Anunţ concurs pentru suplinirea funcţiilor publice vacante din cadrul aparatului central al Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale, termenul limită 16 iunie 2025


Anunț!

 

Ministerul Muncii și Protecţiei Sociale (str. V. Alecsandri, 1, mun. Chișinău), anunţă concurs pentru suplinirea funcţiilor publice vacante din cadrul aparatului central al ministerului:

  • Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Direcția coordonare politici publice și integrare europeană – 1 unitate;
  • Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Direcția politici în domeniul raporturilor de muncă și dialog social – 1 unitate;
  • Consultant principal/consultantă principală, (perioadă determinată) (fpe), Direcția politici de asigurare a egalității de gen – 1 unitate;
  • Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Secția planificare bugetară și achiziții, Direcția financiar administrativă – 2 unități;
  • Consultant superior/consultantă superioară, (fpe), Secția planificare bugetară și achiziții, Direcția financiar administrativă – 1 unitate.

 

Lista documentelor necesare pentru participare la concurs:

  • formularul de participare (Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Anexa nr. 1);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
  • documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  • cazierul judiciar;
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă: Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

- Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora.

Candidaţii care depun dosarul prin e-mail vor prezenta în ziua concursului, actele în original pentru autentificare, în caz contrar, dosarul de concurs se respinge.

 

Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs:

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participare la concurs este

16 iunie 2025, inclusiv.

Dosarele se pot depune personal la sediul Ministerului Muncii și Protecției Sociale (mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri 1, et. 4, bir. 405, telefon de contact: 022/804-488 sau 022/804-489 sau electronic la adresa de e-mail: daniela.martin@social.gov.md.

 

Cerinţe generale faţă de candidaţi:

1. Deține cetăţenia Republicii Moldova;

2. Posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;

3. Are capacitate deplină de exerciţiu;

4. Nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;

5. Studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

6. În ultimii 5 ani nu a fost destituit dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

7.  În ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale ;

8. Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

8. Nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;

9. Nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Abilități: de organizare, elaborare a documentelor, analiză şi sinteză, comunicare eficientă, inițiativă, lucru în echipă, planificare şi implementare a activităţilor şi deciziilor în domeniu.  

Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, profesionalism, responsabilitate, corectitudine, imparţialitate, disciplină, tendinţă de perfecţionare profesională continuă, receptivitate, rezistență la stres și efort.

Posedarea cunoştinţelor de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

 

Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Direcția coordonare politici publice și integrare europeană

Scopul general al funcției: Asigurarea realizării obiectivelor și politicilor în corespundere cu prioritățile strategice a Ministerului prin analiza și monitorizarea politicilor publice la nivelul Ministerului.

Sarcinile de bază :

  1. Avizarea proiectelor documentelor de politici publice și documentelor de planificare, conform domeniilor de competență al ministerului;
  2. Asigurarea procesului de monitorizare și evaluare a documentelor de politici publice și a documentelor de planificare pe domeniile de competență ale ministerului;
  3. Asigurarea coordonării procesului de elaborare a politicilor publice în concordanță cu acquis-ul Uniunii Europene pe domeniile de competență al ministerului;
  4. Asigurarea monitorizării implementării cerințelor de aderare la Uniunea Europeană pe domeniile de competență ale ministerului aferente capitolului 19. „Politica socială și ocuparea forței de muncă” și alte capitole din aquis-ul UE, care prevăd angajamentele ministerului;
  5. Asigurarea sintetizării și prezentării informațiilor aferente evoluțiilor din sistemul național de protecție socială în adresa MISSCEO și altor informații relevante privind angajamente ministerului în alte structuri internaționale, conform atribuțiilor subdiviziunii.

Cerinţe specifice:

Studii : superioare în domeniul dreptului, economiei, științelor sociale sau politice, administrării publice, relații internaționale.

Experiența profesională: 1,5 ani de experiență profesională în domeniu.

Cunoaşterea limbii engleze la nivelul B1

Salariul de bază – de la 15 990 lei + 1300 lei valoarea fixă.

Bibliografie:

Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;

Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;

Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;

Legea nr. 148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;

Programul de activitate al Guvernului „Moldova prosperă, sigură, europeană”, aprobat prin Hotărârea Parlamentului nr. 28 din 16 februarie 2023;

Hotărârea Guvernului nr. 201/2001 cu privire la punerea în aplicare a Legii nr.158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;

Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcționarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale;

Hotărârea Guvernului nr.386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice;

Hotărârea Guvernului nr. 967/2016 cu privire la mecanismul de consultare publică cu societate civilă în procesul decizional;

Planul național de acțiuni pentru aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană pe anii 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 829/2023

cu privire la aprobarea Setului methodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului (https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=141146&lang=ro )

 

Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Direcția politici în domeniul raporturilor de muncă și dialog social

 

Scopul general al funcției: Elaborarea și promovarea documentelor de politici și cadrului normativ în domeniul retribuirii muncii și a dialogului social.

 

Sarcinile de bază :

  1. Elaborarea, fundamentarea (inclusiv prin note analitice) şi promovarea propunerilor de politici publice, a proiectelor de perfecționare a cadrului normativ și de armonizare cu legislația Uniunii Europene în domeniul retribuirii muncii și a dialogului social;
  2. Avizarea proiectelor de acte normative conex domeniului retribuirii muncii și a dialogului social;
  3. Examinarea petițiilor și adresărilor atribuite în aria de responsabilitate conex domeniului retribuirii muncii și a dialogului social;
  4. Acordarea suportului metodologic în aplicarea actelor normative din domeniul retribuirii muncii și a dialogului social;
  5. Participarea la elaborarea rapoartelor la Carta Socială Europeană și alte tratate multilaterale ratificate de Republica Moldova, care conțin norme din domeniul retribuirii muncii și a dialogului social;
  6. Participarea la elaborarea și negocierea convențiilor colective la nivel național în domeniul retribuirii muncii și a dialogului social;
  7. Elaborarea notelor informative solicitate la subiecte conexe domeniului retribuirii muncii și a dialogului social.

 

Cerinţe specifice:

Studii : superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul economie/ finanțe, după caz, drept;

  • cursuri de perfecţionare profesionale în domeniu.

Experiența profesională : 1,5 ani de experiență profesională în domeniu.

Cunoaşterea limbii engleze la nivelul B1.

Salariul de bază – de la 15 990 lei + 1300 lei valoarea fixă.

 

Bibliografie:

Codul muncii al RM nr. 154/2003;

Legea salarizării nr. 847/2002;

Hotărîrea de Guvern nr. 743/2002 cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară;

Hotărîrea de Guvern nr. 426/2004 privind aprobarea Modului de calculare a salariului mediu;

Legea nr. 245/2008 privind organizarea și funcționarea Comisiei naționale pentru consultări și negocieri colective, a comisiilor pentru consultări și negocieri colective la nivel de ramură și la nivel teritorial;

Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;

Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale.

Convențiile Organizației Internaționale a Muncii ratificate de Republica Moldova - https://ism.gov.md/ro/legisla%C5%A3ia;

Programul de asociere UE-Republica Moldova - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:22022D1997&from=EN;

Carta Socială Europeană (revizuită) - https://rm.coe.int/168047e170.

Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Direcția politici de asigurare a egalității de gen (perioadă determinată)

 

Scopul general al funcției: Elaborarea și promovarea documentelor de politici și cadrului normativ în domeniul prevenirii și combaterii violenței față de femei și violenței în familie.

 

Sarcinile de bază :

  • Elaborarea cadrului normativ, documentelor de politici și monitorizarea implementării acestora în domeniul prevenirii și combaterii violenței față de femei și violenței în familie;
  • Elaborarea propunerilor pentru strategiile sectoriale de cheltuieli, cadrului bugetar pe termen mediu;
  • Examinarea și avizarea proiectelor de acte normative, rapoartelor elaborate de alte autorităţi sau organizații;
  • Asigurarea sectorială a implementării tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova ce țin de domeniul  prevenirii și combaterii violenței față de femei și violenței în familie și întocmirea informațiilor pentru rapoartele periodice privind executarea acestora;
  • Asigurarea monitorizării a implementării acțiunilor ce vizează integrarea europeană;
  • Realizarea activității de secretariat în cadrul Consiliului specializate guvernamental a Consiliului național pentru drepturile omului responsabilă de domeniul prevenirii și combaterii violenței în familie și violenței împotriva femeilor.

