Fundația de Binefacere Caritas Moldova anunță un tender pentru selectarea unui prestator de servicii pentru organizarea si implementarea a instruirilor teoretico-practice pentru 50 femei antreprenoare din grupuri vulnerabile



Termeni de Referință

 

Privind selectarea unui prestator de servicii pentru organizarea si implementarea a instruirilor teoretico-practice pentru 50 femei antreprenoare din grupurile social - vulnerabile.

 

Locația geografică a  instruirilor:

Raioanele Cahul, Sîngerei și Ungheni ( locația poate varia)

Termenul limită de aplicare:

27 august 2024

Participanții:

50 de femei din raioanele Cahul, Sîngerei și Ungheni. Femeile din grupuri social - vulnerabile (sesiuni pe grup, câte 12/13 persoane în grup);

**Cantitatea sesiunilor poate fi revuzuită în dependenta de numarul de participanți per fiecare grup format.

Proiectul de referință:

Caritas Moldova – “Abilitarea femeilor în antreprenoriatul agricol /Empowering women in agricultural entrepreneurship”

Perioada de implementare a instruirilor:

1 Septembrie – 1 Noiembrie 2024

Limba de lucru:

Română si/sau Rusa

  1. Scop

Proiectul își propune să împuternicească femeile din zonele rurale prin intervenții direcționate care vizează îmbunătățirea abilităților lor antreprenoriale, îmbunătățirea accesului la resurse (financiare, agricole, etc.) și promovarea legăturilor la piața de desfacere a produselor agricole proaspete și procesate.

  1. Obiectivele proiectului

-Instruirea a 50 de femei din grupurile social vulnerabile ( femei cu copii si fără copii, cu venit redus din spațiul rural, angajate sau neangajate (care nu au activitate în agricultură),femei cu copii și fără copii, cu venit redus sau mediu, angajate sau neangajate ( care au activitate în agricultura primară în producere sau procesare), femei cu dizabilităti la nivel redus, cu locul de trai din trei entități administrative: raioanele Cahul, Sîngerei și Ungheni - în următoarele 3 luni, oferindu-le cunoștințe și abilități antreprenoriale esențiale în aspecte practice, marketing agricol, management financiar și conformități legale prin programe de formare la prețuri accesibile.

- Îmbunătățirea capacității femeilor în producerea produselor agricole prin facilitarea accesului la tehnici și tehnologii agricole durabile, cu costuri reduse, cu accent pe practicile de agricultură ecologică, măsurate prin numărul de femei instruite, creșterea recoltelor și nivelurile raportate de încredere în implementarea tehnicilor durabile.

- Creșterea permiselor de acces la piața de desfacere pentru femei antreprenoare prin sprijinirea informatională la dezvoltarea branding-lui și materialelor promoționale la prețuri reduse și prin facilitarea participării la piețele locale și la evenimente comunitare, având ca scop creșterea numărului de femei antreprenoare care participă la piețele locale și la evenimente comunitare.

- Să stabilească o rețea de cel puțin 50 de femei antreprenori din grupurile social vulnerabile,  care au activitate primară in domeniul agriculturii/industriei de procesare a produselor agricole, și părți interesate relevante din sectorul agricol prin evenimente și ateliere de lucru lunare, încurajând colaborarea și schimbul de cunoștințe pentru a sprijini antreprenorialul agricol durabil în rândurile femeilor social dezavantajate.

   2.1. Originea Beneficiarelor:

 - Femeile originare din Republica Moldova,

- Femeile refugiate din Ucraina sau alte țări, care poate practica legal activităti de producere și/sau procesare a produselor agricole în RM.

  1. Planificarea si implementarea activităților

În baza obiectivelor prezentate mai sus, pentru a asigura realizarea în termeni planificați, au fost stabilite următoarele etape ale procesului de organizare a instruirilor teoretico-practice:

Nr.

Etapă

Activitate

Responsabil

Durata aprox.

Livrabil

1

Evaluarea Inițială

Realizarea unei evaluări inițiale pentru a înțelege nevoile și nivelul de cunoștințe ale
participanților

Coordonatorul instruirilor

1 zi

Raport de evaluare inițială

2

Dezvoltarea Curriculumului

Elaborarea unui curriculum de instruire adaptat specificului fiecărei comunități

Coordinatorul instruirilor

4 zile

Curriculum detaliat pentru fiecare curs

3

Organizarea Logisticii

Organizarea spațiilor, echipamentelor și materialelor didactice necesare pentru
desfășurarea cursurilor

Coordinator pe logistică

10 zile

Plan logistic și aranjamente pentru fiecare curs

4

Desfășurarea Programului sesiunilor de instruire

 

Curs 1: Managementul financiar și
conformități legale

Dezvoltarea competențelor în
gestionarea finanțelor și înțelegerea
reglementărilor legale

Expert în management financiar

4 zile

Materiale de curs și rapoarte de progres

 

Curs 2: Tehnologii durabile în agricultură și agricultura ecologică

Promovarea
tehnologiilor durabile și ecologice în agricultură

Expert în agricultură durabilă și agricultura ecologică ( culturile horticole sau culturile cerealiere)

4 zile

Materiale de curs și rapoarte de progres

 

Curs 3: Marketing agricol și vânzări

Îmbunătățirea abilităților de marketing și vânzări

Expert în marketing agricol și vânzari

4 zile

Materiale de curs și rapoarte de
progres

 

Curs 4: Producție artizanală și
procesare la scară mică în agricultură

Dezvoltarea competenților în producerea producției și procesării la scară mică

Expert în producție artizanală și procesare produselor agricole

4 zile

Materiale de curs și
rapoarte de progres

5

Monitorizarea si Evaluarea Implementarii proiectului

Monitorizarea
activităților rețelei și a programului de formare, evaluarea impactului și
raportarea progresului

Facilitator rețea și experți de curs

Pe toată durata proiectului

Rapoarte periodice de activitate și evaluare

  1. Cerințe fata de prestatori de servicii:
  • Persoane juridice înregistrate în Republica Moldova;
  • Experiența de minimum 2 ani în implementarea instruirilor în domeniul agricol, economic;
  1. Modalitatea de aplicare și selectare:

Dosarul de aplicare va conține:

** Oferta va fi valabilă timp de 60 zile de la data limită pentru depunerea ofertelor.

Oferta câștigătoare este determinată în baza următoarelor criterii: calitatea- preț;

Dosarul de participare va fi transmis până în data de 27 AUGUST 2024 prin e-mail la procurement@caritas.md.

Pentru întrebări de clarificare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail procurement@caritas.md sau la numărul de telefon 078800597.

Caritas Moldova îşi rezervă dreptul de a anula și/sau a suspenda procedura de achiziție, total sau parțial şi de a respinge toateofertele în orice moment înainte de adjudecarea contractului, inclusiv în cazul în care se află în imposibilitatea acoperirii financiare sau în cazurile necorespunderii ofertelor cerinţelor stabilite în prezenta documentaţie, fără a-şi crea astfel anumiteobligaţii și a purta răspundere faţă de ofertanţi.