Interviuri
Studenții vor avea posibilitatea să încarce și să vizualizeze notițe de curs, seminare, laboratoare și referate cu ajutorul platformei digitale Notiks. Doi tineri studenți, Ligia și Ion, dezvoltă un start-up în cadrul acceleratorului de afaceri Upcelerator, care e menit să le ofere studenților accesul liber și rapid la materiale de studiu.
Povestiți un pic despre voi. Cu ce vă ocupați? Care este experiența voastră?
Echipa noastră este formată din 2 membri, Ligia Dolință și Ion Cășlaru, ambii suntem studenți în anul 3 la Universitatea Politehnica din București. Cea mai mare parte a timpului liber o petrecem dezvoltând abilitățile noastre de programare și administrare de afaceri. Nu đeținem experiență în domeniu, dar suntem ambițioși, persistenți și țintim hotărât succesul în afacere.
Cum a apărut ideea de startup?
Ideea a apărut odată cu insuficiență de materiale de studiu. Unii studenți din ani mai mari administrează conturi de google drive unde își stochează materialele personale, însă linkurile deseori se pierd iar dreptul de încărcare îl au doar ei. De aceea, am hotărât să oferim șansa tuturor studenților de a încărca materialele online și astfel, de a-i ajuta pe alți colegi. De asemenea, oferim posibilitatea oricărui student curios să vadă materiale și de la alte universități.
Ce problemă soluționează start-up-ul?
Start-up-ul nostru soluționează două probleme. Prima, este lipsa materialelor de studiu, problemă ce poate apărea atunci când nu poți fi prezent la facultate sau când profesorul ezită să posteze suportul de curs pe platformele de studiu. A doua, este excesul de informație pe internet. În consecință, studentul petrece mai mult timp în căutarea materialelor relevante, și mai puțin studiind. Deci, platforma noastră e menită să le ofere studenților accesul liber și rapid la materiale de studiu.
Ce soluție propune Notiks?
Notiks este o platformă pe care studenții să poată încărca și vizualiza notițe de curs, seminare, laboratoare și referate. De asemenea, ei pot găsi printr-un singur clic orice material de care au nevoie datorită sistemului de căutare bazat pe tag-uri(#).
Cum a fost să comunicați cu potențialii clienți, ce ați învățat din comunicarea cu clienții?
Comunicând cu potențialii clienți am înțeles că problema persistă la majoritatea studenților din toți cei intervievați. Acest lucru ne-a motivat în crearea cât mai rapidă a platformei.
Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din accelerator?
Lansați-vă cât mai rapid pentru a avea feedback-ul utilizatorilor.
Cum a evoluat ideea de la începutul acceleratorului?
Inițial aveam un concept general, ulterior beneficiind de suportul mentorilor, experti în IT, am identificat detalii importante pentru elaborarea platformei și de unele idei în dezvoltarea afacerii.
Descrie echipa de fondatori - nume, prenume, ocupație de bază, rol în startup.
Ligia Dolință - studentă, CEO, de asemenea, mă ocup și de marketing și partea tehnică.
Ion Cășlaru - student, CTO, dezvoltarea și administrarea tehnică a platformei.
Cu ce provocări v-ați ciocnit în accelerator și în dezvoltarea ideii?
Pe lângă lipsa de timp în completarea sarcinilor din accelerator și a dezvoltării platformei în paralel, provocarea majoră a fost identificarea celor mai relevante sfaturi și sugestii primite din partea mentorilor și selectarea celor potrivite ideii noastre.
De ce ați decis să dezvoltați un start-up?
A deține o afacere înseamnă a avea sentimentul de libertate. Putem construi lucruri și le putem urmări cum cresc și se dezvoltă. Antreprenorii iau decizii pentru ei înșiși, își realizează viziunile creative și dezvoltă relații de durată cu alți antreprenori, clienți și furnizori. A fi un antreprenor de succes mai înseamnă a fi liber financiar, ceea ce e unul din scopurile și cauzele inițierii noastre în mediul de afaceri.
Desigur că a dezvolta un start-up înseamnă o muncă 24/7, însă rezultatele merită efortul.
La ce lucrați acum și care sunt planurile pe viitor?
Lucrăm la implementarea și promovarea platformei. Avem în plan să creăm un brand cunoscut de toti studenții din Europa de Est.
Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange System, cu suportul EFSE Entrepreneurship Academy și realizat cu sprijinul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suediei în cadrul Proiectului ”Tekwill”.
Studenții vor avea posibilitatea să încarce și să vizualizeze notițe de curs, seminare, laboratoare și referate cu ajutorul platformei digitale Notiks. Doi tineri studenți, Ligia și Ion, dezvoltă un start-up în cadrul acceleratorului de afaceri Upcelerator, care e menit să le ofere studenților accesul liber și rapid la materiale de studiu.
Povestiți un pic despre voi. Cu ce vă ocupați? Care este experiența voastră?
Echipa noastră este formată din 2 membri, Ligia Dolință și Ion Cășlaru, ambii suntem studenți în anul 3 la Universitatea Politehnica din București. Cea mai mare parte a timpului liber o petrecem dezvoltând abilitățile noastre de programare și administrare de afaceri. Nu đeținem experiență în domeniu, dar suntem ambițioși, persistenți și țintim hotărât succesul în afacere.
Cum a apărut ideea de startup?
Ideea a apărut odată cu insuficiență de materiale de studiu. Unii studenți din ani mai mari administrează conturi de google drive unde își stochează materialele personale, însă linkurile deseori se pierd iar dreptul de încărcare îl au doar ei. De aceea, am hotărât să oferim șansa tuturor studenților de a încărca materialele online și astfel, de a-i ajuta pe alți colegi. De asemenea, oferim posibilitatea oricărui student curios să vadă materiale și de la alte universități.
Ce problemă soluționează start-up-ul?
Start-up-ul nostru soluționează două probleme. Prima, este lipsa materialelor de studiu, problemă ce poate apărea atunci când nu poți fi prezent la facultate sau când profesorul ezită să posteze suportul de curs pe platformele de studiu. A doua, este excesul de informație pe internet. În consecință, studentul petrece mai mult timp în căutarea materialelor relevante, și mai puțin studiind. Deci, platforma noastră e menită să le ofere studenților accesul liber și rapid la materiale de studiu.
Ce soluție propune Notiks?
Notiks este o platformă pe care studenții să poată încărca și vizualiza notițe de curs, seminare, laboratoare și referate. De asemenea, ei pot găsi printr-un singur clic orice material de care au nevoie datorită sistemului de căutare bazat pe tag-uri(#).
Cum a fost să comunicați cu potențialii clienți, ce ați învățat din comunicarea cu clienții?
Comunicând cu potențialii clienți am înțeles că problema persistă la majoritatea studenților din toți cei intervievați. Acest lucru ne-a motivat în crearea cât mai rapidă a platformei.
Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din accelerator?
Lansați-vă cât mai rapid pentru a avea feedback-ul utilizatorilor.
Cum a evoluat ideea de la începutul acceleratorului?
Inițial aveam un concept general, ulterior beneficiind de suportul mentorilor, experti în IT, am identificat detalii importante pentru elaborarea platformei și de unele idei în dezvoltarea afacerii.
Descrie echipa de fondatori - nume, prenume, ocupație de bază, rol în startup.
Ligia Dolință - studentă, CEO, de asemenea, mă ocup și de marketing și partea tehnică.
Ion Cășlaru - student, CTO, dezvoltarea și administrarea tehnică a platformei.
Cu ce provocări v-ați ciocnit în accelerator și în dezvoltarea ideii?
Pe lângă lipsa de timp în completarea sarcinilor din accelerator și a dezvoltării platformei în paralel, provocarea majoră a fost identificarea celor mai relevante sfaturi și sugestii primite din partea mentorilor și selectarea celor potrivite ideii noastre.
De ce ați decis să dezvoltați un start-up?
A deține o afacere înseamnă a avea sentimentul de libertate. Putem construi lucruri și le putem urmări cum cresc și se dezvoltă. Antreprenorii iau decizii pentru ei înșiși, își realizează viziunile creative și dezvoltă relații de durată cu alți antreprenori, clienți și furnizori. A fi un antreprenor de succes mai înseamnă a fi liber financiar, ceea ce e unul din scopurile și cauzele inițierii noastre în mediul de afaceri.
Desigur că a dezvolta un start-up înseamnă o muncă 24/7, însă rezultatele merită efortul.
La ce lucrați acum și care sunt planurile pe viitor?
Lucrăm la implementarea și promovarea platformei. Avem în plan să creăm un brand cunoscut de toti studenții din Europa de Est.
Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange System, cu suportul EFSE Entrepreneurship Academy și realizat cu sprijinul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suediei în cadrul Proiectului ”Tekwill”.
În acceleratorul de afaceri Upcelerator participă și tineri din diaspora. Andrei este din Moldova și locuiește acum în Suedia, unde dezvoltă un start-up care se ocupă de procesarea și oferirea informației într-un format clar și acționabil pentru companii, oferindu-le clienților resurse informaționale necesare pentru a lua decizii mai bune în fiecare zi.
Povestește un pic despre tine. Cu ce te ocupi? Care este experiența ta?
Sunt un profesionist în managementul lanțului de aprovizionare cu peste 7 ani de experiență în companii locale și internaționale din sferele: soluții de securitate, retail, e-commerce și producție.
Cum te-ai caracteriza printr-o frază?
Sunt curios, explorator și creez simplitate în medii complexe.
Cum a apărut ideea de startup și ce problemă soluționează?
Procesând date din sisteme informaționale variate am observat barierele cu care se confruntă companiile mijlocii și mari în interpretarea, comunicarea și utilizarea datelor în procesul decizional. Datele unei companii sunt dispersate în sisteme diferite, departamente sau pe masa experților ceea ce îngreunează înțelegerea integrată a companiei de către managerii de primă linie și cei executivi.
Un business modern are posibilitatea să colecteze informație și indicatori necesari pentru îmbunîtăți deciziile managerilor, din păcate soluțiile existente sau sunt scumpe sau sunt prea complicate pentru afacerile mai mici unde nu există o persoană dedicată pentru procesare și interpretarea datelor. Astfel companiile pierd teren în fața companiilor mari.
Ce soluție propune?
Soluția start-up-ului SeizeBit este dezvoltarea unui dashboard cu informație principală ce integrează informația din sistemele de planificare a companiilor și le permite să identifice crize potențiale. De asemenea, contribuim la democratizarea instrumentelor de business inteligence prin procesarea și oferirea informației într-un format clar și acționabil, oferindule clienților resurse informaționale necesare pentru a lua decizii mai bune in fiecare zi. Adițional utilizatorii vor putea primi notificări în caz de schimbare puternică a trendurilor.
Cum a fost să comunici cu potențialii clienți, ce ai învățat din comunicarea cu clienții?
Potențialii clienți au o sursă vastă de sisteme și instrumente însă ei doresc suport în simplificarea analizei afacerii lor.
Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din accelerator?
Să înțeleg profilul clientului potențial și să învăț de la ei care e cea mai critică problemă pe care pot să o rezolv.
Cum a evoluat ideea de la începutul acceleratorului?
Ideea a evoluat de la o afacere de consultanță în business într-o afacere de co-creare a produselor soft de analiză a datelor în următorii 5 ani.
Descrie echipa de fondatori – nume, prenume, ocupație de bază, rol în startup.
Andrei Țăruș Fondator. Ocupația de bază – dezvoltarea procesului de planificare în companie de producție internațională
La ce lucrați acum?
Definitivăm funcționalitatea produsului nostru și industriile cu care lucrăm.
Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange System, cu suportul EFSE Entrepreneurship Academy și realizat cu sprijinul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suediei în cadrul Proiectului ”Tekwill”.
Mai multe articole …
- Interviu cu fondatorii start-up-ului Linotake din acceleratorul Upcelerator by Dreamups
- Interviu cu Diana Ivanov. Dezvoltarea unui startup în Upcelerator ce conectează familiile cu babysitteri
- Svetlana Izbaş: A fi educat în spiritul gândirii critice înseamnă să ripostezi influenţei agresive a campaniilor de dezinformare
- Cristina Cernei: Hackathonul Puterea a cincea oferă şansa unei promovări sănătoase a lucrului în echipă cu conţinut educativ
- Tatiana Ivanova: Aşteptăm la hackathon oameni creativi, cu gândire critică şi motivaţi să-şi dezvolte noi competenţe media
- Diana Răileanu, participanţilor la hackathon: Aveţi şansa să contribuiţi cu instrumente proprii la siguranţa mediului online
- Viorica Zaharia: Echipele participante la hackathonul Puterea a cincea au un teren vast de creaţie
- Descoperă profesia de farmacist - alte secrete din medicină
- Discuții despre lumea tehnologică cu câțiva mentori ai acceleratorului Upcelerator
- „Construim parteneriate, consolidăm transparența și contribuim la dezvoltarea locală” – Interviu cu Președinta Asociației „Institutum Virtutes Civilis”, Liliana Palihovici
Pagina 27 din 181
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









