Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
IP Universitatea Tehnică a Moldovei anunţă concursul pentru Contractarea unui expert pentru Actualizarea suportului curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații – 2 discipline, subproiectul GEAR 4.0 M
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului: Consolidarea pregătirii fundamentale pentru formarea competențelor profesionale în Inginerie, electronică, automatică și robotică, ca răspuns
la cerințele Industriei 4.0 (GEAR 4.0 More)
Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-11 din 27.11.2023
Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-476621-CS-INDV
Titlul sarcinii: Actualizarea suportului curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații – 2 discipline
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, cu perioada de implementare mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea Tehnică a Moldovei (în continuare UTM) a obținut subproiectul Consolidarea pregătirii fundamentale pentru formarea competențelor profesionale în Inginerie, electronică, automatică și robotică, ca răspuns la cerințele Industriei 4.0 - GEAR 4.0 More, semnând contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Prin implementarea subproiectului GEAR 4.0 More, UTM își propune să abordeze şi să remedieze oportunităţile şi provocările procesului de remodelare a învăţământului superior îngineresc în consonanţă cu viziunea Industriei 4.0, îmbunătățind calitatea programelor de studii în domeniul de formare 071 – Inginerie și activități inginerești prin modernizarea curricula, accentul fiind trecut pe curricula unităților de curs aplicative din primii 2 ani de studii, care formează fundamentul pregătirii inginereşti, precum şi să creeze un HUB de laboratoare didactice pentru „Știința materialelor”.
Urmare a implementării subproiectului GEAR 4.0 More va fi asigurată sporirea calității programelor de studii pentru domeniul general de studiu 071 Inginerie și activități inginerești prin consolidarea dezvoltării competențelor practice în primii 2 ani de studii, care constituie baza forte de pornire în formarea inginerilor pentru ziua de mâine, în contextul digitalizării activităților inginerești și de provocările de mediu.
Ținând cont de domeniul prioritar de implementare au fost formulaţi doi indicatori de rezultat și domenii de implementare, după cum urmează:
- IR 1 – Reproiectarea/revizuirea Curriculumului pentru toate unitățile de curs cu caracter aplicativ planificate în primii 2 ani de studii la domeniul general de studiu Inginerie și activități inginerești în consonanță cu cerințele Industriei 4.0.
- IR 2 – Consolidarea capacităților UTM de predare/instruire și cercetare-dezvoltare prin dotarea laboratoarelor/centrelor științifice, didactice și de transfer tehnologic cu echipament modern de analiză, testare și fabricație a materialelor.
Serviciile de consultanță includ: Actualizarea suportului curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații – 2 discipline. în vederea modernizării procesului de predare-învățare și alinierii conținutului acestor cursuri la evoluțiile recente din domeniul comunicațiilor și cerințele pieței muncii. Acest obiectiv general vizează atât actualizarea conținutului științific, cât și diversificarea metodelor și resurselor didactice (inclusiv digitizarea materialelor), astfel încât studenții să beneficieze de o pregătire teoretică solidă și de competențe practice relevante.
Acest proces implică:
- Alinierea la tendințele actuale: Actualizarea conținutului celor două discipline conform celor mai recente tendințe tehnologice și științifice din domeniul rețelelor de comunicații și al software-ului de rețea. Se vor integra noțiuni moderne (exemple: tehnologii de comunicații emergente, instrumente software actualizate, standarde și protocoale recente) astfel încât curricula să reflecte stadiul de dezvoltare al domeniului.
- Dezvoltarea de resurse didactice digitale: Îmbogățirea suportului curricular cu materiale didactice digitale de înaltă calitate – prezentări interactive, fișe de laborator actualizate, exerciții și aplicații practice online, conținut pentru platforma Moodle – care să faciliteze învățarea interactivă și autoînvățarea. Aceste resurse vor fi accesibile studenților prin intermediul platformelor digitale și vor stimula implicarea activă a acestora în procesul educațional.
- Orientarea spre competențe practice și cerințe ale pieței muncii: Adaptarea și completarea conținutului disciplinelor astfel încât rezultatele învățării și competențele formate la studenți să corespundă cerințelor actuale ale pieței muncii în domeniul IT&C. Se va pune accent pe formarea abilităților practice (de exemplu, configurare și administrare de rețele, dezvoltare/implementare de soluții software de rețea, rezolvarea problemelor de securitate) și pe studii de caz relevante industriei, pentru a reduce decalajul dintre pregătirea academică și așteptările angajatorilor.
