BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert/ă principal/ă în raportări
Obiectivele postului:
Postul vacant face parte din Departamentul Raportări și statistică, Direcția gestionarea și dezvoltarea procesului de raportare, obiectivul principal al postului fiind elaborarea și actualizare a taxonomiilor de raportare (XBRL) și rapoartelor de ieșire în cadrul aplicațiilor SIRBNM, acordarea suportului necesar utilizatorilor SIRBNM.
Scopul sau atribuțiile direcției:
Gestionarea procesului de raportare la BNM, precum și dezvoltarea continuă a sistemelor de raportare și a cadrului normativ aferente domeniului de raportare.
Principalele atribuții ale postului:
- Participarea la implementarea/ajustarea modelelor de date bazate pe standardul XBRL, în baza actelor normative ale BNM;
- Elaborarea taxonomiilor XBRL, formulelor de validarea (în baza specificații Formula 1.0), testarea și validarea taxonomiilor și formulelor de validare;
- Conlucrarea cu subdiviziunile BNM în procesul de elaborarea a rapoartelor de ieșire în cadrul aplicațiilor SIRBNM;
- Asigurarea diseminării periodice pe pagina WEB BNM a datelor din cadrul SIRBNM, în conformitate cu solicitările subdiviziunilor BNM;
- Asigurarea actualizării în cadrul SIRBNM a nomenclatoarelor și datelor de referință utilizate de aplicație;
- Asigurarea testării și localizării interfeței versiunilor noi a aplicațiilor SIRBNM.
Cerințe obligatorii:
- Studii superioare în domeniul statistic, tehnologiilor informaționale sau economic;
- Experiența profesională de minim 1 an, în domeniul statistic, economic sau tehnologii informaționale;
- Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator avansat, în special a aplicațiilor MS Office;
- Vorbitor fluent al limbii române și cunoașterea limbii engleze (nivel A2);
- Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
- Abilități de comunicare verbală și în scris, capacitate de analiză și sinteză a informației, capacitate de însușire rapidă a metodelor noi de lucru, bine organizat.
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Cunoașterea standardului XBRL (specificații, taxonomii, etc);
- Cunoașterea limbajului XML, xPath și xQuerry.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 7 mai 2024.
! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent consultarea bibliografiei de mai jos până la concurs.
Bibliografie:
- Legea nr. 548/1995cu privire la Banca Națională a Moldovei;
- Instrucțiunea privind modul de prezentare a rapoartelor în formă electronică la Banca Națională a Moldovei, aprobată prin HCE al BNM nr. 245 /2019;
- Specificațiile Extensible Business Reporting Language (XBRL) 2.1, XBRL Dimensions 1.0, Formula 1.0, etc (https://specifications.xbrl.org/specifications.html).
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos