N4, NIT, Moldova 1 si Eu TV au calcat legea in picioare in campania electorala

Patru posturi de televiziune - N4, NIT, Moldova 1 si Eu TV, au admis, in perioada campaniei electorale, abateri serioase de la deontologia profesionala, legislatia in domeniu si standardele internationale. Aceasta este concluzia raportului final de monitorizare a 9 canale TV in perioada electorala, realizat de catre Asociatia Presei Electronice.

“Aceste posturi au prezentat in programele de stiri in mod inechitabil, disproportionat si tendentios actorii politici si acest lucru nu a contribuit la o alegere libera si corecta a populatiei”, a declarat astazi, intr-o conferinta de presa, coordonatorul proiectului APEL, Vasile State.

Potrivit raportului, NIT si N4, in mod deosebit, dar si Moldova 1, au mediatizat masiv in stiri, in context pozitiv, reprezentantii Partidului Comunistilor, precum si ai Partidului Popular Crestin-Democrat, iar Eu TV a favorizat in stiri, in exclusivitate, membrii PPCD.

Totodata, aceste patru televiziuni au prezentat masiv, dar in context negativ, reprezentantii partidelor de opozitie. N4 si NIT in special, dar si Moldova 1 si Eu TV au avut o atitudine defavorizanta exclusiv pentru PLDM, PL, AMN si PD.

In acelasi timp, PRO TV si TV 7 au adoptat o atitudine mai echilibrata si, alaturi de Prime si TVC 21, care au avut mai putine programe relevante, nu au admis incalcari grave.

Raportul cuprinde perioada de monitorizare 17 iunie - 29 iulie si a fost realizat de APEL, cu suportul Delegatiei Comisiei Europene, Fundatia Soros-Moldova si Fundatia Eurasia.

Pe de alta parte, Compania publica “Teleradio-Moldova” sustine ca nu a facut partizanat politic si nici propaganda pentru vreun partid, in campania electorala.

Potrivit unui raport intern de monitorizare, prezentat ieri de compania publica, Moldova 1 ar fi respectat regula “trei treimi”, care prevede prezenta in proportii egale a Guvernului, partidului de guvernamant si partidelor de opozitie. Astfel, in campania electorala la Moldova 1, Guvernul a fost prezentat timp de 5678 secunde, PCRM – 14770 secunde, iar partidele de opozitie – 60082.

Teleradio-Moldova sustine ca diferenta mare dintre raportul intern si cele prezentate de societatea civila se datoreaza unor interese, care ar sta in spatele realizatorilor lor.

Stirea Zilei

Contribuie la continuarea proiectului CIVIC.MD. Devino susținător, donează aici.

Become a Patron!



Descopera ONG

Descopera Finanțatori

Active în ultima săptămănă