Știri sociale
- Detalii

Aflat deja la cea de-a patra ediție primul program de pre-accelerare în afaceri pentru femei se mândrește cu zeci de absolvente, multe dintre care își dezvoltă cu succes companiile până în prezent. Mai jos găsești câteva motive care au determinat absolvenetele noastre să aplice la edițiile anterioare ale programului. Apropo, aplicările pentru cea de-a patra ediție sunt posibile până pe 24 iunie!
Ludmila Secher, co-fondatoarea brandului C’est Cher
„Mi-a atras atenţia anunţul despre un program de pre-accelerare şi în cap a sunat "hai!". Eu nu ştiam ce-o să fie. Aveam doar ideea că îmi doresc să cresc o afacere şi am aplicat intuitiv.
În cadrul pre-acceleratorului am avansat rapid, și de la ideea iniţială am ajuns la etapa de creare a produsului.
La fel m-a convins să aplic și motivaţia mea, că ideea mea are dreptul să fie dezvoltată şi eu doresc să merg mai departe cu ea.”
Anna Grama, fondatoarea Cristalin.md
„Am fost dornică de autodezvoltare, dar copilul era la moment încă prea mic.
Iar programul de pre-accelerare se desfășura în format online și am avut încredere că voi reuși să lucrez și cu copilul în brațe.
Echipa ne-a susținut mult și ne-a „împins înainte”, fără ei, ar fi luat mult timp să ne dăm seama cum să ne prezentăm ideea. Nu există o pastilă magică aici - trebuie să muncești non-stop pentru ca rezultatele să apară. Dar mentorii ne sprijină foarte mult și ne ajută cu totul.De aceea, nici că se putea un început mai bun.”
Cristina Cazacu, fondatoarea Chica Clothes
„Atunci când am decis să aplic la programul de pre-accelerare în afaceri pentru femei, eram la o etapă în care aveam nevoie de ghidarea și sugestia unor specialiști în domeniu, și întâmplător am găsit un articol în care se anunța despre posibilitatea de aplicare. Astfel, am înțeles că atunci e momentul să acționez.”
Irina Ciobanu, co-fondatoarea pensiunii Trei Păstori
„Am auzit de Programul de pre-accelerare în afaceri la scurt timp după ce am revenit în țară după mai mulți ani petrecuți peste hotare. Ne-am întors deciși să investim, să dezvoltăm o activitate economică, să aplicăm experiența acumulată în această perioadă, dar conștienți de faptul că avem nevoie de un suport profesional, de sfaturi potrivite pentru diverse situații și pentru depășirea barierelor psihologice.
Am aplicat fără să sper prea mult să fiu selectată și totuși așa a fost să fie. Am nimerit printre atâtea fete energice, cu atâtea idei frumoase și cu dorința de a face o schimbare!
Am primit plăcere de la aceasta experiența, de la faptul că trebuia sa ies din zona mea de confort și să fac lucruri pe care nu le făcusem până atunci, iar membrii echipei au făcut aceasta experiența și mai frumoasă, pentru ca pe cât sunt de profesioniști, pe atât sunt de simpatici și plăcuți ca persoane.
Recomand tuturor celor care încep o activitate sau vor sa facă o schimbare, să aplice la asemenea proiecte, care pot însemna un punct de turnura și de mare importanță pentru viitorul afacerii.”
Valentina Buhnă, fondatoarea Flavorya
„În anul pandemic, fiindcă totul s-a stopat și nu erau activități, mă implicam în multe proiecte, inclusiv acceleratoare și pre-acceleratoare.
XY Pre-accelerator: Antreprenoriat feminin IV a fost al treilea și ultimul program la care am aplicat în acel an. Dintre toate programele, desi erau în mare parte bazate pe o echipă multinațională, acest program de pre-accelerare mi-a oferit mult support, pentru ca să pot obține rezultate mari pe termen lung. În cadrul programului am înțeles care trebuie să fie abordarea antreprenorului față de propria afacere și care sunt pașii pentru dezvoltarea acesteia.
Mi-a plăcut mult și faptul că pe lângă faptul că am muncit cu mentori interni, am avut posibilitatea să comunicăm și cu mentorii externi.
Mai mult, pentru că mi-a plăcut mult experiența participării la programul de pre-accelerare realizat de XY Partners, am decis să merg mai departe și să aplic și la programul XY E-commerce Incubator, care se desfășoară la moment.”
–
Aplicările pentru ce-a de-a patra ediție a programului XY Pre-Accelerator: Antreprenoriat feminin IV sunt deschise până pe 24 iunie.
