Avertizare
  • JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 62

CUM SA IMPLEMENTAM O CAMPANIE SOCIALA?

Distribuie prietenilor:


Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare (ASRP) a lansat, in premiera un club de dezbateri pentru studentii in Comunicare - PR Students Club. Prima sedinta a clubului a avut loc in cadrul Universitatii de Studii Europene din Moldova. Invitati speciali ai sedintei au fost Violeta Cojocaru, Ina Prisacaru, experti in comunicare la UNICEF, si Olga Osadcii, manager de proiecte al Fundatiei SIDA Est- Vest (AFEW). Prima sesiune clubului a fost consacrata implementarii si desfasurarii campaniilor sociale. Cu acest prilej la dezbateri au fost prezentate cele mai "proaspete" campanii sociale: "O familie pentru fiecare copil", implementata de UNICEF in parteneriat cu Guvernul RM si "Dance for life", lansata recent de AFEW.

Expertii in comunicare de la UNICEF au prezentat campania referindu-se atat la continut, cat si la tacticile si strategiile utilizate. Dupa cum a mentionat Violeta Cojocaru, Assistant Project Officer, Communication, Campania "O familie pentru fiecare copil" a fost demarata din primavara anului curent si face parte dintr-o reforma initiata in anul 2005 de Guvernul RM privind reformarea institutiilor rezidentiale si a sistemului de protectie a copilului. Campania are ca scop constientizarea de catre parinti a faptului ca cel mai bun mediu pentru educarea sanatoasa a unui copil este familia si nu institutiile rezidentiale, precum internatele sau casele de copii.

Un capitol aparte in realizarea campaniei l-a constituit compartimentul advocacy. Specialistii in comunicare au acordat o atentie deosebita lucrului cu mass-media. Ina Prisacaru, consultantul acestui proiect, a precizat, ca spre deosebire de restul campaniilor, aici s-a incercat sa se lucreze cu fiecare jurnalist in parte. Impreuna cu reprezentantii mass-media a fost creat si un cod deontologic care va ajuta ziaristii sa reflecte aceasta problema cu delicatete maxima.

Prezentarea nu s-a limitat doar la strategii si tematici, ci a oferit si o parte din bucataria interna a procesului de creare a unei campanii de comunicare sociale. Viitorii PR-sti au avut ocazia sa vizioneze spoturile tv care promoveaza ideile fundamentale ale campaniei: familia versus internat, casa de copii de tip familial, etc. Expertii au mentionat faptul ca toate spoturile au fost pretestate, iar fotografiile copiilor utilizate in materialele promotionale au fost facute cu permisiunea parintilor.

A doua parte a sedintei a culminat cu prezentarea oferita de Olga Osadcii. Aceasta a inceput comunicarea sa cu PR-stii invatacei prin 3 minute de "dance for life" adevarat. "Dance 4 Life" (Danseaza pentru viata), reprezinta o noua modalitate de a schimba atitudini, un nou fel de a comunica, un nou proiect international de stopare a raspandirii infectiei HIV in randul tinerilor. Campania a fost lansata recent, si la noi. Astfel, Republica Moldova a fost integrata in rindul celor 12 tari (Marea Britanie, Rusia, Olanda, Turcia, Serbia, etc.), care din anul 2004 implementeaza cu succes acest proiect.

Ideea de face dansul o arma contra infectiei HIV a fost lansata in anul 2004 de organizatia olandeza Red Zebra. Informarea interactiva combinata cu muzica si dansul face ca activitatea de profilaxie a infectiei HIV sa devina mult mai atractiva pentru tinerii intre 13 - 20 de ani, care constituie grupul tinta al campaniei, iar impactul informatiei transmise sa fie mult mai mare. Olga Osadcii a definitivat etapele desfasurarii proiectului, si a declarat ca pe linga prezentarile "Dance4life proiect scolar" dedicate scolilor si liceelor, va urma si o componenta a concursurilor "Act4life". Cei mai activi dintre tineri vor avea posibilitatea sa participe la un megaconcert "Dance4life" preconizat pentru anul 2008.

Sesiunile de dezbateri PR Students Club sunt destinate studentilor care isi fac studii in cadrul facultatilor de comunicare din Republica Moldova. Este un eveniment unic lansat de ASRP cu scopul de a oferi posibilitatea tinerilor PR-isti sa discute subiectele actuale din domeniu impreuna cu PR-stii specialisti deja. PR Students Club are loc lunar. Sedintele dunt organizate in parteneriat cu Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea de Studii Europene din Moldova si Universitatea Libera Internationala din Moldova. Urmatoarea sedinta PR Students Club va avea loc 6 decembrie curent.

Sursa: UNIMEDIA

 

 


Distribuie prietenilor:


Articolele publicate din 1 iunie 2020 nu au fost supuse verificarilor

logoStarNet

Hostingul si serviciile internet pentru administrarea portalului CIVIC.MD sunt oferite gratuit de compania Starnet