Termeni de referință pentru selectarea unei companii de audit

A.O. Comunitatea WatchDog.MD anunță concursul pentru selectarea unei companii de audit care să efectueze auditul financiar al proiectului “Broken puzzle – research of polarization and methodological gaps in the Moldovan sociological picture”.

Auditul este solicitat pentru a asigura transparența și corectitudinea cheltuielilor și raportărilor financiare, precum și pentru a evalua conformitatea acestora cu reglementările financiare și utilizarea fondurilor în vederea realizării activităților planificate. 

I. Obiectivele auditului

  • Verificarea conformității cu bugetul proiectului:
  • Verificarea tuturor cheltuielilor și a conformității acestora cu bugetul aprobat al proiectului, respectând categoriile de costuri și limitele stabilite;
  • Analiza deviațiilor semnificative de la buget și identificarea motivelor acestora.
  • Evaluarea eficienței utilizării resurselor:
  • Evaluarea modului în care au fost utilizate resursele financiare, materiale și umane ale proiectului, pentru a determina dacă acestea au fost folosite în mod eficient;
  • Identificarea eventualelor risipe sau utilizări ineficiente ale resurselor și formularea recomandări pentru îmbunătățirea eficienței.
  • Identificarea eventualelor riscuri financiare și a măsurilor de control intern:
  • Identificarea și evaluarea riscurilor financiare potențiale care ar putea afecta negativ implementarea proiectului sau utilizarea fondurilor;
  • analiza sistemul de control intern al proiectului și determinarea dacă acesta este adecvat pentru a gestiona riscurile identificate;
  • Formularea recomandărilor pentru îmbunătățirea sistemului de control intern și pentru implementarea unor măsuri de gestionare a riscurilor.
  • Analiza modului în care au fost respectate clauzele contractuale ale grantului:
  • Verificarea corespunderii clauzelor contractuale, inclusiv cele cu privire la utilizarea fondurilor, raportare, termene de implementare și alte obligații contractuale.
  • Analiza modului în care au fost respectate procedurile de achiziție și de gestionare a contractelor cu terții.

Detalii suplimentare

  • Standarde de audit (se vor aplica Standardele Internaționale de Audit (ISA) și alte standarde relevante);
  • Livrabile (pe lângă raportul de audit, se va livra și o scrisoare de recomandări pentru management, care va conține observații și sugestii pentru îmbunătățirea proceselor financiare și a sistemului de control intern);
  • Confidențialitate (auditorul va respecta confidențialitatea informațiilor proiectului și va utiliza datele obținute doar în scopul realizării auditului).

II. Descrierea serviciilor, activităților

  • Auditarea documentelor contabile și financiare ale proiectului:
  • Verificarea exhaustivă a tuturor documentelor primare (facturi, bonuri, contracte, ordine de plată etc.) pentru a asigura existența, validitatea și corectitudinea acestora;
  • Examinarea registrelor contabile, a balanței de verificare și a rapoartelor financiare pentru a verifica acuratețea înregistrărilor contabile și conformitatea cu Standardele Internaționale de Contabilitate (IAS) și cu reglementările contabile din Republica Moldova;
  • Analiza modului de reflectare a veniturilor și cheltuielilor proiectului, inclusiv a veniturilor din grant, a cheltuielilor de personal, a costurilor cu materialele și serviciile și a altor categorii de costuri relevante;
  • Verificarea respectării procedurilor financiare și a legislației în vigoare:
  • Verificarea respectării tuturor procedurilor financiare interne stabilite de organizație, precum și reglementările financiare și fiscale aplicabile în Republica Moldova;
  • Analiza modului în care au fost respectate clauzele contractuale ale grantului, inclusiv cele referitoare la utilizarea fondurilor, raportare și termene de implementare;
  • Analiza modul în care au fost respectate reglementările privind impozitele și taxele, contribuțiile sociale și alte obligații fiscale.
  • Redactarea unui raport de audit în conformitate cu standardele internaționale de audit (ISA):
  • Auditul se va desfăşura în perioada 1 august- 31 august 2025;
  • Raportul de audit va fi elaborat în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit (ISA) și va conține o opinie independentă a auditorului asupra situației financiare a proiectului;
  • Raportul va include o descriere a metodologiei de audit utilizate, o prezentare a principalelor constatări și concluzii, precum și recomandări pentru îmbunătățirea proceselor financiare și a sistemului de control intern;
  • Raportul va fi redactat în limbile română și engleză, pentru a fi accesibil tuturor părților interesate.
  • Oferirea de recomandări pentru îmbunătățirea proceselor financiare, dacă este necesar:
  • În baza constatărilor și concluziilor auditului, auditorii vor formula recomandări concrete și realiste pentru îmbunătățirea proceselor financiare ale proiectului;
  • Recomandările pot viza aspecte precum: îmbunătățirea sistemului de control intern, eficientizarea utilizării resurselor, optimizarea procedurilor de raportare financiară, reducerea riscurilor financiare etc.;
  • Recomandările vor fi prezentate într-o scrisoare separată adresată managementului organizației, pentru a facilita implementarea acestora;
  • Oferirea consultanției financiare pe durata implementării proiectului, dacă va fi necesar

III. Criterii de evaluare a ofertelor

  • Experiență în domeniu (compania de audit participantă trebuie să demonstreze o experiență de minimum 5 ani în auditarea organizațiilor necomerciale din Republica Moldova);
  • Calificarea echipei de audit (se va evalua nivelul de expertiză și calificările profesionale ale echipei desemnate pentru realizarea auditului);
  • Experiență în auditarea proiectelor internaționale (compania trebuie să aibă experiență relevantă în auditarea proiectelor finanțate de organizații internaționale / NGO);
  • Doar auditori înregistrați/certificați vor fi acceptați
  • Preţul serviciilor de audit

IV. Modalitatea de participare și selectare

Persoanele interesate trebuie să transmită un dosar, care să conțină:

  • Denumirea ofertantului, numărul la telefonul de contact, adresa electronică
  • Certificatul de înregistrare a companiei 
  • Copia licenţei pentru activitatea de audit
  • Certificatul de auditor valabil sau dovada înregistrării oficiale;
  • CV-ul companiei cu detalii despre experiența relevantă
  • Referințe de la cel puțin trei organizații non-profit
  • Oferta financiară

Toate companiile participante în concurs, vor fi anunțate despre decizia cu privire la companiile selectate după finalizarea procesului de selectare a ofertelor.

Dosarul de participare va fi transmis până în data de 17 februarie 2025, prin e-mail la adresa contact@watchdog.md  cu mențiunea “Selectare companie de audit”.




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la administrator@civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit gratuit de compania Starnet

 starnetlogo

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola