Hackathonul jocurilor de societate și-a selectat învingătorii
Implicarea, perseverența și colegialitate, sunt doar câteva dintre calitățile care au dezvoltat tinerii din 17 raioane s̗i municipii ale t̗ării, în cadrul „Hackathonului jocurilor de societate”. Activitatea a avut la în data de 28-29 octombrie 2023, în cadrul proiectului ACT (activiști comunitari tineri), implementat de AO Asociația pentru Inovare, Educația s̗i Dezvoltarea Tineretului, cu suportul financiar al Agenția Națională pentru Tineret s̗i Activității de Tineret prin intermediul Programului de Granturi 2023 pentru organizațiile de tineret.
Astfel, timp de 2 zile, participanții, alături de expertul Dumitru Jurveli, au lucrat la dezvoltarea și conceptualizarea ideii a 8 jocuri de societate, inovatoare și practice, care vor contribui la sporirea culturii generale a tinerilor dar și a interesului de inițiere în activități comunitare.
Astfel, timp de 2 zile, participanții, alături de expertul Dumitru Jurveli, au lucrat la dezvoltarea și conceptualizarea ideii a 8 jocuri de societate, inovatoare și practice, care vor contribui la sporirea culturii generale a tinerilor dar și a interesului de inițiere în activități comunitare.
Cu un cuvânt de salut la deschiderea Hackathonului, a venit dl Vadim Smîntînă, director adjunct, Agenția Națională pentru Tineret, care ne-a comunicat despre deschiderea Agenției, în susținerea inițiativelor care permit tinerilor să dezvolte creativitatea și gândirea critică în rândul tinerei generații. De asemenea a îndemnat echipele participante să nu își facă griji , dacă anume jocul lor nu va fi selectat, ci să lucreze asupra acestuia, pentru a aduce ideea la realitate.
Cele 8 echipe au propus 8 jocuri, după cum urmează:
- Finish;
- Spot the liar;
- Eco-journey
- Volunteer”s Story
- ExploreU
- CE Quest
- Dreptul la joc
- Aventura Cunoașterii
În ziua II de concurs, în urma prezentărilor, membrii juriului au selectat din jocurile propuse, unul singur câștigător, care urmează să fie dezvoltat, imprimat și distribuit prin instituțiile partenere de proiect, acest joc fiind ExploreU, propus de tinerii din Sireți și Cahul.
La finele activității, toți participanții au primit sub formă de cadou, un set din 2 jocuri de societate, ca mulțumire pentru implicare în cadrul proiectului.
Menționăm că printre activitățile anterioare ale proiectului, a fost crearea Cluburilor Locale al Jocurilor de Societate. În acest sens au fost create 20 de cluburi în 17 localități după cum urmează: Molovata Nouă, Dubăsari; Telenești; Cahul; Fălești; Soroca; Bălți; Sireți, Strășeni; Basarabeasca, Sadaclia; Dondușeni; Cimișlia; Zîmbreni, Ialoveni; Călărași, Sipoteni; Chișinău; Sîngerei; Edineţ; Cruglic, Criuleni; Ungheni.
În cadrul Cluburilor au fost desfășurate 68 se sesiuni, la care au participat 1248 tineri și tinere din localitățile de proiect.
Aducem sincere mulțumiri partenerilor de proiect, pentru suportul acordat în implementarea proiectului la nivel de comunitate:
- Centrul de Tineret Molovata Nouă, Dubăsari;
- Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Telenești;
- T. „Vasile Alecsandri”, Cahul;
- Liceul teoretic ,,Ion Creangă Fălești;
- Instituția Publică Colegiul Tehnic Agricol din Soroca;
- Asociația Obștească Centrul Regional de Dezvoltare Comunitară, Cahul;
- Colegiul Pedagogic ,,Ion Creangă”, Bălți;
- Asociația obștească LIGA CIVICĂ, Sireți, Srășeni;
- P. Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu, Basarabeasca, Sadaclia;
- GAL ,,Ocolul Cubolta, Dondușeni;
- Centrul Raional de Tineret Cimișlia;
- Liceului Teoretic Zîmbreni, Ialoveni;
- Societatea Națională Crucea Roșie din Moldova, filiala Călărași, Sipoteni;
- P. Instituția publică Centrul de excelență în energetică și electronică, Chișinău;
- Gimnaziul „Ion Ignatiuc”, Sîngerei;
- IP Liceul Teoretic Pan Halippa, Edineţ;
- Instituția Publică Colegiul Tehnic Agricol din Soroca;
- Liceul Teoretic Cruglic, Criuleni;
- Centrul de Resurse pentru Tineri Fălești;
- T „V. Alecsandri”, Ungheni.
Amintim că scopul proiectului este sporirea gradului de participare comunitară, pentru 20 de tineri, din 20 de comunități rurale ale Republicii Moldova, prin intermediul activităților de educație non-formală și jocurilor de societate.