- Îmbunătățirea calității predării și învățării: Integrarea unor metode pedagogice moderne și a feedback-ului din partea cadrelor didactice și a studenților în procesul de actualizare. Obiectivul este de a crea un suport curricular bine structurat și ușor de folosit, care să sprijine cadrele didactice în predare (prin ghiduri și materiale pregătite) și studenții în învățare (prin claritate, consistență și acces la resurse variate). Astfel, se așteaptă creșterea eficienței procesului de predare-învățare, a motivației studenților și, în ultimă instanță, a performanțelor academice la disciplinele respective.
Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 3 luni.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://utm.md/wp-content/uploads/2025/05/cerere-de-exprimare-a-interesului.-actualizarea-suportului-curricular-la-programul-de-studii-0714.1-tehnologii-si-software-in-retele-de-comunicatii-%E2%80%93-2-discipline.pdf sau pot fi obținuți la adresa de mai jos esenia.turchin@adm.utm.md .
Universitatea Tehnică a Moldovei invită consultanții eligibili („Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de Actualizare a suportului curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații – 2 discipline.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că dețin calificarea necesară și experiență relevantă pentru a presta Serviciile de consultanță pentru Actualizare a suportului curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații – 2 discipline
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să corespundă următoarelor cerințe de calificare:
- Studii superioare la nivelul 8 ISCED, indicând un doctorat sau echivalentul său în unul dintre domenii: Inginerie Electronică și Telecomunicații, Fizica sau alte domenii conexe.
- Titluri științifico-didactice de conferențiar universitar sau mai avansat, demonstrând expertiză academică și o carieră solidă în predare.
- Experiență de predare de cel puțin 5 ani în învățământul superior, subliniind implicarea activă în educație la nivel universitar.
- Experiență în elaborarea documentelor curriculare, esențială pentru contribuția la dezvoltarea programelor educaționale și la elaborarea de materiale educaționale interactive, ghiduri de instruire sau suporturi de curs etc.
- Abilități excelente de comunicare și colaborare, esențiale pentru lucrul eficient cu diverse părți interesate.
- Cunoașterea limbii române: abilități excelente de redactare, comunicare și prezentare în limba română.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda "Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali" prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru esenia.turchin@adm.utm.md, între orele: 08.00-17.00.
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV și scrisori de recomandare aferente, dacă există.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la data de: 04.06.2025, ora 15:00, (ora locală a Republici Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică (Elaborarea unui Ghid interactiv de instruire privind formarea continuă a beneficiarilor).
Adresa: or. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare, 168, bir. 108 Tel: +373 69668248, 022-23-51-59
E-mail: esenia.turchin@adm.utm.md
I.P. Universitatea Tehnică a Moldovei
Consolidarea pregătirii fundamentale pentru formarea competențelor profesionale în Inginerie, electronică, automatică și robotică, ca răspuns la cerințele Industriei 4.0 (GEAR 4.0 More)
Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-11 din 27.11.2023
Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-476621-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Consultant individual pentru Actualizarea suportului curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații – 2 discipline
- Informații generale despre proiect
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.
Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS, Ministerul a semnat cu Universitatea Tehnică a Moldovei Acordul de subfinanțare a subproiectului Consolidarea pregătirii fundamentale pentru formarea competențelor profesionale în inginerie, electronică, automatică și robotică, ca răspuns la cerințele Industriei 4.0 (GEAR 4.0 More)
Obiectivul general al subproiectului GEAR 4.0 More este de a spori calitatea programelor de studii pentru domeniul general de studiu 071 Inginerie și activități inginerești prin modernizarea curruculumului general al programelor de studii, regândirea strategiei traseului de formare în primii 2 ani de facultate pentru toți studenții programelor de studii din domeniul general de studiu Inginerie și activități inginerești, în vederea consolidării fundamentului necesar pentru pregătirea inginerilor capabili să răspundă la provocările zilei de mâine, în contextul digitalizării activităților inginerești, provocările de mediu și tranziția către Industry 4.0, precum şi crearea unui HAB de laboratoare didactice pentru domeniul Știința materialelor.
Pentru a atinge acest obiectiv, subproiectul propune:
- Revizuirea și actualizarea planurilor de învățământ ale programelor de studii din domeniul 071 Inginerie și activități inginerești, în conformitate cu cerințele pieței muncii și standardele internaționale în contextul Industry 4.0;
- Integrarea tehnologiilor emergente (inteligență artificială, robotică, IoT, simulare și modelare numerică, printare 3D etc.) în conținutul disciplinelor inginerești de bază;
- Formarea cadrelor didactice prin programe de perfecționare orientate spre metode de predare centrate pe student, învățare activă și utilizarea resurselor digitale moderne;
- Promovarea colaborării interinstituționale și cu mediul economic pentru dezvoltarea de proiecte aplicative, stagii de practică și teme de licență/master în parteneriat;
- Formarea specialiștilor competenți, capabili să răspundă provocărilor economice și de mediu actuale, având în vedere cerințele unei economii bazate pe tehnologii avansate și practici sustenabile.
- Creșterea capacității instituționale cu cel puțin 25% pentru a asigura competențele necesare absolvenților, în vederea îmbunătățirii ratei de inserție pe piața muncii.
- Consolidarea capacității de cercetare-dezvoltare a UTM, prin extinderea și îmbunătățirea facilităților de cercetare.
- Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al acestei sarcini constă în contractarea unui consultant care va actualiza suportul curricular la programul de studii 0714.1 Tehnologii și software în rețele de comunicații pentru 2 discipline, în vederea asigurării unei pregătiri moderne, centrate pe competențe, relevante pentru cerințele pieței muncii, după cum urmează:
- Disciplina 1 - Rețele de Calculatoare
- Disciplina 2 - Sisteme de Comunicații
Actualizarea suporturilor curriculare aferente disciplinelor sus-menționate din cadrul programului de studii 0714.1 va contribui la dezvoltarea unor conținuturi didactice moderne, relevante și orientate spre aplicabilitate practică. Aceste resurse vor sprijini în mod direct obiectivul general de modernizare curriculară a programului, în concordanță cu cerințele Cadrului European al Calificărilor (EQF) și ale Standardelor și Liniilor Directoare Europene pentru Asigurarea Calității (ESG). Indirect, această modernizare va spori atractivitatea și vizibilitatea programului atât în rândul studenților, cât și al partenerilor din industrie, susținând totodată alinierea la prioritățile strategice ale Republicii Moldova privind digitalizarea și internaționalizarea învățământului superior.
- Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):
Pe parcursul realizării contractului, Consultantul va avea următoarele responsabilități:
- Analiza inițială a documentației: studierea programului de studii 0714.1 și a documentelor existente ale celor două discipline selectate (planuri de învățământ, curricule aprobate, silabusuri, conținuturile cursurilor actuale, manuale utilizate, materiale existente pe platforma Moodle etc.), în vederea identificării lacunelor, a suprapunerilor sau a aspectelor învechite din conținutul actual, precum și a nevoilor specifice de actualizare.
- Elaborarea planului de actualizare curriculară: în baza analizei, expertul va elabora, în coordonare cu echipa academică (șeful de departament și titularii disciplinelor), un plan detaliat de actualizare a fiecărei discipline. Acest plan va stabili structura și conținutul revizuit al cursului (tematici noi de introdus, teme de actualizat sau eliminat), va defini competențele specifice vizate de fiecare modul al disciplinei și va preciza tipurile de materiale didactice ce urmează a fi dezvoltate (prezentări, fișe de laborator, studii de caz, evaluări). Planul de actualizare va fi agreat cu reprezentanții beneficiarului înainte de trecerea la etapa de dezvoltare a materialelor.
- Actualizarea conținutului teoretic al cursurilor: expertul va revizui și modifica conținutul teoretic pentru ambele discipline, asigurând acuratețea științifică și actualitatea informațiilor. În practică, aceasta presupune: elaborarea suportului de curs, pregătirea slide-urilor/prezentărilor pentru cursuri și seminare, includerea de exemple moderne și studii de caz relevante. Se va urmări ca materialul teoretic să fie bine structurat, clar și corelat cu rezultatele învățării stabilite. Dacă există manuale sau bibliografie recomandată, expertul va verifica actualitatea acestora și va propune, dacă e nevoie, titluri noi (cărți, articole, resurse online) pentru bibliografia cursului.
- Dezvoltarea materialelor practice (laborator/aplicații): Pentru fiecare disciplină, expertul va include conceperea unor fișe de laborator detaliate, care să conțină: descrierea tematicii laboratorului, obiectivele urmărite, echipamentele sau platformele software necesare, pașii de realizare a experimentelor sau a exercițiilor, precum și criterii de evaluare a rezultatelor obținute de studenți. Noile lucrări practice vor fi concepute astfel încât să ofere studenților experiență practică reală, simulând scenarii întâlnite în industrie (de ex.: configurarea unei rețele de comunicații și diagnosticarea problemelor, implementarea unui serviciu de rețea, testarea securității unei aplicații de rețea etc.).
- Crearea și organizarea conținutului digital pe platforma Moodle: expertul va pregăti structura și conținutul cursurilor în mediul online (platforma Moodle a universității sau altă platformă indicată).
- Validarea și ajustarea materialelor împreună cu departamentul: Expertul va documenta sugestiile primite și va proceda la revizuirea materialelor pentru a integra recomandările justificate.
- Suport și îndrumare pentru implementare: organizarea unei sesiuni scurte de instruire/demonstrație, în care expertul explică modul de utilizare a noilor materiale și resurse.
- Raportare finală: La încheierea perioadei de contract, expertul va elabora un Raport final de activitate. În acest raport vor fi descrise pe scurt: activitățile realizate, modul în care au fost îndeplinite obiectivele specifice, lista livrabilelor predate (materialele finale pentru fiecare disciplină), precum și impactul așteptat al acestora asupra procesului de predare-învățare. Raportul va evidenția și dificultățile întâmpinate, soluțiile adoptate, precum și eventuale recomandări pentru menținerea și actualizarea în viitor a suportului curricular.
Aceste sarcini vor contribui la modernizarea și creșterea relevanței programului de studii, asigurând o mai bună pregătire a absolvenților pentru provocările actuale din sectorul TIC.
- Perioada de realizare a sarcinilor
Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada iunie-august 2025
|
Activități, livrabile |
Volum de lucru |
Termen de realizare |
|
1. Pachet de suport curricular actualizat pentru Disciplina 1, care va include: ü Suport de curs detaliat, care descrie modul de abordare a fiecărei teme: obiectivele educaționale ale fiecărei lecții, rezumatul teoretic, lista de activități (prelegeri, aplicații, laborator) și modalitățile de evaluare aferente. Acest document va servi cadrului didactic drept ghid metodologic pe parcursul semestrului. ü Prezentări (slide-uri) pentru curs și seminar, acoperind întreaga materie a disciplinei. Slide-urile vor fi realizate în format digital (ex. PowerPoint) în limba română, cu un design lizibil și atractiv, conținând diagrame, imagini sau alte elemente vizuale relevante pentru ilustrarea conceptelor. Fiecare set de slide-uri va fi însoțit de note explicative (în presenter notes sau separat) pentru a ghida cadrul didactic în expunerea orală. ü Set actualizat de lucrări practice (laboratoare), constând în fișe de laborator detaliate. Fiecare fișă de laborator va include: titlul și scopul lucrării practice, lista de echipamente/software necesare, pașii de urmat pentru realizarea experimentelor sau exercițiilor, întrebări pentru reflecție sau verificare a cunoștințelor și criterii de evaluare a performanței studentului. Aceste fișe vor fi concepute astfel încât studenții să poată parcurge relativ autonom sarcinile, iar profesorul să aibă un ghid clar pentru supervizarea activităților practice. ü Materiale pentru activități aplicative și evaluare continuă: dacă disciplina presupune și alte tipuri de activități (seminare, proiecte, studii de caz, lucrări individuale), expertul va furniza și suportul necesar pentru acestea. De exemplu: enunțuri de probleme pentru seminar, descrierea unor proiecte practice (miniproiecte) pe care studenții le pot realiza în echipă sau individual, seturi de întrebări pentru discuții, quiz-uri de verificare după fiecare capitol etc. ü Conținut complet pentru platforma Moodle dedicat Disciplinei 1: cursul online configurat și populat cu toate resursele digitale menționate. Acesta va cuprinde modulele tematice (cu descrieri și obiective), fișierele încărcate (slide-uri, note de curs, fișe de laborator în format PDF, link-uri către materiale video sau site-uri utile), forumuri sau spații de comunicare, precum și teste online (quiz-uri) de autoevaluare a studenților pentru fiecare modul. Aceste teste vor conține itemi obiectivi (întrebări grilă, adevărat/fals, asocieri) sau întrebări cu răspuns scurt, acoperind principalele puncte ale materiei, permițând studenților să își verifice cunoștințele imediat. ü Orice alte resurse relevante identificate de expert ca necesare procesului didactic la Disciplina 1 (de exemplu, fișiere de date pentru laborator, setări de configurare a echipamentelor, tutoriale video scurte create pentru explicarea unor concepte sau demonstrații practice etc.). |
25 zile de lucru |
35 zile de la semnarea contractului |
|
2. Pachet de suport curricular actualizat pentru Disciplina 2, care va include în mod similar: suport de curs, prezentări pentru toate temele, set complet de fișe de laborator și alte activități practice, precum și configurarea disciplinei pe platforma Moodle cu toate resursele și testele aferente. Structura și tipologia acestor livrabile vor fi identice cu cele descrise la Disciplina 1, diferența constând în conținutul specific al disciplinei respective. Astfel, expertul va preda un dosar complet al disciplinei actualizate, pregătit pentru predare în semestrul următor. Fiecare material va fi adaptat particularităților tematicii Disciplinei 2, dar va respecta același nivel de detaliu și calitate ca și la Disciplina 1, asigurând coerența abordării la nivelul programului de studii. |
25 zile de lucru |
70 zile de la semnarea contractului |
|
3. Raport final de activitate, întocmit de expert la finalul contractului. Acest raport (de aproximativ 3-5 pagini) va documenta procesul de actualizare a suportului curricular și va conține: ü Sinteză activități realizate: o descriere succintă a pașilor parcurși, de la analiză inițială la livrarea materialelor, evidențiind modul în care fiecare obiectiv specific a fost atins. ü Tabel centralizator al livrabilelor: listarea tuturor materialelor predate pentru fiecare disciplină (ex: numărul de prezentări realizate, numărul de fișe de laborator, detalii despre testele online create etc.), astfel încât să fie clar pentru beneficiar volumul și conținutul exact al livrabilelor. ü Feedback și ajustări: o secțiune în care se menționează dacă au existat observații din partea beneficiarului/comisiei de specialitate și cum au fost acestea integrate în versiunile finale; eventual, reacții sau comentarii primite asupra calității materialelor. ü Recomandări pentru viitor: sugestii privind implementarea noilor suporturi curriculare (de exemplu, recomandări de dotări suplimentare în laborator, necesitatea formării suplimentare a cadrelor didactice pe anumite tehnologii incluse, modalități de actualizare continuă a conținutului în anii următori) și, dacă este cazul, propuneri de extindere a demersului de actualizare și la alte discipline din program sau la nivel instituțional. |
2 zile de lucru |
72 zile de la semnarea contractului |
|
Total număr de zile estimate |
Până la 52 zile de lucru |
|
Toate materialele livrate vor fi redactate în limba română și furnizate în format electronic editabil (Microsoft Office, PDF, format compatibil pentru upload pe platforma Moodle). Structura și denumirea fișierelor vor fi organizate clar pe fiecare disciplină
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (50 p.):
- Studii superioare la nivelul 8 ISCED, indicând un doctorat sau echivalentul său în unul dintre domenii: Inginerie Electronică și Telecomunicații, Știința calculatoarelor, Fizica sau alte domenii conexe.
- Titluri științifico-didactice de cel puțin conferențiar universitar.
- Experiență de predare în învățământul superior de cel puțin 5 ani, pentru a demonstra implicarea activă în educația universitară.
- Experiență de cel puțin 5 ani în elaborarea documentelor curriculare și de materiale educaționale interactive, ghiduri de instruire sau suporturi de curs etc.
Corespunderea cu sarcinile proiectului (40 p.):
- Cunoștințe avansate în domeniul telecomunicațiilor și ingineriei;
- Experiență în elaborarea documentelor curriculare pentru programele de studii în învățământul superior tehnic.
Limbă și experiență (10 p.):
- Posedarea limbii române cel puțin cel puțin la nivel C1.
- Abilități excelente de comunicare și colaborare, cu capacitatea de a lucra eficient cu diferite părți interesate.
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta către șeful departamentului de profil sau persoana desemnată de acesta. Materialele elaborate vor fi analizate și aprobate la departamentul de profil. În cazul recomandărilor sau obiecțiilor din partea membrilor departamentului, consultantul va ajusta/argumenta conținutul materialelor prezentate.
Aranjamente instituționale:
Angajatorul va pune la dispoziția consultantului accesul la planurile de învățământ, regulamentele UTM și alte documente necesare pentru realizarea sarcinii.
- Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință.
Toate drepturile de proprietate intelectuală, care decurg din executarea acestor Termeni de referință, sunt atribuite Universității Tehnice a Moldovei. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității Tehnice a Moldovei.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects- operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
- AO FFUPLM selectează un/o formator/formatoare care va presta serviciul de instruire inițială a personalului serviciului social IP Azilul pentru persoane cu dizabilități și etate din or. Leova
- Caritas Moldova is hiring a Human Resources Officer
- Consultant local tematic pentru implementarea Reformei 4.6.17–18 „Îmbunătățirea calității prestării serviciilor de sănătate la nivel național”
- Specialist principal/ofițer de comunicare, Direcția promovarea imaginii de țară, Instituția Publică Agenția de Investiții
- Project Coordinator within PIU
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








