Specialist achiziții, Moldova Innovation Technology Park (MITP)



Specialist achiziții, Moldova Innovation Technology Park (MITP)

Moldova Innovation Technology Park (MITP) este în căutarea unui Specialist achiziții, responsabil de organizarea și desfășurarea tuturor activităților aferente achizițiilor în cadrul MITP.

Tipul postului: Contract pe perioadă determinată (până la data de 29 februarie 2024), cu posibilitatea extinderii ulterioare.

Orar de muncă: Full – time, 8 ore pe zi, 5 zile în săptămână

Salariu: Pachet salarial competitiv

Locație: Centru, Chișinău

Data limită de aplicare: 14 aprilie 2023

Despre noi / Context: Moldova Innovation Technology Park este unul din cele mai ambițioase proiecte de țară din ultimii ani, cea mai mare comunitate antreprenorială IT și o istorie de succes derivată din angajamentul statului și contribuția mediului privat în dezvoltarea industriei IT și sporirea competitivității acesteia la nivel regional. MITP a fost lansat la 1 ianuarie 2018, fiind creat de Guvern pentru o perioadă de 10 ani. În prezent, Moldova Innovation Technology Park este primul e-Park din Europa, numărând peste 1,300 companii rezidente, care generează peste 17000+ locuri de muncă și beneficiază de facilitățile prevăzute de legislația aferentă parcurilor IT. Pentru gestionarea parcului Guvernul a instituit Administrația MITP, care este o autoritate administrativă cu statut de persoană juridică, ce activează pe principii de autofinanțare. Misiunea Administrației constă în asigurarea implementării politicilor statului în domeniul industriei tehnologiei informației prin gestionarea eficientă a parcului.

Obiectivul principal al postului:

  • Gestionarea procedurii de achiziții la nivelul Administrației MITP într-un mod corect, transparent și obiectiv;
  • Asigurarea conformității și documentării corespunzătoare a achizițiilor realizate de Administrația MITP cu prevederile legislației aplicabile și a politicilor interne relevante;
  • Îmbunătățirea continuă a procesului și reglementării interne a activității de achiziții.

Cerințe privind studiile, experiența și aptitudinile profesionale:

  • Studii superioare;
  • Minim 3 ani de experiență profesională în domeniul achizițiilor sau în domenii relevante, inclusiv achiziția bunurilor, lucrărilor și serviciilor din sursele donatorilor internaționali;
  • Abilități analitice avansate;
  • Abilități de organizare, și de soluționare a problemelor;
  • Abilități de negociere și soluționare de probleme;
  • Abilități excelente de comunicare verbală și scrisă;
  • Capacitate de a lucra cu cifrele, precizie și atenție la detalii;
  • Cunoașterea limbilor română (nivel profesionist), engleză (nivel avansat) și rusă (cel puțin nivel intermediar);
  • Cunoștințe avansate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office, inclusiv alte competențe digitale relevante postului.

Responsabilități de bază:

  • Asigură gestiunea proceselor de achiziții administrative și de proiecte conform nevoilor de achiziții ale organizației;
  • Asigură conformitatea activității de achiziții ale organizației cu prevederile legislației și a reglementărilor interne;
  • Asigură identificarea nevoilor de achiziții (administrative și cele de proiecte) cu o periodicitate lunară;
  • Planifică, organizează și coordonează achizițiile interne conform reglementărilor interne, astfel încât acestea să se încadreze în buget și termeni limită;
  • Analizează datele preliminare cu privire la obiectul achiziției, examinează criteriile tehnico-economice;
  • Pregătește cererile de propuneri/oferte (RFQ / RFP / caiete de sarcini și alte documente necesare desfășurării procesului de achiziție) pentru distribuție către furnizori;
  • Cercetează cu periodicitate piața, evaluează capacitatea de ofertare, prețurile specifice necesarului de achiziții;
  • Creează, actualizează, gestionează listă de furnizori (existenți, potențiali) pentru tipurile de achiziții planificate (în baza planului de proiecte și activități ale MITP),
  • Asigură respectarea cerințelor aferente achizițiilor efectuate cu suportul și din sursele de finanțare ale donatorilor, partenerilor de dezvoltare;
  • Întreprinde toate acțiunile posibile, legale, etice pentru a asigura o participare cât mai largă a ofertanților la procesul de achiziție;
  • Ține evidența internă și documentarea achizițiilor conform Regulamentului intern;
  • Propune sugestii despre măsurile de accelerare a achizițiilor în cazul unor eventuale tergiversări;
  • Comunică cu ofertanții și furnizorii cu privire la achiziții, oferte și orice întrebări în conformitate cu cele mai bune practici ale MITP;
  • Comunică într-un mod asertiv și este preocupat în permanență de a găsi soluții la cerințele furnizorilor, fără a fi în detrimentul activității MITP;
  • Monitorizează realizarea conformă a contractelor aferente achizițiilor;
  • Realizează un sistem de raportare privind activitatea de achiziții a MITP;
  • Asigură suport Managerului de proiect care demarează o achiziție, Comisiei de achiziție, Contabilului – șef, precum și altor colegi care sunt antrenați într-un proces de achiziție;
  • Monitorizează și analizează modificările legislației cu impact asupra achizițiilor interne.

Noi apreciem oamenii care:

  • Au o atitudine pozitivă, entuziasm față de schimbare, bună organizare, agilitate în situații dificile și manifestă inițiativă;
  • Sunt atenți la detalii, deschiși, cooperează și manifestă dorința de a se dezvolta individual și în grup;
  • Pot asculta activ, oferă feedback constructiv;
  • Manifestă perseverență, voință și dorință de a reuși azi mai mult decât ieri.

Procesul de aplicare:

Dacă te regăsești în cerințele de mai sus și vrei ca parcursul tău profesional să aibă impact asupra comunității cu cea mai exponențială creștere din ultimii ani, transmite-ne dosarul de aplicare care va include:

  • CV-ul în limba română sau engleză, care să confirme cu referințe (denumire angajator, date de contact) experiența de minim 3 ani;
  • Scrisoarea de motivare.

Dosarele de aplicare vor fi transmise la adresa de e-mail legal@moldovaitpark.md, copie – mihaela.negru@moldovait până la data de 14 aprilie 2023.

Vom răspunde tuturor candidaților care ne vor transmite dosare de aplicare complete, însă vom invita la interviu doar candidații / candidatele selectate. Etapa de interviu va fi urmată de câteva teste de validare a competențelor și abilităților necesare (spețe de soluționare a unor chestiuni aferente achizițiilor).

Important: Ne rezervăm dreptul de a prelungi perioada de aplicare pentru acest post în cazul în care dosarele de aplicare primite nu satisfac nevoile organizației.

Mult succes tuturor candidaților!