- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
IP Universitatea Tehnică a Moldovei anunţă concursul pentru Contractarea unui expert pentru Elaborarea curriculum modular și suport didactic pentru formarea profesională, nivel master în Știința Datelor, proiectul DATASEA
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului: Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA)
Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-13 din 24.10.2022
Nr. Referinţă : MD-TECHUNI-354200-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea curriculum modular și suport didactic pentru formarea profesională, nivel master în Știința Datelor.
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, Universitatea Tehnică a Moldovei a obținut subproiectul Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA) și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Prin implementarea subproiectului DATASEA, UTM își propune îmbunătățirea calității programelor de studii în domeniul de formare Tehnologii ale informației și comunicațiilor prin modificarea și actualizarea programelor de studii în conformitate cu tendințele de dezvoltare ale domeniului și apropierea ofertei educaționale a UTM la cerințele pieței muncii, integrarea rezultatelor științifice obținute în cadrul UTM în vederea implementării unei educații de calitate bazate pe cercetare, precum și aplicarea principiilor economiei verzi în domeniul TIC (Green IT).
Ținând cont de domeniul prioritar de implementare au fost formulate două indicatoare de rezultat (outcomes) și domenii de implementare, după cum urmează:
OC 1: Curriculum actualizat pentru domeniul de formare Tehnologii ale informației și comunicațiilor în două direcții cu un grad ridicat de dinamism și inovare: știința datelor și securitatea informațională;
OC 2: Consolidarea capacității de cercetare a UTM în direcțiile de analiză a datelor și securitate informațională prin dotarea cu echipamentul necesar a laboratoarelor științifice cu implementarea rezultatelor obținute în procesul de învățământ.
Serviciile de consultanță includ: elaborarea curriculum modular și suportului didactic (note de curs, prezentări, studii de caz, exerciții, proiecte și/sau orice alte resurse utile pentru facilitarea învățării, după caz) pentru 3 discipline necesare pentru formarea profesională nivel master în Știința Datelor (ex. Știința și analiza datelor, Rețele neurale și Deep Learning, Analiza și vizualizarea datelor).
Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 2 luni.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://utm.md/wp-content/uploads/2023/07/elaborarea-curriculum-modular-si-suport-didactic-1.pdf.
Universitatea Tehnică a Moldovei invită consultanții eligibili ("Consultanți") să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de elaborare a curriculum modular și suportului didactic pentru formarea profesională, nivel master în Știința Datelor.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta Serviciile de consultanță pentru elaborarea curriculum modular și suport didactic pentru formarea profesională, nivel master în Știința Datelor.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Studii superioare în domeniul Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
- Experiență națională în domeniul managementului/analizei datelor și/sau proiectelor care implică dezvoltare software cu/pentru analiză date, minim 5 ani;
- Experiență internațională în domeniul managementului/analizei datelor și/sau proiectelor care implică dezvoltare software cu/pentru analiză date, minim 3 ani;
- Cunoașterea pieței muncii în domeniul analizei datelor, a tendințelor din domeniu și a competențelor necesare;
- Experiență în elaborarea documentelor curriculare (ex.: Programe de studii, Planuri de învățământ, Standarde de calificare în domeniul TIC; programe de educație continuă; Curricula disciplinelor, fișe ale disciplinelor etc.)
- Experiență pedagogică în instituții superioare de învățământ de minim 5 ani;
- Abilități excelente de comunicare și colaborare, cu capacitatea de a lucra eficient cu diferite părți interesate;
- Experiență de lucru cu instrumentele TIC utilizate în domeniul Științei Datelor;
- Posedarea limbii române (scris și oral);
- Cunoștințe de limbă engleză.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda "Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali" prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru esenia.turchin@adm.utm.md, între orele: 08.00-17.00.
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV și scrisori de recomandare aferente, dacă există.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la data de: 28.07.2023, ora 14:00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: or. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare, 168, bir. 108
Tel: +373 69668248, 022-23-51-59
E-mail: esenia.turchin@adm.utm.md
IP Universitatea Tehnică a Moldovei
Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA)
Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-13 din 24.10.2022
Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-354200-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Consultant individual pentru Elaborarea curriculum modular și suport didactic pentru formarea profesională, nivel master în Știința Datelor.
- Informații generale despre proiect
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.
Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS, Ministerul a semnat cu Universitatea Tehnică a Moldovei Acordul de subfinanțare a subproiectului Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA).
Obiectivul general major al subproiectului DATASEA este de a îmbunătăți calitatea programelor de studii în domeniul Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (TIC), prin actualizarea și adaptarea curriculară la nevoile pieței muncii și tendințele în domenii cu gradul cel mai ridicat de dinamism și inovare: știința datelor și securitatea informațională. Acest obiectiv include dezvoltarea de programe noi de studii universitare și formare continuă, reproiectarea unor programe existente prin introducerea de noi cursuri, și modernizarea infrastructurii de învățământ-cercetare, prin dotarea laboratoarelor cu echipamentele necesare. Acest proces va ajuta la pregătirea specialiștilor capabili să facă față provocărilor inerente unei economiei bazate pe tehnologii.
- Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al sarcinii este: elaborarea curriculum modular și suportului didactic (note de curs, prezentări, studii de caz, exerciții, proiecte și/sau orice alte resurse utile pentru facilitarea învățării, după caz) pentru 3 discipline necesare pentru formarea profesională nivel master în Știința Datelor (ex. Știința și analiza datelor, Rețele neurale și Deep Learning, Analiza și vizualizarea datelor).
- Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):
Pe parcursul realizării contractului Consultantul va fi responsabil de următoarele sarcini:
- Elaborarea unui raport privind abilitățile și competențele pentru care există un deficit de forță de muncă în domeniul Științei Datelor și care oferă cele mai bune perspective de angajare și dezvoltare a carierei pe termen lung;
- Selectarea modulelor relevante din domeniul Științei Datelor pentru care se va elabora curriculum modular și suportul didactic (3 discipline), coordonând decizia cu echipa UTM;
- Elaborarea fișelor și curriculum pentru disciplinele selectate din domeniul Științei Datelor (ex. Știința și analiza datelor, Rețele neurale și Deep Learning, Analiza și vizualizarea datelor) conform cerințelor DMAAC (Direcția Management Academic și Asigurarea Calității), care să includă obiectivele, competențele dobândite, conținutul și structura cursurilor, precum și metodele de evaluare (Anexa 1);
- Dezvoltarea materialelor didactice pentru disciplinele selectate din domeniul Științei Datelor (note de curs, prezentări, studii de caz, exerciții, proiecte și/sau orice alte resurse utile pentru facilitarea învățării, după caz);
- Elaborarea raportului de sinteză a activităților desfășurate, rezultatelor obținute și eventualelor provocări întâmpinate în procesul de dezvoltare a curriculum modular și suportului didactic și a recomandărilor pentru activități și inițiative viitoare în vederea consolidării și extinderii rezultatelor obținute.
4. Durata sarcinii
Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada august- octombrie 2023.
|
Activități, livrabile |
Volum de lucru |
Termen de realizare |
|
Selectarea disciplinelor: · Elaborarea unui raport privind abilitățile și competențele pentru care există un deficit de forță de muncă în domeniul Științei Datelor și care oferă cele mai bune perspective de angajare și dezvoltare a carierei pe termen lung; · Selectarea modulelor relevante din domeniul Științei Datelor pentru care se va elabora curriculum modular și suportul didactic (3 discipline) în colaborarea cu echipa UTM; Livrabil 1: Raport privind abilitățile și competențele necesare în domeniul Științei Datelor și argumentarea disciplinelor selectate. |
Maxim 10 zile de lucru |
Maxim 12 zile de la semnarea contractului |
|
Curriculum modular pentru formarea profesională în Știința Datelor: · Elaborarea fișelor și curriculum pentru disciplinele selectate din domeniul Științei Datelor (ex. Știința și analiza datelor, Rețele neurale și Deep Learning, Analiza și vizualizarea datelor) conform cerințelor DMAAC, care să includă obiectivele, competențele dobândite, conținutul și structura cursurilor, precum și metodele de evaluare. Livrabil 2: Fișele elaborate pentru 3 discipline. Livrabil 3: Curriculum elaborat pentru 3 discipline. |
Până la 15 zile de lucru |
Până la 33 zile de la semnarea contractului |
|
Suport didactic pentru modulele de specialitate: · Dezvoltarea materialelor didactice pentru disciplinele selectate din domeniul Științei Datelor (note de curs, prezentări, studii de caz, exerciții, proiecte și/sau orice alte resurse utile pentru facilitarea învățării, după caz). Livrabil 4: Câte un material didactic pentru fiecare disciplină selectată. |
Până la 35 zile de lucru |
Până la 82 zile de la semnarea contractului |
|
Raport final și prezentare: · Elaborarea raportului de sinteză a activităților desfășurate, rezultatelor obținute și eventualelor provocări întâmpinate în procesul de dezvoltare a curriculum modular și suportului didactic; · Prezentarea raportului și a recomandărilor pentru activități și inițiative viitoare în vederea consolidării și extinderii rezultatelor obținute. Livrabil 5: Raport final. |
Până la 5 zile de lucru |
Până la 89 zile de la semnarea contractului |
|
Număr TOTAL de zile estimate |
Până la 65 zile de lucru |
5. Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (30 p.):
- Studii superioare în domeniul Tehnologiilor Informației și Comunicațiilor;
- Experiența pedagogică în instituții superioare de învățământ de minim 5 ani.
