Știri sociale
- Detalii
Peste 250 de manageri de produs, antreprenori, marketologi, manageri de proiecte, dezvoltatori IT și analiști au participat, în data de 3 decembrie, la prima conferință despre managementul de produs în R. Moldova. Evenimentul a fost organizat de către „Product Management Community Moldova”, dezvoltată în cadrul „Technovator”, reunind pe scenă circa 11 speakeri din țară și din Europa.
Evenimentul a inclus trei sesiuni, în cadrul cărora au fost abordate subiecte precum „mindsetul”, procesele și instrumentele unui manager de produs, tendințele și strategiile în managementul de produs, modalitățile de dezvoltare și crearea produselor „cu sens”. De asemenea, în cadrul panelului de discuții, moderat de Serghei Botezatu, manager de proiect la PNUD Moldova, au fost abordate modalitățile prin care „mindsetul” orientat pe produs contribuie la dezvoltarea soluțiilor sustenabile, atât în mediul privat, cât și la nivel guvernamental. Aceste aspecte au fost discutate cu Serghei Daradur, manager de proiect la „Paynet”, Victor Sagaidac, CIO la „Orange Moldova”, și Vadim Jeleascov, CEO la „Simpals Studio”.
„Prin intermediul acestei conferințe, ne-am propus să accentuăm rolul managerilor de produs în dezvoltarea unei R. Moldova prospere, ei fiind cei care pot aduce schimbări majore, atât în domeniul IT, cât și non IT, precum industria imobiliară, și, în special, în sectorul public. Totodată, am vrut să fie prezentate cele mai noi tendințe, exemple și abordări pentru a accelera inovația”, a menționat Mary Nemciuc, directorul executiv al „Technovator” și cofondatoarea „Product Management Community Moldova”.
„Consider că acesta este un pas mare pentru dezvoltarea R. Moldova. Astăzi, atât de mulți oameni au devenit interesați de subiectul creării și dezvoltării produselor. Aceasta este o abordare complet diferită a muncii, un alt nivel de gândire. Când toți cei care sunt implicați în crearea unui produs gândesc ca un antreprenor și își asumă responsabilitatea, atunci calitatea produselor în R. Moldova va fi net superioară, cu accentul pus pe utilizatori/consumatori, și nu doar pe profit”, a spus Elena Pavlovskaya, cofondatoarea „Product Management Community Moldova” și Senior Product Manager.
Lecții învățate și sfaturi de la cei mai tari profesioniști în managementul de produs
În cadrul conferinței, speakerii invitați, profesioniști și experți în domeniul managementului de produs, au relatat din experiența lor în dezvoltarea produselor, provocările și succesele și abilitățile necesare unui manager de produs. Iată doar câteva dintre lecțiile și sfaturile oferite:
- Alex Yemelianov, CEO la „Hirin”, manager de produs cu o experiență de 10 ani în companii precum „MacPaw”, „Badoo”, „Bumble”, „Bioniq”, „Kama”, a împărtășit cele 10 lecții învățate în cariera sa, de la manager de produs în Kiev, la CPO în Londra: „Go hard or go home - ieși din zona de confort, fii responsabil dacă vrei să evoluezi în carieră și nu subestima importanța cunoașterii limbii engleze!”.
- Aliona Levca, CEO la „MGrinder ICT”, cu experiență în Management Consulting și CFO, a vorbit despre importanța asigurării securității cibernetice în managementul de produs și creșterea gradului de conștientizare cu privire la atacurile cibernetice: „Nimeni nu este ferit de atacuri cibernetice. Trebuie să înțelegem că rămânem mereu în urma hackerilor și este necesar să schimbăm abordarea față de acestea”.
- Dmitry Grinshpun, Growth Product Manager la „Doodle”, a enumerat caracteristicile utile și inutile ale produselor și a spus despre creșterea șanselor de succes ale unui produs în procesul de dezvoltare: „Învață de două ori, dezvoltă produsul din prima încercare!”
- Veaceslav Cunev, CEO la „Deeplace”, profesionist IT cu peste 30 de ani de experiență, a relatat despre gândirea sistemică și de ce este aceasta o prioritate pentru managerii de produs, dar și despre pașii care trebuie respectați: „Trebuie să fii mereu cu un pas înainte, asta e cheia succesului! Gândește după reguli. Succes. Rezolvă rapid sistemul de orice complexitate. Nu scăpa nimic important din vedere”.
- Despre tehnologia fără cod și lansarea rapidă de noi aplicații și servicii a povestit Vlad Larin, cofondatorul „Zeroqode”: „Tehnologia fără cod nu înseamnă neapărat și lipsa efortului în dezvoltarea produselor. Ba mai mult, trebuie să știi cum să găsești instrumentul potrivit. Tehnologia fără cod înseamnă mai repede, mai puține costuri și multă flexibilitate”.
- Eugeny Plokhoj, Head of product și General Manager la „Readdle”, a vorbit despre cele mai importante principii ale managementului de produs, locul ocupat de produs în mediul de afaceri și regulile de aur ale managerului de produs: „Un manager de produs trebuie să cunoască, obligatoriu, două lucruri: cum să crească raportul împrumut-valoare și cum să scadă costul de achiziție al clienților”.
- Anton Perkin, CEO la „FusionWorks”, community builder cu o experiență de peste 10 ani în management, a oferit următorul sfat: „Roagă-ți prietenii să testeze produsul și să-ți spună părerea lor sinceră despre ce ai putea îmbunătăți”.
- Vladimir Balaban, CEO la „Steelbox”, business angel și antreprenor de succes, a povestit despre experiența sa în dezvoltarea soluțiilor și produselor, de la materiale rebut, la construcții complexe: „Iubiți problemele! Găsiți soluții!”
- Ivan Kavalerov, CTO la „Pathway” și keynote speaker, a vorbit despre cum produsele și domeniul managementului de produs pot crea un viitor mai bun, iar sfatul său pentru managerii de produs este următorul: „Construiți viitorul în care ați vrea să trăiți. Dacă aveți o idee cum să faceți lumea mai bună – acționați”.
- Vadim Jeleascov, CEO la „Simpals Factory”, una dintre principalele companii IT din Moldova, a relatat despre rolul trackerului în procesul de dezvoltare a produselor și a îndemnat participanții să informeze cât mai multă lume despre managementul de produs și rolul managerului de produs în cadrul unei companii.
La finalul evenimentului, participanții au avut ocazia să socializeze cu alți profesioniști din domeniu și speakeri, dar și să participe la un atelier organizat de PNUD Moldova privind finanțarea soluțiilor digitale pentru dezvoltarea sustenabilă a țării.
Conferința „Product Management Moldova” a fost organizată de către „Product Management Community Moldova”, dezvoltată în cadrul „Technovator”, organizație neguvernamentală care are misiunea de a descoperi talentele locale pentru a dezvolta și implementa inovații. Conferința a fost susținută de către partenerii: Proiectul Tehnologiile Viitorului (FTA), finanțat de USAID și Suedia, UNDP în Moldova, Tekwill, Daac Digital, Steelbox, Newton House și Simpals.
Профессиональная лаборатория для молодежи с ООП
150 молодых людей с ООП (особыми образовательными потребностями) пройдут первичную аттестацию от «SAP», по результатам которой будут распределены в один из 4 образовательных центров, где смогут развить свои рабочие навыки. По окончанию курса, обучающиеся будут перенаправлены в профессиональные учреждения, для получения образования в сфере выбранной профессии.
«Центр обучения и развития личности ANIMA» в партнерстве с «SAP», Centrul de tineret «CRAT», A.O. «UNDA VERDE», А.О. «FAPTE COMUNE», Профессиональными школами №3 и №5, а также «CESPA mun. Bălți», запускают проект-пилот «Профессиональная лаборатория для молодежи с ООП»
Профессиональная лаборатория для молодежи с ООП – это социально-образовательный проект, направленный на профессиональное развитие молодежи от 14 до 35 лет с ограниченными возможностями здоровья из северного региона Республики, особенно мун. Бэлць.
