Știri sociale
The UNHCR Representation in Moldova is pleased to announce the publication of a RFQ No. 256 for the Supply of Renovation Services for 6 Locations in the Republic of Moldova under a Service Contract.
To access the RFQ documents and submit a quotation, please access the UNHCR ERP Supplier portal . Please log in to the Supplier Portal, then search for the negotiation using the reference number No. 256 (see Guidelines for UNHCR suppliers: How to use the supplier portal | UNHCR , p.39) and prepare your quotation in accordance with the requirements and procedures as set out in this RFQ.
If you have never registered before, register a profile using the registration link shared via the procurement notice or following the instructions in guides available on the UNHCR website: How to become a supplier | UNHCR . Do not create a new profile if you already have one. Use the forgotten password feature in case you do not remember the password or the username from previous registration.
The deadline for submitting quotations extended via the Supplier portal exclusively is 11/09/2024.
Conditions to consider for the preparation of your quotation:
- UNHCR will contract the awarded bidder.
- Site visit is not possible before the deadline for quotation submission.
- Material and item pricing should correspond to the proposed list and quality of materials.
- Sub-contracting is governed by the General Conditions of Contract for Civil Works and must be declared.
- Variation orders, design, bill of quantity modifications and alterations will not be considered either paid unless UNHCR has confirmed acceptance in writing.
- The quotations in Annex B should be in MDL without VAT and all quotations must be submitted on an all-inclusive basis. Costing revision through the modification or introduction of consumables, items and service elements will not be considered. All-inclusive refers to the total cost of purchasing, delivery, installation and execution of all items in the Bill of Quantities.
- Requests for advance payments will not be considered.
- UNHCR will not consider open-ended contracts and adherence to the proposed timeline is requested and monitored. If avoidable delays occur in the proposed execution timeline due to poor planning or negligence, UNHCR may decide to implement liquidated damages at 0.3% of contract value/day, up to 10% of total contract value.
- UNHCR may prepare an estimate of costing and compare with the quotation for analysis.
- UNHCR payment terms are within 30 days after successful completion of deliverables according to milestones, receipt of invoice and acceptance by UNHCR. The general payment practice is however faster.
- The supplier is required to provide a 12-month warranty on all executed works. UNHCR will withhold 5% of the total cost of works within the warranty period. After six months, an inspection of the renovated premises will be conducted and assuming that no deterioration in the condition of the deliverables is identified, 2.5% of the withheld amount will be released. The remaining 2.5% will be paid upon expiry of the warranty period ending upon the 12th month following successful completion of the works and provided that the deliverables continue to meet the agreed-upon standard.
Please note that all communication regarding this RFQ should happen via the Supplier portal. If you experience issues accessing the Cloud ERP, please contact Supply Unit Moldova on mdachsupply@unhcr.org
We look forward to receiving your quotation via the UNHCR ERP Supplier portal by the designated deadline.
Noul an de studii începe cu veștile bune. Helvetas Moldova este încântată să anunțe că 10 instituții VET din întreaga țară (5 din Chișinău, 4 din Nord și 1 din Cahul) își vor deschide porțile cu bibliotecile îmbogățite.
Aceste instituții vor primi materiale didactice esențiale pentru a introduce în programa lor limbajul de programare JAVA, datorită parteneriatului cu IUCOSOFT (https://iucosoft.com/).
Din totalul de 540 de cărți tipărite, primele 200 au fost deja trimise spre livrare, asigurând astfel un start excelent pentru un an școlar productiv și inovator. Cu 596 de participanți implicați în program, se preconizează un an plin de realizări și succese.
Felicitări IUCOSOFT pentru această reușită remarcabilă și mult succes tuturor elevilor și profesorilor implicați! Anul academic 2024-2025 promite să fie unul plin de oportunități și dezvoltare pentru toți cei implicați.
Turismul este o activitate economică majoră, având un impact amplu asupra creșterii economice, a ocupării forței de muncă și a dezvoltării sociale, iar analiza bugetului de stat alocat de către autoritățile publice centrale pentru dezvoltarea acestui sector, a fost subiectul unei mese rotunde organizate, joi 29 august, în cadrul proiectului „Societatea Civilă pentru Integrarea Europeană”, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Fundația „Friedrich Ebert”.
Evenimentul a avut scopul de a prezenta raportul „Monitorizarea bugetului de stat al autorităților publice centrale pentru dezvoltarea sectorului de turism. Bugetul Ministerului Culturii și al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale alocat sectorului de turism”, elaborat de ALDA Moldova.
În cadrul întrunirii, Viorica Tudos, director ALDA Moldova, a prezentat o imagine de ansamblu asupra dezvoltării turismului prin prisma implementării politicilor statului în domeniu, programelor de performanță, alocarea resurselor de stat pentru perioada anilor 2021-2023 și estimările pentru anii 2024 – 2026. Totodată, au fost propuse un set de recomandări pentru dezvoltarea turismului prin identificarea bunelor practici internaționale.

