Avertizare
  • JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 11787

frule

Vezi toate articolele din rubrica Responsabilitate Socială Corporativă ℹ️

Jurnalismul vizual, posibilitatea de a spune diferit o poveste

infografice 2018Omul modern, pentru a fi informat, are nevoie nu doar de text, ci și de date și cifre, toate prezentate într-o formă cât mai ușor de înțeles. Iar lupta pentru atenția acestuia devine tot mai grea pentru reprezentanții mass-media. Care sunt noile tendințe în jurnalismul vizual? Cum să atragem și să menținem atenția consumatorului? Cum să-i oferim acestuia informația într-un format dinamic vizual? Toate au fost discutate, analizate și învățate la cursul Visual Journalism. Cea care i-a inițiat pe discipolii ȘSAJ în lumea fonturilor, a logourilor și a infograficelor a fost designerul grafic Angela Ivanesi.

Cursul a durat șapte zile, timp în care studenții au fost familiarizați cu noțiunile de bază despre design-ul presei, cum ar fi: alinierea, contrastul, proximitatea, repetiţia. De asemenea, ei au însușit cum să utilizeze diverse elemente de grafică: font, imagine, logo, infografic. După o introducere teoretică, discipolii au aplicat toate cunoștințele în practică, pentru câteva zile ei simțindu-se în pielea unor adevărați designeri de presă. Tinerii spun că nu le-a fost ușor la început, iar machetarea a două pagini de ziar le-a cam dat bătăi de cap. Cu toate acestea, s-au descurcat foarte bine. „Nu m-am gândit niciodată că designul presei poate fi atât de captivant. Acum știu câtă muncă stă dincolo de prima pagină a unui ziar”, a spus la sfârșitul cursului studenta ȘSAJ Diana Petrușan.   

În opinia instructoarei, Jurnalismul vizual capătă tot mai multă popularitate în mass-media, iar tendința se menține în ultimii ani. Aceasta, pentru că permit îmbinarea literelor și a imaginilor care, potrivite armonios, îi oferă jurnalistului posibilitatea de a spune o poveste într-un mod diferit, unic și neobișnuit.

Un accent aparte a fost pus pe crearea infograficelor. Studenții au aflat cum un comunicat de presă, cu cifre multe și aparent plictisitoare, poate fi prezentat într-un mod dinamic și mult mai atractiv. Angela Ivanesi le-a arătat tinerilor diverse instrumente online care pot fi utilizate în realizarea lor. „Infograficele vă pot ajuta să transmiteți o idee într-un mod compact, inedit și, astfel, să atrageți atenția mai multor cititori. Fiți creativi și gândiți în imagini”, a conchis ea.

Astăzi la Școala de Studii Avansate în Jurnalism începe cursul Jurnalism Online.



Pro Bono Banner Placement

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola