Interviuri

În timpul liber face jogging și fotografie, însă cel mai prețios timp pentru ea este acela pe care îl petrece alături de familia sa. Ana Îndoitu este absolventa LeaderSHE care face voluntariat de mai bine de șapte ani și continuă să se implice activ în combaterea problemelor din societate.
- În viziunea ta, care sunt cele trei calități care te determină cel mai mult? J
- Ambiția este catalizatorul acțiunilor mele, urmată de disciplină – lucru esențial pentru atingerea tuturor lucurilor ce mi le propun. La fel, o valoare care mă definește este libertatea, care poate fi ușor transpusă într-o calitate precum spiritul liber.
- Știm că ești în ultimul an la Facultatea de Drept. De ce ai ales anume acest domeniu?
- Învăț la Facultatea de Drept și dată fiind ultima sută de metri pe care o parcurg deja (anul 4), sunt foarte aproape de tot ce înseamnă sistemul de drept. Am făcut această alegere pentru că gândirea juridică, la fel cum înțelegerea organizării lumești, este cel mai bine învățată în această nișă. Și apoi, am fost dintotdeauna pasionată de retorică, organizare a comunității și intervenție în procesele administrative (Consiliul Local de Tineret, apoi Consiliul Raional), iar această experiență m-a determinat indirect să mă regăsesc cel mai bine în drept.
- Spune-ne mai multe despre proiectul „Acțiune pentru Justiție” din care faci parte?
- Un proiect la care țin foarte mult este cel inițiat în toamna anului 2015 - „Acțiune pentru Justiție”. Acesta a pornit cumva și din trăirile interioare ale unui student la drept, aflat în fața unui sistem cu cea mai mică rată de încredere a populației. Așadar, abordarea noastră a fost una constructivă în sensul în care ne-am propus să creăm o rețea a tinerilor juriști, în cadrul căreia aceștia vor fi instruiți atât personal cât și profesional. Eventual, nivelul lor de profesionalism și integritate va fi suficient de puternic pentru a genera o altă atmosferă în sistemul de drept – una critică și îndreptată spre justiție. Iată că acum încheiem prima ediție, iar din octombrie lansăm concursul pentru următoarea sesiune de proiect.
- Faci voluntariat de mai bine de șapte ani și cred că trebuie să ai o poziție fermă vizavi de acest lucru. Care este importanța voluntariatului în viața tinerilor?
- Am realizat destul de multe lucruri în calitate de voluntar și eventual, am crescut în acest mod. Chiar și poziția mea de vicepreședinte al Consiliului Național al Tineretului din Moldova este o activitate voluntară, dar măsura în care contribuie aceasta la dezvoltarea mea este esențială.
Voluntariatul (asumat și responsabil) este sursa cea mai bună de educație neformală. Acum, ceea ce se întâmplă cu noi la liceu/universitate este un proces de absorbție a cunoștințelor teoretice, pe când, în activitatea dintr-o organizație/comunitate, crești prin a fi de folos altora. Ori, abilitățile „soft” pe care le obții așa sunt mai valoroase decât notele pe care le ai. Dincolo de asta, prin voluntariat poți descoperi și testa noi domenii de activitate. Aici ai dreptul să eșuezi și să încerci altceva până când nu afli la ce ești priceput și ce te pasionează cel mai mult.
- Dar în ce măsură Proiectul LeaderSHE ți-a influențat viitoarele alegeri?
- LeaderSHE mi-a demonstrat că posibilul este nemărginit, iar restul ține de voință și muncă. Aici am învățat să definesc valori, să setez obiective și să comunic corect. Cel mai mult am învățat de la modelele pe care le-am avut - femei puternice, frumoase și extrem de inteligente. Îi sunt și astăzi recunoscătoare mentorului meu, Stela Leucă, pentru bunătatea și grija deosebită. Datorită ei, azi știu că „ești ceea ce oferi”.
- Dacă ai asemăna LeaderSHE cu o persoană, cine ar fi aceasta?
- Fără ezitare ar fi Regina Victoria, așa cum etapa LeaderSHE din viața mea nu este altceva decât o eră victoriană unde am parcurs o dezvoltare multidimensională. Ori, tot ce a urmat după această etapă a fost un fundament, exact în contextul LeaderSHE.
LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy este un proiect inovativ orientat spre tinerele cu vârsta cuprinsă între 16-21 ani, care doresc să participe la schimbarea comunității și să contribuie la dezvoltarea democrației participative în Republica Moldova. Proiectul este format din 5 programe, iar timp de 8 luni tinerele vor avea parte de sesiuni și traininguri utile, care le vor dezvolta atât abilitățile profesionale, cât și cele personale.
Grăbește-te să te înscrii și tu la proiect până la data de 30 septembrie, iar pentru mai multe detalii, accesează site-ul oficial www.leadershe.md.
- Detalii
Organizația DA vă așteaptă cu drag la Campionatul Ice and Fire, care vă ca ajuta să vă dezvoltați calitățile de debater și de vorbitor)
Cum a venit ideea de a iniția o afacere în domeniul serviciilor de consultanță și care au fost provocările de început?
Inițiativa de a lansa o afacere în domeniul serviciilor juridice pentru perfectarea de acte românești a apărut odată cu fluxul mare de cetățeni, care doreau să depună pentru cetățenie română.
Majoritatea moldovenilor nu cunoșteau bine legea și procedura de a depune pentru cetățenie, dar și în pregătirea dosarului. Mai grav a fost fenomenul de corupție pentru urgentarea cetățeniei, prin metode de trafic de influență, unde avea de pierdut cetățeanul simplu. Provocări au fost și sunt: concurența neloiala, diferiți intermediari, care fac promisiuni de a influența termenul legal, în special contra unor sume exagerate de bani, deși aceste grupări încă există și activează fără frica de a fi pedepsite.
Astfel, am decis că pot fi de ajutor și am creat Compania JustConsult, care la ziua de astăzi corespunde cerințelor legale de a fi utilă cetățenilor.
Gestionarea unei afaceri presupune multă dedicație și responsabilitate. Care sunt și alte calități ale directorului și omului de afaceri, Ion Guștiuc?
Pentru a dezvolta o afacere este nevoie de inspirație, de a fi util oamenilor prin ce oferi, de a respecta legea, de a face o deservire calitativă. Trebuie să fii energic și cu răbdare pentru a obține rezultatele dorite. Mereu mă strădui să fiu un exemplu, apoi să îndemn și pe alții să mă urmeze, toate îmbinate cu calitățile de etică și disciplină, care stau la baza oricărui început. În orice activitate analizez riscurile, pun accent pe corectitudine, diplomație și munca în echipă. Mă gândesc întotdeauna la perspective pe termen lung și îmi învăț echipa la fel. Doar așa, vom analiza la final, care au fost rezultatele și dacă am atins indicatorii de performanță.
În 2017 Compania JustConsult a câștigat votul publicului în cadrul concursului Notorium la categoria ,,servicii juridice,,. Ce înseamnă acest premiu pentru dvs. și pentru Compania JustConsult?
Premiul Notorium a fost încă o dovadă, că suntem apreciați și avem susținători. Sunt toți acei, care au apelat la noi și au încredere în noi, iar JustConsult există pentru toți, care văd valoarea în Compania noastră, pentru că noi oferim oamenilor siguranță și liniște. Deci, acest premiu a fost o confirmare pentru munca depusă în deservirea bună, pentru acei, care ne-au votat. Aceasta ne dă imbold să fim și mai buni, să ne perfecționam mereu pentru a câștiga încrederea și mulțumirea cetățenilor.
Care sunt beneficiile și avantajele pentru cetățeni de a apela la JustConsult?
Beneficii și avantaje aș enumera o carte întreagă la fiecare serviciu, unde oamenii au riscuri sau probleme. O să enumer doar câteva. În primul rând am creat o echipă, care muncește pentru o deservire excelentă a tuturor celor care apelează la noi. Profesionalismul nostru garantează soluții legale și corecte pentru cetățeanul, care nu știe cum este mai bine să facă și ce acțiuni are de făcut. Prin intenția noastră corectă suntem siguri că am analizat cel mai eficient situația celor, care apelează la noi. În cazul când există o situație mai complicată, apelăm la instituții de stat din România și Moldova, pentru a solicita soluții.
Prin compania JustConsult clientul economisește drumuri în plus, timp pierdut, zile, lipsa de la locul de muncă, cu noi obține deplasări organizate la instituții din Romania, riscuri minime de a-i fi respins dosarul. Deci, cu noi câștigă timp și economie de bani, își protejează sănătatea și nervii în diferite proceduri, unde legea e mai complicată. Suntem ghid și îndrumător pentru clientul nostru.
50 de angajați, 105.000 clienți deserviți. Care sunt perspectivele Companiei JustConsult pe viitor?
Pentru următorii ani, planificăm să ne extindem teritorial și gama de servicii cu deschiderea a 2 filiale la Bălți și Cahul, și câte o reprezentanță în fiecare raion. Scopul este să devenim cât mai aproape de cetățeni, care doresc consultații în domeniul de cetățenie și acte românești. Dorim să găsim soluția optimă pentru fiecare, iar cei care au apelat la noi să devină clienții fideli. Orice cetățean român, când are o întrebare sau o problema în acte românești, primul lui gând sa fie - APELEZ LA JUSTCONSULT!
Participați la multe seminare informative, traning-uri de specialitate în țară, dar și peste hotare. De unde vine experiența în acest domeniu?
Mereu am dorit să fiu informat și profesionist. De aceea, fără a învăța, nu este posibil să fii pregătit, să deservești cu „WAW”– efect. Schimbul de experiență mă interesează întotdeauna, perfecționarea pentru mine și pentru întreaga echipă Justconsult este o regulă, ca să fim pregătiți, să oferim cele mai bune consultații și rezultate pentru cetățeni. Experiența în acest domeniu se acumulează cu timpul, din propria muncă, după multe dosare și cazuri reale.
Pentru tinerii doritori de a-și construi o carieră împreună cu JustConsult. Ce calități trebuie să dețină un potențial angajat JustConsult?
Cum am mai menționat anterior, etica, punctualitatea și disciplina sunt primele calități înnăscute la o persoană, Apoi, responsabilitatea și profesionalismul sunt cerințele de bază, pentru a face față la postul de muncă. Să iubească oamenii este o parte din morala și educația de cei 7 ani de acasă și nu numai, să respecte și stimeze colegii, pentru că rezultatele mari se creează într-o echipă unită. Doar așa vom fi capabili să fim ireproșabili și fără greș.
La final de interviu Vă rugăm să oferiți niște sfaturi pentru tinerii doritori de a iniția o afacere în R. Moldova. Credeți că antreprenorii se nasc sau se cresc?
Prima idee, care o transmit este că și în Republica Moldova se poate de existat și de dezvoltat o afacere. Gândul de a fugi din țara în care te-ai născut nu este binevenit. Poți să trăiești bine și aici. Trebuie de iubit viața și oamenii, de cultivat valori, de a fi util cu ceva. Într-o activitate, depinde real ce ajutor și beneficii aduci cetățenilor, dar ei te vor răsplăti și te vor aprecia, inclusiv financiar.
Antreprenorul se naște cu anumite calități, care pe parcursul vieții e necesar să le dezvolți, prin învățare continuă și aplicare în practică. Și regula veche: „Munca îl slăvește pe om”. Multă muncă, de citit cărți de specialitate, de dorit măcar o dată pe lună, careva seminare la trimestru de dezvoltare personală și totodată, instruirea continuă a echipei. Într-o companie este important de a aplica tehnologia, fără de care în viața modernă de astăzi nu rezistăm mult.
Și în final, încăpăținare și dorința de a fi un om de succes, curat la suflet și în gânduri, ar fi cheia de succes pentru o viață împlinită.
Mai multe articole …
- ”Avem multe idei și facem tot posibilul să mobilizăm comunitățile și autoritățile ca să facem viața mai bună pentru toți noi, și în special pentru persoanlele cu dizabilități, aici, la noi acasă”
- ”ELEVATE – Proiectul ce va duce la creșterea nivelului de internaționalizare a învățământului superior din Republica Moldova”
- Moldova la 24 ani: Cine suntem? Incotro mergem?
- Ovidiu Timofti: ,, Mă bucur că datorită CNE pot face vocea colegilor mei cunoscută”
- „Voluntariatul este cel mai nobil instrument cu care putem lucra!”
- Șefa misiunii USAID în Moldova: ”Dacă trece proiectul de lege propus de Ministerul Justiției, Moldova se va compara cu cele mai represive regimuri din regiune”
- Sporirea performanței și competitivității întreprinderii prin dezvoltarea cunoștințelor și competențelor antreprenoriale cu ajutorul Programului de instruire continuă ,,Gestiunea Eficientă a Afacerii”
- Analiza necesităţilor formatorilor din Moldova
- Dieter Eggen voluntarul olandez în Moldova
- Fac volunariat acolo unde mă simt fericit
Pagina 32 din 181
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