 

Cerinţe specifice:

Studii : superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul economie/ finanțe, după caz, drept;

  • cursuri de perfecţionare profesionale în domeniu.

Experiența profesională : 1,5 ani de experiență profesională în domeniu.

Cunoaşterea limbii engleze la nivelul B1.

Salariul de bază – de la 15 990 lei + 1300 lei valoarea fixă.

 

Bibliografie:

Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;

Hotărîrea 1171/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind armonizarea legislației Republicii Moldova cu legislația Uniunii Europene

Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale.

Legea 45/2007 cu privire la prevenirea și cobaterea violenței împotriva femeilor și violenței în familie

Legea 5/2006 cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei și bărbați

Legea144/2021 cu privire la ratificarea Convenției Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice

Hotărîrea 129/2010 cu privire la aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor de reabilitare a victimelor violenţei în familie

Hotărîrea 1200/2010 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind serviciile sociale prestate victimelor violenţei în familie

Hotărîrea 1019/2008 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind serviciile sociale prestate în cadrul centrelor maternale

Hotărîrea 496/2014 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Centrului de Asistenţă şi Consiliere pentru Agresorii Familiali şi a standardelor minime de calitate

Hotărîrea 575/2017 cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Serviciului de asistenţă telefonică gratuită pentru victimele violenţei în familie și violenței împotriva femeilor

și a Standardelor minime de calitate

 

Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Secția

planificare bugetară și achiziții, Direcția financiar administrativă

Scopul general al funcției: Asigurarea elaborării și realizării politicilor în domeniul planificării indicilor bugetari și estimarea costurilor agențiilor teritoriale de asistență socială. Elaborarea și fundamentarea bugetului consolidat al agențiilor teritoriale de asistență socială.  

 

Sarcinile de bază:

  1. Elaborarea propunerilor/proiectului de buget al agențiilor teritoriale de asistență socială, verificarea și consolidarea propunerilor acestora pe componentele bugetului de stat;
  2. Elaborarea și fundamentarea propunerilor de rectificare a legii bugetului de stat și asigurarea redistribuirii mijloacelor bugetare agențiilor teritoriale de asistență socială;
  3. Participarea la elaborarea strategiei sectoriale de cheltuieli pe termen mediu, inclusiv prin estimarea costurilor măsurilor/politicilor în baza informațiilor parvenite de la agențiile teritoriale de asistență socială;
  4. Elaborarea, monitorizarea și raportarea performanței financiare și nefinanciare ale agențiilor teritoriale de asistență socială;
  5. Recepționarea, analizarea și generalizarea rapoartelor financiare ale agențiilor teritoriale de asistență socială;
  6. Acordarea suportului metodologic agențiilor teritoriale de asistență socială privind planificarea bugetului, aplicarea clasificației bugetare și participarea la dezvoltarea sistemului de control intern managerial al subdiviziunii.

 

Cerințele specifice:

Studii:

  • superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul contabilitate, economie, finanțe;
  • cunoașterea programului de evidență contabilă 1C;
  • cursuri de dezvoltare profesională în evidența contabilă.

Experienţă profesională:  1,5 ani de experiență profesională în domeniu;

Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivelul B1.

Salariul de bază – de la 15 990 lei + 1300 lei valoarea fixă.

 

Bibliografie:

Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;

Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr. 181/2014;

Legea 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar și Hotărârea Guvernului nr.1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;

Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale;

Hotărîrea Guvernului nr. 957/2023 cu privire la constituirea, organizarea și funcționarea agențiilor teritoriale de asistență socială;

Ordinul ministrului finanțelor nr.208/2015 privind Clasificația bugetară;

Ordinul ministrului finanțelor nr.124/2023 cu privire la aprobarea Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea și modificarea bugetului;

Ordinul ministrului finanțelor nr.215/2015 cu privire la aprobarea Normelor metodologice privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public național și a mijloacelor extrabugetare prin Contul Unic Trezorerial al Ministerului Finanțelor;

Ordinul ministrului finanțelor nr.216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi în sistemul bugetar și a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.