Raportul realizat s-a concentrat pe analiza bugetului de stat alocat celor două instituții responsabile de domeniul turismului. Ministerul Culturii este instituția principală responsabilă pentru dezvoltarea politicilor și a viziunii strategice a sectorului de turism, iar Ministerul Insfrastructurii și Dezvoltării Regionale prin Fondul Național de Dezvoltare Regională și Locală (FNDRL) crează infrastructura regională necesară. Totuși, domeniul este gestionat de mai multe entități de stat, atât la nivel central, cât și local, prin diverse programe care susțin sectorul direct și indirect, țintind spre crearea unui mediu favorabil dezvoltării infrastructurii, IMM-lor, promovării regiunilor și a brand-ului turistic de țară.
Acestă industrie ia amploare, iar în 2023 numărul total al turiștilor a crescut semnificativ, ajungând la peste 500 mii de persoane anual, dintre care marea majoritate o reprezintă moldovenii care călătoresc peste hotare, iar turiștii care vizitează Moldova reprezintă doar 9%. Acesta este un decalaj major în sectorul de turism care trebuie să atragă atenția autorităților, pentru dezvoltarea strategică a sectorului.
Conform datelor analizate în Raport, în perioada 2021-2023, cheltuielile de la Bugetul de stat, au constituit peste 234 milioane lei, iar cheltuielile planificate pentru dezvoltarea turismului în anii 2024-2026, reprezintă doar 0,04 % din total buget public de stat.
Acțiunile de îmbunătățire a serviciilor, investiții în sustenabilitate și eforturile de marketing și promovare s-au reflectat în dinamica ascendentă a turismului intern și receptor, iar numărului total de turiști și excursioniști a crescut în anul 2023 cu 5,6% față de anul precedent. În același timp au crescut încasările din activitatea turistică cu 26,1% față de 2022, datorită creșterii veniturilor agenților economici din turismul emițător.
La nivel global industria turismului generează în medie până la 10% din PIB-ul țărilor dezvoltate, iar în Republica Moldova doar 3,3 %. Însă, noua strategiei de dezvoltare a turismului, Programului „Turism 2028”, aflat în consultări finale, cu un buget estimat de peste 752 milioane lei, pevede alocarea resurselor de pînă la 0,26 % din bugetul de stat, astfel încât turismul să genereze până la 6,3% din PIB-ul țării. Programul are drept scop valorificarea potențialului turistic prin acțiuni de consolidare a cadrului de politici favorabile dezvoltării sustenabile a turismului, stimularea investițiilor în infrastructura turistică modernă și accesibilă, adaptată la cerințele turismului receptor și promovarea unui produs turistic diversificat, favorabil dezvoltării comunităților locale.

Prezenți la eveniment, reprezentanții ANTRIM, Ministerului Culturii, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Ministerului Finanțelor, Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului și alți participanți, au venit cu precizări pe marginea raportului, împărtășind detalii din perspectiva activității lor. Totodată, cei prezenți au ajus la concluzia că o astfel de analiză este un bun început pentru îmbunătățirea cadrului de planificare a bugetului de stat și alocarea resurselor conform direcțiilor strategice de dezvoltare a sectorului de turism.
Informații detaliate găsiți în Raport.
Raportul de monitorizare bugetară „Monitorizarea bugetului de stat al autorităților publice centrale pentru dezvoltarea sectorului de turism. Bugetul Ministerului Culturii și al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale alocat sectorului de turism” este elaborat de „ALDA” Moldova, în cadrul Proiectului „Societatea Civilă pentru Integrarea Europeană”, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Fundația „Friedrich Ebert”, este implementat de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, în calitate de partener principal, în parteneriat cu Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE), AO Institutum Virtutes Civilis (IVC) și Fundația „Friedrich Ebert”.
Mai multe articole …
- Atelier de promovare și conștientizare a valorilor europene și a modului sănătos de viață
- VITROHUB Moldova a introdus primul lot de orhidee pentru producție pe scară largă
- Transformarea digitală a vinăriei AlterEgo: cum s-a îmbunătățit managementul agricol prin digitalizare
- Masa Rotundă pentru prezentarea Studiului asupra evoluției procesului de bugetare participativă în nordul RM
- В 2024 года в Гагаузии стартовал проект по борьбе с торговлей людьми
- Consolidarea mediului de afaceri din Moldova: Parteneriatul dintre HELVETAS Moldova și Consiliul Economic al Primului Ministru
- 3 startup-uri câștigătoare, 3 granturi de 50.000 MDL și o comunitate de studenți și studente mai puternică – retrospectiva programului Dreamable
- Sprijinirea Antreprenorilor din Nordul Moldovei: Inițiativa de Formare pe Timp de Vară
- Tinerii din raionul Ialoveni au participat împreună cu autoritățile administrației publice la Școala de vară „Activismul civic al tinerilor – soluția dezvoltării comunitare”
- Pentru prima oară la piscină. Sute de copii din familii vulnerabile vor petrece o zi de neuitat la aquapark
Pagina 76 din 3705
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







