 

Fundația Medpark este o organizație neguvernamentală și necomercială, fondată de către Spitalul Internațional Medpark. Scopul Fundației este de a contribui la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și a serviciilor medicale din Republica Moldova, prin dezvoltarea proiectelor sociale în domeniul sănătății și promovarea inovațiilor în medicină.

https://www.fundatiamedpark.md/

StarNet susține proiectul „Educație Online” și include 24 de canale de studii în grila TV

starnet school 768x432Începând de luni, 4 mai, toți copiii din familia StarNet vor avea acces la lecțiile video elaborate conform curriculumului național și își vor putea continua studiile de acasă, în siguranță și fără griji. Posturile educaționale pot fi găsite în grila StarNet TV începând cu poziția 170.

În această perioadă de criză, întreaga echipă depune eforturi maxime pentru a oferi comunității suportul de care are nevoie ca să facă față tuturor provocărilor. Astfel, s-au mobilizat rapid și au dat curs invitației din partea autorităților locale de a include posturile educaționale în grilă. Acestea vor fi disponibile pentru toți abonații la serviciul de televiziune StarNet TV, indiferent de pachetul contractat.

300 de profesori din 69 de instituții de învățământ sunt implicați la elaborarea conținutului video, fiind ghidați de mai multe echipe de experți, operatori și voluntari. Datorită efortului colosal al tuturor participanților proiectului, elevii claselor I – XII vor avea acces la o bibliotecă digitală care va conține aproximativ 2500 de lecții video în prima fază și circa 4500 în cea de-a doua fază.

„Clasa noastră e acasă! Acționăm responsabil și păstrăm distanța fizică, însă continuăm să învățăm cu StarNet TV!”

Reprezentanții concernului spun că siguranța și sănătatea tuturor membrilor familiei StarNet a fost, este și va fi mereu pe primul loc. Tocmai din acest motiv, sunt extrem de mulțumiți că acum elevii își vor putea continua studiile de acasă, fără a se expune riscului de a se îmbolnăvi.

„Ne bucurăm enorm că avem ocazia să susținem astfel de proiecte revoluționare pentru țara noastră și că putem asigura accesul la procesul de învățământ de acasă pentru un număr cât mai mare de elevi”, a declarat administratorul companiei, Ion Roșca.

Proiectul „Educație Online” este implementat de către Primăria municipiului Chișinău și Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova, cu sprijinul Fundației Soros-Moldova, Universității Tehnice a Moldovei, Emisiunii Edu Tolk, Crunchyroll, Asociației Naționale a companiilor din domeniul TIC și Academiei de Inovare și Schimbare prin Educație.

Compania StarNet a proiectat și construit în timp record rețeaua IT a Centrului de triere COVID-19

StarnetCar24 de ore - anume atât timp i-a trebuit echipei StarNet să proiecteze și să construiască rețeaua locală de fibră optică, să interconecteze și să asigure accesul la Internet a tuturor calculatoarelor, echipamentelor donate și sistemelor digitale ale Centrului de triere COVID-19, amenajat la Moldexpo.

Proiectul a fost realizat din fondurile Ambasadei SUA și companiei StarNet în partneriat cu USAIDMoldova/?__tn__=K-R&eid=ARCLE4OMcQ4wIY6FJMK5sz8YMAFbyI_74uWfWqgHwxDoITetTMX0jE-I0liUV_t9KEj-8wZO2MNYjdQB&fref=mentions&__xts__%5B0%5D=68.ARBoOWG_0DKfPnJ7Xqtnabs70JDu50Bo-opoCHbS5zD90ttxoqp345iEZOOnZ-tpVt9lLe5L7Ex__7UalsKaos2bipSZWg5DP5O-ayBL6SbUy0pzdcRowlA2zjeviLyRyLbPXC1UWq8RTK8zdD_G5RLvmr9puYP1ucDMC04f0oYsXuTo155tHyjIsfXipNsGkBHLBZ0sWJkOVVel" data-hovercard="/ajax/hovercard/page.php?id=317963934881675&extragetparams=%7B%22__tn__%22%3A%22%2CdK-R-R%22%2C%22eid%22%3A%22ARCLE4OMcQ4wIY6FJMK5sz8YMAFbyI_74uWfWqgHwxDoITetTMX0jE-I0liUV_t9KEj-8wZO2MNYjdQB%22%2C%22fref%22%3A%22mentions%22%7D" data-hovercard-prefer-more-content-show="1">USAID Moldova, ONU MoldovaMinisterul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale al Republicii Moldova.

