- Detalii
- Categorie: Știri Sociale
În perioada 15 iulie – 15 septembrie 2022, 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐢𝐜𝐢𝐩𝐚𝐧𝐭̗𝐢i 𝐬̗𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐢𝐜𝐢𝐩𝐚𝐧𝐭𝐞le 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 „𝐀𝐂𝐓 – 𝐚𝐜𝐭𝐢𝐯𝐢𝐬̗𝐭𝐢 𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐭𝐚𝐫𝐢 𝐭𝐢𝐧𝐞𝐫𝐢❞, au realizat tema de acasă. Sarcina pentru acasă consta în crearea a 20 de Cluburi ale Jocurilor de Masă la nivel local, unde cu ajutorul unui set de jocuri donat (10 unități), vor organiza minim 5 ședințe ale clubului.
Astfel, la final de program, am fost curioși să sumăm rezultatele, pentru a vedea câte persoane am atras în activitatea Cluburilor Jocurilor de Masă și am constat că activitatea a adunat 790 participanți/participante din 90 de localități rurale/urbane, din 23 de raioane/municipii (Aneni Noi, Basarabeasca, Bălți, Cahul, Cantemir, Călărași, Căușeni, Cimișlia, Comrat , Criuleni, Dondușeni, Drochia, Fălești, Hâncești, Leova, Orhei, Râșcani, Sângerei, Soroca Strășeni, Telenești, Ungheni).
„Entuziasmul participanților este cel mai mare succes al meu, emoțiile pozitive și zâmbetele lor când câștigau anumite jocuri cu prietenii lor era super de observat. Persoane de vârste diferite comunicau împreună fără nici o problemă, atmosfera fiind super.”, afirmă Anastasia Grădinaru, mun. Bălți.
Vladislav Balaban, angajat al Centrului de Tineret Cimișlia, ne-a comunicat că în procesul de desfășurare al ședințelor Clubului Jocurilor de Masă, a conștientizat că jocurile de masă pot fi utilizate nu doar în scop distractiv. În acest sens a început să utilizez metode de cunoaștere a participanților și debifarea la finele activității pentru a stimula procesul de învățare.
„Majoritatea greșelilor și provocărilor au fost observate, analizate și corectate deja după primele două sesiuni. În primul rând am micșorat numărul de participanți în fiecare grup, pentru ca tinerii să reușească să se familiarizeze cu fiecare joc. Atunci când sunt implicate prea multe persoane, unele nu reușesc să însușească regulile jocului sau să se încadreze într-o comunicare eficientă. Am schimbat la fel modul de explicare a regulilor, realizând-o deja în procesul de joc. Astfel tinerii într-un mod interactiv au făcut cunoștință cu jocurile noi pentru ei.”, a spus Maria-Emilia Florean, rl Telenești.
Aducem sincere mulțumiri celor 20 de ONG-uri și instituții publice partenere ale proiectului, care au oferit suport tinerilor/tinerelor în realizarea temei pentru acasă: ADDI Asociația pentru Dezvoltare Durabilă Integrată; Centrul Raional de Tineret Cimișlia; IP Gimnaziul Făleștii Noi; Biblioteca Chiperceni; Institutul de Instruire în Dezvoltare „MilleniuM”; Platforma Națională a Tinerilor pentru Participare Activă; AO Viitorul Satului Nicoreni; IP Gimnaziu Chircăiești Noi; Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor, Youth Klinic Moldova Telenești; Asociatia de Tineret Sansa; Asociația Obștească "AFINA"; AO Baștina Sipoteni; Asociația Obștească a Băștinașilor din Borogani; Asociația Tinerilor Ortodocși din Sadaclia; Reţeaua Naţională a Consiliilor Locale ale Tinerilor din Moldova; Acoperi Ngo Moldova; Gimnaziul „Ion Creangă” Borceag r-ul Cahul; Centru de Tineret Sireți; Instituția Publică Liceul Teoretic "Mihai Eminescu", s. Sudarca, r. Dondușeni; Asociația Obștească Baștina Frăsînești, pentru suportul acordat la nivel local în realizarea temei de acasă.
Pentru a fi la curent cu alte activități din cadrul proiectului, fiți cu ochii pe noi!
Proiectul este implementat de AO Asociația pentru Inovare, Educația și Dezvoltarea Tineretului, cu suportul financiar al Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova în cadrul Programului de Granturi pentru organizațiile de tineret 2022.
- Detalii
- Categorie: Știri Sociale

Click School e primul proiect din Republica Moldova de formare în domeniul IT, în cadrul căruia fondatorii asigură angajarea și achitarea cursului în rate, post-angajare.
Click School lansează cursuri de programare Full Stack și își propune să ofere la cât mai multe persoane șansa de a începe o carieră într-un domeniu tehnologic. Cursul este creat pentru persoanele de orice vârstă, care doresc să își schimbe profesia în domeniul IT.
Cursul de programare se bazează pe fundamentele programării Back și Front, curricula cursului fiind adaptată la necesitățile pieței IT și mereu în curs de dezvoltare. Echipa Click continuă să perfecționeze, să actualizeze și să dezvolte cursul pe baza rezultatelor studenților și a partenerilor cu care lucrează.
Momentan, cursul e în plină desfășurare, iar noi am decis să întrebăm studenții Click School ce impresii au despre cursul Full Stack.
Alina Rudacevschi, 19 ani - “Aveam dubii că nu o să-mi reușească și IT-ul nu este domeniul meu, acum însă mă simt super încrezută în forțele proprii”
Link video: Vezi ce spune Alina, studentă Click School
Chiril Saftiuc, 26 ani - „În două luni am învățat mai mult decât singur în câțiva ani”
Link spre video: Vezi interviul cu Chiril, student Click School.
Reamintim că participarea în cadrul proiectului nu necesită cunoștințe tehnice, însă dacă vrei să înțelegi despre ce este domeniul IT, ai posibilitatea să faci un curs introductiv absolut gratis. Cursul este conceput pentru a-ți oferi o idee despre ce este programarea și dacă este potrivit pentru tine, iar pentru a primi acces e nevoie să te înregistrezi pe pagina clickschool.org.
Cel mai important lucru - achiți doar după angajare în piața muncii IT! Echipa Click are grijă de cunoștințele tale tehnice din programare, cât și de angajarea ta în câmpul muncii. Toți studenții vor avea mentori dedicați pentru ajutor în pregătirea CV-urilor și simularea interviurilor de angajare.
Ce ai nevoie pentru a trece cursul?
Un calculator cu ecran de cel puțin 13 inchi și 8GB RAM și conexiune la internet. Atât!
Pregătirea durează 6 luni, iar cursurile sunt susținute în timp real și online. Fiecare lecție se înregistrează pentru a fi putea fi vizualizată repetat. Pentru persoane care au joburi full-time sau studenți, cursurile se desfășoară seara.
Cursul următor se începe deja în octombrie, formularul de înscriere îl găsești aici.
Pagina de Facebook Click School: https://www.facebook.com/clickschool
- Detalii
- Categorie: Povești de Succes

Click School e primul proiect din Republica Moldova de formare în domeniul IT, în cadrul căruia fondatorii asigură angajarea și achitarea cursului în rate, post-angajare.
Click School lansează cursuri de programare Full Stack și își propune să ofere la cât mai multe persoane șansa de a începe o carieră într-un domeniu tehnologic. Cursul este creat pentru persoanele de orice vârstă, care doresc să își schimbe profesia în domeniul IT.
Cursul de programare se bazează pe fundamentele programării Back și Front, curricula cursului fiind adaptată la necesitățile pieței IT și mereu în curs de dezvoltare. Echipa Click continuă să perfecționeze, să actualizeze și să dezvolte cursul pe baza rezultatelor studenților și a partenerilor cu care lucrează.
Momentan, cursul e în plină desfășurare, iar noi am decis să întrebăm studenții Click School ce impresii au despre cursul Full Stack.
Alina Rudacevschi, 19 ani - “Aveam dubii că nu o să-mi reușească și IT-ul nu este domeniul meu, acum însă mă simt super încrezută în forțele proprii”
Chiril Saftiuc, 26 ani - „În două luni am învățat mai mult decât singur în câțiva ani”
Reamintim că participarea în cadrul proiectului nu necesită cunoștințe tehnice, însă dacă vrei să înțelegi despre ce este domeniul IT, ai posibilitatea să faci un curs introductiv absolut gratis. Cursul este conceput pentru a-ți oferi o idee despre ce este programarea și dacă este potrivit pentru tine, iar pentru a primi acces e nevoie să te înregistrezi pe pagina clickschool.org.
Cel mai important lucru - achiți doar după angajare în piața muncii IT! Echipa Click are grijă de cunoștințele tale tehnice din programare, cât și de angajarea ta în câmpul muncii. Toți studenții vor avea mentori dedicați pentru ajutor în pregătirea CV-urilor și simularea interviurilor de angajare.
Ce ai nevoie pentru a trece cursul?
Un calculator cu ecran de cel puțin 13 inchi și 8GB RAM și conexiune la internet. Atât!
Pregătirea durează 6 luni, iar cursurile sunt susținute în timp real și online. Fiecare lecție se înregistrează pentru a fi putea fi vizualizată repetat. Pentru persoane care au joburi full-time sau studenți, cursurile se desfășoară seara.
Cursul următor se începe deja în octombrie, formularul de înscriere îl găsești aici.
Pagina de Facebook Click School: https://www.facebook.com/clickschool
- Detalii
- Categorie: Povești de Succes

Ce au în comun oamenii de succes? Sunt determinați să acționeze și au capacitatea de a-și controla mai bine emoțiile. Mulți, însă, se opresc în fața fricii de a greși și nu-și realizează ideile și visurile.
Am întrebat absolvenții XY Accelerator IV despre frica de eșec și despre cum au depășit-o. Totodată, am discutat și despre motivele pentru care ei îi îndeamnă pe toți cei care au o idee de afacere să aplice la programul XY.
XY Partners a lansat XY Accelerator V pentru toți cei care au o idee de afacere, dar nu știu cum să o realizeze. Aplicările la program sunt deschise până pe 11 septembrie.
Programul va dura 3 luni, perioadă în care startup-urile vor munci alături de cei peste 80 mentori pentru a-și dezvolta ideile de afaceri.
Aplică aici: https://xy.md/ro/accelerator-5!

Bogdan Babii, co-fondator Unde.io:
„Nu pot să zic că am avut frica să eșuez. Cred că viața nu constă din rezultate, ci din experiențe, iar asta m-a ajutat să capăt curaj. Am vizualizat startup-ul nostru peste 5 ani ca pe un succes internațional. Asta e ceea ce îmi dădea putere și inspirație. Apoi mi-am imaginat un worst case scenario, și rezultatele oricum erau pozitive. Știam ca voi căpăta experiență în management, sales, marketing și că voi face networking cu cei mai buni oameni din diverse domenii, iar asta mi-a oferit încredere că sunt pe drumul cel bun. Cunoștințele obținute acum, peste ani, vor aduce un return mult mai mare, decat orele investite la un job stabil. Dezvolt platforma alături de prieteni din liceu, susținuți de toată echipa XY, așa că știu că în orice moment de nesiguranță cineva este gata să pună umărul”.
Stas Balaur, co-fondator Teleportravel și Teleport Curator:
„Dacă ți-e frică de eșec, atunci nu crezi în ideea ta. Și dacă nu crezi, atunci nu ar trebui să începi. Dar de fapt, de cele mai multe ori, această frică este cauzată de ignoranța/neînțelegerea unor procese. Dar nu ar trebui să fii condus de fricile tale, este mai bine să mergi împotriva lor, calea depășirii este dificilă, dar foarte incitantă. Dacă ai o idee în cap de mai bine de o lună și nu încetează să te entuziasmeze, atunci trebuie să acționezi în ciuda temerilor tale. Echipa XY este aici pentru a vă ajuta să navigați prin necunoscut și să vă îndrume în direcția corectă pentru a reuși. Este exact ceea ce ni s-a întâmplat în 2020. Nu știam unde să mergem sau ce să facem. A existat doar o idee - un vis. Și astăzi, doi ani mai târziu, avem o platformă gata făcută cu peste 80 de rute în 15 țări europene. Totul a început cu o aplicație pe site-ul XY”.
Sasha Vopilov, CEO New Vektor Group:
„Nu mi-a fost teamă. Deși la început a existat o oarecare înțelegere că ar putea fi un eșec. Cu toate acestea, acest lucru nu m-a speriat. Pur și simplu nu înțeleg de ce eșecul în acest context este un lucru rău? Este mai bine să nu ai deloc experiență? În primul rând, eșecul, ca și eșecul unui proiect, poate să nu se întâmple. În al doilea rând, orice pas spre dezvoltarea unor proiecte deja automat îți îmbunătățește abilitățile. Chiar și atunci când aveam deja propria mea companie, am decis să prezint un nou startup la un accelerator pentru distracție. Totuși, aceasta nu mai era o glumă. La sfârșitul programului, m-am îmbunătățit în diverse aspecte ale conducerii unei afaceri. Mi-am dat seama că înainte de asta, nu știam nimic. Și până astăzi am o experiență de neprețuit. Prin urmare, sfătuiesc pe toți cei care au o idee de afacere să nu ezite și să aplice la acceleratoare. Absolut toată lumea va găsi ceva pentru ei înșiși aici, chiar dacă sunt antreprenori cu experiență”.
Stas Maslov, co-fondator Lectio:
„După cum am înțeles, din propria experiență, frica îți taie calea spre ceea ce meriți și realizarea potențialului pe care îl posezi. Am depășit-o prin faptul că mă puneam intenționat în situații față de care care posibil simțeam frică, dar care erau absolut necesare, precum aplicarea la programul de accelerare și un pitch în fața unui auditoriu enorm. Nu greșește acel care nu face, acel care nu încearcă, astfel eșecul este un profesor prețios. Important este să facem analiza pașilor și factorilor care au dus la acest fail și să îi eviți în viitor. XY Accelerator mi-a oferit o experiență inedită de a lucra cu experți în domeniu și de a-mi încerca posibilitățile de realizare a ideilor importante pentru echipa mea, și utile pentru societate”.
Eugeniu Cepoi, co-fondator Kartiero:
„Fricile care îi pot opri pe unii să aplice la un program de accelerare ar fi diferite: necunoaștere, experiență nouă, încrederea în sine, expunerea în public. Cu toate astea orice frică poate fi depășită doar confruntând-o. Materializarea unei idei începe să devină complexă și îndoielnică din moment ce pui gândurile pe foaie. 🙂Apar calcule, fraze care trebuie corect aranjate, imagini care ar trebui să fie clare. Astea fac dificilă avansarea ideii și te și mai aruncă în domenii care le cunoști slab sau nu vrei să te ocupi de ele (bugete, pitch-uri, prezentări în public, etc.)
În program toate astea au fost din plin. Partea cea mai faină la programul de accelerare este că necunoscând multe lucruri te pornești la drum, cu siguranța că ai alături oamenii de încredere. Ai parte de îndrumare și antrenament, suport și „șuturi în fund” în sensul bun al cuvântului.”
Acum e momentul perfect pentru a-ți depăși frica și a-ți testa ideea. Aplică aici: https://xy.md/ro/accelerator-5!
Grăbește-te! Deadline-ul pentru aplicare e 11 septembrie!
Dacă vrei să afli despre beneficiile participării la XY Accelerator V, citește acest articol: https://xy.md/ro/blog/tpost/8kar062yd1-ai-o-idee-de-afacere-dar-nu-ai-resursele
Acest program este realizat de XY Partners în cadrul EU4Moldova: Startup City Cahul, proiect finanțat de Uniunea Europeană în parteneriat cu Suedia și implementat de ATIC.
- Detalii
- Categorie: Știri Sociale

EU4Moldova: Startup City Cahul дал старт первому в Молдове Туристическому Акселератору. 15 владельцев гостевых домов и отелей Кагула примут участие в 3-ех месячной программе, под пристальным вниманием менторов и экспертов туристического сектора, которые помогут бизнесам диджитализировать свои туристические услуги, а также разработать стратегию развития и создать общую туристическую платформу для Кагульского региона.
Официальное открытие программы состоялось 7 сентября, во время которого 15 владельцев отелей и гостевых домов, прошедших отборочный этап, менторы и организаторы и партнеры программы встретились в Кагуле и, обсудив формат программы, наметили общие цели учебного процесса.
В странах, где туризм вносит большой вклад в экономическое развитие, создание туристических акселераторов является обычной практикой. В Республике Молдова, Туристический акселератор для Кагульского региона является первым в своем роде и будет способствовать развитию региона.
В сфере туризма необходимы инновационные решения, которые помогут преодолеть трудности сектора, повысят региональный потенциал и тем самым привлекут туристов, как местных, так и иностранных.

Евгения Снитко, координатор программ и ассистент программ в рамках Посольства Швеции в Кишиневе, заметила: "Следующие три месяца будут очень интересными и насыщенными для участников программы акселерации туризма в Кагульском регионе. Мы призываем вас создавать партнерские отношения друг с другом. Очень хорошо не только развивать собственный бизнес, но также оценивать на потенциал региона как сервисного комплекса услуг и возможностей. Турист, посещающий Кагульский регион, желает не только переночевать в гостинице или гостевом доме и насладиться вкусной едой, но и испытать новые ощущения, попробовав прогулку на каяках или на лошадях, посетив местные фермы и многое другое. Так как мы будем часто приезжать в Кагульский регион в следующие три месяца, мы будем рады пообщаться с вами".
Акселератор включает в себя образовательный компонент, консультации экспертов для определения уникальных предложений каждого участника, маркетинговую экспертизу, помощь в SMM и создании контента, а также серию семинары, на которых участники будут углублять свои навыки в диджитал пространстве.

Общая задача участников - создать концепцию мероприятия, ежегодно проводимого в Кагульском районе для привлечения туристов и повышения узнаваемости региона в стране.
"Проект EU4Moldova: Startup City Cahul работает в Кагульском муниципии и регионе уже более двух лет. Финансовую поддержку нам оказывают Европейский Союз в партнерстве с правительством Швеции. Мы хотим разработать почвы для экономического развития. Именно предприниматели региона обеспечивают рабочие места, привносят ресурсы в регион и добиваются успеха в увеличении потенциала развития Кагульского региона. Мы хотим, чтобы при обсуждении туризма на юге страны люди в первую очередь вспоминали Кагульский регион. Именно поэтому, совместными усилиями мы постараемся привлечь как можно больше источников в южный регион страны", - подчеркнула Корина Андроник, заместитель координатора проекта EU4Moldova: Startup City Cahul.

XY Partners и Teleportravel планируют обучить 15 владельцев хостелов и гостиниц по программе Туристический Акселератор с 7 сентября по 15 декабря 2022 года. Кульминацией программы станет официальное мероприятие, на котором будут представлены результаты.
EU4Moldova: Startup City Cahul, проект, реализуемый ATIC при финансовой помощи ЕС и в партнерстве с посольством Швеции, поддерживает, в частности, экономическое развитие через инновации, предпринимательство, трудоустройство на малых и средних предприятиях за пределами столицы и предоставляет возможности обучения для молодых людей, женщин и девушек в области науки, технологии, инженерии и математики (STEM).








2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





