
DESPRE NOI
Femei pentru Femei este o organizație non-profit feministă care dezvoltă programe pentru a promova, pentru a susține și pentru a proteja drepturile femeilor și demnitatea acestora. Suntem o organizație bazată pe colaborare, suroritate, profesionalism, schimbarea la firul ierbii și respect reciproc. Misiunea noastră este de a însoți femeile și fetele în drumul lor spre autonomie și pentru a ne atinge misiunea, ne conducem după valorile: feminism intersecțional,, echitate, suroritate și libertate.
Pornind de la misiunea de a însoți femeile în drumul lor spre autonomie, organizația Femei pentru Femei (FpF) implementează proiecte care au scopul de a promova bunăstarea, emanciparea, independența și participarea la viața economică și socială a femeilor și fetelor. Prin proiectele implementate FpF își propune să contribuie la susținerea femeilor și fetelor din zonele rurale din Moldova, cu scopul de a reduce inegalitatea de gen, inclusiv violența în bază de gen și de a contribui, prin implicarea femeilor, la dezvoltarea durabilă a comunităților locale. La fel, creează programe de voluntariat și activism pentru tineret, dezvoltă programe de suport pentru femeile și fetele care au trecut sau trec prin violență și contribuie la activitățile care promovează și avansează drepturile femeilor în Republica Moldova.
DESPRE OPORTUNITATE
FpF anunță concursul de angajare a unei/unui Comunicatoare/Comunicator care va asigura comunicarea strategică a organizației și vizibilitatea activităților din cadrul proiectelor implementate.
RESPONSABILITĂȚILE ȘI SARCINILE VOR INCLUDE:
- Asigură vizibilitatea activităților din cadrul proiectelor și a organizației atât online, cât și offline;
- Managementul și dezvoltarea platformelor de comunicare ale organizației (Instagram, Facebook, pagina web, TiK Tok etc);
- Gestionarea paginilor de Patreon și Civic.md ale organizației;
- Gestionarea calendarului editorial pe social media și coordonarea cu alte colege din echipa de comunicare;
- Creează materiale de vizibilitate și conținut media feminist;
- Elaborează Planul Strategic de Comunicare și asigură implementarea acestuia;
- Contribuie activ și este responsabil/ă de elaborarea sesizărilor, petițiilor, analizelor, declarațiilor publice ale organizației cu privire la drepturile femeilor și fetelor;
- Coordonează activitatea de creare de conținut educativ și oferă suport voluntarelor FpF în domeniul comunicării și vizibilității;
- Gestionează bugetele pe comunicare;
- Lucrează în strânsă colaborare cu Fundraisera organizației și contribuie la realizarea strategiei de fundraising pe partea de comunicare și PR;
- Elaborează termenii de referință pentru companiile contractate în vederea creării contentului media și coordonează parteneriatele respective;
- Contribuie activ la elaborarea Planului Strategic al organizației, planificărilor, rapoartelor, materialelor informative, info-graficelor, istoriilor umane, analizelor și editorialelor;
- Participă pro-activ la evenimentele organizate de către FpF și la evenimentele la care este invitată organizația;
- Analizează impactul vizibilității și comunicării strategice a FpF;
- Menține și dezvoltă parteneriatele cu mass-media, inclusiv creează baza de date a partenerilor mass-media;
- Colaborează activ și responsabil cu colegele din echipă, în vederea realizării obiectivelor propuse;
- Alte sarcini relevante postului.
CRITERII DE SELECȚIE:
1. Criterii generale
- Studii superioare (licență/masterat) într-un domeniu relevant de studiu și/sau combinația echivalentă de studii și experiență profesională;
- Experiență profesională anterioară de minimum 2 ani în domenii precum comunicare, PR, jurnalism, marketing social etc.
- Înțelegerea feminismului, a violenței în bază de gen și a contextului național și internațional;
- Interes real și angajament față de echitate de gen, drepturile femeilor și valorile feminismului;
- Înțelegerea contextului social și politic legat de drepturile femeilor, diversitate și incluziune;
- Motivație puternică de a contribui la misiunea organizației și la cauze sociale;
- Disponibilitatea de a lucra în weekend* (la necesitate);
- Disponibilitatea de a se deplasa în afara Chișinăului (la necesitate).
*În cazul în care va fi necesitatea de a lucra în zilele de weekend, angajata/angajatul va avea posibilitatea să recupereze zilele lucrate din timpul săptămânii de lucru.
2. Competențe profesionale
- Abilități excelente de organizare, planificare și gestionare a sarcinilor multiple;
- Capacitatea de a lucra autonom și la necesitate, în termeni restrânși;
- Abilități excelente de scriere și editare, adaptate pentru diferite platforme (social media, website, comunicate de presă, newslettere, rapoarte);
- Cunoașterea platformelor de social media (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn) și a modului de construire a unei prezențe coerente și etice online;
- Capacitatea de a dezvolta conținut creativ și incluziv, în linie cu principiile feminismului și comunicării bazate pe drepturile omului;
- Cunoștințe de design și editare vizuală (Canva și/sau Figma, Adobe Express, alte instrumente similare);
- Abilități de elaborare și editare a produselor video;
- Planificare strategică a comunicării: elaborarea și implementarea planurilor de comunicare, campaniilor sau calendarului editorial;
- Relaționare cu presa și partenerii media: redactare de comunicate, gestionarea relațiilor cu jurnaliști, influenceri și parteneri de comunicare;
- Monitorizare și analiză: urmărirea impactului comunicării (reach, engagement, feedback, acoperire media);
- Cunoștințe practice de bază privind instrumente digitale (MS Office, Outlook, Google etc.);
- Cunoașterea avansată a limbii române, abilități excelente de comunicare scrisă și orală;
- Cunoașterea limbii engleze și/sau ruse la nivel mediu sau avansat (scris și vorbit).
