La ȘSAJ, ideile năstrușnice se transformă în reviste de succes
Ce este o revistă și ce trebuie să conțină ea? În ce mod este structurată o revistă și prin ce se deosebește ea de alte publicații periodice? Ce este un brand jurnalistic și cum ajunge acesta la inimile cititorilor? Sunt întrebări la care studenții ȘSAJ au căutat răspunsul în cadrul cursului „Jurnalismul de revistă”. Instructoarea care i-a inițiat în lumea revistelor a fost experta în comunicare Ludmila Andronic.
Cursul se ține al treilea an consecutiv la ȘSAJ. Astfel, deja a treia promoție de viitori jurnaliști descoperă secretele din spatele unei coperți de revistă – fie ea mondenă, de business, de artă sau de cultură. În cele trei zile de curs, tinerii au luat cunoștință de caracteristicile unei reviste, au aflat despre istoria acestora, despre importanța echilibrării conținutului, a rubricilor, imaginilor și publicității, dar și a elementelor ce fac atractiv un astfel de produs media. Or, așa cum ne mărturisește instructoarea, „revista nu este un gen de presă simplu, ușor de realizat, ci necesită foarte mult efort”.
Momentul-cheie al cursului a fost, așa cum se obișnuiește la ȘSAJ, activitatea practică. Studenții au muncit la realizarea propriei reviste – de la concept, public-țintă, denumire, copertă, număr de pagini, până la machetare și tipar. Pentru aceasta, tinerii au format un veritabil colegiu de redacție și au simțit pe propria piele cum e să lucrezi asupra unui produs media serios și cât de esențială este comunicarea, dar și responsabilitatea fiecărui membru al echipei. Proiectul final a fost intitulat „Next”. Textele au fost însoțite iscusit de imagini, iar paginile – garnisite cu publicitate, care e indispensabilă pentru o revistă.
Viitorii jurnaliști au apreciat foarte mult munca în echipă, spiritul creativ și posibilitatea de a lua decizii pe post de redactor-șef, director de marketing, autor de articole ș.a.
La sfârșit de curs, Ludmila Andronic i-a felicitat pe studenți pentru această reușită și a remarcat dăruirea și entuziasmul de care aceștia au dat dovadă la lucrul asupra primei, din viața lor, reviste. Totodată, instructoarea i-a încurajat să continue cu încredere ceea ce au început în această toamnă la ȘSAJ și să nu renunțe niciodată la visele cu care au pășit pragul școlii, fiindcă aici se nasc idei ce pot fi transformate în reviste și afaceri.
De luni, dăm start unei serii de cursuri consacrate Jurnalismului radio.