"A fost o misiune contra cronometru, însă acest efort va eficientiza și scurta timpul de procesare a informației, ceea ce va ușura munca eroilor în halate albe - medicilor noștri",  a declarat Alexandru Machedon, președintele și fondatorul Starnet. 

starnet"Vreau să mulțumesc Excelenței Sale, Ambasadorului SUA, Dereck J. Hogan și Coordonatorului Organizației Națiunilor Unite în RM, Simon Springett, pentru încrederea acordată în implementarea acestui proiect important pentru sănătatea și bunăstarea societății noastre", a declarat Alexandru Machedon pe contul său din Facebook. 

Președintele Starnet speră că acest proiect este primul pas în modernizarea și digitalizarea sistemului medical, care mai mult ca oricând are nevoie de susținere noastră, a tuturor. În discursul său, Alexandru Machedon și-a oferit toată susținerea medicilor din Republica Moldova. 

Anterior compania Starnet a livrat 500 de kg de mere și apă potabilă oamenilor bravi de la Spitalul Republican din Chișinău. 

Compania StarNet face parte din top-ul companiilor din domeniul comunicațiilor electronice din Republica Moldova și este unul din lideri la capitolul Internet, fiind primul provider din țară care a oferit acces la Internet și transport de date la viteză înaltă prin intermediul fibrei optice.

 

Ținem să menționam ca din februarie 2020 serviciile de hosting (găzduire) și internet pentru portalul CIVIC.MD sunt oferite gratuit de compania Starnet. 

 

 

 

Echipa MOLDASIG a donat 100 de mii de lei Echipajelor de Ambulanțe

MoldasigÎn această perioadă de maximă atenție în prevenirea și lupta contra răspândirii virusului COVID-19, angajații MOLDASIG au decis să susțină printr-o donație de 100 de mii de lei IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească.

Echipajele Ambulanțelor sunt primii care au misiunea grea de a duce luptă eficientă contra răspândirii acestui virus. Expunerea acestora la factori de risc trebuie asigurată cu echipamente suficiente, dar și motivația angajaților trebuie susținută. Prin acest gest, Compania MOLDASIG își exprimă gratitudinea față de munca asiduă a personalului medical din Republica Moldova.

Empatia, solidaritatea și responsabilitatea sunt atât de necesare în astfel de perioade. Echipa MOLDASIG, respectă regimul de carantină și îndeamnă pe toți cei, care încă nu au conștientizat gravitatea situației, să respecte recomandările autorităților, dar în primul rând, munca și eforturile sistemului medical.

METRO Moldova donează 1 milion de lei pentru lupta împotriva COVID-19

metro covid191.000.000 de lei pentru susținerea sistemului medical în lupta cu noul coronavirus – este suma donată de METRO Cash & Carry Moldova pentru achiziționarea de echipament medical și remunerarea personalului medical din țară. Prin această contribuție METRO se alătură inițiativei Guvernului Republicii Moldova de a colecta fonduri în combaterea epidemiei de COVID-19.

Serghei Martînov, Directorul General METRO Cash & Carry Moldova: „Împreună cu echipa METRO, împărtășim îngrijorările comunității privind efectele epidemiei COVID-19. În momentele critice valorile și misiunea companiei sunt singurele repere care inspiră decizii corecte, iar succesul nostru comun poate fi realizat doar prin solidaritate și contribuție. În ultimele săptămâni ne-am reconfirmat și consolidat prioritățile: siguranța angajaților, siguranța clienților și siguranța alimentară. Pentru că ne dorim să fim cât mai aproape de comunitate în timp de criză, am decis să donăm 1 milion de lei către fondul creat de Guvernul Republicii Moldova. Speram că această contribuție va ajuta autoritățile să achiziționeze necesarul pentru dotarea spitalelor sau pentru remunerarea personalului medicalÎntre timp, continuăm și celelalte inițiative METRO prin care ajutăm societatea să depășească această perioadă incertă.”

