Primul concurs de dezvoltare a aplicațiilor pentru studierea matematicii în școli şi-a anunţat câștigătorii



image

Au fost desemnaţi câștigătorii primului hackaton de creare a aplicațiilor de studiere a matematicii în școli. Concursul s-a desfăşurat timp de o lună şi a implicat opt echipe de studenți specializați în programare și design. Hackathon-ul a avut loc în cadrul unui proiect implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), susținut de Guvernul Danemarcei. Evenimentul s-a produs în parteneriat cu Centrul de Guvernare Electronică, Ministerul Educației, Asociaţia Companiilor din Domeniul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor (ATIC), Endava, StarNet și Microsoft.

Hackaton-ul EduSoft reprezintă un exercițiu practic pentru studenți, în cadrul căruia participanţii au dezvoltat aplicații menite să sporească eficiența predării matematicii în școală şi să stimuleze interesul elevilor pentru acest subiect. Concursul a fost lansat la 9 octombrie, și timp de cinci săptămâni echipele au lucrat asupra aplicațiilor. Echipele au avut posibilitatea să facă schimb de idei şi să primească recomandări din partea mentorilor. După trei săptămâni de concurs, la data de 24 octombrie, a avut loc prima testare a versiunilor de lucru (Beta) a aplicațiilor de către viitori utilizatori - profesori și elevi.

În etapa finală s-au regăsit șase echipe. Locul întâi a fost obținut de echipa Konio Softworks – cu aplicaţia  Mathyx, locul doi de Born to Code – cu MATH, iar locul trei de Floating Point – cu pagina web Math Point.

Viceministra Educației, Nadia Cristea, prezentă la ceremonia de premiere, a afirmat: „Ministerul Educației susține inovația în învățământ, precum și promotorii incluziunii digitale. În contextul acestor conținuturi educaționale digitale, ministerul își dorește ca disciplinele școlare să devină mai accesibile și prietenoase atât copiilor, cât și profesorilor”.

Igor Bercu, Manager e-Servicii Sectoriale la Centrul de Guvernare Electronică, s-a declarat impresionat de aplicațiile dezvoltate la EduSoft și a menționat: „Acest Hackathon demostrează încă odată că tehnologiile dezvoltă  modele mult mai sofisticate a lumii reale”.

Alexandru Oprunenco, specialist politici PNUD Moldova, a menționat: „Soluțiile sunt viabile doar dacă utilizatorii participă în procesul de creare, iar educația este un domeniu dinamic, care necesită un schimb continuu de informații de la profesori la elevi şi invers. Doar creând condiții ca aceștia să învețe prin colaborare și să utilizeze tehnologiile informaționale în proces, îi putem pregăti pentru complexitatea și schimbarea continuă cu care vor face față după școală”.

Inițiativa unui astfel de hackathon a venit din partea studenților care au colaborat cu profesori de matematică și mentori-practicieni din sectorul IT. Pe final, aplicațiile IT care vor rezulta din concurs vor fi puse la încercare de elevii și profesorii din Moldova.

Informaţie de contact

Pentru mai multe detalii

Cristina Lisii, comunicare și informare în cadrul Centrului de Inovații Sociale

GSM:   (+373) 69 805062

Cristina.lisii@undp.org