Marketplace online pentru producătorii din Ungheni, Călărași, Nisporeni
Fermierii şi producătorii agroalimentari din Ungheni, Călărași, Nisporeni îşi vor putea comercializa produsele prin intermediul unei platforme online. „AGROCONEX” îşi propune să ofere o piaţă de desfacere pentru producătorii din această industrie. Platforma a fost creată de „Business InnoHub Ungheni”, care a beneficiat de un grant de 60 de mii de euro din partea Uniunii Europene şi Suediei.
„AGROCONEX” îşi propune să devină o platforma regională, care să susțină dezvoltarea calitativă a sectorului agroindustrial, prin oferirea oportunității de interacțiune a vânzătorului și cumpărătorului pe întregul lanț valoric agricol.
„În acest mod, organizația îşi propune să ajute producătorii să-şi realizeze marfa, să contribuie la creşterea potențialului „Business Hub-ului” prin valorificarea potențialului antreprenorial al regiunii și dezvoltarea companiilor existente din sectorul agroindustrial. Totodată, prin implicare directă, stabilim legături la nivel de lanț valoric, făcând posibilă întâlnirea tuturor actorilor pe aceeași platformă, care oferă soluții de identificare a partenerilor la fiecare etapă de dezvoltare a afacerii agroindustriale”, spune Angela Ciocîrlan, Directorul „Business InnoHub”.
Antreprenorii din regiune consideră că dezvoltarea unei astfel de Platforme i-ar ajuta să-şi comercializeze mai uşor produsele. Denis Tanaşciuc deţine o afacere în domeniul cofetăriei şi patiseriei în oraşul Ungheni. Antreprenorul de 29 de ani spune că până la declanşarea pandemiei îşi comerializa produsele prin intermediul cafenelei și cofetăriei. Acum însă, vânzările online au crescut semnificativ. Antreprenorul spune că platforma ar fi un colac de salvare pentru producătorii din regiune.
„Orice piaţă de desfacere reprezintă un avantaj pentru întreprinzători. Noi, antreprenorii, trebuie să profităm de toate avantajele pe care ni le oferă Internetul, pentru a ne realiza produsele. Ar fi o metodă eficientă”, spune antreprenorul din Ungheni.
Și Olesea Cebotari, o antreprenoare specializată în producerea și comercializarea fructelor și legumelor, spune că un astfel de Marketplace online este foarte util și necesar. „Noi vom avea un spațiu unde să ne expunem marfa, iar cumpărătorul va avea posibilitatea să aleagă din varietatea de produse. Pe această platformă, clienții noștri vor putea să plaseze și comentarii și recomandări la produsele noastre. În alte țări, de mult timp există o astfel de practică”, menționează antreprenoarea de 32 de ani.
„AGROCONEX” este creată după ce organizaţia a accesat un grant de 60 de mii de euro din partea Uniunii Europene şi Suediei, printr-un proiect implementat de Fundaţia Est-Europeană. Tot în cadrul aceluiași proiect, a fost creat şi „Business InnoHub”, prin intermediul căruia mai mulţi antreprenori au fost încurajați și ajutați să-şi extindă sau lanseze afacerea.
Acest articol este realizat în cadrul proiectului „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.