Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) anunta lansarea primului Studiu sindicalizat de Masurare a Audientei presei scrise din Republica Moldova (SMA)



Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) anunta lansarea primului Studiu sindicalizat de Masurare a Audientei presei scrise din Republica Moldova (SMA).

Comparativ cu analiza tirajelor, cercetarea masoara audienta pentru presa scrisa, adica media numarului de cititori care citesc sau rasfoiesc o publicatie. Rezultatele vor deveni un reper pentru piata publicitara.

In studiu este inclusa cea mai mare parte a publicatiilor din Republica Moldova - publicatii lunare, bilunare, saptaminale si cotidiane, cu distributie nationala, regionala sau locala. 

Studiul este realizat in colaborare cu Xplane SRL selectata prin concurs de oferte si cuprinde populatia Republicii Moldova ce locuieste in mediul urban, cu virsta intre 12 si 65 de ani. Rezultatele SMA, obtinute pe un esantion de 15.000 de persoane, vor fi disponibile pentru prima data la inceputul lunii decembrie 2011. 

Costurile sunt suportate de membrii BATI, editori de presa cu difuzare nationala - in proportie de 60% -, iar restul este acoperit de catre agentiile de publicitate si publicatiile regionale.