Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI, MD-STATEUNI-406976-CS-INDV, „Elaborarea conținuturilor platformei Web și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului „Inteligența Artificială și Data Science””
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului: Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (IT Hub)
Nr. Acord de subfinanțare: Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-10 din 24 octombrie 2022
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-406976-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea conținuturilor platformei Web și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului „Inteligența Artificială și Data Science”
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțarea pentru subproiectul ”Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor” (IT Hub), a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieţei forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilităţii studiilor universitare, la ciclul II, masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
1. Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale în cloud;
2. Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
3. Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
4. Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de piaţa muncii.
Serviciile de consultanță includ elaborarea platformei Web a subproiectului, a conținuturilor specifice, inclusiv prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului ”Inteligența Artificială și Data Science”, pentru ciclul II, masterat. Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 5 luni calendaristice, cu data estimativă de începere a activităților din 01 iunie 2024.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsite pe următorul site web www.usm.md
Universitatea de Stat din Moldova invită consultanții eligibili (Consultanți) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de elaborare a conținuturilor, platformei Web, și prelucrare a materialelor multimedia pentru diseminarea programului de master ”Inteligența Artificială și Data Science”.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta Serviciile de consultanță pentru elaborarea conținuturilor, platformei Web, și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului ”Inteligența Artificială și Data Science”.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Studii, cel puțin nivelul 7 ISCED (ciclul II, masterat în domeniul: Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe;
- Experiență în domeniul: Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani;
- Experiență în proiectarea și dezvoltarea produselor software web, nu mai puțin de 5 ani;
- Experiență practică (elaborare structură, design, programare front-end, programare back-end, criptare și securizare conținuturi, organizare acces restricționat) în domeniul Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani;
- Experiență în integrare în produsele web a Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS)
- Dispune de certificări naționale / internaționale în domeniul gestionării Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS);
- Cunoștințe excelente de limbă română (atât scrisă cât și vorbită) și una din limbi de circulație internațională la nivel de percepție și traducere a textului din domeniu;
- Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign, sau sisteme echivalente)
- Cunoștințe excelente în editarea multimedia (sunet, video, imagini)
- Experiență de elaborare a testelor pentru evaluări asistate de calculator
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (Regulamentul privind achizițiile publice), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos: de luni până vineri, în intervalul orelor 8.00-16.00, str. A. Mateevici, 60, blocul Central, of. 109, Chișinău, Republica Moldova; tel. +373 022 241 240, persoana de contact: Doina Cercel, email: achizitii.bm@usm.md.
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV și scrisori de recomandare aferente, dacă există.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 31.05.2024, ora 15:00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: str. A. Mateevici, 60, Universitatea de Stat din Moldova, Chișinău, Republica Moldova
Tel/fax: +373 022 241 240
E-mail: achizitii.bm@usm.md.
Link de acces: https://usm.md/?p=28654
Universitatea de Stat din Moldova
Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub)
Nr. Acord de subfinanțare: Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-10 din 24 octombrie 2022
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-406976-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Consultant individual pentru Elaborarea conținuturilor, platformei Web, și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului „Inteligența Artificială și Data Science”
- Informații generale despre proiect
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.
Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS Ministerul a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova Acordul de subfinanțare a subproiectului Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub).
Subproiectul ” Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor” (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul Tehnologiilor Informației și Comunicațiilor prin ajustarea ofertei educaționale a instituției de învățământ superior la cerințele pieţei forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, la ciclul II, masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.
- Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al sarcinii este elaborarea și publicarea platformei Web pentru diseminarea programului pentru ciclul II, masterat ”Inteligența Artificială și Data Science”, cu organizarea și plasarea ulterioară pe platformă a conținuturilor educaționale în diverse formate.
- Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):
Pe parcursul realizării contractului Consultantul va fi responsabil de următoarele sarcini:
- Analiza categoriilor de conținuturi care urmează să se conțină în platforma dezvoltată;
- Identificarea instrumentelor software și a resurselor necesare pentru dezvoltarea platformei și menținerea sustenabilă a acesteia.
- Proiectarea structurii platformei dezvoltate;
- Consultarea cu părțile interesate: șeful departamentului Informatică, cadrele științifico-didactice, autorii de cursuri și resurse multimedia și date primare în vederea identificării necesităților și așteptărilor privind facilitățile, oferite de platformă;
- Prezentarea structurii elaborate coordonatorului de Subproiect, pentru discuții și aprobare;
- Programarea componentelor front-end și back-end ale Platformei
- Integrarea în platformă a sistemelor LMS (LCMS) selectate
- Dezvoltarea funcționalităților software pentru asigurarea nivelelor distincte de acces la compartimentele Platformei: gestionare Platformă, gestionare conținuturi, utilizare conținuturi și rapoarte, utilizare conținuturi educaționale sau de uz general.
- Testarea bunei funcționalități a componentelor Platformei
- Lansarea Platformei în spațiul Web
- Prelucrarea și Organizarea datelor pentru amplasarea acestora pe Platformă:
- Curricule ale cursurilor modernizate / dezvoltate (min. 3 cursuri – livrate de autori)
- Suport de curs (livrat de autori, min. 3 cursuri)
- Teste pentru evaluare curentă (itemi structurați pe categorii, livrați de autori, min. 3 cursuri)
- Editarea și crearea (la necesitate) a datelor statice în format grafic (imagini) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă
- Editarea primară a datelor multimedia (video, imagine, sunet) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă
- Elaborarea raportului privind activitățile desfășurate, rezultatele obținute, modalitățile de menținere / dezvoltare a platformei, instrumentele de mentenanță, solicitările din partea utilizatorilor, dificultățile în realizarea sarcinii, riscurile posibile, precum și alte recomandări privind îmbunătățirea ulterioară a Platformei.
