Cat de bine stiti sa transmiteti mesajele organizatiei voastre?



Cind vorbim despre comunicarea prin transmiterea mesajelor, organizatiile nonprofit detin un avantaj enorm, in comparatie cu corporatiile si agentii economici. Acestea din urma ar vrea sa aiba mesajele pe care le aveti. Totusi, ele detin de cele mai multe ori un buget mai mare si mai multe resurse.
 
Cum pot organizatiile profita de ceea ce au?

In primul rand, facind marketingul/comunicarea o parte esentiala a sarcinilor zilnice ale organizatiei. Marketingul  este crucial in misiunea organizatiei si nu un lucru extra pe care trebuie sa-l faceti cind toate celelalte sunt deja gata. Abordand marketingul si comunicarea ca o parte integra in atingerea misiunii, puteti practic folosi marketingul ca o cale de a mari capacitatea organizatiei. Daca activitatile de marketing nu fac aceasta, atunci aveti de regindit complet ceea de faceti, pentru a comunica mesajele organizatiei.

Care sunt cele mai mari greseli facute de organizatiile nonprofit, atunci cind incearca sa comunice mesajele organizatiei?

   1. Ei privesc la propria organizatie din punctual lor de vedere si nu din perspectiva publicului.
   2. Ei nu comunica mesajul clar si concis.
   3. Ei transmit mesajul gresit publicului gresit.
   4. Ei nu raspund la intrebarea "Si ce daca?"



GRESEALA #1: Organizatiile nonprofit privesc la organizatiile lor, mai curind din punctul lor de vedere decit din perpectiva publicului.

Organizatiile nonprofit profesionale tind sa priveasca din punctul lor de vedere, si nu al publicului-tinta. (Nu doriti doar sa ajungeti la publicul-tinta, vreti de asemenea sa stabiliti o legatura.)

Sunt citeva cai de prevenire a acestei greseli:

  • Nu vorbiti despre organizatie, vorbiti despre oameni.
  • Ginditi din perspectiva publicului si retineti- ceva “nou” pentru organizatia voastra, nu este obligatoriu “stire” pentru altcineva.
  • Nu utilizati argou, limbaj tehnic si incercati sa evitati folosirea abrevierilor
  • Puneti-va intrebarea cea mai dificila… “Cit de relevant este ceea ce incerc sa comunic cu ceea ce se intimpla la moment in comunitate, in lume?”
  • Luati-o usor - primul pas este de a atrage atentia, mai ales in cazul unui public nou. Ginditi-va ca sunteti la prima intilnire cu o persoana care va place. Veti povesti istoria vietii dumneavoastra chiar din prima data?
  • REPROGRAMATI-VA modul in care transmiteti mesajele. Nu vorbiti despre cit de buni sunteti, incercati in schimb sa dati importanta publicul



GRESEALA #2: Organizatiile nonprofit nu comunica mesajele clar si concis

Daca cineva ar fi venit la organizatia voastra si ar fi vorbit cu 10 persoane diferite (directorul executiv, personalul, voluntarii si membrii consiliului) si ar fi pus intrebarea “Cu ce se ocupa organizatia voastra si de ce ar trebui sa-mi pese?” – ar fi fost raspunsurile la fel sau cel putin apropiate unul de altul?

Uitati de brosurile care arata bine sau de site-ul nou al organizatiei. Cel mai important si PRIMUL lucru de care are nevoie organizatia voastra este un abzat cu un limbaj puternic  pe care fiecare sa-l stie si sa-l utilizeze consistent. Utilizati limbajul/descrierea in toate mijloacele de comunicare. Aveti grija sa fie disponibil pentru personal si voluntari, si chiar invatati-i (asa cum procedati in cazul regulilor sau proceduri din organizatie).

Acordati un rol important transmiterii mesajelor. O mare parte a problemei este nu ca mesajele nu se comunica corect ci lipsa mesajelor pe care se bazeaza toata comunicarea.

Abordati transmiterea mesajelor la fel cum abordati un un program sau un serviciu prestat de organizatia voastra.

Implicati toata organizatia. Puteti incepe crearea mesajului prin exercitii simple, de exemplu, creind “un perete pentru cuvinte”. Separat, rugati personalul sa scrie 5 cuvinte individuale care va descriu organizatia. Apoi, creati-va mesajul utilizand aceste cuvinte.

Folositi-le consistent in comunicarea mesajelor voastre. Aceasta, de asemenea, va poate ajuta sa elaborati un slogan sau o campanie creativa pentru agentia voastra.

Gasiti cuvintele potrivite. Aranjati separate cuvintele utilizate cel mai des printre respondenti.

Care sunt cuvintele asupra carora aveti nevoie sa va concentrate?

