Carențe media punctate în Peisajul mediatic realizat de CJI
Potrivit studiului, principalele probleme cu care s-a confruntat presa din Moldova în anul 2014 - monopolul şi concentrarea pe piața media și cea de publicitate, transparența proprietății - nu au fost rezolvate din lipsă de voință politică și rămân actuale și în anul 2015. Acestea și alte carențe, cum ar fi nefuncţionalitatea Consiliului de Observatori al IPNA Teleradio-Moldova, comportamentul media în perioada campaniei electorale, propaganda informaţională au făcut ca Moldova să obţină Indicele 6 din 7 printre ţările Parteneriatului Estic.
La fel ca în cazul Indicilor libertăţii media trimestriali, Georgia a obținut indicele 7, Armenia – 5, Ucraina-5, Belarus şi Azerbaidjan – 3 (unde indicele 7 reprezintă grad maxim de libertate a presei, iar indicele 1 – grad minim).
Referindu-se la actuala stare de lucruri din mass-media, precum și la recomandările experţilor media elaborate în cadrul Peisajului Mediatic, Wicher Slagter, şeful Secţiei Politice şi Economice a Delegaţiei Uniunii Europene în Moldova, a spus că acestea vor fi analizate și transmise Summit-ului Parteneriatului Estic de la Riga, care va avea loc în primăvara anului 2015.
Peisajul mediatic este o publicaţie elaborată în cadrul proiectului „Monitorizarea Libertăţii Presei în Ţările Parteneriatului Estic” (ENP East Media Freedom Watch), care are drept scop evaluarea libertăţii presei, în baza unor chestionare completate trimestrial de către zece experţi în fiecare ţară din cele şase state ale Parteneriatului Estic. Proiectul este implementat cu suportul Uniunii Europene.