Interviuri
IP Compania „Teleradio-Moldova” anunță funcția vacantă de Producător/ producătoare, Multimedia pentru copii.
Principalele responsabilități:
- Realizează materiale jurnalistice pentru copii;
- Coordonează și planifică realizarea, editarea și montarea materialelor ;
- Elaborează concepte de emisiuni și scenarii;
- Stabilește subiectele/materialele ce vor fi difuzate și ordinea lor în emisiune;
- Promovează emisiunile realizate și platforma zuper.md și pe Social Media;
- Inițiază și participă la campanii și proiecte speciale;
- Aduce la îndeplinire sarcinile trasate de directorul Departamentului;
Cerințe:
- Abilități de comunicare, organizare, interacțiune și lucru cu copii;
- Cunoașterea excelentă a limbii române, scris și vorbit;
- Cunoașterea procesului de producție a materialelor radio/tv sau multimedia;
- Cunoașterea softurilor de editare video/audio;
- Experiența anterioară în radio sau televiziune va constitui un avantaj;
- Studii superioare finalizate sau în curs de absolvire;
Beneficii:
- Angajare oficială;
- Posibilitatea stabilirii unui grafic part time;
- Un mediu de lucru proactiv;
- Oportunități nelimitate de dezvoltare personală și profesională;
- Salariu stabil.
Dacă sunteți interesat (ă) de această ofertă de lucru, vă așteptăm să ne trimiteți CV-ul și o scrisoare de intenție în care să descrieți competențele dumneavoastră în crearea de conținut jurnalistic pentru copii. Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail angajare@trm.md, zuper@trm.md, sau la numărul de telefon: 060214898.
Vă rugăm să luați în considerare că doar candidații selectați vor fi contactați.
Centrul Regional de Dezvoltare Comunitară continuă interviurile cu organizațiile prestatoare de tineret și educație non-formală. De această dată, echipa Centrului Raional de Tineret Cahul povestește despre diversele activități, pe care le organizează pentru tineri. Aflați mai multe citind articolul.
- Când a fost înființat Centrul Raional de Tineret și care este misiunea acestuia?
Centrul Raional de Tineret Cahul a fost înființat pe 21 decembrie 2017, prin decizia Consiliului Raional Cahul, cu misiunea de a facilita dezvoltarea personală a tinerilor, promovarea voluntariatului și oferirea de oportunități diverse pentru tineret.
- Ce tipuri de servicii oferă centrul tinerilor?
Centrul oferă servicii de informare și outreach, activități de dezvoltare personală și vocațională, precum și inițiative pentru integrarea tinerilor în comunitate.
- Câți membri are echipa centrului și care sunt rolurile lor principale?
Echipa Centrului de Tineret Cahul este formată din trei membri: managerul Eugen Braga și specialistele Cașineanu Iulia și Natalia Pîrciu.
- Există membri ai echipei actuale care au fost voluntari în cadrul centrului? Ce impact are experiența anterioară ca voluntar asupra modului în care acești membri își desfășoară activitatea?
Iulia Cașineanu a fost voluntară și acum este specialistă de tineret în cadrul Centrului. Iată ce ne spune ea: Experiența mea drept voluntară la Centrul de Tineret a fost un adevărat reper în parcursul meu. Participarea la organizarea evenimentelor și scrierea proiectelor mi-au adus o bogată experiență în domeniul în care activez. De asemenea, această implicare mi-a ușurat înțelegerea nevoilor tinerilor și a slăbiciunilor activităților actuale ale noastre, ajutându - mă să găsesc modalități de îmbunătățire.
- Cum este integrată educația nonformală în activitățile centrului? Ce impact are aceasta asupra voluntarilor și beneficiarilor?
Suntem încântați că avem un feedback pozitiv din partea tinerilor în ceea ce privește educația nonformală. Aceștia se simt liberi și deschiși în a-și împărtăși ideile. Se simt încrezători în propriile lor capacități, iar prin ascultarea și susținerea lor, le dăm voce, ceea ce îi face să se simtă împuterniciți în propriile capacități.
- Puteți să ne povestiți despre un proiect sau o activitate de succes recentă?
În cadrul programului UNFPA am primit cadou un microbuz „Centrul Călător”, cu ajutorul căruia reușim să ajungem în zonele mai îndepărtate ale regiunii de Sud, cum ar fi printre Leova, Taraclia, etc., unde desfășurăm mai multe activități legate de violența de gen, violența financiară, etc.
Încă un proiect de succes este Concursul de Talente și Umor (TVC), care a revenit în anul 2023 cu participarea liceelor teoretice din Municipiul Cahul, iar anul acesta, pe data de 27 aprilie concursul a fost organizat cu participarea liceelor teoretice din întregul raion Cahul. Realizarea acestor activități a fost un proces greu, dar participanții și spectatorii au apreciat evenimentului.
Un eveniment import din anul 2024, a fost „Forumul Raional al Tinerilor”, activitate la care au participat și tineri din județele Galați și Brăila. În cadrul evenimentului au fost prezenți circa 170 de participanți.
