Știri sociale
- Detalii
În jur de 30 de organizatii neguvernamentale si peste 70 de jurnalisti de investigatie au acumulat cunostinte si resurse necesare pentru a lupta impotriva coruptiei in cadrul Programului Consolidarea Capacitatii de Monitoring a Societatii Civile in Moldova (CCMSCM). Realizarile programului si viitoarele reforme anticoruptie din Moldova au fost discutate vineri, 27 februarie, in cadrul conferintei de totalizare a proiectului, cu genericul: „Societatea civila si mass-media impotriva coruptiei: Ce urmeaza...?", transmite Info-Prim Neo.
Prima impresie - site-ul este placut. Adica ma uit la el dpdv al design-ul si imi place. Sunt folosite o combinatie de culori potrivite (albastru, oranj), meniul este vizibil si usor de accesat, chiar usor de citit - usurind navigarea.
A doua mea intrebare a fost: pentru ce exista acest site? Este clar ca nu este site-ul unui ONG. Este clar ca site-ul nu are resurse informative suficiente pentru a concuracompleta http://alegeri.md. Atunci pentru ce este acest site? Nu vad pozitionare, slogan. Motivul acestui acestui site?
A trebuit sa intru de 2 ori pe site ca sa citesc maruntel in partea de sus a site-ului "Alianta ONG-urilor care promoveaza egalitatea de gen in alegerile Parlamentare 2009″. Deci, am inteles. Se doreste prin acest site "promovarea egalitatii de gen in alegeri". Dar, eu nu vad aceasta pe site. Primul lucru care se arunca in ochi este meniul. Din itemii de aici, eu nu inteleg ca ar fi vorba de "promovarea egalitatii de gen in alegeri". Ci, pur si simplu, un alt site despre alegeri, al unei alte Aliante de ONG-uri.
Dupa ce am scris paragraful de mai sus, am intrat pe site a treia oara, pentru a ma convinge ca nu gresesc. Abia acum, am citit titlurile de pe prima pagina. În toate din ele exista sintagma "egalitate de gen" si/sau cuvintele "femeie", "politica", "egalitate". Am mai citit citeva stiri, am vazut ca este lansat si blog. Am avut placerea sa citesc seria «Liste de partid dupa principiul „Sa dam femeilor ce-i al femeilor, iar Cezar-ilor - ce e al lor!"» de Daniela Terzi-Barbarosie. Foarte frumos.
Daca ar fi sa trag niste concluzii, as spune ca site-ul este chiar bun. Am gasit informatie interesanta si neaccesibila in alta parte. As adauga slogan sau as pune folosind caractere mari sintagma "egalitatea de gen in alegeri" in partea de sus a site-ului. Sa se vada despre ce este acest site din start. Va doresc succes.
P.S. Desi Alexei eu ti-am spus inca in oficiu ca banner-ele voastre prea tare seamana cu cele realizate pentru 2009.md, eu am pus banner-ul vostru la mine pe blog;).
P.P.S. Daca doriti sa ajutati la promovarea site-ului alegeriprogen.md, puteti gasi bannerele aici, dar daca doriti doar sa comparati bannerele cu cele de la 2009.md - intrati si aici:D.
Comunicat de presa privind rezultatele monitorizarii mass-media in campania electorala pentru alegerile parlamentare din Republica Moldova (5 - 18 februarie 2009)
Centrul Independent de Jurnalism a lansat, in cadrul Coalitiei Civice
pentru Alegeri Libere si Corecte - Coalitia 2009, rezultatele primei
etape de monitorizare (5 - 18 februarie 2009) a modului in care este
reflectata campania electorala pentru alegerile parlamentare de catre
principalele mass-media din Republica Moldova.
CONCLUZII GENERALE
În primele doua saptamani de campanie electorala, mass-media
monitorizate au reflectat activ evenimentele care au vizat, direct sau
indirect, alegerile si concurentii electorali. În total, cele 24 de
mijloace de informare in masa supuse monitorizarii au difuzat/publicat
3537 de materiale relevante.
Rezultatele monitorizarii atesta doua pozitii distincte in procesul de
reflectare a campaniei electorale de presa audiovizuala. Pe de o parte,
posturile publice Moldova 1, Radio Moldova, precum si posturile private
NIT si Antena C, favorizeaza in mod direct si indirect partidul de
guvernamant si defavorizeaza partidele de opozitie. Posturile publice
cu acoperire nationala Moldova 1 si Radio Moldova au avut foarte multe
stiri ce-au prezentat realitatea din punctul de vedere al guvernarii,
mediatizand preponderent initiativele electorale ale partidului de
guvernamant. De regula, cu informatii de acest fel au inceput aproape
toate buletinele de stiri din perioada monitorizata.
Pe de alta parte, PRO TV, EU TV, TV 7 si Vocea Basarabiei incearca sa
se mentina pe linia unei reflectari echidistante, dar nuantate a
evenimentelor, tinand sa nu omita nici activitatea formatiunilor de
opozitie. Vocea Basarabiei se deosebeste de aceste doua posturi
printr-un mesaj critic mai pronuntat la adresa PCRM, dar fara a ignora
evenimentele care favorizeaza in mod obiectiv aceasta formatiune
politica, iar EU TV difuzeaza mai multe stiri favorabile, decat
defavorabile, partidului de guvernamant.
Ziarele, agentiile de presa si portalurile informationale monitorizate
de asemenea au reflectat campania electorala de pe pozitii editoriale
diferite. Unele institutii mass-media au favorizat evident un concurent
electoral sau altul, prezentandu-l doar in context pozitiv in stiri si
materiale de opinie. Astfel, Moldova Suverana, Nezavisimaia Moldova si
www.omg.md promoveaza direct un singur concurent electoral - PRCM,
defavorizand clar partidele de opozitie, in special pe cele de
orientare liberala. La fel, Agentia informationala de stat Moldpres
prezinta doar in context pozitiv PCRM si neglijeaza sau defavorizeaza
indirect partidele de opozitie. Efortul editorial al ziarului Flux de
asemenea este indreptat spre defavorizarea acelorasi partide si
favorizarea PPCD. Fluxul nu critica decat tangential PCRM, la fel cum
nici Moldova suverana sau Nezavisimaia Moldova nu prezinta in context
negativ PPCD. Prin stirile pe care le publica, Komsomolskaia Pravda v
Moldove a favorizat indirect PCRM si PSD.
Celelalte ziare defavorizeaza clar partidul de guvernamant si prezinta
in context pozitiv unul sau mai multi concurenti electorali din
opozitie, inclusiv PLDM, AMN sau PL. Este vorba de Timpul de dimineata,
Jurnal de Chisinau, Moldavskie vedomosti, Cuvantul (Rezina), partial
Saptamina care insa nu critica PCRM, SP (Balti) care prezinta negativ
PCRM dar nu favorizeaza clar nici un concurent electoral si
www.unimedia.md.
Agentia de stiri Infotag incearca sa se mentina pe linia prezentarii
proportionale a tuturor partidelor antrenate in campania electorala,
reflectand toate evenimentele legate de campania electorala fara
exceptii si, de regula, fara interpretarea declaratiilor sau scoaterea
acestora din context. Ziarele Realitatea (Soroca) si Vesti Gagauzii
(Comrat) deocamdata nu publica materiale relevante pentru subiectul
prezentei monitorizari.
În perioada monitorizarii, atat la radio si TV, cit si in presa scrisa
materialele de educatie electorala au fost mai curand o exceptie decat
parte a politicii editoriale.
***
Proiectul se realizeaza in parteneriat cu Institutul de Marketing si
Sondaje IMAS-INC Chisinau. Perioada de monitorizare este 5 februarie -
5 aprilie. Rezultatele vor fi facute publice prin rapoarte bilunare, in
prima luna a monitorizarii, apoi saptamanale.
Proiectul „Monitorizarea mass-media in campania electorala pentru
alegerile parlamentare 2009" este sustinut financiar de Fundatia
Eurasia din resursele acordate de Agentia Suedeza pentru Dezvoltare si
Cooperare Internationala (Sida/Asdi) si Agentia Statelor Unite pentru
Dezvoltare Internationala (USAID). Opiniile exprimate in aceasta
publicatie apartin autorilor si nu reflecta neaparat pozitia
finantatorilor
Mai multe articole …
- ONG ajuta absolventii scolilor-internat in alegerea profesiei
- De la Educatia Civica la Educatia Incluziva
- Universitatile nu aplica Codul de etica, studiu Transparency International
- Ziua Usilor Deschise in cadrul Asociatiei €žPrietenii Copiilor€
- LADOM recomanda primelor persoane in stat sa plateasca pentru utilizarea resurselor administrative
- Transparency International cerceteaza fenomenul conflictului de interese in Moldova
- Mass-media reflecta de pe doua pozitii distincte campania electorala, raport CIJ
- Tinerii din Ialoveni si-au ales reprezentantii in Consiliul Raional al Tinerilor
- Noi modele de pregatire pentru liberare
- Presedintele CHDOM se vrea deputat independent
Pagina 3276 din 3708
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





