BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert/ă principal/ă în raportări



Obiectivele postului:

Postul vacant face parte din Departamentul Raportări și statistică, Direcția gestionarea și dezvoltarea procesului de raportare, obiectivul principal al postului fiind elaborarea și actualizare a taxonomiilor de raportare (XBRL) și rapoartelor de ieșire în cadrul aplicațiilor SIRBNM, acordarea suportului necesar utilizatorilor SIRBNM.

Scopul sau atribuțiile direcției:

Gestionarea procesului de raportare la BNM, precum și dezvoltarea continuă a sistemelor de raportare și a cadrului normativ aferente domeniului de raportare.

Principalele atribuții ale postului:

  • Participarea la implementarea/ajustarea modelelor de date bazate pe standardul XBRL, în baza actelor normative ale BNM;
  • Elaborarea taxonomiilor XBRL, formulelor de validarea (în baza specificații Formula 1.0), testarea și validarea taxonomiilor și formulelor de validare;
  • Conlucrarea cu subdiviziunile BNM în procesul de elaborarea a rapoartelor de ieșire în cadrul aplicațiilor SIRBNM;
  • Asigurarea diseminării periodice pe pagina WEB BNM a datelor din cadrul SIRBNM, în conformitate cu solicitările subdiviziunilor BNM;
  • Asigurarea actualizării în cadrul SIRBNM a nomenclatoarelor și datelor de referință utilizate de aplicație;
  • Asigurarea testării și localizării interfeței versiunilor noi a aplicațiilor SIRBNM.

Cerințe obligatorii:

  • Studii superioare în domeniul statistic, tehnologiilor informaționale sau economic;
  • Experiența profesională de minim 1 an, în domeniul statistic, economic sau tehnologii informaționale;
  • Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator avansat, în special a aplicațiilor MS Office;
  • Vorbitor fluent al limbii române și cunoașterea limbii engleze (nivel A2);
  • Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
  • Abilități de comunicare verbală și în scris, capacitate de analiză și sinteză a informației, capacitate de însușire rapidă a metodelor noi de lucru, bine organizat.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

  • Cunoașterea standardului XBRL (specificații, taxonomii, etc);
  • Cunoașterea limbajului XML, xPath și xQuerry.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală;
  • Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
  • Mediu de muncă modern și prietenos;
  • Procese de activitate digitalizate;
  • Flexibilitate în programul de muncă;
  • Pachet salarial competitiv;
  • Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 7 mai 2024.

! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Recomandăm insistent consultarea bibliografiei de mai jos până la concurs.

Bibliografie:

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0