Sau, citeodata, acest exercitiu poate sa descopere greselile in gindire si cum personalul gandeste altfel decat ceea ce vreti sa comunicati. Asigurati-va ca de transmiterea mesajelor  se ocupa nu doar departamentul de marketing (sau o persoana).

Intrebari utile pentru dezvoltarea unui system puternic de mesaje:

•    Cind cineva aude numele organizatiei voastre, ce vreti ca ei sa presupuna despre voi?
•    Cind cineva aude numele organizatiei voastre, ce NU vreti ca ei sa presupuna?  
•    Care este cea mai mare neintelegere pe care o au altii in legatura cu organizatia voastra?
•    In ce directie se misca organizatia voastra? Cum va fi ea in 5 ani, 10 ani?



GRESEALA #3: Organizatiile nonprofit transmit mesaje gresite publicului gresit.

Asa cum aveti diferite programe si servicii, aveti publicuri diferite la care incercati sa ajungeti. Comunicarea este mai efectiva cind vorbiti direct unui public specific.

Gasiti-va publicul… separati publicurile cu care incercati sa stabiliti o legatura.

Cu fiecare dintre acestea se va stabili o legatura intr-un mod diferit. Dar, faceti-o consecvent - utilizati acelasi limbaj si fiti consecventi cu brandul organizatiei.

Retineti, unele publicuri au nevoie de mai multa informatie, in timp ce altele au nevoie de mai putina. Acelasi mesaj nu lucreaza cu publicuri multiple. Acum, aceasta nu inseamna ca trebuie sa elaborati 20 de versiuni diferite pentru o brosura. Mai degraba, aceasta inseamna de a identifica publicurile posibile (de obicei 2-4 categorii) si determinati calea cea mai eficienta de a ajunge la ele, si de ce au nevoie sa stie pentru a se implica.

Alegeti-va luptele. Organizatiile nonprofit trebuie sa inteleaga ca obiectivul lor nu este de ai atrage pe toti. Este obositor si imposibil de a incerca sa ademeniti toate publicurile sa asculte si sa va sustina.

Multe organizatii nonprofit cheltuie foarte mult timp si resurse incercind sa devina “cel mai bun elev din clasa”. Sa nu cadeti in acest sablon risipitor. Da, vreti sa va transmiteti mesajul, dar trebuie sa renuntati la publicurile care nu au intentia de a va asculta, si sa va concentrati atentia asupra celor care doresc sa va asculte.

•    Comunicati cu cei care stiu deja despre cauza pentru care pledati.
•    Identificati publicurile care au probabilitatea sa fie interesate si sa va asculte.


Insa, aici sunt doua extreme in care organizatiile nonprofit tind sa cada. Nu incercati sa tineti predici doar in fata corului. Nu va limitati comunicarea cu doar acest public.
Comunicind numai cu acei oameni si organizatii care deja va adora, nu va ajuta sa dezvoltati organizatia. Una din greselile facute de organizatiile nonprofit este ca ele cer sustinere si bani de la aceeasi oameni din nou si din nou. Donatorii si voluntarii vostri au nevoie ca voi sa mariti baza de suport. A atinge si a stabili legaturi cu un nou public este crucial



GRESEALA #4: Ei nu pun intrebarea , “SI CE DACA?”

Sunteti adinc angajati in misiunea organizatiei voastre.
Dezvoltati cele mai bune practici din domeniu, angajati profesionisti, estimati rezultatele.
Cheltuiti ore intregi in sedinte de planificare strategica de lunga durata.


SI CE DACA.

Adevarul este ca persoanelor de rind, la care incercati sa ajungeti, nu le pasa de astfel de lucruri. Ceea ce au nevoie ei sa afle este cum lucrul pe care il faceti are legatura cu dinsii.

Deseori, ei nu stiu ca trebuie sa faca cunostinta cu aceasta… ei nu sunt angajati. Munca voastra este de a ajunge si de a stabili contacte cu ei, intr-un mod care sa-I faca sa le pese. Transmiterea mesajelor este, bineinteles, un mod de a realize acest lucru.

Cum poate fi evitat aceat lucru?

•    Transmiteti mesaje despre OBIECTIVUL vostru, nu despre organizatie.
•    Formulati mesaje simple, accentuate rezultatele pozitive.
•    Transmiteti mesajul consecvent si incercati sa raspundeti la intrebarea “Si ce daca?”.
•    Incepeti de la publicul intern.


Cu aceste indrumari simple puteti schimba modul in care transmiteti mesajele si speram ca ele va vor ajuta sa va promovati cu success misiunea organizatiei.


http://nonprofitpr.com

Articol tradus de Irina Peregudova