- Durata sarcinii:
Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada mai – septembrie 2024.
|
Sarcini, activități |
Durata |
Termen de realizare |
Livrabile |
|
Analiza categoriilor de conținuturi care urmează să se conțină în platforma dezvoltată. |
Până la 8 ore de lucru |
3 zile de la semnarea contractului |
|
|
Identificarea instrumentelor software și a resurselor necesare pentru dezvoltarea platformei și menținerea sustenabilă a acesteia. |
Până la 8 ore de lucru |
5 zile de la semnarea contractului |
|
|
Proiectarea structurii platformei dezvoltate |
Până la 16 ore de lucru |
10 zile de la semnarea contractului |
Schema structurală a Platformei Web, elaborată (Act de recepție a lucrărilor) |
|
Consultarea cu părțile interesate |
Până la 16 ore de lucru |
14 zile de la semnarea contractului |
|
|
Prezentarea structurii elaborate Coordonatorului de Proiect, pentru aprobare în cadrul unei ședințe comune cu departamentul Informatică |
Până la 4 ore de lucru |
16 zile de la semnarea contractului |
Structura Platformei Web, aprobată (Extras din Procesul verbal al Ședinței) |
|
Programarea componentelor front-end și back-end ale Platformei: construirea designului paginilor, proiectarea și conectarea bazelor de date |
Până la 32 ore de lucru |
22 zile de la semnarea contractului |
|
|
Integrarea în platformă a sistemelor LMS (LCMS) selectate |
Până la 24 ore de lucru |
28 zile de la semnarea contractului |
Sistem LMS, LCMS sau LM(+C)S integrat, funcțional (Act de recepție a lucrărilor) |
|
Dezvoltarea funcționalităților software pentru asigurarea nivelelor distincte de acces la compartimentele Platformei: gestionare Platformă, gestionare conținuturi, utilizare conținuturi și rapoarte, utilizare conținuturi educaționale sau de uz general |
Până la 24 ore de lucru |
35 zile de la semnarea contractului |
Modulul de control al accesului la platforma Web (Act de recepție a lucrărilor) |
|
Testarea bunei funcționalități a componentelor Platformei |
Până la 24 ore de lucru |
40 zile de la semnarea contractului |
|
|
Lansarea Platformei în spațiul Web |
Până la 24 ore de lucru |
45 zile de la semnarea contractului |
Platforma Web, accesibilă în rețeaua Internet (Act de recepție a lucrărilor) |
|
Prelucrarea și Organizarea datelor recepționate pentru amplasarea acestora pe Platformă |
Până la 16 ore de lucru per curs |
60 zile de la semnarea contractului |
|
|
Editarea și crearea (la necesitate) a datelor statice în format grafic (imagini) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă |
Până la 16 ore de lucru per curs |
75 zile de la semnarea contractului |
|
|
Editarea primară a datelor multimedia (video, imagine, sunet) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă |
Până la 24 ore de lucru per curs |
100 zile de la semnarea contractului |
|
|
Amplasarea în platforma LCMS a suportului de curs și testarea funcționalității |
Până la 24 ore de lucru per curs |
125 zile de la semnarea contractului |
Suporturi de curs funcționale, amplasate pe platforma WEB (Act de recepție a lucrărilor) |
|
Elaborarea raportului privind activitățile desfășurate, rezultatele obținute, modalitățile de menținere / dezvoltare a platformei |
Până la 16 ore de lucru |
130 zile de la semnarea contractului |
Raport elaborat |
|
TOTAL |
Până la 400 ore de muncă |
150 zile calendaristice |
|
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală: 40 puncte:
- Studii, cel puțin nivelul 7 ISCED (ciclul II, masterat în domeniul :Informatică/Tehnologia Informației sau domenii conexe;
- Experiență în domeniul: Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani;
- Experiență în proiectarea și dezvoltarea produselor software web, nu mai puțin de 5 ani;
Corespunderea cu sarcinile proiectului: 40 puncte:
- Experiență practică (elaborare structură, design, programare front-end, programare back-end, criptare și securizare conținuturi, organizare acces restricționat) în domeniul Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani;
- Experiență în integrare în produsele web a Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS);
- Dispune de certificări naționale / internaționale în domeniul gestionării Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS);
Abilități lingvistice și digitale: 20 puncte:
- Cunoștințe excelente de limbă română (atât scrisă cât și vorbită) și una din limbi de circulație internațională la nivel de percepție și traducere a textului din domeniu;
- Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign, sau sisteme echivalente)
- Cunoștințe excelente în editarea multimedia (sunet, video, imagini)
- Experiență de elaborare a testelor pentru evaluări asistate de calculator
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta:
Consultantul contractat va raporta către dl Sergiu Corlat, Manager de proiect, Prorector pentru digitalizare a Universității de Stat din Moldova (sergiu.corlat@usm.md) sau persoana desemnată de acesta.
Aranjamente instituționale:
Angajatorul va pune la dispoziția consultantului pentru perioada de realizare a sarcinii instrumente hardware, acces la resurse Internet (campus universitar), adrese IP statice, spațiu de stocare, acces la resursele informaționale primare, regulamente USM și alte documente necesare pentru realizarea obiectivelor preconizate.
- Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Schemele funcționale, și alte categorii de scheme, codurile program elaborate, tehnologiile utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
- Asociația Promo-LEX angajează Coordonator/Coordonatoare de program
- Gender-Centru is hiring consultants to facilitate national and regional sessions and round tables on gender-based violence case management
- Societea de Cruce Roșie din Moldova angajează Asistent/ă medical/ă Filiala Fălești și Filiala Ungheni
- UNDP Qu25/03042: DTSP/International Consultant to support the Ministry of Labour
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Dezvoltator software (Swift developer)
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








