BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert consultant, monitorizarea infrastructurilor pieţei financiare şi a plăţilor



BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert consultant, monitorizarea infrastructurilor pieţei financiare şi a plăţilor

Direcţia monitorizarea infrastructurilor pieţei financiare şi a plăţilor, are următoarele atribuții de bază:

  1. monitorizarea infrastructurilor pieței financiare (sistemele de plăţi şi decontări, Depozitarul central unic al valorilor mobiliare);
  2. monitorizarea instrumentelor de plată electronice - cardurilor, instrumentelor de plată electronice cu acces la distanță (transferul de credit, debitarea directă, moneda electronică și soluțiile informatice utilizate ca bază), schemelor (sistemele de plăți cu cardul, de remiteri de bani) și aranjamentelor de plată (portofele electronice);
  3. licențierea administratorilor infrastructurilor pieței financiare;
  4. autorizarea autorităților de guvernanță a schemelor sau aranjamentelor de plată;
  5. evaluarea dosarelor prestatorilor de servicii de plată cu privire la începerea/modificarea activității privind prestarea serviciilor de plată prin: i) o schemă de plată (sistem de plăți cu carduri de plată, sistem de remitere de bani), ii) un instrument de plată electronic cu acces la distanță;
  6. evaluarea dosarelor prestatorilor de servicii de plată cu privire la externalizarea activităților/operațiunilor aferente serviciilor de plată;
  7. verificarea respectării de către prestatorii de servicii de plată a cerințelor privind măsurile de securitate referitoare la riscurile operaţionale şi de securitate şi cerinţele de raportare aferente serviciilor de plată;
  8. verificarea respectării de către prestatorii de servicii de plată a cerințelor privind autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare a prestatorilor de servicii de plată;
  9. analiza informațiilor şi tendințelor la nivel național și global aferente infrastructurilor pieței financiare, serviciilor și instrumentelor de plată.

Cerințe minime obligatorii:

  1. Studii superioare în domeniul tehnologiilor informaționale/economic–financiar/bancar. Pentru persoanele cu studii obținute în afara Republicii Moldova se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) obținute în țara și/sau instituțiile respective;
  2. Experiență de minim 4 ani în domeniul tehnologiilor informaționale/economic–financiar/bancar;
  3. Cunoaşterea actelor normative cu referință la domeniile: infrastructurile pieței financiare; instrumentele de plată electronice, schemele și aranjamentele de plată; activității prestatorilor de servicii de plată nebancari, Depozitarului central unic al valorilor mobiliare, băncilor pe domeniul serviciilor de plată;;
  4. Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
  5. Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române și engleze;
  6. Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, învățare și dezvoltare continuă;
  7. Alte abilități și atitudini:
  • candidatul trebuie să posede abilități de comunicare eficientă verbală, în scris și capacitatea de a sintetiza informații și de a face expuneri clare, concise;
  • abilitatea de a se adapta la schimbări și priorități rapid, de a gestiona mai multe activități simultan cu accent pe finalizarea acestora cu impact tangibil;
  • atitudine pozitivă, constructivă.

Principalele atribuții:

  1. Monitorizează infrastructurile pieței financiare (sistemele de plăți, Depozitarul central unic al valorilor mobiliare), inclusiv prin participare la controale pe teren;
  2. Monitorizează instrumentele de plată electronice - cardurile, instrumentele de plată electronice cu acces la distanță (transferul de credit, debitarea directă, moneda electronică și soluțiile informatice utilizate ca bază), schemele (sistemele de plăți cu cardul, de remiteri de bani) și aranjamentele de plată (portofele electronice), inclusiv prin participare la controale pe teren;
  3. Asigură elaborarea şi actualizarea reglementărilor cu privire la monitorizarea infrastructurilor pieței financiare, instrumentelor de plată electronice, schemelor și aranjamentelor de plată;
  4. Elaborează rapoarte cu privire la rezultatele monitorizării infrastructurilor pieței financiare, instrumentelor de plată electronice, schemelor și aranjamentelor de plată;
  5. Examinează dosarele de licențiere a administratorilor infrastructurilor pieței financiare și de autorizare a autorităților de guvernanță a schemelor sau aranjamentelor de plată;
  6. Examinează dosarele prestatorilor de servicii de plată cu privire la începerea /modificarea activității privind prestarea serviciilor de plată prin: a) o schemă de plată (sistem de plăți cu carduri de plată, sistem de remitere de bani), b) un instrument de plată electronică cu acces la distanță;
  7. Examinează dosarele prestatorilor de servicii de plată cu privire la externalizarea activităților/operațiunilor aferente serviciilor de plată;
  8. Efectuează evaluarea periodică a conformării la cerințele cadrului normativ și standardele internaționale din domeniu a Sistemului automatizat de plăți interne, sistemului informatic al Depozitarului central unic al valorilor mobiliare și pieței serviciilor de remitere de bani din Republica Moldova;
  9. Verifică respectarea de către prestatorii de servicii de plată a cerințelor privind măsurile de securitate referitoare la riscurile operaţionale şi de securitate şi cerinţele de raportare aferente serviciilor de plată;
  10. Verifică respectarea de către prestatorii de servicii de plată a cerințelor privind autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare a prestatorilor de servicii de plată.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală;
  • Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
  • Mediu de muncă modern și prietenos;
  • Procese de activitate digitalizate;
  • Flexibilitate în programul de muncă;
  • Pachet salarial competitiv;
  • Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 21 iulie 2024.

! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 158 sau 022-822-245.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Bibliografie de referință ( disponibilă pe site-ul www.bnm.md ):

  1. Legea nr. 548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
  2. Legea nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică;
  3. Legea nr. 234/2016 cu privire la Depozitarul central unic al valorilor mobiliare;
  4. Regulament cu privire la activitatea prestatorilor de servicii de plată nebancari, aprobat Hotărârea Comitetului executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr. 10 din 11.01.2024;
  5. Regulament cu privire la sistemul automatizat de plăţi interne, aprobat prin Hotărârea Comitetului Executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr.179 din 27.06.2019;
  6. Regulamentul cu privire la autentificarea strictă a clienților şi standardul deschis, comun şi sigur de comunicare între prestatorii de servicii de plată nr. 12 din 11.01.2024;
  7. Regulamentul cu privire la transferul de credit, debitarea directă și atribuirea codurilor IBAN, aprobat prin HCE al BNM nr. 108 din 08.06.2023;
  8. Regulament privind prestarea serviciilor de plată prin intermediul sistemelor automatizate de deservire la distanță, aprobat prin HCE al BNM nr. 62 din 09.03.2017;
  9. Regulament cu privire la activitatea prestatorilor de servicii de plată în sistemele de remitere de bani, aprobat prin HCA al BNM nr. 204 din 15.10.2010;
  10. Regulament cu privire la cardurile de plată, aprobat prin HCA al BNM nr.157 din 01.08. 2013.

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0