3. Competențe interpersonale și personale
- Creativitate și spirit inovator în promovarea mesajelor feministe și sociale;
- Empatie și abilități excelente de comunicare interpersonală, inclusiv cu persoane din medii diverse;
- Atenție la detalii și rigoare în respectarea standardelor vizuale și etice ale organizației;
- Capacitate de a lucra în echipă, dar și autonomie în gestionarea sarcinilor proprii;
- Abilități bune de comunicare și colaborare într-o echipă diversă;
- Atitudine proactivă, spirit de inițiativă;
- Flexibilitate și capacitate de adaptare la ritmul și nevoile specifice ale organizației;
- Adaptabilitatea la situații neprevăzute și reziliență la un ritm dinamic de lucru;
- Sensibilitate față de teme precum echitatea de gen, violența de gen, diversitatea și incluziunea socială;
- Conștientizare feministă: abilitatea de a transmite mesaje incluzive și de a evita stereotipurile;
- Integritate, confidențialitate și respect față de principiile etice ale organizației;
- Deschidere către învățare și dezvoltare continuă, mai ales în domeniile comunicării digitale și activismului feminist.
4. Criterii suplimentare (vor constitui un avantaj)
- Absolvirea cursurilor formale sau non-formale în domenii precum comunicare, jurnalism, științe sociale, relații publice, studii de gen, sociologie sau domenii conexe;
- Abilități în storytelling, copywriting și strategie digitală;
- Experiență cu instrumente de analiză a performanței (Meta Business Suite, Google Analytics etc.);
- Experiență de lucru sau voluntariat în organizații neguvernamentale;
- Pregătirea de a lucra cu grupuri vulnerabile de persoane și înțelegerea specificului lucrului în comunități rurale.
TERMENI ȘI CONDIȚII DE ACTIVITATE:
- Poziția este part-time: implicare 50-70%, cu posibilitate de extindere în funcție de performanță și disponibilitatea de finanțare.
- Lucru cu prezență fizică la oficiu, cu flexibilitatea de a lucra la distanță, după necesitate.
PACHETUL DE APLICARE VA INCLUDE URMĂTOARELE:
- CV-ul actualizat care să includă 2 contacte de referințe;
- Scrisoare de intenție (scrisoare va include și mențuni despre cunoașterea soft-urilor de design grafic și montare video);
- O istorie umană despre o femeie care te inspiră sau un exemplu de postare de vizibilitate (maximum jumătate de pagină Word – mărimea fontului 12).
CUM POȚI APLICA:
Dosarele pot fi depuse până la 25 noiembrie 2025, ora 23:59, fusul orar al Republicii Moldova la următoarea adresă de e-mail: office@fpfmd.org. Vă rugăm să menționați „Comunicator/oare FpF” în subiectul email-ului.
! Dosarele expediate după termenul limită sau incomplete nu vor fi luate în considerare.
! Doar candidaturile preselectate vor fi contactate.
*În cazul candidatelor/ților cu abilități și experiență similare, prioritate va fi acordată persoanelor din grupuri sub-reprezentate, cum ar fi femeile, persoanele LGBTQI+, persoanele rome și alte grupuri marginalizate.
TOLERANȚĂ ZERO FAȚĂ DE EXPLOATAREA ȘI ABUZUL SEXUAL:
Femei pentru Femei are o toleranță zero față de exploatarea sexuală și abuzul sexual. Orice abuz comis va fi motiv de reziliere imediată a prezentului contract de către Femei pentru Femei și de întreprindere a măsurilor corespunzătoare. Toate/toți prestatorii/oarele de servicii sunt obligate/ți să adere la Codul de conduită, care includ principiile EAS, în orice moment (atât în timpul orelor de lucru, cât și în afara orelor de lucru).
Familiarizarea cu Codul de conduită și aderarea la acesta reprezintă o cerință esențială pentru prestatorii/oarele de servicii, pe lângă instruirea obligatorie. Toate/toți prestatorii/oarele de servicii trebuie să se asigure că înțeleg și acționează în conformitate cu această clauză.
ASIGURAREA EGALITĂȚII ȘI A NON-DISCRIMINĂRII:
Angajata/ul este obligat/ă să se abțină de la incitarea la violență sau la ură și de la discriminare pe motive de sex, naționalitate, vârstă, origine etnică, religie, orientare sexuală etc. Această obligație se aplică tuturor activităților întreprinse de angajat/ă, inclusiv celor care nu intră în cadrul prezentului contract. Orice încălcare a obligației menționate mai sus justifică rezilierea imediată a prezentului contract de către FpF și oferă dreptul FpF să solicite rambursarea integrală a contribuției sale.
Organizații vizate:








