- Detalii
- Categorie: Știri Sociale
În temeiul Deciziei Consiliului Raional Ialoveni nr. 8/2 din 24 decembrie 2021, domnul Mihail SILISTRARU, președintele raionului Ialoveni și domnul Sergiu GURĂU, directorul executiv al Asociației Obștești ,,Eco-Răzeni”, au semnat Acordul de parteneriat privind implementarea Programului ,,Fondul pentru tinerii antreprenori din raionul Ialoveni”, ce cuprinde desfășurarea cursului gratuit de educație antreprenorială și concursul ideilor de afaceri ale tinerilor, în perioada 10 august – 15 septembrie 2022, precum acordarea suportului financiar pentru realizarea planurilor de afaceri ce vor fi desemnate finaliste ale rundei a IV – a de granturi pentru tinerii antreprenori.
Conform Planului de acțiuni pentru dezvoltarea politicilor de tineret ale raionului Ialoveni pentru anul 2022, aprobat prin Decizia Consiliului Raional Ialoveni nr. 7/4 din 16 decembrie 2021, Prioritatea III ,,Dezvoltarea oportunităților antreprenoriale și de angajare în rândul tinerilor, inclusiv a celor cu șanse reduse”, în scopul sporirii participării tinerilor la viața social-economică, administrația raionului Ialoveni și A. O. ,,Eco-Răzeni” au convenit ca pe parcursul lunii august 2022 să desfășoare cursul gratuit de educație antreprenorială pentru tineri și să lanseze a patra ediție a concursului ideilor de afaceri sociale, cu elemente de inovație și prietenoase mediului.
Domnul Mihail SILISTRARU, președintele raionului Ialoveni, a subliniat că, avem temeiul de a asigura suportul necesar pentru continuitatea activităților programului, deoarece contribuie la stimularea spiritului de întreprinzător și la dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale tinerilor în gestionarea afacerilor proprii, iar contribuția financiară a Consiliului Raional Ialoveni pentru susținerea realizării planurilor de afaceri ce vor fi desemnate finaliste ale concursului din cadrul rundei a IV-a de granturi pentru tinerii antreprenori, este în valoare de circa 100 000 lei, din contul mijloacelor prevăzute pentru domeniul tineretului în bugetul Consiliului Raional Ialoveni pentru anul 2022.
Domnul Sergiu GURĂU, Directorul executiv al Asociației Obștești ,,Eco-Răzeni”, a evidențiat faptul că, prin Programul „Fondul pentru tinerii antreprenori din raionul Ialoveni” este oferit suportul metodologic și financiar necesar pentru realizarea planurilor de afaceri echipelor de tineri (femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 17 – 35 de ani, din localitățile raionului Ialoveni), care sunt abilitați și accesează oportunități sustenabile de participare economică la nivel local.
Partenerii au discutat despre următoarele activități ale programului:
1. Cursul de educație antreprenorială se va desfășura în perioada:
08 august 2022, 09:30 – 14:30, sala mare de ședințe, Consiliul Raional Ialoveni;
09 și 10 august 2022, orele 09:30 – 14:30, Centrul de Business Ialoveni;
16 și 17 august 2022, orele 09:30 – 14:30, sala mare de ședințe, Consiliul Raional Ialoveni;
18 și 19 august 2022, orele 09:30 – 14:30, sala cu calculatoare, Liceul Teoretic ,,Andrei Vartic”, Ialoveni;
22, 23 și 24 august 2022, orele 09:30 – 14:30, Centrul de Business Ialoveni;
2. Concursul planurilor de afaceri sociale ale tinerilor, ediția a IV – a, se va desfășura în perioada 10 august – 15 septembrie 2022.
3. Decernarea certificatelor de grant echipelor finaliste va avea loc în cadrul Forumului anual ,,Participarea tinerilor la dezvoltarea social-economică a localităților raionului Ialoveni”, la 05 noiembrie 2022, Centrul de Business din pădurea Ruseștii Noi.
Astfel, menționăm faptul că, în anul 2019 a fost desfășurată prima rundă de granturi pentru tinerii antreprenori și a fost oferit suportul financiar pentru realizarea a 7 planuri de afaceri inițiate de 7 tineri din 6 localități. În anul 2020 a fost desfășurată a II-a rundă de granturi pentru tinerii antreprenori, și a fost oferit suportul financiar pentru realizarea a patru planuri de afaceri inițiate de 4 echipe de tineri înzestrați cu spirit de întreprinzător din 4 localități. În anul 2021, s-a desfășurat a III-a rundă de granturi pentru tinerii antreprenori și au beneficiat de susținere financiară pentru realizarea a 3 planuri de afaceri inițiate de 3 echipe de tineri activi din 3 localități. Afacerile au drept obiectiv crearea locurilor de muncă, diversificarea gamei de produse și servicii, precum și îmbunătățirea condițiilor de trai ale oamenilor, contribuind astfel, la soluționarea unor probleme de afectează negativ oamenii din comunitate.
În scopul sporirii participării economice a tineretului, Programul ,,Fondul pentru tinerii antreprenori din raionul Ialoveni” este implementat din anul 2018 de partenerii: Asociația Obștească ,,Eco-Răzeni” și Consiliul Raional Ialoveni, cu suportul financiar al Uniunii Europene și al Suediei prin intermediul Fundației Est-Europene din Moldova, în cadrul proiectului „Oportunități mai bune pentru tinerii și tinerele care nu beneficiază de educație, formare și locuri de muncă (Inițiativa de Incluziune a Tinerilor și Tinerelor NEET)”.
Atașăm textul integral al Acordului de parteneriat.
Pentru conformitate,
Victor Pletosu,
specialist principal în domeniul politicilor de tineret,
Aparatul Președintelui Raionului Ialoveni
- Detalii
- Categorie: Știri Sociale
UN Women a dat startul celei de a patra ediții a programului de pre-accelerare dedicat antreprenoriatului feminin! 30 de idei de afaceri promițătoare vor trece timp de șase săptămâni printr-un proces intens de pre-accelerare a afacerilor, alături de mentorii programului. Astfel, ieri, 27 iulie, participantele, mentorii, partenerii și donatorii programului au avut ocazia să se întrunească în cadrul evenimentului de lansare oficială al programului.
În cadrul evenimentului oficial de lansare a Programului de Antreprenoriat feminin IV, fondatoarele celor 30 de afaceri care au trecut etapa de selecție, mentorii și donatorii programului au avut ocazia să se cunoască, să discute despre formatul programului, dar și să traseze împreună obiectivele instruirii.

La fel precum și edițiile anterioare, domeniile de bază în care se încadrează cele 30 de echipe selectate sunt design vestimentar, educație, marketing, industria alimentară, agricultură, comerț și sănătate.
În cadrul evenimentului de deschidere a fost prezent Ambasadorul Japoniei în Republica Moldova, cu suportul căruia au fost realizate primele două ediții ale programelor de antreprenoriat feminin.
Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Japoniei în Republica Moldova, KATAYAMA Yoshihiro a menționat că în Japonia la fel se desfășoară programe care au drept scop susținerea antreprenoriatului feminin și numărul antreprenoarelor este într-o creștere continuă. Și este un semn bun că și în Republica Moldova lucrurile merg în aceeași direcție.
La fel, domnul Ambasador KATAYAMA Yoshihiro și-a exprimat aprecierea pentru faptul că împreună cu UN Women reușesc să susțină fetele și femeile din Republica Moldova să-și realizeze visele.
Reprezentanta de țară a UN Women Moldova, Dominika STOJANOSKA, a subliniat „Consider că, ajutând femeile să-și dezvolte propriile afaceri, să creeze locuri de muncă pentru ele și pentru ceilalți, le ajutăm să devină mai încrezute în forțele proprii, să își crească veniturile, să devină independente financiar și să investească în necesitățile proprii, în bunăstarea familiei lor și în comunitate.
Grație abilităților noi obținute și sprijinului din partea mentorelor și mentorilor, antreprenoarele la început de cale capătă acces la o varietate de resurse, servicii și tehnologii moderne care avansează potențialul afacerii lor. Desigur, implementarea programelor de antreprenoriat feminin nu ar fi fost posibilă fără implicarea instituțiilor naționale, partenerilor de dezvoltare, ONG-urilor și sectorului privat, dar în special al donatorilor - Ambasada Suediei și Japoniei, cărora țin să le mulțumesc pe această cale.”
De asemenea, în cadrul evenimentului oficial de lansare a fost prezentată Online Women Entrepreneurship Academy, realizată în colaborare cu UN Women și cu sprijinul financiar al Suediei. Academia Online este formată din 12 lecții video și este destinată antreprenoarelor și antreprenorilor la început de cale și abordează subiecte precum: analiza pieței și a concurenților, produsul minim viabil, strategie de marketing, pitch deck, model de business, managementul echipei și previziune financiară.

La fel în cadrul evenimentului echipa de implementare a Programului de Antreprenoriat feminin a prezentat rezultatele celor trei ediții anterioare. De asemenea, invitații evenimentului au avut ocazia să admire diversitatea produselor expuse de participantele celei de-a patra ediții de program. 