Solidaritate pentru comunitate

METRO Moldova este cunoscută prin politica sa de responsabilitate socială și implicare în diverse proiecte comunitare, iar în momentele dificile necesitatea de a acționa poate fi chiar vitală. Deoarece consideră că solidaritatea ne poate ajuta să trecem mai ușor prin criză, echipa METRO susține apelurile la efort comun și se mobilizează continuu pentru a oferi suport societății prin diverse inițiative:

  • donații de produse alimentare pentru familiile social vulnerabile, prin intermediul organizației „The Moldova Project”;
  • ajutor celor fără de care nu putem câștiga lupta cu pandemia – personalul medical – METRO a oferit echipament medical necesar Institutului de Medicină Urgentă, în colaborare cu European Business Association, în cadrul campaniei de colectare de fonduri lansată de ABE și CCF/HHC Moldova;
  • oferirea produselor alimentare pentru persoanele în etate sau social vulnerabile, prin intermediul Direcției Asistență Socială a Primăriei Chișinău;
  • donație financiară Proiectului „Împreună pentru voi!”, care asigură personalul medical cu produse alimentare și de consum – știind cât de dificil le este să țină piept provocărilor, dar și să se mențină într-o formă fizică și psihologică echilibrată;
  • asigurarea produselor alimentare pentru grupul de voluntari „Împreună împotriva COVID-19”;
  • donație de pachete de produse alimentare, prin intermediul Ministerului Afacerilor Interne, către persoane in etate și social-vulnerabile;
  • donație de produse alimentare și de igienă pentru Spitalul Clinic din municipiul Bălți etc.

Susținere pentru partenerii din domeniul HoReCa

METRO se mândrește să aibă o relație strânsă cu partenerii săi din industria HoReCa, una dintre cele mai afectate de criza actuală. Succesul micilor afaceri din domeniu este esențial atât pentru comunitate, cât și pentru economia țării, de aceea METRO nu doar le asigură cu produse proaspete de calitate, ci a venit cu o inițiativă specială prin care să le susțină. METRO a centralizat la https://www.metro.md/oferte-si-beneficii/sustine-horeca

și promovează localurile care în această perioadă de criză pun la dispoziție serviciile lor și livrează la domiciliu. Astfel clienții aflați în autoizolare se bucură de experiențe culinare delicioase, petrec mai mult timp cu familia, iar în rezultat – susținem împreună micile afaceri și dezvoltarea întregii comunități. Lista rămâne deschisă, pentru ca și alte localuri să se poată alătura.

Siguranța cumpărăturilor la METRO

Pentru a asigura condiții de igienă și siguranță maximă în magazine, în lanțul de aprovizionare și în circuitul de livrare a produselor, METRO a introdus măsuri de precauție suplimentare, în contextul epidemiei. Acțiunile prevăd menținerea condițiilor de siguranță, igienizarea suplimentară a spațiilor, gestionarea și fluidizarea traficului în magazine, informarea și asigurarea protecției pentru angajați și clienți. În plus, echipa METRO lucrează îndeaproape cu furnizorii pentru a se asigura că cele mai solicitate produse, cum ar fi alimente de bază, consumabilele de curățenie sau dezinfectante sunt mereu disponibile în caz de necesitate.

Grija față de angajații companiei

Prioritatea principală a companiei este siguranță și motivarea angajaților săi. Din primele zile de declanșare a crizei, compania a pus la dispoziția lor, precum și a companiilor terțe echipament de protecție și dezinfectant. De asemenea, au fost dezinfectate spațiile de lucru, iar pentru evitarea transportului public a fost dotat suplimentar transportul de serviciu. Pe parcurs au fost adăugate masuri suplimentare: ecrane de protecție, viziere, filtre de măsurare a temperaturii, etc. Iar pentru a compensa efortul și dedicația, în perioade de suprasolicitare fizică și emoțională, angajații magazinelor au beneficiat de suplimente la salariu.

METRO mulțumește tuturor partenerilor care s-au mobilizat rapid și au inițiat acțiuni pentru susținerea sistemului medical sau a persoanelor social vulnerabile, clienților și întregii comunități care urmează recomandările de protecție și prevenție, dar și angajaților care își exercită cu dedicație responsabilitățile, în aceste condiții fără precedent.

Despre METRO

METRO este unul dintre cei mai importanți jucători internaționali în comerț. Compania își desfășoară activitatea în 33 țări și angajează peste 150,000 de oameni din întreaga lume. METRO oferă soluții individualizate pentru a satisface cererea clienților săi angrosiști și din vânzări cu amănuntul la nivel regional și internațional. În Republica Moldova compania este prezentă din anul 2004, având trei magazine, peste 600 angajați și oferă un sortiment vast de produse alimentare și nealimentare în fiecare punct de vânzare. Mai multe detalii pe www.metro.md

Descopera ONG

Descopera Finanțatori

Active în ultima săptămănă