frule

Vezi toate articolele din rubrica Responsabilitate Socială Corporativă ℹ️

Mass-media este pilonul pe care ONG-urile îşi pot face auzite vocile

Organizaţiile neguvernamentale îşi pot face auzite vocile în mare parte prin intermediul mass-media, astfel promovându-şi activitatea. Teza a fost expusă la un training, la care au participat reprezentanții a circa 30 de ONG-uri. Aceștia au învăţat cum o organizaţie trebuie să se facă auzită, să atragă presa la evenimentele sale ca, într-un final, să fie reflectat corect mesajul pe care îl promovează, transmite Info-Prim Neo. 

„Ar trebui ca ONG-urile să colaboreze cu mass-media. Neglijând aspectul mass-media, vocea ONG-urilor va fi auzită ca într-o surdină, efortul trebuie să fie mult mai mare ca să obţii un succes”, a menționat consultantul în comunicare PNUD, Ina Prisăcaru. 

Vitalie Dogaru de la Publika TV a menţionat că mass-edia şi ONG-urile au interese care se intersectează pentru dezvoltarea comunitară, dar de multe ori ONG-urile nu sunt pregătite să discute cu reprezentanții mass-media, se pierd în anumite elemente mărunte, în anumite evenimente care sunt interesate doar pentru un contingent foarte mic. „Mass-media nu întotdeauna reuşeşte să abordeze probleme care le consideră ONG-urile importante, nu din rea voinţă, dar pentru că au alte evenimente pe agenda zilei mult mai importante, care ei le consideră că sunt aşteptate de către audienţă, nu au timp să intre şi să constate anumite cifre, anumite întâmplări care caracterizează una sau două persoane”, a menţionat Vitalie Dogaru. Potrivit lui Dogaru, pentru un rezultat fructuos în colaborarea ONG-urilor cu mass-media, organizaţiile trebuie să aibă mai multă răbdare şi, totodată, mai multă insistenţă în comunicarea cu mass-media. 

Managerul în comunicare şi monitorizare în cadrul Academiei pentru Dezvoltare Educațională (AED), Roxana Teodorcic, organizatorul trainingului, a declarat că pentru un ONG este foarte important să conlucreze cu mass-media, pentru că doar aşa poate să-şi promoveze activităţile şi să-şi transmită mesajul către cetăţeni. „Acest training vine să răspundă la întrebările: Ce trebuie să facă un ONG ca să ajungă la jurnalist, Cum trebuie să faci un subiect de presă şi pe cine trebuie să contactezi într-o instituţie media dacă doreşti ca un jurnalist să vină la evenimentele tale”, a menţionat Roxana Teodorcic. 

Natalia Boicenco de la Centrul comunitar pentru copii şi Centrul cu dizabilităţi fizice, participantă la trening, a declarat că orice organizaţie are nevoie de sprijinul mass-media. „Aici am învăţat că ONG-urile întotdeauna trebuie să vină cu ceva nou, interesant, pentru a atrage atenţia presei. Așa ne străduim”, a spus participanta la training. 

Cristina Turcu, de la organizaţia Medecine Du Monde din Bălţi, responsabilă pentru comunicare cu mass-media, a declarat că în Bălţi presa este receptivă la evenimentele organizate de către ONG-uri, dar totuşi este nevoie de mai multe şi mai profunde cunoştinţe pentru a capta atenția presei. „Am venit aici pentru a afla cum trebuie să interesăm presa să vină la evenimentele pe care le facem, modul în care trebuie să fie făcute evenimentele, pentru că mass-media este cea care mobilizează comunitatea”, a declarat participanta. 

Trainingul este organizat de către AED, USAID şi Parc Comunication.

 

Sursa: www.info-prim.md



Pro Bono Banner Placement

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola