Societatea de Cruce Roșie din Moldova angajează Director financiar


Societatea de Cruce Roşie din Republica Moldova (SCRM) este o organizație non-guvernamentală, non-profit, apolitică, auxiliară autorităților publice care activează mai bine de 97 de ani funcţionând în baza Convenţiilor de la Geneva din 1949, în respectul celor 7 principii ale Mișcarii Internationale de Cruce Roșie și a legii 139-XV/2001, activitatea sa principală fiind de a preveni şi alina suferințele persoanelor vulnerabile din Moldova.

În scopul realizării misiunii umanitare și o obiectivelor stabilite, Societatea de Cruce Roșie din Moldova lansează următorul concurs de angajare:

Denumirea funcţieiDirector financiar

Termenul contractului: determinat, cu posibilitate de extindere.

Obiectivul general al funcției constă în asigurarea funcționării eficiente a sistemului de management financiar/administrativ, asigurarea planificării, monitorizării  și raportării financiare pentru a garanta utilizarea rațională a resurselor, eficiența, integritatea și transparența activităților financiare ale organizației, în conformitate cu politicile de management financiar ale SCRM, standardele naționale de contabilitate (SNC), reglementările naționale și principiile general acceptate de contabilitate (GAAP) sau standardele internaționale de raportare financiară (IFRS). Funcția suportă procesul decizional al managementului SCRM.

Atribuțiile specifice funcției:

1.1 Managementul riscurilor și controalelor interne

  1. Organizarea și coordonarea activității departamentului financiar-contabil;
  2. Planificarea, dezvoltarea, implementarea politicilor, proceselor și procedurilor financiar-contabile, actualizarea lor conform noilor cerințe ale legislației fiscale, solicitărilor organelor ierarhic superioare sau donatorilor;
  3. Sprijinirea desfășurării auditurilor financiare și a verificărilor de conformitate;
  4. Acordarea asistenței la implementarea recomandărilor de audit intern și extern, oferind suport pentru remedierea deficiențelor identificate;
  5. Monitorizarea implementării recomandărilor rezultate din auditurile interne și externe;
  6. Evaluarea riscurilor financiare asociate activităților planificate și/sau în curs de implementare de către SCRM;
  7. Monitorizarea implementării bugetului în mod regulat și consilierea personalului relevant cu privire la chestiuni bugetare;
  8. Monitorizarea tuturor activelor SCRM și asigurarea înregistrării în evidența contabilă a faptelor economice conform naturii lor cu detalii complete;
  9. Întreprinderea măsurilor necesare pentru asigurarea achizițiilor conform politicii SCRM, și cerințele donatorilor,  și conformarea documentelor justificative cu procedurile prestabilite.

1.2 Management financiar și control

  1. Asigurarea deschiderii la timp a conturilor bancare ale SCRM;
  2. Elaborarea bugetului anual al SCRM;
  3. Pregătirea (după caz), monitorizarea și actualizarea în mod regulat a bugetelor de funcționare și de programe/proiecte;
  4. Înaintarea propunerilor la etapa de negociere, revizuire, încetare a contractelor și plăților cu terții în conformitate cu procesele și procedurile stabilite;
  5. Asigurarea administrării financiar-contabile sub supravegherea Directorului Executiv;
  6. Asigurarea prezentării rapoartelor lunare/trimestriale/anuale financiare conform reglementărilor interne, cerințelor legale, solicitările finanțatorilor;
  7. Gestionarea relațiilor financiare cu instituțiile bancare și utilizarea platformelor de online banking cu respectarea rigorilor legale.

1.3 Raportare financiară

  1. Asigură raportarea financiară periodică și ad-hoc în timp util;
  2. Asigură pregătirea rapoartelor financiare pentru donatori și parteneri;

1.4 Comunicații:

Menține un dialog regulat și proactiv cu părțile interesate din cadrul SCRM, precum și cu donatori, autorități etc.

1.5 Administrație și management al entității:

  1. Acordarea asistenței Directorului Executiv în procesul decizional referitor la administrarea activelor, resurselor SCRM în conformitate cu procedurile și reglementările interne;
  2. Asigurarea respectării stricte a regulilor ce țin de responsabilitate și principiul de transparență.
  3. Sprijinirea managementului strategic și implementarea inițiativelor de optimizare a proceselor financiare.

Cerințele funcției

Studii:

    1. Diplomă de studii superioare în domeniul economiei/contabilității;

    2. Master sau echivalent în management financiar de proiect (va constitui avantaj);

    3. Cursuri relevante de formare profesională.

Experienţă profesională:

    1.  Minimum 7 ani în administrare financiar-contabilă, dintre care cel puțin 5 ani în sectorul non-profit (național/internațional);

     2. Experiență în elaborarea bugetelor complexe, planurilor și analizelor financiare;

     3. Experiență în managementul echipei și al informațiilor.

Cunoştinţe/Abilităţi:

  1. Cunoștințe aprofundate în domeniul evidenței contabile, legislației fiscale, legislației muncii, standartelor naționale de contabilitate;
  2. Pregătirea, efectuarea și/sau sprijinul pentru auditul financiar extern, în raportarea financiară;
  3. Elaborarea și gestionarea bugetelor;
  4. Spirit analitic, bune capacități organizatorice de gestionare a activitatății departamentului financiar-contabil într-un context cultural divers;
  5. Gestionarea rațională a timpului, disponibilitatea de a oferi asistență în probleme de management financiar;
  6. Cunoştinţe avansate în domeniul raportării financiare către organele abilitate de stat/donatori, înțelegerea conceptului de management financiar;
  7. Cunoștințe avansate de operare PC (Microsoft Office: Word, Excel, Outlook, Power Point) și a softurilor de evidență contabilă (1C, versiunea 8.3)
  8. Abilităţi de planificare, analiză şi sinteză, elaborare de documente, mobilizare, lucru în echipă, disciplină;
  9. Abilități excelente de comunicare verbală și scrisă cu părțile interesate;
  10. Abilitatea de a lua decizii aliniate cu obiectivele și valorile SCRM;
  11. Capacitatea de a respecta termenele limită;
  12. Cunoașterea perfectă a limbilor română, rusă (comunicare scrisă/verbală), cunoștințe de limba engleză scris/citit.

Persoanele interesate sunt rugate să expedieze CV-urile la adresa de e-mail: office@redcross.md cu indicarea în subiectul de e-mail a textului: „CV - Director financiar”.
Termen limită de depunere a dosarelor: 31 mai 2025, ora 17:00.

Doar candidații selectați vor fi contactați pentru etapele ulterioare ale procesului de recrutare.




NEWSLETTER

Vă rugăm să activați javascript în browser-ul dvs. pentru a putea trimite acest formular

PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la support@portal.civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale, folosiți butonul de mai jos.

Înregistrează-te

Am uitat Login-ul | Am uitat parola