Promo

Atelierul de formare „Metode de disciplinare pozitivă”, raionul Călărași





Distribuie prietenilor:


Chișinău, 11-07-2013 – 27 de profesori din raionul Călărași au participat la atelierul de formare "Metode de disciplinare pozitivă" organizat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului și facilitat de Oxana Șevcenco, lector superior și psiholog practician, în perioada 6-7 martie 2013.

Pe parcursul celor 2 zile de formare, participanții au discutat despre diferența dintre disciplinare și pedeapsă, ce este un comportament și ce îl deosebește de stările interne, atitudinile, rezultatele și valorile unei persoane – ale unui elev. Astfel, un comportament este ceea ce spune sau face persoana și ceea ce noi putem vedea, auzi sau măsura. Nu este comportament orice calificativ de tipul: corect, politicos, creativ, leneș, responsabil, înțelegător.

În urma discuțiilor, s-a au ajuns la concluzia că soluționarea anumitor probleme devine dificilă pentru că sub denumirea acestor probleme se "ascund" mai multe aspecte care sunt neglijate.

"De exemplu, spunem că ne confruntăm cu probleme de agresivitate atunci când avem în clasă un copil care îmbrâncește pe ceilalți în pauze, care înjură sau îi amenință pe colegi sau pe profesori. Ca urmare ne axăm pe reducerea agresivității, dar nu abordăm pe rând comportamentele pe care le observăm la copil și pe care le denumim drept agresivitate", a opiniat în acest sens psihologul Oxana Șevcenco.

Ulterior, profesorii au determinat cauzele apariției unor comportamente problematice în rândul elevilor, au elaborat strategii de intervenție asupra acestora și le-au exersat pentru anumite situații.

"Corectarea comportamentului nedorit" este una dintre ele și se aplică atunci când "anumite reguli, înțelegeri prestabilite sunt încălcate de către copil". Aceasta presupune exprimarea atitudinii față de comportamentul greșit și descrierea lui; comunicarea urmărilor ce-l vizează strict de copil dacă va urma un astfel de comportament; descrierea comportamentului dorit și exersarea lui.

"Aceste jocuri de rol m-au determinat să mă întreb dacă ceea ce ceream eu de la copii la ore era înțeles de ei. Or, mă rezumam doar la etapa de moralizare și nu mergeam la cea de exersare, să mă conving că ei înțeleg ce le spun", a spus Natalia Oanța.

Atelierul de formare a fost organizat în cadrul proiectului "Includerea socială a copiilor dezavantajați prin participare", implementat de către Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului în parteneriat cu Direcția Învățământ Călărași și cu sprijinul Fundației Soros-Moldova.

GALERIE Foto pe Google+ Picasa AICI

Pentru detalii suplimentare puteți contacta:
Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova
Str. E.Coca 15, MD-2008 Chișinău
Tel./fax: +373 22 747813; +373 22 71 65 98; +373 22 744600
Mob: +373 69883890
Diana Panico, asistent proiect




Ajută-ne să distribuim acest articol:
 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Promo