Știri sociale
Află cum Inga Trubca, co-fondatoarea Matchmind.club, a dezvoltat împreună cu echipa startup-ul în cadrul programului Upcelerator by Dreamups, ediția Orange Digital Center.
Matchminds.club are ca scop să își extindă prezența pe piața globală, utilizând inteligența artificială pentru a eficientiza procesul de recrutare. Prin introducerea AI-ului și algoritmelor de matching în sfera de HR, Matchminds.club alege candidații potriviți cererii companiilor.
Am discutat cu Inga pentru a descoperi mai multe despre misiunea startup-ului și experiența ei în program.
Spune-ne puțin despre tine. Care este experiența și background-ul tău profesional? Cum ți-ai dat seama că vrei să-ți construiești propria afacere?
Experiența mea profesională de 15 ani în HR & Legal, din cadrul autorităților de stat si comporatiilor, mi-a oferit cunoștințele necesare despre diferite provocări cu care se confruntă companiile în special în domeniul recrutării. Ambiția și dorința mea a fost de a crea un instrument util și inovator care să facă accesibilă recrutarea forței de muncă pentru companiile din toate industriile, ba mai mult decât atât, acest instrument să fie accesibil din punct de vedere financiar și să nu consume mult timp.
Cum a apărut ideea startup-ului la care ați lucrat în Upcelerator?
Principiul din spatele platformei pe care am creat-o a fost acela de a oferi un mediu unde cererile și ofertele de muncă sunt aliniate pentru a genera asocierile potrivite. Conștientizarea faptului că o interacțiune sinergică ce are loc atunci când nevoile și obiectivele angajatorilor rezonează cu cele ale forței de muncă, duce la reducerea șomajului și stabilizarea forței de muncă.
De ce te-ai decis să înființezi un startup?
Sunt determinată de un puternic simț al motivației, dotat cu competențe și alimentat de ambiția de a crea, dezvolta și promova propriul proiect. Cred în puterea antreprenoriatului, nu doar pentru a crea soluții inovatoare, ci și pentru a avea un impact pozitiv asupra societății.
Ce problemă abordează Matchminds.club?
Matchminds.club a fost fondat cu scopul de a inova procesul de recrutare, abordând deficiențele legate de timp și resurse financiare. Metodele tradiționale de recrutare pot consuma adesea resurse semnificative de timp și bani, ceea ce duce la întârzieri în găsirea talentelor potrivite și pot influența negativ creșterea și succesul afacerii.
Care a fost experiența ta de interacțiune cu potențialii clienți și ce ai învățat din comunicarea cu aceștia?
Prin interacțiunea directă cu reprezentanții companiilor de la târgurile de cariere din România și Republica Moldova, am aflat că atât companiile, cât și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă doresc o soluție ușor de utilizat, cu costuri reduse și productivitate ridicată pentru a optimiza procesul de recrutare.
Care este cel mai valoros sfat primit de la mentorii Upcelerator?
Unul într-adevăr bun a fost că trebuie ne concentrăm pe segmentarea și orientarea către clienții de pe o anumită piață, după care sa extindem treptat afacerea, conștientizând diversitatea și specificul fiecărei pieței. Mentorul a accentuat importanța colectării feedback-ului de la clienți și necesitatea de a ne sincroniza evoluția produselor cu dorințele și nevoile pieței pentru a atinge succesul.
Cine este în echipa ta? Povestește-ne un pic despre ea.
În calitate de co-fondatoare suntem: myself, Inga Trubca, cu o experiență de mai bine de 15 ani în domeniul juridic și al resurselor umane și Stela Capbatut - cu o experiență de 20 de ani în finanțe și operațiuni. Pe partea de dezvoltare îi avem: Evghenii Larkin - CTO și dezvoltator frontend, și Egor Bagatca -dezvoltator backend. De asemenea, sunt colegele Anastasia și Andreea drept reprezentanții noștri pentru suport clienți.
Cu ce provocări te-ai confruntat în procesul de accelerare și dezvoltare a ideii de startup?
Pe parcursul participării în Upcelerator și a dezvoltării ideii noastre de startup, principala provocare cu care ne-am confruntat a fost jonglarea cu sarcinile stabilite și respectarea termenilor limită ai programului. Cu toate acestea, datorită sprijinului mentorilor, am perceput procesul valoros și realizabil, în ciuda complexității sale inițiale.
Care sunt principalele sarcini la care lucrați în acest moment?
Îmbunătățirea platformei după primirea feedback-ului de la clienți și rezultatul auditului tehnic. La fel, lucrăm intens la dezvoltarea unei strategii de marketing puternice.
Care sunt planurile echipei pentru următoarele 6 luni?
Mai întâi de toate, ne propunem să lucrăm la campaniile de marketing B2B și să revoluționăm brandingul startup-ului. Suntem în proces de colectare a feedback-ului de la potențiali consumatori, iar în continuare ne vom focusa pe vânzări și identificarea programelor de finanțare.Atunci când vezi cum ideea de automatizare a unui proces devine funcțională, așa cum a realizat-o Matchminds.club, îți dai seama că inteligența artificială trece la fundamentul noilorstartup-uri.
Upcelerator by Dreamups oferă posibilități remarcabile pentru antreprenorii și antreprenoarele care aspiră să construiască și dezvolte un startup tehnologic. Programul este conceput pentru a oferi sprijinul și resursele necesare fondatorilor pentru transformarea ideilor în afaceri de succes. Cu ajutorul mentorilor experimentați și acces la o rețea vastă de experți și investitori, participanții au șansa de a-și dezvolta abilitățile și valida ideile într-un mediu colaborativ și stimulant.
În toamna acestui an, va avea loc următoarea ediție a programului Upcelerator. Dacă crezi că ai și tu o idee de startup tech scalabil și dorești să-ți realizezi potențialul de fondator, te așteptăm în următoarea ediție Upcelerator.
Pregătește-te să lansezi afacerea ta cu toate documentele în ordine: https://bit.ly/upcelerator2024
Upcelerator este un accelerator pentru startup-uri în faza incipientă, organizat într-o ediție specială de către Dreamups și Orange Digital Center Moldova, co-finanțat de Central European Initiative - CEI, susținut prin Proiectul Tehnologiilor Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, sprijinit de Ukraine-Moldova American Enterprise Fund, dar și de comunitatea de investitori Mozaic.
Dezinformare, știri false, zvonuri, manipulare, conturi false - acești termeni au fost discutați de către publicul prezent la spectacolele de Teatru Forum privind prevenirea dezinformării, reprezentate în perioada martie - iunie 2024. Astfel, 800 de persoane din 13 localități au găsit soluții pentru a reduce dezinformarea în localitățile lor. Spectacolele au fost reprezentate de trupa de teatru „Alternativ” din Obreja Veche, Fălești.
În scenă au fost prezentate momente reale de dezinformare din viața spectatorilor: "E un spectacol care ne arată viața noastră de zi cu zi. Așa se întâmplă și în satul nostru, foarte des. Lumea vorbește, nu știe dacă e adevărat, dar vorbește."
Spectacolul a scos în evidență atât zvonurile și știrile false care circulă în localități, dar și situațiile de manipulare, de propagandă cu care se confruntă oamenii zi de zi: „Aici e propagandă. Eu cred că fiecare poate lua hotărârea pentru el și nu poate vorbi pentru altcineva”. În cadrul sesiunilor de teatru, publicul a discutat și despre dezinformarea care circulă în rețelele de socializare.
Spectatorii au fost invitați să intre în scenă, să înlocuiască personajele și să propună soluții pentru a reduce dezinformarea:
"E greu să oprești dezinformarea. Dar dacă fiecare dintre noi va încerca să se informeze din prima sursă, lucrurile se vor schimba."