- Câți voluntari are centrul și care sunt oportunitățile voluntariatului?
Centrul are 20 de voluntari cu vârste între 16 și 22 de ani, implicați activ în organizarea evenimentelor și propunerea de noi activități, iar principalele oportunități se referă la dezvoltarea personală și profesională. Practicând voluntariatul aceștia au posibilitatea să-și construiască experiență de lucru, care poate fi inclusă în CV. Implicându-se în organizarea evenimentelor și interacționând cu diverse persoane, ei își dezvoltă abilitățile de comunicare și de lucru în echipă, precum și încrederea în propriile capacități. De asemenea, voluntariatul deschide uși către o serie de programe și oportunități, cum ar fi programul Erasmus.
- Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în activitatea voastră și cum încercați să le remediați?
Cea mai mare provocare ține de programul foarte încărcat al voluntarilor, deoarece au practică sau examene și noi nu dorim să-i suprasolicită. De aceea încercăm să ne ajustăm programul nostru după cel a voluntarilor, chiar dacă asta înseamnă muncă peste program.
- Cum finanțați activitățile și programele centrului?
Activitățile sunt finanțate printr-un buget aprobat de consiliu și ne bucură faptul că acesta a crescut semnificativ anul acesta.
- Cum măsurați impactul activităților asupra beneficiarilor?
Impactul activităților este măsurat printr-o combinație de chestionare de feedback și evaluări verbale. De exemplu, în cea de-a doua jumătate a anului 2023, am înregistrat aproximativ 2000 de persoane beneficiare ale programelor și evenimentelor noastre.
- Care sunt planurile de viitor ale centrului și ce noi inițiative planificați?
Planurile de viitor includ renovarea centrului, iar drept activități ne gândim la sporirea activismului civic și la implicarea în crearea altor centre de tineret în regiune.
- Cum colaborați cu alte organizații și instituții din comunitate?
Centrul nostru colaborează cu diverse organizații din comunitate, printre care se numără A.O. „AZI”, CSPT „AGAPE”, MilleniuM, IRI, etc., precum și cu instituțiile de învățământ din regiunea de sud. Aceste parteneriate ne permit să dezvoltăm proiecte și să organizăm evenimente care să aducă beneficii comunității noastre.
- Ce sugestii aveți pentru îmbunătățirea colaborării dintre centrul de tineret și comunitate?
Efectuare sondajelor și chestionarelor periodice sunt sugestii pentru a afla ce anume le trebuie tinerilor, ce le lipsește.
- Ce sfaturi le-ați oferi tinerilor care doresc să se implice în activitățile centrului?
Pe peretele exterior al centrului scrie „чего стоишь? иди к нам” (ce stai? vino la noi) acesta și este sfatul nostru, alăturați-vă nouă.
- Ce mesaj ați dori să transmiteți tinerilor?
Să nu se oprească în drumul lor către atingerea scopurilor, să fie curajoși și să transforme orice provocare într-o oportunitate de creștere și învățare. Îi îndemnăm să investească în ei înșiși acum, pentru a putea investi în ceilalți mai târziu. Să fie activi, creativi și să practice voluntariatul, pentru că implicarea lor poate face o diferență semnificativă în comunitate.
Sediul Centrului Raional de Tineret îl găsiți pe Pr. Republicii 35, Cahul.
Adresa de email: centruldetineretcahul.2022@gmail.com
Număr de telefon: 0299 8-23-22
Acest interviu este realizat de Centru Regional de Dezvoltare Comunitară în cadrul inițiativei locale „Promovarea serviciilor de tineret și educație nonformală din Cahul”. Inițiativa este finanțată de Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ), în cadrul proiectului regional „Consolidarea Societății Civile în țările Parteneriatului Estic.
Partener al proiectului este Centrul CONTACT.

În cadrul inițiativei „Promovarea serviciilor de tineret și educație nonformală din Cahul” echipa Centrului Regional de Dezvoltare Comunitară a realizat un interviu cu Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor „AGAPE”, care se dedică susținerii tinerilor cu vârste între 10 și 24 de ani. În această discuție, a fost evidențiată importanța și impactul profund pe care îl are CSPT „AGAPE” în comunitate, fiind mereu prezenți și oferind sprijin de neînlocuit. Pentru a afla mai multe detalii, vă invităm să citiți articolul integral.
- De cât timp activează și care este scopul Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor din Cahul?
CSPT Agape a fost creat la 10 octombrie 2012, cu scopul de a ameliora starea de sănătate a tinerilor și adolescenților și de a crea premise benefice pentru dezvoltarea lor și integrarea în societate prin sporirea accesului la serviciile de sănătate prietenoase tinerilor.
- Care sunt valorile fundamentale pe care le promovați prin activitățile voastre?
Modul sănătos de viață, toleranță, non judecată, nonviolență, confidențialitate, anonimitate, acceptare, nondiscriminare.
- Organizați evenimente sau campanii prin care încercați să atrageți atenția asupra problemelor cu care se confruntă tinerii?