Молодые люди с ООП сталкиваются с рядом проблем на пути к получению образования, выбора профессии и социальной интеграции. Данный проект направлен на помощь молодёжи, нуждающейся в особом внимании, в выборе профессии, а также в дальнейшем их трудоустройстве.
Участники «Профессиональной лаборатории» смогут познакомиться со специальностью IT, мастерством шитья и кроя, кулинарным искусством и столярным делом. Проект развернул 4 лаборатории в соответствии с потребностями молодых людей, 2 лаборатории на территории Профессиональных школ №3 и №5 согласно их образовательным направлениям и ещё 2 лаборатории размещены в Молодежном центре «CRAT».
По словам директора NGO CIDP ANIMA, Нонны Михалчан: «Молодые люди, которые из-за ограниченных возможностей здоровья, нуждаются в специальном образовании и профессиональной подготовке, становятся более уязвимыми к современным требования и имеют повышенный риск стать людьми NEET. «Профессиональная Лаборатория для молодёжи с ООП» ориентирована на помощь молодому поколению в социальном и личном развитии, особенно в выборе профессии и последующем трудоустройстве. Учащиеся под руководством профессионалов узнают, как им легче адаптироваться и не отставать от образовательной программы в профессиональном обучении».
Профессиональная лаборатория для молодежи с ООП это уникальный по своему формату проект, задача которого — развитие предпрофессионального образования и более углубленного изучение выбранной специальности в дальнейшем.
______________________________________________
Центр обучения и развития личности «АНИМА» реализует инициативу «Профессиональная лаборатория для молодежи с ООП», в рамках проекта "Гражданское общество способствует инклюзивному и устойчивому экономическому развитию в Республике Молдова"
Этот грант финансируется Европейским Союзом и со финансируется Швецией через Фонд «Восточная Европа» в рамках проекта «Гражданское общество способствует инклюзивному и устойчивому экономическому развитию в Республике Молдова».
Arta murală a evoluat de la graffitti-ul New York-ului din anii 1960 la mișcările de înfrumusețare a orașelor mari din noul mileniu. Chiar dacă formele, stilurile și artiștii s-au schimbat pe parcursul timpului, scopul principal, cel de a transmite un mesaj social în comunitate, a rămas neschimbat.
În toamna acestui an, tinerii din țară au avut șansa să abordeze subiectul necesității reciclării și a protecției mediului înconjurător printr-o serie de lucrări murale. Campania „Schimbarea prin artă”, implementată de AVI Moldova, cu suportul Kaufland Moldova, a avut drept scop încurajarea artiștilor de a își dezvolta abilitățile de creație, dar și integrarea unui nou stil de informare a publicului despre importanța implementării practicilor ecologice. Astfel, concursul „Schimbarea prin artă” a venit cu o invitație către pictorii începători și profesioniști să realizeze o lucrare cu tematica protecției mediului, pentru a fi pictată pe un perete în incinta noului magazin Kaufland de pe str.Kiev 7.
În perioada 1-25 octombrie, 51 de tineri artiști și-au prezentat lucrările, dintre care 31 au fost înrolate în concurs. Criteriile după care au fost selectate lucrările sunt originalitatea, respectarea tematicii, precum și adaptabilitatea lucrării la cerințele tehnice expuse în anunțul concursului. Trei creații finaliste, lucrări a două tinere artiste, au fost selectate pentru a fi transpuse pe peretele din cadrul magazinului.
Primul concept întitulat „Fatuitas”, a fost realizat de autoarea Anastasia Sindjaradze. Aceasta își descrie ideea astfel:
„Din cauza consumului exagerat, o mare parte a planetei noastre riscă să fie ocupată de deșeuri. Acestea se întâlnesc chiar și acolo unde omul nu ajunge fizic, însă ajung urmele acțiunilor lui. Trebuie să ne asigurăm că gunoaiele aruncate de om nu vor înlocui ființele vii, iar promovarea sustenabilității și a reciclării este ceea ce ne va asigura viitorul.”
