Fundația de Binefacere Caritas Moldova anunță un tender pentru selectarea unui prestator de servicii pentru organizarea si implementarea a instruirilor teoretico-practice pentru 50 femei antreprenoare din grupuri vulnerabile (Termen Extins)
Termeni de Referință
Termen Extins - Privind selectarea unui prestator de servicii pentru organizarea si implementarea a instruirilor teoretico-practice pentru 50 femei antreprenoare din grupurile social - vulnerabile.
Locația geografică a instruirilor: |
Raioanele Cahul, Sîngerei și Ungheni ( locația poate varia) |
Termenul limită de aplicare: |
Termen Extins pana 03 septembrie 2024 ( 27 august 2024) |
Participanții: |
50 de femei din raioanele Cahul, Sîngerei și Ungheni. Femeile din grupuri social - vulnerabile (sesiuni pe grup, câte 12/13 persoane în grup); **Cantitatea sesiunilor poate fi revuzuită în dependenta de numarul de participanți per fiecare grup format. |
Proiectul de referință: |
Caritas Moldova – “Abilitarea femeilor în antreprenoriatul agricol /Empowering women in agricultural entrepreneurship” |
Perioada de implementare a instruirilor: |
1 Septembrie – 1 Noiembrie 2024 |
Limba de lucru: |
Română si/sau Rusa |
- Scop
Proiectul își propune să împuternicească femeile din zonele rurale prin intervenții direcționate care vizează îmbunătățirea abilităților lor antreprenoriale, îmbunătățirea accesului la resurse (financiare, agricole, etc.) și promovarea legăturilor la piața de desfacere a produselor agricole proaspete și procesate.
- Obiectivele proiectului
-Instruirea a 50 de femei din grupurile social vulnerabile ( femei cu copii si fără copii, cu venit redus din spațiul rural, angajate sau neangajate (care nu au activitate în agricultură),femei cu copii și fără copii, cu venit redus sau mediu, angajate sau neangajate ( care au activitate în agricultura primară în producere sau procesare), femei cu dizabilităti la nivel redus, cu locul de trai din trei entități administrative: raioanele Cahul, Sîngerei și Ungheni - în următoarele 3 luni, oferindu-le cunoștințe și abilități antreprenoriale esențiale în aspecte practice, marketing agricol, management financiar și conformități legale prin programe de formare la prețuri accesibile.
- Îmbunătățirea capacității femeilor în producerea produselor agricole prin facilitarea accesului la tehnici și tehnologii agricole durabile, cu costuri reduse, cu accent pe practicile de agricultură ecologică, măsurate prin numărul de femei instruite, creșterea recoltelor și nivelurile raportate de încredere în implementarea tehnicilor durabile.
- Creșterea permiselor de acces la piața de desfacere pentru femei antreprenoare prin sprijinirea informatională la dezvoltarea branding-lui și materialelor promoționale la prețuri reduse și prin facilitarea participării la piețele locale și la evenimente comunitare, având ca scop creșterea numărului de femei antreprenoare care participă la piețele locale și la evenimente comunitare.
- Să stabilească o rețea de cel puțin 50 de femei antreprenori din grupurile social vulnerabile, care au activitate primară in domeniul agriculturii/industriei de procesare a produselor agricole, și părți interesate relevante din sectorul agricol prin evenimente și ateliere de lucru lunare, încurajând colaborarea și schimbul de cunoștințe pentru a sprijini antreprenorialul agricol durabil în rândurile femeilor social dezavantajate.
2.1. Originea Beneficiarelor:
- Femeile originare din Republica Moldova,
- Femeile refugiate din Ucraina sau alte țări, care poate practica legal activităti de producere și/sau procesare a produselor agricole în RM.
- Planificarea si implementarea activităților
În baza obiectivelor prezentate mai sus, pentru a asigura realizarea în termeni planificați, au fost stabilite următoarele etape ale procesului de organizare a instruirilor teoretico-practice:
Nr. |
Etapă |
Activitate |
Responsabil |
Durata aprox. |
Livrabil |
1 |
Evaluarea Inițială |
Realizarea unei evaluări inițiale pentru a înțelege nevoile și nivelul de cunoștințe ale |
Coordonatorul instruirilor |
1 zi |
Raport de evaluare inițială |
2 |
Dezvoltarea Curriculumului |
Elaborarea unui curriculum de instruire adaptat specificului fiecărei comunități |
Coordinatorul instruirilor |
4 zile |
Curriculum detaliat pentru fiecare curs |
3 |
Organizarea Logisticii |
Organizarea spațiilor, echipamentelor și materialelor didactice necesare pentru |
Coordinator pe logistică |
10 zile |
Plan logistic și aranjamente pentru fiecare curs |
4 |
Desfășurarea Programului sesiunilor de instruire |
||||
Curs 1: Managementul financiar și |
Dezvoltarea competențelor în |
Expert în management financiar |
4 zile |
Materiale de curs și rapoarte de progres |
|
Curs 2: Tehnologii durabile în agricultură și agricultura ecologică |
Promovarea |
Expert în agricultură durabilă și agricultura ecologică ( culturile horticole sau culturile cerealiere) |
4 zile |
Materiale de curs și rapoarte de progres |
|
Curs 3: Marketing agricol și vânzări |
Îmbunătățirea abilităților de marketing și vânzări |
Expert în marketing agricol și vânzari |
4 zile |
Materiale de curs și rapoarte de |
|
Curs 4: Producție artizanală și |
Dezvoltarea competenților în producerea producției și procesării la scară mică |
Expert în producție artizanală și procesare produselor agricole |
4 zile |
Materiale de curs și |
|
5 |
Monitorizarea si Evaluarea Implementarii proiectului |
Monitorizarea |
Facilitator rețea și experți de curs |
Pe toată durata proiectului |
Rapoarte periodice de activitate și evaluare |
- Cerințe fata de prestatori de servicii:
- Persoane juridice înregistrate în Republica Moldova;
- Experiența de minimum 2 ani în implementarea instruirilor în domeniul agricol, economic;
- Modalitatea de aplicare și selectare:
Dosarul de aplicare va conține:
- Certificatul de înregistrare al companiei;
- Declarația privind statutul ofertantului (accesați linkul);
- Lista de servicii anterioare realizate în livrarea instrurilor din domeniul agricol, economic.etc.;
- CV-ul expertilor, unde care va fi clar indicată calificarea profesională și experiența acestuia în domeniul de intervenție;
- Oferta financiară_ Anexa nr.1(accesați linkul), semnată si stampilată care va include costul final; Oferta comercială va include prețul unitar cu TVA și în MDL, perfectată integral în limba română, conform formularului anexat.
- Conceptul programului de instruire care va include informații despre activități și graficul de implementare_Anexa nr.2 (accesați linkul);
- Decizia de a realiza toate etapele procesului din activitățile stabilite in pct. 3 (cu specificarea activitatilor ce pot fi realizate de candidat/a).
** Oferta va fi valabilă timp de 60 zile de la data limită pentru depunerea ofertelor.
Oferta câștigătoare este determinată în baza următoarelor criterii: calitatea- preț;
Dosarul de participare va fi transmis până în data de Termen Extins pana 03 septembrie 2024 (27 AUGUST 2024) prin e-mail la procurement@caritas.md.
Pentru întrebări de clarificare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail procurement@caritas.md sau la numărul de telefon 078800597.
Caritas Moldova îşi rezervă dreptul de a anula și/sau a suspenda procedura de achiziție, total sau parțial şi de a respinge toateofertele în orice moment înainte de adjudecarea contractului, inclusiv în cazul în care se află în imposibilitatea acoperirii financiare sau în cazurile necorespunderii ofertelor cerinţelor stabilite în prezenta documentaţie, fără a-şi crea astfel anumiteobligaţii și a purta răspundere faţă de ofertanţi.