În concluzie, după finalizarea celor șase săptămâni de program de pre-accelerare a afacerilor, cele mai bune absolvente ale tuturor patru ediții vor fi selectate pentru participarea la primul accelerator de afaceri pentru femei din Republica Moldova.
Programul de Antreprenoriat Feminin (ediția IV) este un program intensiv de pre-accelerare, cu durata de șase săptămâni, orientat spre companiile fondate de către femei. Scopul programului este să ajute antreprenoarele să-și dezvolte produsele, să înregistreze primele vânzări și să atragă investițiile necesare. Programul de pre-accelerare oferă beneficii precum: instruire online și ateliere săptămânale; abordare individuală și consiliere psihologică; acces la instrumente digitale; la comunitatea de antreprenori/antreprenoare, experți/experte și la oportunități de finanțare.
Pe durata ediției IV a Programului de Antreprenoriat Feminin, echipa XY Partners planifică să instruiască 30 de echipe, în perioada cuprinsă între 18 iulie, 2022 - 02 septembrie, 2022. Programul va culmina cu un eveniment oficial de încheiere.
Acest program este implementat de XY Partners în colaborare cu UN Women (Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen şi Abilitarea Femeilor) și cu susținerea financiară a Suediei.


- Detalii
- Categorie: Știri Sociale
În data de 23-24 iulie 2022, am dat start proiectului „Abilitarea profesională a coordonatorilor de voluntari”. Proiectul este implementat de către Asociația pentru Inovare, Educație și Dezvoltarea Tinerilor și finanțat din cadrul „Programului municipal de granturi pentru organizații de tineret și grupuri de inițiativă din mun. Chișinău”, lansat de către Direcţia Generală Educaţie, Tineret şi Sport din municipiul Chişinău și Centrul Municipal de Tineret Chișinău
În cadrul sesiunii de lansare a proiectului, a participa Petru Grecu, director CMTC, care a subliniat despre importanța susținerii organizațiilor tinere și al grupurilor de inițiativă din municipiu, pentru a spori gradul de implicare al tinerilor.
La instruire au participat 20 de coordonatori de voluntari și lideri de tineret, care au fost discutat așa subiecte ca: istoricul voluntariatului, profilul unui voluntar și rolul coordonatorului de voluntari în activitatea instituțiilor gazdă al activității de voluntariat.
Iar în cadrul atelierului practic, participanții au avut sarcina de a intervieva 20 de persoane, cu privire la subiectului voluntariatului: cine sunt actanții procesului, ce noțiuni de voluntariat cunosc și dacă s-au implicat cel puțin odată în asemenea acțiuni. Ca rezultat au fost intervievate 48 de persoane, dintre care doar 27 au putut răspunde pe scurt la întrebările adresate, fapt care ne demonstrează că avem teren de lucru.
În continuare urmează 2 module de instruire cu subiectele:
- Introducere în aspecte legislative – dosarul voluntarului – 03-04 septembrie 2022;
- Tehnici de motivare și gestionare a echipei de voluntari – 17-18 septembrie 2022;
Dacă sunteți curioși să urmăriți și alte succese ale beneficiarilor noștri, fiți cu
pe noi.
Pentru informații suplimentare vă puteți adresa către Anișoara Bezărău, coordonator de proiect, 068093861.
𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕𝒖𝒍 𝒆𝒔𝒕𝒆 𝒊𝒎𝒑𝒍𝒆𝒎𝒆𝒏𝒕𝒂𝒕 𝒅𝒆 𝒄𝒂̆𝒕𝒓𝒆 𝑨𝒔𝒐𝒄𝒊𝒂𝒕̗𝒊𝒂 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝑰𝒏𝒐𝒗𝒂𝒓𝒆, 𝑬𝒅𝒖𝒄𝒂𝒕̗𝒊𝒆 𝒔̗𝒊 𝑫𝒆𝒛𝒗𝒐𝒍𝒕𝒂𝒓𝒆𝒂 𝑻𝒊𝒏𝒆𝒓𝒊𝒍𝒐𝒓 𝒔̗𝒊 𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̗𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒄𝒂𝒅𝒓𝒖𝒍 „𝑷𝒓𝒐𝒈𝒓𝒂𝒎𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒎𝒖𝒏𝒊𝒄𝒊𝒑𝒂𝒍 𝒅𝒆 𝒈𝒓𝒂𝒏𝒕𝒖𝒓𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒐𝒓𝒈𝒂𝒏𝒊𝒛𝒂𝒕̗𝒊𝒊 𝒅𝒆 𝒕𝒊𝒏𝒆𝒓𝒆𝒕 𝒔̗𝒊 𝒈𝒓𝒖𝒑𝒖𝒓𝒊 𝒅𝒆 𝒊𝒏𝒊𝒕̗𝒊𝒂𝒕𝒊𝒗𝒂̆ 𝒅𝒊𝒏 𝒎𝒖𝒏. 𝑪𝒉𝒊𝒔̗𝒊𝒏𝒂̆𝒖❞, 𝒍𝒂𝒏𝒔𝒂𝒕 𝒅𝒆 𝒄𝒂̆𝒕𝒓𝒆 𝑫𝒊𝒓𝒆𝒄𝒕̗𝒊𝒂 𝒈𝒆𝒏𝒆𝒓𝒂𝒍𝒂̆ 𝒆𝒅𝒖𝒄𝒂𝒕̗𝒊𝒆, 𝒕𝒊𝒏𝒆𝒓𝒆𝒕 𝒔̗𝒊 𝒔𝒑𝒐𝒓𝒕 𝒂 𝑪𝒐𝒏𝒔𝒊𝒍𝒊𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒎𝒖𝒏𝒊𝒄𝒊𝒑𝒂𝒍 𝑪𝒉𝒊𝒔̗𝒊𝒏𝒂̆𝒖 𝒔̗𝒊 𝑪𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖𝒍 𝑴𝒖𝒏𝒊𝒄𝒊𝒑𝒂𝒍 𝒅𝒆 𝑻𝒊𝒏𝒆𝒓𝒆𝒕 𝑪𝒉𝒊𝒔̗𝒊𝒏𝒂̆𝒖.
- Detalii
- Categorie: Știri Sociale
În ultimii ani, producătorii autohtoni au fost afectați de mai mulți factori externi (pandemie, securitate în regiune) care au impus căutarea noilor oportunități și regândirea viziunii businessului.
Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), întru susținerea producătorilor autohtoni, lansează un pachet complex de servicii care vor ajuta companiile să-și dezvolte afacerile și să promoveze produsele autohtone.
În cadrul programului, primele companii selectate vor beneficia de servicii de consultanță la condiții preferențiale.
Domeniile de consultanță includ dar nu se limitează la următoarele:
- Finanţarea afacerii;
- Promovarea produselor/serviciilor;
- Facilitarea procedurilor de import/export;
- Reguli de comerț;
- Practici comerciale neloiale, implementarea sistemelor de management al calității ISO;
- Protecţia juridică a proprietăţii intelectuale și a datelor cu caracter personal, etc.
Orice companie din RM care urmărește să devină mai competitivă sau să penetreze alte piețe pentru export, poate aplica, accesând condițiile de selectare (link aici română/ rusă) și completarea unui chestionar (link aici), până la data 5 August 2022.
Întrebările și solicitările dvs. pot fi transmise la adresa e-mail: consult@chamber.md sau la nr. de telefon: +373 78783002, +373 69 859 300.
Acțiunea este finanțată de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) în cadrul Proiectului „Optim – Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova” realizat de HELVETAS Swiss Intercooperation.
- Detalii
- Categorie: Știri Sociale
Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova invită companiile autohtone din toate domeniile de activitate să participe în cadrul celei de-a 2-a ediție a expoziției “REPUBLICA MOLDOVA PREZINTĂ” la Baia Mare, județul Maramureș, ROMÂNIA, care se va desfășura în perioada 23 – 25 septembrie 2022, în incinta Sălii Polivalente ”Lascăr Pană”.
Participarea în cadrul evenimentului reprezintă o oportunitate unică pentru companiile care își propun promovarea produselor și serviciilor pe o piață nouă sau creșterea segmentului de piață din România. În perioadele de incertitudini, cum este și cea prin care trecem acum, amplificarea relațiilor comercial-economice a producătorilor naționali este mai mult ca oricând, obiectivul spre care tindem.
Expoziția “REPUBLICA MOLDOVA PREZINTĂ” a devenit o platformă sigură pentru asigurarea şi crearea celor mai potrivite condiții, necesare susținerii producătorilor autohtoni și promovării imaginei Republicii Moldova.
Cererile de participare vor fi acceptate până la data de 9 septembrie 2022 inclusiv. Formularele completate pot fi expediate prin e-mail: premiul_calitatii@chamber.md.
Pentru mai multe informații contactați Direcția Evenimente de Afaceri, Târguri și Expoziții a CCI a RM,
tel: (022) 23 84 10, (022) 22 15 52.
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





