Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
BNM angajează Expert consultant al Direcţiei reglementare şi licenţiere
Cerințe minime obligatorii:
- Studii superioare absolvite în domeniul economic – financiar/bancar/juridic. Pentru persoanele cu studii obținute în afara Republicii Moldova se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) obținute în țara și/sau instituțiile respective;
- Expertul consultant trebuie să dețină experiență de muncă în domeniul economic–financiar/bancar/juridic nu mai puțin de 4 ani;
- Cunoașterea actelor normative în vigoare ale Republicii Moldova, bazele metodologice și standardele internaționale în domeniul sistemelor de plăți;
- Cunoașterea directivelor şi regulamentelor Uniunii Europene ce se referă la domeniul sistemelor de plăţi şi decontări, instrumentelor de plată;
- Cunoșterea actelor legislative şi normative care reglementează activitatea prestatorilor de servicii de plată, Depozitarului central unic al valorilor mobiliare;
- Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
- Cunoaşterea limbii române și engleze la nivel avansat (citit/scris/vorbit).
Competențe comportamentale:
- Integritate, profesionalism, credibilitate, gândire ordonată, perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres, adaptabilitate la situaţii noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
- Capacitatea de a comunica oral şi în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile şi recomandările;
- Abilitatea de a se adapta la schimbări și priorități rapid, de a gestiona mai multe activități simultan cu accent pe finalizarea acestora cu impact tangibil;
- Atitudine pozitivă, constructivă, responsabilă, spirit de inițiativă și creativitate, capacitate de lucru în echipă și transfer de cunoștințe, orientare către rezultate.
Principalele atribuții:
- Elaborează şi actualizează actele normative ce ţin de reglementarea activităţii societăților de plată, a societăților emitente de monedă electronică și a furnizorilor de servicii poștale în calitate de prestatori de servicii de plată și/sau emitenți de monedă electronică;
- Elaborează şi actualizează cadrul normativ intern cu privire la licențierea și înregistrarea societăților de plată, a societăților emitente de monedă electronică și a furnizorilor de servicii poștale în calitate de prestatori de servicii de plată și/sau emitenți de monedă electronică;
- Elaborează şi actualizează actele normative ce ţin de reglementarea activității Depozitarului central unic al valorilor mobiliare și a activității sistemului automatizat de plăți interne (SAPI) și a participanților din cadrul acestuia;
- Licențiază prestatorii de servicii de plată nebancari; coordonează și asigură suportul necesar examinării dosarelor de licențiere a prestatorilor de servicii de plată nebancari;
- Evaluează organele de conducere și persoanele care dețin funcții-cheie în prestatorii de servicii de plată nebancari prin prisma criteriilor de reputație, cunoștințe și experiență adecvată pentru prestarea serviciilor de plată sau desfășurarea activităților de emitere a monedei electronice în procesul de licențiere, etc.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită:
- 13 ianuarie 2026.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md, care să conțină copia actului de identitate și a diplomelor de studii superioare. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți dosarul de aplicare și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 143 sau 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie de referință:
- Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
- Legea nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică;
- Legea nr. 234/2016 cu privire la Depozitarul central unic al valorilor mobiliare;
- Codul administrativ al RM;
- Regulamentul cu privire la licențierea și înregistrarea societăților de plată, a societăților emitente de monedă electronică și a furnizorilor de servicii poștale în calitate de prestatori de servicii de plată și/sau emitenți de monedă electronică, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr. 11/2024;
- Regulament cu privire la activitatea prestatorilor de servicii de plată nebancari, aprobat Hotărârea Comitetului executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr. 10/2024;
- Regulament cu privire la participațiuni în prestatorii de servicii de plată nebancari nr. 9/2024;
- Regulamentul cu privire la transferul de credit, debitarea directă și atribuirea codurilor IBAN, aprobat prin HCE al BNM nr. 108/2023;
- Regulamentul cu privire la autentificarea strictă a clienților şi standardul deschis, comun şi sigur de comunicare între prestatorii de servicii de plată, aprobat prin HCE al BNM nr. 12/2024;
- Regulament cu privire la sistemul automatizat de plăţi interne, aprobat prin Hotărârea Comitetului Executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr.179/2019.

- Policy Officer, Short-Term (NPSA-9), Capacity Building for Climate Action Project - UNDP Moldova
- Selectarea unui Consultant pentru dezvoltarea dimensiunii de comunicare, elaborarea planului de Advocacy 2026-2027 și identificarea sinergiilor / colaborărilor relevante
- Qu25/03045:GTF/Consultant for Energy Audit Program Support and Quality Assurance
- BNM angajează Expert principal, pe durată determinată, al Direcţiei administrarea sistemelor de plăţi
- CRS is hiring Project Assistant Accountability
Angajări pe Telegram
Nu pierdeți niciun anunț de angajare postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





