frule

Vezi toate articolele din rubrica Responsabilitate Socială Corporativă ℹ️

Jurnalismul pe teme economice: arta de a „comunica” cifre și a scrie despre economie pe înțelesul tuturor

JE colaj fotoȘtirile și reportajele cu tematică economică și financiară câștigă din ce în ce mai mult atenția consumatorilor de media. Iată de ce, informația care este transmisă de reporteri/-e publicului trebuie să fie cât mai clară și pe înțelesul tuturor. Cum scriem simplu, într-un stil unic, analitic și profesionist despre problemele cu tentă economică? Cum „citim” și cum „comunicăm” corect cifrele? Acestea și alte subiecte au fost discutate în cadrul primului curs desfășurat online la ȘSAJ –  „Jurnalism pe teme economice”.

Cursul a început cu o scurtă inițiere teoretică în elementele definitorii ale jurnalismului specializat, în general, și ale celui pe teme economice, în special. Instructorul Ion Chișlea, redactor-șef al portalului Economica.md, le-a explicat studenților/-telor noțiunile cheie din domeniu și a discutat cu ei/ele despre situația din sistemul bancar, balanța comercială, import și export, investiții, inflație, credite neperformante etc., punând accent și pe criza generată de pandemia COVID-19.

După partea teoretică a urmat cea practică. Jurnaliștii/-tele în devenire au aflat ce trebuie să conțină o știre pe temă economică pentru ca aceasta să fie bună și care sunt criteriile de selectare a subiectelor pentru un reportaj din sfera economică /financiară, cum folosim cifrele și datele statistice în articole ș.a. Prin urmare, tinerii/-ele de la ȘSAJ au realizat câte o știre/un articol în fiecare zi de curs. Participanții/-tele au avut posibilitatea de a-și proiecta textul la ecran, prin utilizarea aplicației Zoom, pentru a-și împărtăși ideile cu instructorul și colegii/-ele, dar și pentru a putea fi analizat și evaluat.

La final de curs, Ion Chișlea le-a recomandat studenților/-telor să gândească analitic, să-(și) pună întrebări și să caute răspunsuri, deoarece acest gen de jurnalism nu se bazează pe lucruri superficiale, ci pe date exacte și verificate.   

Discipolii/-ele au rămas și ei/ele impresionați/-te, aflând lucruri noi și utile pentru viitoarea lor carieră. Bunăoară, Alexandru Toma ne-a mărturisit următoarele: „A fost un curs foarte interesant atât pentru cei inițiați în domeniu cât și pentru novici. Am apreciat abordarea largă a dimensiunilor micro- și macroeconomice, explicarea conceptelor fundamentale și familiarizarea cu cele mai cunoscute fenomene economice. Cursul ne-a ajutat, de asemenea, să ne dezvoltăm aptitudini de a traduce” termenii economici pe înțelesul tuturor”.



Pro Bono Banner Placement

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola