Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Extindere termen: Consultant pentru elaborarea politicii de achiziții (politica de procurări)
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Termeni de Referință
(sarcină cu normă redusă)
Denumirea poziției: Consultant pentru elaborarea politicii de achiziții (politica de procurări) ale A.O. EcoContact
Perioada contractării ți elaborare livrabile: Iunie-iulie 2022
Volum total de lucru: nu mai mult de 20 de zile de lucru.
Tip contract: Contract prestări servicii (Consultant Individual)
Limbi obligatorii: Româna și Engleza
Locul de activitate: Chișinău
Termenul limită de aplicare: 5 Iunie 2022
- Cadrul General
Asociația Obștească EcoContact este o organizație neguvernamentală de mediu cu sediul la Chișinău. Misiunea organizației este „de a contribui la formarea unei societăți responsabile pentru respectarea drepturilor omului și pentru a asigura un mediu favorabil pentru generația prezentă și viitoare, oferind sprijin pentru îmbunătățirea mediului, precum și parteneriate pentru dezvoltarea durabilă a comunităților din Moldova”.
Organizația are trei direcții strategice de activitate:
(1) Punerea în aplicare a Convenției de la Aarhus. Organizația oferă sprijin pentru participarea publicului și accesul la informații privind problemele de mediu. Începând cu 2013, EcoContact găzduiește Centrul de Informare și Consultanța de Mediu Aarhus, creat cu sprijinul Misiunii OSCE în Moldova;
(2) Dezvoltare durabilă cu un accent special pe: economie verde, schimbări climatice/reducerea riscului de dezastre, managementul durabil al deșeurilor și substanțelor chimice.
(3) Legislația de mediu. Organizația oferă sprijin pentru alinierea legislației naționale de mediu cu prevederile Acordului de Asociere UE-RM și a Planului de Acțiune.
Fiind o asociația dinamică, EcoContact se focusează pe aspecte de dezvoltare organizațională și oferă posibilități angajaților de creștere și dezvoltare personală.
În procesul de lucru, EcoContact a stabilit parteneriate cu diverși actori la nivel local, național și regional. Organizația lucrează cu comunitățile locale și autoritățile publice, comunitatea ONG-urilor, autoritățile la nivel național și donatori.
Organizația implementează proiecte de mediu, oferă consultanță tematică în domeniile prioritare conform strategiei de dezvoltare organizațională și a altor documente strategice.
A.O. EcoContact are în derulare proiecte finanțate de donatori externi, iar existența unei politici de achiziții coerente și ajustată la necesitățile donatorilor și ale proiectelor implementate este o prioritate actuală a asociației. A.O. Ecocontact deține un Manual Operațional care sta la baza activității sale și care descrie unele aspecte privind principiile și regulile de achiziții utilizate. Atragerea unor noi proiecte investiționale a creat premise pentru revizuirea politicii de achiziții și includerea unor aspecte noi care cuprind printre altele și achiziția lucrărilor în cadrul activităților de infrastructură.
În acest context, EcoContact intenționează să angajeze un consultant individual care va elabora politica de achiziții a asociației ce ulterior va fi incorporată în Manualului Operațional al asociației.
- Obiectivul Sarcinii
Obiectivul sarcini date constă în acordarea suportului necesar A.O. Ecocontact în elaborarea politicii de achiziție a acesteia, care va fi utilizată în implementarea proiectelor realizate de către asociație și în organizarea de zi cu zi a activităților acesteia (la necesitate).
- Responsabilitățile Consultantului
În realizarea sarcinii date, Consultantul va avea următoarele responsabilități:
- Revizuirea documentelor existente privind activitatea A.O. EcoContact (de ex: Manualul Operațional etc.) și a acordurilor încheiate pentru proiectele implementate (de ex: cerințele privind procedurile de achiziții);
- Elaborarea politicii de achiziții a A.O. EcoContact, care va stabili aranjamentele pentru achiziționarea bunurilor, serviciilor și lucrărilor (inclusiv serviciilor asociate) necesare. Consultantul va descrie procedurile de selectare pentru fiecare tip de achiziție în parte și etapele acestora, plafoanele pentru fiecare tip de achiziție, aranjamentele privind achizițiile (etapele de achiziție, cadrul de timp necesar fiecărei etape, părțile implicate în achiziții și responsabilitățile acestora, comunicarea cu părțile interesate în procesul achizițiilor) și aranjamentele privind acordarea și implementarea contractelor.
- Elaborarea documentelor – șablon; Consultantul va elabora modele de documente care vor fi utilizate pentru fiecare tip de achiziție (servicii, bunuri, lucrări etc.)
- Prezentarea policii personalului EcoContactului
- Perioada de realizare a sarcinii
Aceasta sarcină cu normă redusă este planificată pentru a fi inițiată luna iunie 2022, iar contractul semnat va fi finalizat cel târziu la finele lunii iulie.
Aranjamente Instituționale
Consultantul va fi selectat de către A.O. EcoContact și va activa în numele acesteia, care va fi autoritatea contractantă pentru sarcina dată. Acesta va raporta direct Managerului de proiect, A.O. EcoContact.
- Livrabilele
Consultantul va prezenta următoarele livrabile:
- Livrabilul 1: Politica de achiziții a A.O. EcoContact;
- Livrabilul 2: Documentele-șablon pentru fiecare tip de achiziție;
- Livrabilul 3: Raportul final privind activitățile realizate.
Livrabilele elaborate vor respecta pe deplin cerințele specificate în acest Caiet de Sarcini, inclusiv cele privind responsabilitățile Consultantului. Acestea vor fi coordonate cu directorul A.O. EcoContact și va include comentariile și propunerile înaintate în procesul de coordonare.
|
# |
Livrabile |
Perioada de prezentare a livrabilului (săptămânii după semnarea contractului) |
|
1. |
Politica de achiziții a A.O. EcoContact; |
3 |
|
2. |
Documentele-șablon pentru fiecare tip de achiziție |
5 |
|
3. |
Raportul final privind activitățile realizate |
6 |
- Remunerarea și schema de plăți
Adițional CV-ului, consultantul va înainta oferta financiară care va include:
- Costul remunerării care va include salariul net per zi de lucru și alte cheltuieli asociate realizării acestei sarcini.
Plata se va fi efectuată de către A.O. EcoContact după aprobarea livrabilelor de către directorul asociației și conform următoarelor etape de plată:
|
# |
Plata |
Perioada plății (săptămânii din ziua semnării contractului) |
Condiții de plată |
|
1. |
Plata în avans - 10% |
0 |
După semnarea contractului |
|
2. |
2-a plată - 30 % |
3 |
După aprobarea Livrabilului 1 |
|
3. |
3-a plată - 30% |
5 |
După aprobarea Livrabilului 2 |
|
4. |
4-a plată - 30% |
6 |
După aprobarea Livrabilului 3 |
|
|
Total - 100% |
|
|
- Cerințe de Calificare
Consultantul va avea următoarele calificări și experiențe:
- Studii superioare universitare cu specializare în economie, achiziții sau alte domenii relevante sarcinii date și /sau certificate de instruire în domeniul achizițiilor eliberate de instituții certificate (certificarea internațională constituie un avantaj) și abilitatea de a oferi astfel de instruiri;Avantaj constituie studii în domeniul mediului.
- Cel puțin 10 ani de experiență în calitate de specialist în achiziții în diferite proiecte investiționale;
- Experiența de lucrul în calitate de specialist în achiziții în proiectele Uniunii Europene și ale Băncii Mondiale vor constitui un avantaj;
- Experiență în elaborarea a cel puțin două documente de politici de achiziții pentru diferite proiecte investiționale.
- Abilitatea de a organiza activitățile și aspectele ce vizează procesul de achiziții.
- Abilitatea de a comunica eficient atât în formă orală, cât și în scris;
- Abilități de comunicare orală și scrisă în limba Română și Engleză
- O bună cunoaștere a instrumentelor Microsoft Office
- Cum să aplici
Candidații interesați pot transmite următoarele acte până la data de 5 iunie 2022, ora 17:00, la adresa de email hr@ecocontact.md, cu mențiunea poziției pentru care aplică (Consultant pentru elaborarea politicii de achiziții ale A.O. EcoContact):
- CV-ul aplicatului. CV-ul consultantului trebuie să reflecte experiența acestuia în domeniul acestei sarcini.
- Cel putin două referințe de documente de politici de achiziții pentru diferite proiecte investiționale elaborate în activitatea sa (sau oricare alt document ce poate oferi greutate în selectarea candidatului).
- Scrisoare de Motivare
- 2 persoane de recomandare cu datele de contact ale acestora
- Oferta financiara, care va include salariul net per zi de lucru și alte cheltuieli asociate realizării acestei sarcini.
Pentru detalii sau informații adiționale persoană de contact Natalia Guranda, tel +373 22 99 61 62 (natalia.guranda@ecocontact.md )
Doar persoanele selectate vor fi contactate.
Criterii Minime de calificare:
- Studii superioare universitare cu specializare în economie achiziții sau alte domenii relevante sarcinii date și domeniului mediului
- Cel puțin 10 ani de experiență în calitate de specialist în achiziții în diferite proiecte investiționale
- Cel putin două referințe de documente de politici de achiziții elaborate pentru diferite proiecte investiționale
Tabel de evaluare a candidatior:
|
Criteriu |
Punctaj maximum |
Descriere |
|
Studii superioare universitare cu specializare în economie, achiziții sau alte domenii relevante sarcinii date și domeniului mediului |
20 p. |
Licenta/master: 10 p. PhD: 5 p. Studii domeniul mediului 5 p. |
|
Certificate de instruire în domeniul achizițiilor eliberate de instituții certificate ( certificarea internațională constituie un avantaj) și abilitatea de a oferi astfel de instruiri |
25 p. |
5 p. pentru fiecare certificat, max.25 p. |
|
Experiența de lucrul în calitate de specialist în achiziții în proiectele ale Uniunii Europene (de ex: ADA, AEDC etc) |
15 p. |
până la 10 ani – 5 p. 10- 14 ani – 10 p. mai mult de 15 ani - 15 p. |
|
Experiența de lucrul în calitate de specialist în achiziții în proiectele ale Băncii Mondiale |
15 p. |
până la 10 ani – 5 p. 10- 14 ani – 10 p. mai mult de 15 ani - 15 p. |
|
Experiență în elaborarea documentelor de politici de achiziții pentru diferite proiecte investiționale. |
25 p. |
2 proiecte invenstiționale – 10 p. pentru fiecare politica: aditional 5 p. |
|
Total: |
100 p. |
|
|
Interviu (opțional) |
200 p. |
Ofertele financiare ale candidaților finali vor fi evaluate folosind formula: 80% - pentru evaluarea technică și 20% - pentru evaluare financiară.
- iData angajează: Coordonator Teren
- BNM angajează economist/ă coordonator/oare al/a Direcției cercetări economice
- Concurs prelungit pentru selectarea consultantului local tematic în vederea implementării Reformei 4.6.17–18 „Îmbunătățirea calității prestării serviciilor de sănătate la nivel național”
- BNM angajează economist/ă principal/ă responsabil/ă de control și evaluare riscuri
- Proimagine angajează Social Media Manager(ă)
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