„Asta e important - este nevoie întotdeauna să verificăm informația din mai multe surse. Să nu credem tot ceea ce auzim.”
În urma sesiunilor de Teatru Forum, fiecare participant a rămas cu soluții viabile pentru a reduce dezinformarea și a înțeles cum trebuie să verifice informația.
Spectacolul de Teatru Forum a fost creat de trupa de teatru forum „Alternativ”, din s. Obreja Veche, r. Fălești. Actorii trupei sunt elevii clasei a 8-a a Gimnaziului „Sergiu Moraru” din localitate:
„Mai întâi, am participat la un atelier de Teatru Forum pentru prevenirea dezinformării. Am învățat despre dezinformare și formele ei. Am făcut multe jocuri actoricești, am făcut dicție, am învățat cum să ne construim rolurile, ne-am creat personajele…”
„Am creat spectacolul în baza zvonurilor pe care le-am auzit și noi în sat. Jucând spectacolul, am înțeles ele se aseamănă foarte mult cu zvonurile din alte sate”.
Spectacolele au avut loc în cadrul proiectului "Dialog comunitar pentru stoparea dezinformării", implementat de AO Dialog Alternativ, ca parte a proiectului "Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova" (MEDIA-M), finanțat de USAID, UK in Moldova - British Embassy Chișinău și implementat de Internews in Moldova, care are ca scop promovarea dezvoltării mass media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economice.
Conceptul și conținutul unei platforme web, dedicată achizițiilor publice din Republica Moldova, a fost prezentat miercuri, 26 iunie, 2024, în cadrul celei de-a cincea ședință de lucru a membrilor Coaliției de Monitorizare a Achizițiilor Publice. Pagina web este creată în cadrul proiectului „Consolidarea integrității în achizițiile publice”, implementat de către Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul”, în colaborare cu Parteneriatul pentru Transparenţă din SUA.
Carolina Ungureanu, coordonatoarea proiectului, vice directoarea IDIS „Viitorul, a spus că în urma mai multor discuțiilor cu societatea civilă, care reprezintă acest domeniu, s-a simțit necesitatea creării unui portal destinat celor care monitorizează achizițiile publice. „Vrem să fie o resursă atât pentru reprezentanții societății civile, interesați de domeniul achizițiilor publice, cât și pentru cetățenii doritori să afle cum sunt utilizați banii publici. Ne dorim ca această platformă online să fie un instrument util celor implicați în monitorizarea achizițiilor publice, care țin pulsul achizițiilor publice în Republica Moldova. Platforma va include, de asemenea, informații utile pentru autoritățile contractante, operatorii economici, factorii de decizie și orice alte părți interesate. Acesta va servi ca o sursă centralizată și de încredere de informații și instrument de advocacy pentru a permite coordonarea și cooperarea părților interesate care desfășoară activități de monitorizare a achizițiilor”.
Potrivit lui Pavel Novac, reprezentantul companiei care a realizat site-ul, scopul platformei online este de a prezenta opiniei publice situația din domeniul achizițiilor publice, ceea ce se întâmplă pe această piață, dar și de a explica oamenilor simpli de ce achizițiile publice trebuie să fie în vizorul societății civile.
Mariana Kalughin, reprezentanta Asociației Obștești „Transparency International Moldova”, a menționat că realizarea paginei web este o idee extraordinară, care va avea un impact mare, deoarece o asemenea resursă nu mai există.
Ion Cornea, manager la o companie de consultanță în afaceri, a apreciat că o astfel de platforma necesită mult timp pentru a fi creată și menținută. „Este o platformă interactivă. Se vede că este o dorință mare de a exista o astfel de resursă în domeniul achizițiilor publice. Să aduni atâta informație este o muncă enormă. Succesul unui site constă și în menținerea și actualizarea lui permanentă”.
Ala Revenco, președinta Asociației Obștești „Părinți Solidari”, susține că pagina web va răspunde necesităților societății civile în ceea ce privește monitorizarea achizițiilor publice. „Din păcate ceea ce se face la nivel de stat lasă mult de dorit, de aceea suntem nevoiți să avem instrumentele noastre de monitorizare pentru a fi mai eficienți”.
Valeriu Rusu, director executiv al Asociației Obștești ADR „Habitat”, a afirmat că atât timp cât achizițiile publice vor fi monitorizate și despre ele se va vorbi pe mai multe platforme online, va putea fi imprimat un trend pozitiv al modalităților de utilizare a banilor publici.
În cadrul ședinței Coaliției de Monitorizare a Achizițiilor Publice, Silviu Plopa, monitor, membru a coaliției, a prezentat o analiză în dinamică a stării de lucruri din sectorul de achiziții publice din Republica Moldova, dar și stegulețele roșii identificate în procesul de monitorizare a achizițiilor desfășurate de către S.A. „Apă-Canal Chișinău” și de către RED-Nord la achiziţionarea sistemului fotovoltaic.
Coaliția de Monitorizare a Achizițiilor Publice este creată la inițiativa Institutului pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul”, în cadrul proiectului „Consolidarea integrității în achizițiile publice”, implementat în colaborare cu Parteneriatul pentru Transparență din SUA. Coaliția ce urmărește susținerea reformelor în domeniul achizițiilor publice în Republica Moldova. Din Coaliție fac parte peste 20 de organizații ale societății civile, jurnaliști de investigație, experți şi monitori independenți din Republica Moldova.
Până acum Coaliția de Monitorizare a Achiziţiilor Publice s-a întrunit în patru ședințe, unde au fost abordate mai multe subiecte și probleme de actualitate din domeniul achizițiilor publice.
------------------------------------------
Proiectul „Consolidarea integrității în achizițiile publice” este implementat de către Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul, în parteneriat cu Parteneriat pentru Transparență (SUA). Proiectul urmărește susținerea reformelor în domeniul achizițiilor publice în Moldova, care vor spori transparența și corectitudinea achizițiilor publice prin împuternicirea cetățenilor de a responsabiliza instituțiile relevante.
IDIS „Viitorul” este un think tank independent, înființat în 1993 care combină cercetarea socială, politică și economică cu componente solide de advocacy. Instituția realizează cercetări aplicate de monitorizare pe mai multe domenii: economie, politica socială, politicile UE, dezvoltarea regională, dar și riscurile de securitate și de politică externă.
Parteneriat pentru Transparenţă (PTF) are sediul în Washington DC și are misiunea este de a promova abordări inovatoare conduse de societatea civilă pentru îmbunătățirea guvernanței, creșterea transparenței, promovarea statului de drept și reducerea corupției în țările în curs de dezvoltare și în curs de dezvoltare. Din 2000, PTF a susținut peste 250 de proiecte care vizează promovarea implicării ONG-urilor în decizii, procese și legi care impun transparența și responsabilitatea în achizițiile publice.
Mai multe articole …
- A fost lansată campania socială „Punem viitorul la adăpost” pentru a mobiliza familiile tinere din Moldova să susțină integrarea Moldovei în Uniunea Europeană
- IPRE a organizat o sesiune de instruire pentru dezvoltarea abilităților digitale în rândul profesioniștilor din domeniul justiției din Republica Moldova
- Raport de studiu - Cartografierea vulnerabilității tinerilor
- [Comunicat de presă] Rezultatele primei ediții a programului de voluntariat ASCHF din Peresecina
- Proiectul EU4Accountability culminează cu prima conferință de implicare civică
- Platforma de discuții privind combaterea dezinformării a avut a treia ședință de lucru
- Premiera spectacolului „Iubește-te”
- Dreamable a dat startul. Peste 150 de persoane pasionate de tech s-au alăturat pre-acceleratorului național
- Video: Identitatea digitală și utilizarea semnăturii electronice în Republica Moldova
- Video - Uniunea Europeană este un partener strategic pentru Republica Moldova
Pagina 88 din 3705
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







