Știri sociale
În jur de 300 de persoane vârstnice și cu dizabilități din toate localitățile raionului Glodeni folosesc lunar, gratuit, serviciile Spălătoriei sociale mobile, un serviciu lansat cu sprijinul Uniunii Europene și al Fundației Soros Moldova.
Hainele și lenjeria de pat sunt colectate de la domiciliul beneficiarilor cu automobilul serviciului, sunt aduse la spălătorie, unde sunt igienizate, apoi - restituite proprietarilor. Serviciul a fost creat de Asociația Obștească „Clinica Juridică din Bălți” în parteneriat cu Consiliul Raional Glodeni, în cadrul proiectului „Organizațiile societății civile acționează pentru servicii sociale mai bune”. Din resursele proiectului a fost reparat și amenajat spațiul, au fost procurate mașini de spălat și un automobil pentru colectarea și livrarea rufelor, a fost angajat și instruit personalul serviciului. Spălătoria va fi gestionată și finanțată în continuare de Direcția Asistență Socială și Protecția Familiei Glodeni.
„Ne propunem să îmbunătățim astfel condițiile de trai ale vârstinicilor din raion, în special ale celor încadrați în serviciile de îngrijiri la domiciliu și asistență personală. În același timp, facilităm lucrul asistenților personali și lucrătorilor sociali din comunitate”, a declarat, la inagurarea serviciului, Ion Crudu, Direcția Asistență Socială și Protecția Familiei Glodeni.
Victoria Neaga, manageră de programe la Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova, a menționat că Uniunea Europeană susține parteneriatele dintre societatea civilă și autorități, menite să contribuie la îmbunătățirea calității vieții persoanelor din categoriile vulnerabile, inclusiv a vârstnicilor, și va sprijini în continuare, prin apeluri de granturi, inițiative similare.
„Alături Uniunea Europeană, Fundația Soros Moldova încurajează inițiativele locale de creare a serviciilor sociale în diferite localități ale Republicii Moldova, întrucât ne dorim să avem comunități incluzive și prietenoase. Totuși, dezvoltarea acestor servicii nu ar fi posibilă fără deschiderea și suportul autorităților publice”, a spus Diana Teacă, specialistă în monitorizare și evaluare, Fundația Soros Moldova.
Pentru crearea serviciului social mobil „Spălătorie mobilă”, AO „Clinica Juridică din Bălți” a obținut un grant de 55 de mii de euro. Serviciul este unul dintre cele 40 de servicii sociale create sau dezvoltate în cadrul proiectului „Organizațiile societății civile acționează pentru servicii sociale mai bune”, finanțat de Uniunea Europeană, cofinanțat și implementat de Fundația Soros Moldova, în parteneriat cu IP Keystone Moldova și AO Institutum Virtutes Civilis.

Persoană de contact: Olesea Tabarcea, AO „Clinica Juridică din Bălți”
Tel: 079507946
„Editors Idea Lab” - primul eveniment comun organizat de Școala de Jurnalism din Moldova și DW Akademie. Acesta s-a desfășurat pe data de 12 aprilie 2023 și a adunat la aceeași masă aproape 20 de participanți. Printre aceștia s-au numărat jurnaliști, comunicatori, editori, redactori-șefi, producători generali și manageri ai mai multor instituții media locale și regionale. Unii dintre aceștia sunt și instructorii ȘJM. Activitatea este parte a proiectului „Empowering Moldovan Media with Advanced Video, Audio, and Multimedia Skills”.
Scopul organizării primului Laborator de Idei a fost identificarea nevoilor jurnaliștilor, dar și pe cele ale redacțiilor. Astfel, în următorii trei ani vom dezvolta împreună o serie de cursuri de scurtă durată, dar avansate, destinate jurnaliștilor cu experiență în redacție, dar și creatorilor de conținut. Pentru instruire va fi folosită metodologia DW Akademie, iar formatorii locali vor fi instruiți de experți ai DW Akademie.
„Vom avea alături de noi în următorii ani o instituție care s-a consacrat prin calitatea instruirilor și a experților pe care îi are în domeniul educației mass-media. DW Akademie ne va sprijini pentru a ne fortifica eforturile în oferire de instruire în domeniul jurnalistic.”, a spus în cuvântul său de salut Maia Metaxa, directoarea Școlii de Jurnalism din Moldova.
La rândul lor, participanții au vorbit, din propria experiență, despre provocările pieței media din Republica Moldova. Pentru a înțelege mai bine necesitățile și interesele publicului, aceștia au punctat de ce fel de cursuri și instruiri au nevoie jurnaliștii și jurnalistele din Republica Moldova pentru a face față acestor provocări.
Școala de Jurnalism va lansa curând un apel de participare la instruirea formatorilor care, la rândul lor, vor contribui la dezvoltarea unei oferte noi de cursuri pentru jurnaliști și creatorii de conținut.

În cadrul programului de 6 luni, dedicat digitalizării afacerilor și desfășurat în perioada noiembrie 2022 - aprilie 2023, de suport financiar de până la 500 000 dolari SUA, mentorat și instruire au beneficiat peste 100 de afaceri mici și medii din Moldova.
De digitalizarea proceselor au putut beneficia majoritatea întreprinderilor, indiferent de dimensiunea sau domeniul lor de activitate. În program s-au înregistrat inclusiv afaceri bazate pe producție manuală - întreprinderi care doresc să își îmbunătățească eficiența, productivitatea și rentabilitatea pentru a deveni mai competitive.
Programul „Marea Digitalizare” a fost implementat de Yep!Moldova și Generația NIKA, finanțat de popoarele american și suedez în cadrul Proiectului Tehnologiile Viitorului, cu scopul de a ajuta afacerile mici și medii din Republica Moldova să-și îmbunătățească procesele și relația cu clienții, dar și să-și crească veniturile datorită digitalizării.
În cadrul programului, a fost încurajată implementarea mai multor procese, printre care crearea unui website, implementarea unui sistem de CRM sau de plasare a comenzilor și achitărilor online, arhivarea și digitizarea documentelor etc.
„Marea Digitalizare” a reprezentat nu doar un sprijin eficient pentru IMM-uri, dar și a constituit și o platformă care a adus împreună afacerile cu furnizorii de servicii de digitalizare: peste 26 de agenții s-au arătat deschise să ofere suport în digitalizarea proceselor din companiile mici și mijlocii din țară.
În total, în urma campaniei, peste 200 antreprenori s-au înscris în program, s-au oferit 60 ore de mentorat cu 6 experți în finanțare și digitalizare și s-au organizat 4 ateliere cu lecții și mentorat pe digitalizare și finanțare. Directorul ODA, Dumitru Pintea, a avut un șir de întruniri cu companiile participante și a fost prezent la sesiunile de întrebări-răspunsuri cu antreprenorii, pentru a le înțelege mai bine necesitățile și a le încadra în următoarele programe de finanțare ODA.
Comenzile online, evidența clienților în sisteme electronice, crearea website-urilor pentru o interacțiune mai bună cu clienții - toate acestea sunt posibile prin programul de transformare digitală a IMM-urilor aprobat de Guvernul RM pentru a susține afacerile să devină mai eficiente și profitabile.
Programele de finanțare pentru digitalizare continuă, iar afacerile interesate sunt invitate sa afle detalii pe www.oda.md.
Programul „Marea Digitalizare” a fost implementat de Yep!Moldova și Generația NIKA, finanțat de popoarele american și suedez în cadrul Proiectului Tehnologiile Viitorului.

Mai multe articole …
- #MoldovaEUCandidateCheck - First Shadow Report on the implementation of Moldova’s commitments for opening the accession negotiations with the EU
- #MoldovaEUCandidateCheck - primul Raport Alternativ privind implementarea angajamentelor pentru deschiderea negocierilor de aderare la Uniunea Europeană
- La Criuleni a fost inaugurată o cameră senzorială pentru asistența copiilor cu tulburări de dezvoltare și comportament
- La Sireți s-a desfășurat o ședință de Consultări publice privind procedura de expropriere temporară pentru terenurile afectate în timpul construcției magistralei de apă Chișinău-Strășeni-Călărași
- 30 de ONG-uri și-au împărtășit experiența și modele de angajare a persoanelor vulnerabile
- ”Adaptarea la efectele schimbărilor climatice a locuitorilor din comuna Ștefănești, raionul Florești”
- Zece startup-uri tehnologice promițătoare vor fi susținute în cadrul XY Accelerator VI. Programul a fost oficial lansat
- Un cluster pentru promovarea și dezvoltarea turismului verde în regiunea dunăreană Cahul-Reni-Galați va fi creat în cadrul unui proiect transfrontalier
- Un nou suport pentru refugiați și Direcțiilor Generale de Asistență Socială din 4 localități
- Organizațiile societății civile constată o situație tensionată în sectorul justiției și vin cu recomandări pentru depășirea crizei (declarație comună)
Pagina 199 din 3706
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







