Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert principal, pe durată determinată, responsabil de elaborarea/actualizarea cerințelor metodologice de reglementare a procesului de raportare la BNM
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Scopul sau atribuțiile direcției:
Gestionarea procesului de raportare la BNM, și implicit a SIRBNM, precum și dezvoltarea continuă a sistemului de raportare SIRBNM și a cadrului normativ aferente domeniului de raportare.
Obiectivele postului:
Elaborarea/actualizarea cerințelor metodologice de reglementare a procesului de raportare la BNM și modelelor de date aferente, precum și dezvoltarea/menținerea continuă a modelului de date utilizat în procesul de raportare către BNM în conformitate cu actele normative în vigoare.
Cerințe minime obligatorii:
- Studii superioare în domeniul finanțelor/economic/statistic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență în domeniul solicitat de minim 3 ani. Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective;
- Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator avansat, în special a aplicațiile MS Office;
- Experiența profesională de minim 1 an, în domeniul finanțelor/economic/statistic;
- Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române - fluent și cunoașterea limbii engleze la nivel mediu (citit/scris/vorbit);
- Principiile de funcționare a Sistemului Informațional de Raportare către BNM (SIRBNM);
- Modalitatea de elaborare/actualizare a actelor normative;
- Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
- Abilități excelente de comunicare verbală și în scris, capacitate de analiză și sinteză a informației, capacitate de însușire rapidă a metodelor noi de lucru, bine organizat, responsabil.
Cerințe suplimentare ce vor consitui un avantaj:
- Cunoștințe generale aferent cadrelor de reglementare aplicabile la nivelul reglementărilor Autorității Europene Bancare (EBA), inclusiv FinRep, CoRep, alte cadre similare;
- Cunoștințe generale aferent standardului XBRL (taxonomii, model de date etc.).
Principalele atribuții funcționale:
- Elaborarea și dezvoltarea cadrului normativ aferent procesului de raportare;
- Conlucrarea cu subdiviziune BNM în scopul identificării cerințelor informaționale ale acestora aferent domeniului de raportare FinRep și CoRep;
- Dezvoltarea cadrului normativ de date aferent domeniului de raportare FinRep și CoRep;
- Implementarea/ajustarea modelului de date în conformitate cu actele normative în vigoare.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 18 decembrie 2022.
!Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online , completaţi formularul CV-ului online sau îl puteţi depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei, nr. 548-XII din 21 iulie 1995;
- Instrucțiunea privind modul de prezentare de către bănci a rapoartelor în formă electronică la Banca Națională a Moldovei, aprobată prin Hotărîrea Consiliului de Administrație al Băncii Naționale a Moldovei nr.132 din 17 iulie 2008;
- Legea cu privire la actele normative, nr.100 din 22 decembrie 2017;
- Cadrul normativ de raportare EU (în special aferente FinRep și CoRep).
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos
- BNM angajează expert/ă consultant/ă responsabil/ă de achiziții publice
- INTERSOS is hiring Base Logistics and Supply Officer
- Strategic ESG Analyst, Short-Term (NPSA-9), Green Transition Project - UNDP Moldova
- BNM angajează economist/ă coordonator/oare al/a Direcției cercetări economice
- Repetat: AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Specialist în protecția copilului
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md
 
	       
	      