Participarea la program este absolut gratuită și este posibilă doar în baza completării formularului de înregistrare.
Toate participantele programului vor beneficia gratuit de accesul la cele 12 videouri introductive din cadrul Academiei XY.
Mai multe detalii despre program pot fi găsite în pagina de Facebook sau pagina web ➡ https://xy.md/ro/programs/pre-accelerator-4
–
Acest program este implementat de XY Partners în colaborare cu UN Women (Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen şi Abilitarea Femeilor) cu susținerea financiară a Suediei.
Și-au propus să ajute aproximativ 80 de persoane din grupurile defavorizate să se încadreze în câmpul muncii. Este obiectivul trasat de 14 întreprinderi sociale din țara noastră, care au obținut certificatele de grant în cadrul unei ceremonii organizate de Fundația Est-Europeană. Acțiunea face parte din proiectul „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică incluzivă și durabilă a țării”, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.
În cadrul proiectului implementat de Fundația Est-Europeană, peste 700 de persoane social-vulnerabile vor beneficia de servicii și produse gratuite. Coordonatoarea proiectului, Ana Ciurac, a declarat că cele 14 Asociații Obștești vor dezvolta întreprinderi sociale pe ambele maluri ale Nistrului.
„14 reprezentanți ai societății civile au depus proiecte, au câștigat pentru a crea sau dezvolta întreprinderi sociale în Moldova, atât pe malul drept cât și stâng al Nistrului. În total, aceste 14 proiecte vor ajuta ca 78 de persoane să fie angajate în câmpul muncii, iar alte peste 700 de persoane vor beneficia de servicii sau produse gratuite din partea lor. Întreprinderile sociale sunt aceleași întreprinderi clasice, doar că au și un impact social, care presupune că 90 la sută din profitul pe care-l obțin să fie investit în afacerea propriu-zisă sau la rezolvarea unei probleme comunitare, inclusiv angajarea persoanelor din grupuri vulnerabile”, menționează Ana Ciurac.
Președintele Fundației Est-Europene, Sorin Mereacre, i-a felicitat pe grantiști și le-a urat succes în implementarea proiectelor. „Fundația Est-Europeană, și eu personal, încurajez dezvoltarea societății civile din Republica Moldova. Mulțumesc Uniunii Europene și Guvernului Suediei pentru suportul acordat. Noi am început să susținem antreprenorialul social și organizațiile care promovează acest tip de afaceri pentru a putea face viața oamenilor mai bună. Antreprenorialul social este un mijloc de a îmbunătăți viața persoanelor defavorizate”, susține Sorin Mereacre.
Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia. „Pentru Uniunea Europeană este foarte important să susțină dezvoltarea societății civile pentru că este un instrument foarte important pentru modernizarea Republicii Moldova. Uniunea Europeană și țările membre și-au mobilizat toate resursele pentru a susține dezvoltarea acestui sector în Republica Moldova. Portofoliul de proiecte al UE pentru susținerea societății civile cuprinde 32 de contracte. La moment, deja sunt subcontractate 431 de subgranturi, iar bugetul total al acestei contribuții este de aproximativ 279 mil. lei”, afirmă Gintautas Baranauskas, șeful adjunct al secției Operațiuni din cadrul Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova.
Cele două runde ale concursului de granturi s-au desfășurat în septembrie 2021 și februarie 2022. La concurs au depus ofertele peste 70 de ONG-uri, dintre care au fost selectate 14.
Peste 30 de participante și participanți – membre ale Platformei femeilor active, femei active și consiliere din Cahul și Ungheni, reprezentante ale societății civile și membre ale Proiectului EVA „Promovarea egalității de gen în Raioanele Cahul și Ungheni”, s-au reunit la data de 16 iunie 2022 în cadrul celei de a zecea ședințe. Subiectul discutat în cadrul ședinței s-a referit la educația financiară pentru adulți – Fitness Financiar.
Cu un cuvânt de salut la începutul evenimentului a venit Managera de proiect, AO Centrul „CONTACT-Cahul”, Cristina Lupan: „Mă bucur că am găsit un punct de mijloc dintre Ungheni și Cahul și că ne-am întâlnit astăzi la Chișinău. Suntem la a zecea ședință unde putem să comunicăm și să facem schimb de experiență, sper că astăzi vom avea o activitate interesantă. Tema de astăzi este una dorită de dumneavoastră anterior, vom discuta despre educația financiară. Pe de o parte credem că cunoaștem totul despre bani, dar dacă analizăm mai profund noi suntem contabilii în familiile noastre, deoarece ducem evidența cheltuielilor și avem nevoie de aceste informații pe care astăzi le vom învăța”.
„Mă bucur că ideea acestui atelier vine de la dumneavoastră, de la necesitățile voastre personale. Noi vrem să ne bazăm pe necesitățile beneficiarilor noștri, de aceea mă bucur că tema pe care o abordăm astăzi este una care ne vizează pe toți. Sunt sigură că în cadrul acestei instruiri veți consolida anumite cunoștințe pe care le aveți, dar o să acumulați și cunoștințe noi”, a menționat Managera programului EVA, UN Women Moldova, Laura Grecu.
„Ne bucură faptul că sunteți fidele, de fiecare dată la instruiri văd aceleași femei și asta ne face să credem că vă place ceea ce facem și că mereu învățați lucruri noi. Nu pot să nu remarc importanța temei de astăzi, este un subiect la fel de interesant și pentru mine și sper că după întâlnirea de astăzi vom înțelege ce este un comportament financiar corect și cum să gestionăm corect resursele noastre”, a menționat Managera de proiect, AO „Institutum Virtutes Civilis”, Olesea Vladîca.
A zecea ședință s-a desfășurat în trei etape – sesiunea I s-a referit la importanța educației financiare și Roata Financiară a Vieții, a doua la siguranța financiară și pașii concreți în atingerea acesteia, iar ultima sesiune a fost despre bugetul personal, reguli de elaborare și tehnici de economisire.
Participantele la ședința Platformei femeilor active din raioanele Cahul și Ungheni s-au arătat mulțumite de informațiile asimilate.
„Ședința de astăzi a fost foarte interesantă, am aflat informații utile pentru mine despre educația financiară. Am rămas captivată de informațiile despre cum să gestionăm banii și cum să avem o economie efectivă chiar pentru familiile noastre”, a spus Angela Straticiuc, șef Serviciul asistență parentală profesionistă, Direcția Generală Asistență Socială și Protecție a Familiei Ungheni.
„Evenimentul de astăzi a fost foarte reușit, am învățat cum să economisim și a fost o informație utilă, deoarece de multe ori noi cheltuim bani necugetat”, a spus Svetlana Rotaru, secretar Consiliul Rădenii Vechi.
„Eu fiind o persoană care știe să economisească m-am bucurat să aud ideile referitoare la acest subiect. O să încep să scriu și în jurnal cheltuielile și veniturile mele pentru a fi mai disciplinată în acest domeniu. Mi-aș dori să mai particip la astfel de evenimente pe viitor”, a spus Cristina Cojocari, specialist în protecția drepturilor copilului.
EVAProject #ImpreunaMaiPuternici #EU4Ungheni #EU4Cahul #EU4Moldova #StrongherTogether #OrangeTheWorld #GenerationEquality
Această activitate este realizată de către Centrul „CONTACT-Cahul” și AO „Institutum Virtutes Civilis”, în cadrul Proiectului EVA „Promovarea egalității de gen în raioanele Cahul și Ungheni”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UN Women în parteneriat cu UNICEF Moldova, în baza Acordului de Colaborare cu UN Women (Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor). Părerile și opiniile exprimate aici aparțin autorilor și nu reflectă neapărat punctul de vedere al UN Women, al UNICEF sau al Uniunii Europene.
Mai multe articole …
- CIDP ANIMA// Campania de colectare de fonduri ”Cutia cu bijuterii”
- „Ajută-mă să te ajut!” – campanie de informare și identificare a nevoilor copiilor și familiilor refugiate din Ucraina pentru a le oferi suport și protecție
- Proiectul socio-creativ Singur Acasă, Ediția II, destinat copiilor de migranți, a fost lansat!
- Marathon de 4 zile pentru startupperi: înregistrează-te la Creative Startup Bootcamp
- Alianța Estică pentru Transport Sigur și Durabil lansează un nou curs online de instruire privind conștientizarea dizabilităților pentru managerii de transport public din țările cu venituri mici și mijlocii
- Детей-беженцев из Украины Фонд Orange Moldova приглашает в дневной детский лагерь Super Camp
- CIDP ANIMA//NEET în vizită de studiu la agenții economici din nord
- Pentru Caritas Cehia grija față de mediu este o preocupare constantă
- Rezultatele Conferinței naționale dedicată sistemului de probațiune din Republica Moldova, 02 iunie 2022
- Dialogul bazat pe încredere – cheia succesului pentru un parteneriat durabil dintre autorități și OSC-uri
Pagina 273 din 3708
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md