A doua lucrare denumită, „Punct de bifurcare”, este descrisă de către autoarea Anastasia Sindjaradze în felul următor:
„Pictura este o interpretare cochetă a recunoscutei opere a lui Rene Magritte - Golconda. Această imagine arată copaci în formă de baloane și sticle care se țin de sforile „baloanelor”. Dacă renunțăm la firele de salvare (reciclare și reutilizare a sticlelor) riscăm să cădem în abisul schimbărilor climatice ireversibile.
„Darul de neînlocuit” este lucrarea realizată de Cristina Gherța, care prezintă astfel descrierea conceptului său:.
„Prea multe au căzut pe umerii fragili ai naturii: grămezi de deșeuri, uzine și fabrici care poluează atmosfera, epuizarea resurselor naturale, schimbările climatice și alte impedimente ce au fost cauzate de factorul uman; dar Ea continuă să ne iubească, ne oferă casă și daruri generoase. În plus, natura este o sursă inepuizabilă de inspirație pentru om. Datoria noastră este să readucem la viață planeta și să avem grijă de natură așa cum ea are grijă de noi”.
Procesul de realizare a picturilor a fost executat sub ghidajul artistului profesionist Dumitru Potapov. Echipa AVI-Moldova cu suportul Kaufland Moldova a oferit pictorilor suport tehnic și materialele necesare pentru executarea lucrărilor, iar artistele câștigătoare au beneficiat de schimb de experiență valoros alături de Dumitru, care le-a oferit sfaturi și mici trucuri din domeniu, pentru a perfecta creațiile lor.
Cele trei lucrări murale pot fi deja admirate de clienții Kaufland, în incinta magazinului din sectorul Râșcani al Capitalei. Aceste picturi vin să inspire cumpărătorii și publicul larg să adopte un stil de viață mai sustenabil și să promoveze grija față de mediu.
Despre AVI Moldova
În decursul activității sale, AVI Moldova mereu s-a implicat în proiecte care au ca scop promovarea păcii, toleranței, voluntariatului internațional, schimbului intercultural, modului sănătos de viață și a protecției mediului prin activitățile de voluntariat.
Sustenabilitatea este doar una din provocările comunității și echipa AVI Moldova creează proiecte prin care membrii societății se pot implica pentru a susține sau a participa la activități menite să informeze, inspire sau să creeze un spațiu pentru crearea soluțiilor și schimbului de experiență.
Pentru mai multe detalii despre activitatea AVI Moldova, urmăriți pagina de Facebook.
Despre Kaufland Moldova
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu magazine în 8 țări, și o rețea de 7 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Credem ferm în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.
Kaufland a investit în 2020 peste 4,8 milioane MDL în comunitate, prin proiectele derulate împreună cu ONG-urile partenere, în cauze sociale, sănătate, educație, cultură și mediul înconjurător. Protecția mediului este un subiect important pentru Kaufland. Peste 551 de tone de deșeuri din operațiunile din activitatea noastră au fost reciclate în 2020, dintre care plastic, ambalaje, baterii, ulei de gătit, hârtie etc.
Mai multe articole …
- Cu suportul UE, 14 persoane din mai multe localități ale raionului Ungheni își vor dezvolta o afacere
- Cu suportul UE, 14 persoane din mai multe localități ale raionului Ungheni își vor dezvolta o afacere
- В Комрате Институт демократии открыл Центр бесплатной психологической помощи жертвам торговли людьми
- Fii Moș Crăciun pentru copiii defavorizați! Ia scrisoarea, cumpără, donează!
- Atelier de educație media la Fălești: Tineri și tinere cu nevoi speciale au învățat să analizeze critic informațiile
- В Гагаузии проходит информационная компания против насилия
- Poliția din Găgăuzia a aflat mai multe despre Convenția de la Istanbul
- В Гагаузии при поддержке Правительства Великобритании стартовал проект по борьбе с домашним насилием
- Indexul Sustenabilității OSC-urilor din Republica Moldova pentru anul 2021
- Proiectul ”Instrumente muzicale populare vechi”
Pagina 237 din 3708
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md






