250 de candidați, 2 câștigători și peste 2000 de daruri. Cum a decurs campania „Implicare prin Reciclare” din 2023



Cea de-a treia ediție a Campaniei Naționale ,,Implicare prin Reciclare’’, organizată de către AVI Moldova, cu suportul Kaufland Moldova, a reușit să implice în mod activ peste 250 de tineri pasionați de ecologie și artă.

Elevii au participat la concursul de desene ,,3R: Reduce. Reuse. Recycle’’, adresat tinerilor cu vârsta între 6 și 16 ani din Chișinău și Bălți. Micii artiști au ilustrat modurile în care grija față de natură, utilizarea rațională a resurselor și practicile de reciclare ne pot influența în mod substanțial viitorul.

1wedfgh

Un juriu profesionist a selectat câte cinci lucrări finaliste pentru fiecare oraș, Chișinău și Bălți. Lucrările au fost expuse în incinta filialelor Kaufland din cele două Municipii, unde atât clienții, cât și alți localnici, au avut oportunitatea să voteze, prin intermediul unui QR code, pentru lucrarea preferată.

În urma voturilor obținute, de Premiul I s-au învrednicit Ilona Malai (Liceul Teoretic ,,Liviu Deleanu", Chișinău) și Emanuela Colesnic (I.P. Gimnaziul Limbenii Noi, Bălți). Lucrările lor au devenit favoritele publicului și s-au distins prin originalitatea abordării, mesajul transmis și tehnica execuției.

Premii și diplome de excelență le-au fost înmânate și finaliștilor concursului din ambele regiuni. Elevii au venit cu abordări originale, fiind vizibilă conexiunea puternică pe care o au cu natura și înțelegerea profundă a necesității protecției ei prin acțiuni zilnice și consistente.

Lucrările clasate pe locul întâi din fiecare oraș au fost imprimate pe 2000 de caiete produse din hârtie reciclată. Caietele au fost donate instituțiilor de învățământ unde studiază cei cinci finaliști din fiecare regiune. Mesajul campaniei a reușit, astfel, să ajungă la mai mulți tineri, care au avut oportunitatea să observe transformarea curioasă a unor materiale folosite în obiecte originale, utile și creative.

Campania ,,Implicare prin Reciclare’’ are drept scop sensibilizarea publicului cu privire la necesitatea reciclării hârtiei și încurajarea unor comportamente responsabile în raport cu mediul înconjurător. Organizatorii și-au propus, odată cu prima ediție, educarea tinerei generații în raport cu un subiect cât se poate de actual. Prin intermediul artei, elevilor le-a fost oferită o platformă de expresie liberă, în care gândirea creativă este încurajată și susținută, în toate formele ei.

 

Mai, 2023.