- Experiență în elaborarea documentelor curriculare (ex.: Programe de studii, Planuri de învățământ, Standarde de calificare în domeniul TIC; programe de educație continuă; Curricula disciplinelor, fișe ale disciplinelor etc.);
Corespunderea cu sarcinile proiectului (50 p.):
- Experiență națională în domeniul managementului/analizei datelor și/sau proiectelor care implică dezvoltare software cu/pentru analiză date, minim 5 ani;
- Experiență internațională în domeniul managementului/analizei datelor și/sau proiectelor care implică dezvoltare software cu/pentru analiză date, minim 3 ani;
- Cunoașterea pieței muncii în domeniul analizei datelor, a tendințelor din domeniu și a competențelor necesare;
- Experiență de lucru cu instrumentele TIC utilizate în domeniul Științei Datelor.
Limbă și experiență (20 p.):
- Posedarea limbii române (scris și oral);
- Cunoștințe de limba engleză;
- Abilități excelente de comunicare și colaborare, cu capacitatea de a lucra eficient cu diferite părți interesate.
6. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta către Dumitru Ciorbă, Decan al FCIM (Facultatea Calculatoare, Informatică și Microelectronică), dumitru.ciorba@fcim.utm.md sau persoana desemnată de acesta.
Materialele elaborate vor fi analizate și aprobate la Consiliul FCIM. În cazul recomandărilor sau obiecțiilor din partea membrilor Consiliului FCIM, consultantul va ajusta/argumenta conținutul materialelor prezentate.
Aranjamente instituționale:
Angajatorul va pune la dispoziția consultantului accesul la planurile de învățământ, regulamentele UTM și alte documente necesare pentru realizarea sarcinii.
7. Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității Tehnice a Moldovei. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității Tehnice a Moldovei.
8. Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
FACULTATEA _______________________________________
DEPARTAMENTUL ___________________________________________________________
|
APROBAT la şedinţa Departamentului .. nr.____din____________ Șef departament ________________________ conf. univ., dr. __________________________ |
APROBAT la şedinţa Consiliului Facultăţii ... nr.____din____________ Președintele Consiliului ...... ___________________________, conf. univ., dr. _______________________ |
||
COORDONAT Șef departament ........ ________________________ conf. univ., dr. __________________________ data |
|
Program de studii:
Cod, Denumirea disciplinei:
Beneficiari:
Ciclul de învățământ:
Numărul de credite ECTS:
Titularul/titularii disciplinei
_______________________________
semnătura titularului
FACULTATEA _______________________________________
|
Dep. responsabil de programul de studii. Facultatea gazdă a programului |
DEPARTAMENTUL ___________________________________________________________
|
APROBAT la şedinţa Departamentului .. nr.____din____________ Șef departament ________________________ conf. univ., dr. __________________________ |
APROBAT la şedinţa Consiliului Facultăţii ... nr.____din____________ Președintele Consiliului ...... ___________________________, conf. univ., dr. _______________________ |
Program de studiu:
Cod, Denumirea disciplinii/modulului:
Beneficiari:
Ciclul de învățământ:
Numărul de credite ECTS:
Titularii disciplinelor componente a modulului
_______________________________
Nume, prenume, semnătura titularilor
Informaţii despre aprobare şi organizare modul (se completează de responsabilul programului de studii)
|
Componentă modul |
Departament responsabil |
Referinţe de aprobare (proces-verbal, data) |
|
Componentă modul |
Credite aferente |
Distribuire pe componente formative (curs, l. lab, sem) |
- PRELIMINARII
- Scopul, obiectivele, sarcinile de bază ale cursului
- PRECONDIŢII DE ACCES LA DISCIPLINĂ/MODUL:
Pentru a atinge obiectivele cursului studenţii trebuie să posede cunoștințe despre ...................
- COMPETENŢELE CARE URMEAZĂ A FI DEZVOLTATE
Disciplina/modulul prevede formarea următoarelor competenţe profesionale şi transversale:
Se descriu competenţele conform planului de învăţământ al programului de studii
- ADMINISTRAREA DISCIPLINEI/MODULULUI
|
Cod |
Anul |
Semestrul |
Numărul de ore |
Credite |
||||
|
Curs |
Seminar |
Lucrări de laborator |
Lucrul individual |
|||||
|
Învăţământ cu frecvenţă |
||||||||
|
Învăţământ cu frecvenţă redusă |
||||||||
- REZULTATELE ÎNVĂŢĂRII, CONŢINUTURI ŞI METODE DIDACTICE APLICATE
|
Rezultatele învăţării. Studentul trebuie: |
Conţinuturi |
Metode de predare |
Realizarea în timp (ore)* |
|||||||
|
Curs |
Aplicaţii |
învăţământ cu frecvenţă |
învăţământ cu frecvenţă redusă |
|||||||
|
curs |
sem/ pr |
lab |
curs |
sem/pr |
lab |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
7 |
8 |
|
|
|
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască:
să fie capabil: |
|
|
|
|
|
|
||||
- SUGESTII PENTRU ACTIVITATEA INDIVIDUALĂ A STUDENŢILOR
|
Nr. crt. |
Capitol, temă |
Conținut activitate individuală |
Durata, ore |
Forma de control |
Termene de control (perioada) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1 |
|||||
|
2 |
|||||
|
Total |
|
||||
- EVALUAREA DISCIPLINEI
|
Periodică |
Curentă |
Studiu individual |
Proiect/teză |
Examen |
|
|
EP 1 |
EP 2 |
||||
|
Învăţământ cu frecvenţă |
|||||
|
Învăţământ cu frecvenţă redusă |
|||||
|
Standard minim de performanţă |
|||||
VIII. CRITERII DE EVALUARE
|
Denumire |
Modul de desfăşurare |
Pondere pe componente de conţinut |
|
|
Frecvenţă |
Frecvenţă redusă |
||
|
Evaluare curentă |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Studiu individual |
|
|
|
|
Sarcina 1: …… |
|||
|
Sarcina 2: …… |
|||
|
Evaluare periodică |
|
|
|
|
EP 1 |
|||
|
EP 2 |
|||
|
Proiect/teză |
|||
|
|
|||
|
Examen semestrial |
|
|
|
IX. LISTA DE SUBIECTE PENTRU EVALUĂRI PERIODICE ŞI CEA FINALĂ
Chestionar pentru EP I
Chestionar pentru EP a II-a
Chestionar pentru examen
X. REFERINŢE BIBLIOGRAFICE
Obligatorii
Suplimentare
FIŞA disciplinei/MOdulului
MD-2004, CHIŞINĂU, bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, 168, TEL: 022 23-78-61 | FAX: 022 23-54-41, www.utm.md
DENUMIRE DISCIPLINĂ/MODUL
- Date despre disciplină/modul
|
Facultatea |
|||||
|
Departamentul |
|||||
|
Ciclul de studii |
|||||
|
Programul de studii |
|||||
|
Anul de studii |
Semestrul |
Tip de evaluare |
Categoria formativă |
Categoria de opţionalitate |
Credite ECTS |
- Timpul total estimat
|
Total ore în planul de învăţământ |
Din care |
|||||
|
Ore auditoriale |
Lucrul individual |
|||||
|
Curs |
Laborator/seminar |
Proiect de an |
Studiul materialului teoretic |
Pregătire aplicaţii |
||
- Precondiţii de acces la disciplină/modul
|
Conform planului de învăţământ |
|
|
Conform competenţelor |
- Condiţii de desfăşurare a procesului educaţional pentru
|
Curs |
|
|
Laborator/seminar |
- Competenţe specifice acumulate
|
Competenţe profesionale |
|
|
Competenţe transversale |
- Obiectivele disciplinei/modulului
|
Obiectivul general |
|
|
Obiectivele specifice |
- Conţinutul disciplinei/modulului
|
Tematica activităţilor didactice |
Numărul de ore |
|
|
învăţământ cu frecvenţă |
învăţământ cu frecvenţă redusă |
|
|
Tematica cursurilor |
||
|
Total curs: |
|
|
|
Tematica lucrărilor practice/seminarelor |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total lucrări practice/seminare: |
|
|
- Referinţe bibliografice
|
Principale |
|
|
Suplimentare |
- Evaluare
|
Periodică |
Curentă |
Studiu individual |
Proiect/teză |
Examen |
|
|
EP 1 |
EP 2 |
||||
|
Învăţământ cu frecvenţă |
|||||
|
Învăţământ cu frecvenţă redusă |
|||||
|
Standard minim de performanţă |
|||||
- Digital Product Analyst (multiple post), Short-Term (NPSA-8), Digital Transformation Project - UNDP Moldova
- Media Show Grup angajează Manager Vânzări în domeniul organizării de evenimente
- Job opportunity - EducationUSA Junior Advisor
- Concurs pentru funcția de specialist principal al Secției consultanță, comunicare și informare din cadrul IP CNED
- iData angajează: Cercetător sau Cercetător Junior
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