Consultant principal/consultantă principală, (fpe), Secția

planificare bugetară și achiziții, Direcția financiar administrativă

Scopul general al funcției: Asigurarea elaborării și realizării politicilor în domeniul achizițiilor publice. Participarea și monitorizarea realizării procesului de achizițiile publice ale Ministerului și autorităților/instituțiilor publice din subordinea.

 

Sarcinile de bază:

1. Participarea la elaborarea și prezentarea compartimentului achiziții și investiții capitale pentru a fi integrat în bugetul anual;

2. Participarea la elaborarea planului anual de achiziții ale Ministerului și autorităților/instituțiilor publice din subordinea ministerului;

3. Participarea la procesul de achiziţii publice de bunuri, lucrări şi servicii, în corespundere cu funcţiile şi sarcinile atribuite în cadrul grupului de lucru în domeniul achiziţiilor publice;

4. Oferirea suportului metodologic și monitorizarea realizării achizițiilor publice în cadrul instituțiilor din subordinea ministerului în corespundere cu legislația;

5. Recepționarea, analizarea și generalizarea rapoartelor cu privire la achizițiile publice ale ministerului și instituțiilor din subordine;

6. Elaborarea și avizarea proiectelor de acte normative și a propunerilor de modificare a cadrului normativ în domeniile de competență.

 

Cerințele specifice:

Studii:

  • superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul contabilitate, achiziții, economie, finanțe;
  • cunoașterea programului de evidență contabilă 1C;
  • cunoașterea clasificației bugetare;

Experienţă profesională:  1,5 ani de experiență profesională în domeniu;

Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivelul B1.

Salariul de bază – de la 15 990 lei + 1300 lei valoarea fixă.

 

Bibliografie:

Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;

Legea finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale nr. 181/2014;

Legea 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar și Hotărârea Guvernului nr.1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor

Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcționarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale;

Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice;

Hotărârea Guvernului nr.870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică;

Hotărârea Guvernului nr.599/2020 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice folosind procedura de negociere;

Hotărârea Guvernului nr. 957/2023 cu privire la constituirea, organizarea și funcționarea agențiilor teritoriale de asistență socială;

Ordinul ministrului finanțelor nr.208/2015 privind Clasificația bugetară.

Consultant superior/consultantă superioară, (fpe), Secția planificare bugetară și achiziții, Direcția financiar administrativă

Scopul general al funcției: Asigurarea elaborării și realizării politicilor în domeniul planificării indicilor bugetari și estimarea costurilor autorităților/instituțiilor publice din subordine pe componentele bugetului de stat.

 

Sarcinile de bază:

1. Elaborarea și avizarea proiectelor de acte normative și a propunerilor de 

modificare a cadrului normativ în domeniul de competență;

2. Analizarea, monitorizarea și evaluarea implementării politicilor și cadrului normativ în domeniu de activitate al ministerului.

3. Asigurarea monitorizării și analizei executării bugetului ministerului și instituțiilor din subordine, precum și performanța în cadrul programelor;

4. Examinarea și elaborarea notelor de răspuns la petiții, întrebări și interpelări în domeniul de competență a subdiviziunei. 

Cerințele specifice:

Studii:

  • superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul contabilitate, economie, finanțe;
  • cunoașterea programului de evidență contabilă 1C;
  • cursuri de dezvoltare profesională în evidența contabilă.

Experienţă profesională:  1 an de experiență profesională în domeniu;

Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivelul B1.

Salariul de bază – de la 14 400 lei + 1300 lei valoarea fixă.

 

Bibliografie:

Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;

Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr. 181/2014;

Legea 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar și Hotărârea Guvernului nr.1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;

Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale;

Ordinul ministrului finanțelor nr.208/2015 privind Clasificația bugetară;

Ordinul ministrului finanțelor nr.124/2023 cu privire la aprobarea Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea și modificarea bugetului;

Ordinul ministrului finanțelor nr.215/2015 cu privire la aprobarea Normelor metodologice privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public național și a mijloacelor extrabugetare prin Contul Unic Trezorerial al Ministerului Finanțelor;

Ordinul ministrului finanțelor nr.216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi în sistemul bugetar și a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.

 

 

 




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la support@portal.civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale, folosiți butonul de mai jos.

Înregistrează-te

Am uitat Login-ul | Am uitat parola