Da, organizăm campanii informaționale în incinta CS la zile mondiale, activități în parc, ședințe de informare colaborativă, ședințe cu factorii de decizie, ș.a.
- Care sunt cele mai mari provocări și obstacole cu care vă confruntați în prezent?
Una dintre principalele provocări este dificultatea de a ajunge la fiecare tânăr în parte cu serviciile noastre. Iar principalul obstacol din activitate este lipsa de cadre medicale de bază, precum ginecolog, dermatovenerolog, urolog, etc.
- Care sunt cele mai de succes proiecte în care ați fost implicați și care au avut un impact semnificativ?
Unul din cele mai de succes proiecte în cadrul căruia am fost implicați, este YK Mobile din acest an, finanțat de UNICEF, în cadrul căruia am primit în donație o mașină clinică mobilă. Utilizând această mașină, găzduim instituțiile noastre în satele mai îndepărtate din raionul Cahul, astfel oferindu-le serviciile noastre în apropierea beneficiarilor. Încă un proiect de succes este Strategia de schimbare socială și de comportament în rândul tinerilor din raionul Cahul, pe probleme cheie (2017 - 2019)
- Ce categorii de activități oferiți tinerilor din Cahul și împrejurimi?
Noi oferim activități de informare, educare, comunicare, consiliere, servicii medicale, referire, servicii outreach și asistență organizator metodică, susținerea psiho-emoțională a adolescentelor în sarcină și ajutor psihosocial pentru profesioniști.
- Câți tineri beneficiază în prezent de serviciile centrului și care este feedback-ul lor?
În ultimul an am deservit 7200 de beneficiari prin servicii consultative, IEC și activități organizator - metodice. Ei apreciază nu doar că se observă rezultate pozitive în rezolvarea problemelor acestora dar și confidențialitatea serviciilor noastre. Mai mult decât atât, tinerii devin mai încrezuți și își dezvoltă respectul față de sine.
- Cunoaștem că în cadrul Centrului aveți voluntari, spuneți - ne cum arată programul tipic al unui voluntar care frecventează centrul?
Voluntarii noștri se întâlnesc la centrul nostru în zilele de marți și vineri. În aceste zile, coordonatorul de voluntari organizează ore informative și instrucționale. Apoi, voluntarii lucrează împreună la crearea materialelor informative pentru centrul nostru și la distribuirea acestora în teritoriu.
- Ce spun voluntarii despre experiențele lor la centru?
Voluntarii noștri au menționat că experiența lor la centrul nostru a fost una benefică. Mulți dintre ei au primit certificate de voluntar, care au fost binevenite celor care studiază peste hotare sau la facultățile de medicină. Acest lucru i-a ajutat să-și întărească încrederea în sine și să-și dezvolte abilitățile într-un mediu real de lucru. Deasemenea, participarea lor la activitățile centrului i-a ajutat să facă mai multe cunoștințe și să își formeze noi prietenii.
- Ce sfaturi aveți pentru tinerii care doresc să devină voluntari în cadrul CSPT „AGAPE”?
Dacă doriți să deveniți mai încrezuți în sine și să aflați cât mai multe despre modul sănătos de viață, vă invităm la CSPT „AGAPE”.
- Care este mesajul pe care doriți să-l transmiteți tinerilor și comunității din Cahul?
Mesajul nostru pentru tinerii și comunitatea din Cahul este că ne dorim ca fiecare tânăr să fie sănătos atât fizic, cât și emoțional. Vrem să știe că există specialiști disponibili să îi sprijine atunci când au nevoie în cadrul CSPT „AGAPE”.
CSPT „AGAPE” îl puteți găsi pe str. Ștefan cel Mare 27, Cahul (Policlinica Cahul, etajul 5).
Numărul de telefon: 0299 23-9-35
Acest interviu este realizat de Centru Regional de Dezvoltare Comunitară în cadrul inițiativei locale „Promovarea serviciilor de tineret și educație nonformală din Cahul”. Inițiativa este finanțată de Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ), în cadrul proiectului regional „Consolidarea Societății Civile în țările Parteneriatului Estic.
Partener al proiectului este Centrul CONTACT.
Mai multe articole …
- Despre voluntariat cu Svetlana Taras
- Despre voluntariat cu Andrei Sherepitco
- Fă voluntariat - dă ritm comunității tale!
- Fă voluntariat - dă ritm comunității tale!
- Embassy of the Czech Republic in Chisinau (Embassy) - Coordinator of Economic and Development Cooperation
- SE CAUTĂ COMUNICATOR, URGENT!!! DETALII ÎN PRIVAT
- Project Manager (F/M) Water, Sanitation and Hygiene
- Бесплатные медицинские услуги для беженцев из Украины в Молдове
- Servicii medicale gratuite pentru persoanele refugiate din Ucraina în Moldova
- Ce știu refugiații despre drepturile lor în Moldova și ce atitudine au față de corupție
Pagina 7 din 181
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







