Academia Ideilor II pregăteşte viitori antreprenori
La prima şedință din cadrul modulului 6: "Antreprenoriatul în Republica Moldova", care a avut loc pe data de 17 martie, membrii proiectului Academia Ideilor II au încercat să înțeleagă mai bine esența antreprenoriatului, având posibilitatea să-şi testeze ideile de afaceri interacționînd cu tînărul antreprenor, Tudor Tarlev.
La ședință a fost invitată și Olesea Nistor, membru JCI, care le-a prezentat membrilor oportunitatea de participare la Concursul Naţional de Business Planuri pentru Tineri, ediţia a VIII-a (CBP 2012).
Tinerii noştri se deosebesc de semenii lor prin inovativitatea şi originalitatea ideilor, de aceea sperăm ca printre cei 19 câştigători ai marilor premii băneşti să fie şi membri ai proiectului. Mai multe detalii despre concurs pot fi găsite aici: http://cbp.antim.org/2012/.
Ce reprezintă antreprenoriatul? Oare această activitate economică se rezumă doar la utilizarea eficientă a resurselor pentru maximizarea profitului? În ce măsură influențează antreprenoriatul tău personal (tu ca brand, valoare, viziune, misiune, etc.) la dezvoltarea afacerii proprii?
La aceste şi multe alte întrebări au încercat să răspundă membrii Academiei Ideilor în cadrul ședinței.
Tudor Tarlev a relatat despre conceptul ACUM (Acțiune, Claritate, Utilitate, Motivație), despre Busola Vieții (importanța inteligenței spirituale, mentale, emoționale şi fizice în construirea unei afaceri), Metoda Tortului care presupune o planificare a afacerii la intervale foarte mici. De asemenea, a susținut că dacă îți vine o idee de afacere şi nu o valorifici timp de 72 ore, aceasta riscă să fie dată uitării.
Eclipsa visurilor e crucială în setarea obiectivelor. Visurile trebuie să fie cât mai mari, astfel încât obstacolele care apar în cale să nu le umbrească.
Există o multitudine de tipuri de antreprenori (ex. tradiționali, politici, sociali, intraprenori) şi o mulțime de mituri despre idei, precum ele ar avea o valoare mare sau că ele trebuie să fie unice. Invitatul nostru crede că nu doar ideea contează atât de mult, dar felul în care o pui în aplicare.
Orice idee pentru a avea succes are nevoie de aceste ingrediente forte: Innovate, Desire, Effort, Ability.
Tinerii membri au răspuns la 20 de întrebări pentru a verifica cât de bine este gândită ideea lor de afacere, căutând răspunsuri ce țin de potențiali clienți, resursele implicate, activitățile şi parteneriatele pe care le vor avea.
Noi le dorim multă baftă membrilor în punerea pe picioare a unor idei şi a unei echipe care va crea proiecte excepționale!