Societatea de Cruce Roșie din Moldova angajează Director de programe
Societatea de Cruce Roşie din Republica Moldova (SCRM) este o organizație non-guvernamentală, non-profit, apolitică, auxiliară autorităților publice care activează mai bine de 97 de ani funcţionând în baza Convenţiilor de la Geneva din 1949, în respectul celor 7 principii ale Mișcarii Internationale de Cruce Roșie și a legii 139-XV/2001, activitatea sa principală fiind de a preveni şi alina suferințele persoanelor vulnerabile din Moldova.
În scopul realizării misiunii umanitare și o obiectivelor stabilite, Societatea de Cruce Roșie din Moldova lansează următorul concurs de angajare:
Denumirea funcţiei: Director de programe
Termenul contractului: determinat, cu posibilitate de extindere.
Obiectivul general al funcției constă în dezvoltarea și asigurarea implementării armonioase și calitative a programelor SCRM. Acest rol este esențial în crearea de strategii coerente care integrează diferite aspecte ale livrării programelor, asigurându-se că toate inițiativele îndeplinesc cele mai înalte standarde de excelență și eficacitate.
Atribuții generale:
- Colaborează strâns cu echipele sediului central și al filialelor SCRM pentru a asigura cea mai înaltă calitate a implementării și raportării programelor.
- Identifică și evaluează riscurile de implementare a programelor la toate nivelele, inclusiv filiale SCRM.
- Nivel ridicat de coordonare cu toate părțile interesate interne și cu donatorii.
Atribuții speciale:
- Contribuie la dezvoltarea și implementarea strategiei SCRM.
- Coordonează aspectele administrative legate de implementarea programelor, în conformitate cu planurile strategice ale SCRM și legislația în vigoare.
- Definește și dezvoltă strategia de strângere de fonduri a SCRM aliniată la strategia SCRM; identifica oportunitățile de finanțare.
- Consolidează colaborarea dintre SCRM cu alți actori prin construirea și consolidarea relațiilor, cooperarea și implementarea parteneriatelor.
- Gestionează și întărește capacitățile întregului personal din subordine, asigurând sinergia acestora cu personalul administrativ.
Coordonare programe
- Oferă îndrumare și asistență pentru implementarea unui management solid al ciclului proiectului
- Participă la întâlnirile de revizuire a proiectelor cu coordonatorii de program pentru proiectele în curs de desfășurare și furnizează actualizări periodice ale progresului proiectelor.
- Asigură că instrumentele de management al proiectului, cum ar fi planurile detaliate de implementare, proiecțiile de cheltuieli, planurile de achiziții și planul de monitorizare al indicatorilor si evaluare sunt utilizate constant și eficient.
- Asigură documentarea implementării programelor: starea curentă, provocări, realizări și riscuri semnalizând riscurile si problemele legate de nerealizarea sau depășirea bugetelor, nerealizarea obiectivelor sau alte provocari.
- Efectuează vizite la filialele SCRM pentru a oferi asistență, monitorizare și consolidare a capacităților conform nevoilor programelor.
- Suportă activ îmbunatățirea calității programelor si gestionează eficiența acestora prin contribuții cum ar fi SoP și instrumente de lucru.
- Furnizează actualizări lunare ale programelor către Directorul Executiv.
- Asigură livrarea calitativă și la timp a rapoartelor către donatori.
Comunicare și reprezentare
- Participă activ la ședințele programelor și cu donatorii furnizând actualizări ale programelor și facilitând schimbul de informații dintre echipele SCRM si donatori.
- Participă la ședințe, ateliere de lucru, conferințe organizate de terți.
- Produce actualizări programatice și colaborează cu ofițerul responsabil de comunicare
Gestionarea personalului
- Asigură activitatea eficientă a echipei care îi raportează direct în scopul implementarii cu succes a programelor.
- Oferă îndrumare și suport echipei sale precum și altor echipe cheie ale programelor.
- Promovează spiritul de echipă și colaborarea între membrii SCRM.
- Actionează ca un model de conduita etică pentru membrii SCRM.
Responsabilități:
- Activează în conformitate cu Statutul, regulamentele interne și valorile de bază ale SCRM;
- Îndeplinește atribuțiile funcției într-o manieră eficientă și responsabilă;
- Implementează măsurile de reducere completă a riscului anticorupție;
- Informează periodic (cel puțin trimestrial) precum și la solicitarea conducerea SCRM despre nivelul de implementare a programelor/inițiativelor, despre deficiențele care apar sau pot apărea în cadrul activității sale;
- Asigură bună organizare a activității proiectelor;
- Reprezintă SCRM în relațiile cu terții în cazurile desemnate de conducerea Societății;
- Respectă normele legale privind confidențialitatea datelor și informațiilor.
Studii:
- Diplomă de studii superioare în Management sau un domeniu conex în relație cu sectoarele umanitare și de dezvoltare;
- Cursuri relevante de formare profesională (sectorul umanitar și de dezvoltare, management etc.).
Experienţă profesională:
- Minimum 5 ani de experiență profesională demonstrabilă în gestionarea programelor umanitare/de dezvoltare sau similar. Experiența în sectorul non-profit va constitui un avantaj.
- Experiență obligatorie dovedită în managementul echipei, și al informațiilor.
Cunoştinţe/Abilităţi:
- Capacități demonstrate în gestionarea ciclului programelor.
- Capacitate demonstrată de a coordona activități complexe, de a respecta termenele limită.
- Abilități de prioritizare si gestionare a volumului de lucru în condiții de stres.
- Expertiență in gestionarea bugetelor complexe.
- Capacitate de a participa la dialogul bidirecțional cu colegii pentru a îmbunătăți calitatea muncii și rezultatele.
- Capacitate demonstrată de a lucra eficient ca parte a unei echipe și cu un grad ridicat de inițiativă și autonomie.
- Abilități excelente independente și colaborative de scriere a rapoartelor și de analiză a informațiilor.
- Disponibilitate de a călători in teritoriu și internațional în relație cu programele SCRM.
- Flexibilitate de a lucra după program sau în week-end.
- Limba română, engleza și rusă fluent (verbal și în scris).
- Nivel avansat de operare Microsoft Office (cu accent pe Word, Excel și PowerPoint); Power BI reprezintă un avantaj.
- Permis de conducere Categoria B este un avantaj.
Persoanele interesate sunt rugate să expedieze CV-urile la adresa de e-mail: office@redcross.md cu indicarea în subiectul de e-mail a textului: „CV - Director de programe”.
Termen limită de depunere a dosarelor: 31 mai 2025, ora 17:00.
Doar candidații selectați vor fi contactați pentru etapele ulterioare ale procesului de recrutare.