Calitatea produsului mediatic discutat de elevii de la Durlești
Douăzeci și doi de tineri au fost informaţi despre cum trebuie să se informeze corect din mass-media, cum să citească ştirile şi cum să analizeze informaţia fără a fi induşi în eroare. În acest context, Liliana Barbăroşie a precizat: „Produsul de bază al jurnalistului este informaţia. Știrea trebuie să reflecte fapte, nu opinii, să respecte regula celor două surse şi nu în ultimul rând să se bazeze pe echilibrul surselor. Informaţia trebuie analizată din mai multe surse, iar cititorii trebuie să își formeze propriile concluzii”.
La lecție s-a vorbit și despre fenomenul de manipulare și cum sunt folosite știrile în acest sens, precizându-se că jurnalistul trebuie să prezinte cât mai obiectiv faptele și evenimentele, şi nicidecum să își expună opinia asupra lucrurilor.
Liliana Barbăroşie a explicat tinerilor care sunt problemele cu care se confruntă presa din Moldova. „Există două probleme majore cu care se confruntă presa: instituţiile media nu sunt independente și există presa străină care ne manipulează”, a evidenţiat Liliana Barbăroşie.
Anastasia Zagoreaniuc, participantă la această lecţie, a specificat: „Anume aceste activităţi ne ajută să înțelegem dacă o ştire este adevărată sau falsă. Dacă ştirea nu e fapt, dar opinie, dacă ştirea nu are două surse informaţionale, ea trebuie aruncată la gunoi”.
Colega ei, Daniela Caras, elevă în clasa a XI-a a remarcat: „Astfel de activităţi sunt foarte necesare, deoarece ne ajută să selectăm informaţia corectă şi sigură şi ne fac să înţelegem că presa trebuie să informeze, nu să manipuleze”.
Lecția de educație mediatică a fost desfășurată în cadrul proiectului "Promovarea educației mediatice în rândurile cetățenilor" ("Promoting media literacy among Moldovan citizens"), implementat de CJI, în perioada martie 2014 – aprilie 2015, cu susţinerea financiară a Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Moldova.