Știri sociale
În cadul Academiei de Studii Economice din Moldova este în derulare Proiectul post-doctoral ”Crearea modelului de management al schimbărilor organizaționale pentru întreprinderile mici și mijlocii din prin provocările Industrializării 4.0”, finanțat din bugetul de Stat, Nr. 22.00208.0807.10/PDII, coordonator - Irina Dorogaia, conf.univ., dr. departamentul” Management și Antreprenoriat”.

Pe data de 01.06.2023, Dna Dorogaia, dr., conf. univ. a participat la cea de-a XXIII-a Conferință științifico-practică internațională «Статистичнi методи та iнформацiйнi технологii аналiзу соцiально-економiчного розвитку», organizată de Universitatea de Administrare și Drept ”Leonid Iuzcov” din or.Hmelnițc, unde Departamentul de Management și Antreprenoriat a fost co-organizator. În cadrul conferinței au fost abordate mai multe probleme legate de importanța schimbărilor organizaționale, digitalizare, metode statistice și dezvoltarea durabilă. În cadrul sesiunii conferinței a fost prezentată lucrarea, elaborată de conf.univ., dr. I.Dorogaia cu denumirea ” Model of the ”Turquoise organization” in the Conditions of Industrialization 4.0: Opportunities for Building in the Republic of Moldova”.
Pe data de 02.06.2023 s-a desfășurat cea de-a VIII-a Conferința Științifico-practică Information and Society, organizată de Vasyl Stus Donetsk National University, cu sediul în orașul Vinnytsia. unde post-doctoranda a prezentat lucrarea în cadrul ședinței plenare cu tema:” Prospects for SMEs in Moldova in a World of Revolutionary Change: Challenges and Opportunities”. În cadrul conferinței au fost discutate cele mai actuale tendințe, legate de digitalizarea, globalizarea și tendințele societății informaționale.

În cadrul Academiei de Studii Economice din Moldova derulează proiectul post-doctoral „Crearea modelului de management al schimbărilor organizaționale pentru întreprinderile mici și mijlocii prin provocările Industrializării 4.0”, cu cifrul 22.00208.0807.10/PD II.

Obiectivul general al proiectului constă în acordarea suportului științific și instrumentarului inovativ pentru dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în condiții de transformare digitală și schimbări sociale prin formularea și aprobarea modelului de management al schimbărilor organizaționale
Pe parcursul anului 2023 s-a urmărit atingerea următoarelor obiective:
1. Elaborarea modelului de management al schimbărilor organizaționale prin prisma Industrializării 4.0;
2. Aprobarea modelului de management al schimbărilor organizaționale prin prisma Industrializării 4.0 în cadrul ÎMM-urilor din RM;
3. Confirmarea rezultatelor cercetării și a modelului de management al schimbărilor organizaționale prin prisma Industrializării 4.0;
4. Validarea ipotezelor și perfectarea tezei de doctor habilitat pentru susținere.

Pentru atingerea scopului și obiectivelor, considerând acțiunile planificate, au fost înregistrate următarele realizări:
- Efectuarea sintezei cercetărilor teoretice și a factorilor schimbării eficiente, obținute în urma cercetărilor practice;
- Stabilirea interdependenței în elementele foresighting-ului (previziunii) strategic și transformativ, vizualizarea grafică;
- Perfectarea metodologiei de cercetare a problemelor și tendințelor de dezvoltare a IMM-urilor prin prisma Industrializării 4.0;
- Participarea la conferința științifică internațională „Strategii și politici de management în economia contemporană”, ASEM, ed. a 8-a, în perioada 23 – 24 martie 2023, Chişinău;
- Participarea la conferința științifică internațională Economics, Finance, Banking and Education: Current Issues of Development, Achievements and Innovations, Odesa-Ostrava, Ukraine-Czech Republic, în perioada 6-7 aprilie, 2023;
- Participarea la conferință internațională științifico-practică Statistical methods and information technologies for the analysis of socio-economic development, 01 iunie 2023, Khmelnytsky, Ukraine2023;
- Participarea la conferința internațională științifico-practică” «ІНФОРМАЦІЯ ТА СОЦІУМ», 02.06.2023. Вінниця–2023, ДонНУ імені Василя Стуса;
- Participarea la Conferința internațională “Present Issues of Global Economy”, 29.06-01.07.2023, Faculty of Economic Science, Universitatea “Ovidius” din Constanța;
- Participarea la conferința internațională „Challenges for Finance and Economic Accounting in Conditions of Multiple Crises”, or. Svishtov, Bulgaria, 09-10.11.2023;
- Participarea la Conferinţa Ştiinţifică Internaţională „Competitivitate și Inovare în Economia Cunoaşterii”, 22-23 septembrie 2023, Chișinău, Membru al Comitetului Organizatoric și Științific – Irina Dorogaia, dr., conf. univ., Coordonator al Proiectului;
- Participarea la Conferința Internațională” Application of Information and Communication Technology and Statistics in Economy and Education” (ICAICTSEE 2023), or. Sofia, Bulgaria, 15-16.12.2023;
- Elaborarea a 11 articole științifice;
- Elaborarea Ghidului practic la disciplina ”Managementul inovațional”;
- Vizită la întreprinderi. Colaborarea cu antreprenorii. Realizarea cercetării;
- Realizarea studiului empiric care acoperă 210 IMM-uri;
- Deplasarea la Dimitar Tsenov Academy of Economics, or. Svishtov, Bulgaria, 08-11 noiembrie 2023;
- Elaborarea modelului conceptual și econometric al schimbărilor organizaționale pentru IMM-urile din RM;
- Organizarea a 4 Mese rotunde cu participarea antreprenorilor;
- Elaborarea cap. 3-4 ale tezei de doctor habilitat;
- Elaborarea concluziilor privind cercetarea realizată și perfectarea modelului propus.

Indicatorii de performanță aferenți Proiectului în anul 2023 au înregistrat următoarele valori:
- Articole în reviste științifice din bazele de date Web of Science şi SCOPUS -2;
- Articole în reviste științifice în străinătate -1;
- Articole în culegeri ştiinţifice în lucrările conferinţelor ştiinţifice internaţionale - 5;
- Articole în lucrările conferinţelor ştiinţifice internaţionale în Republica Moldova -2;
- Participări la Conferințe Științifice internaționale, organizate peste hotare – 6;
- Participări la Conferințe Științifice internaționale, organizate în Republica Moldova-2;
- Organizarea a 4 Mese rotunde cu participarea cercetătorilor științifici, antreprenorilor, studenților și masteranzilor;
- Organizarea și desfășurarea chestionării antreprenorilor la tematica proiectului – 210 întreprinderi autohtone;
- Vizita de studiu la D.A.Tsenov Academy of Economics-Svishtov, Bulgaria;
De menționat că Coordonatorul Proiectului „Crearea modelului de management al schimbărilor organizaționale pentru întreprinderile mici și mijlocii prin provocările Industrializării 4.0”, cu cifrul 22.00208.0807.10/PD II”, este Irina DOROGAIA, dr., conf. univ., ASEM.


 Joi, 7 decembrie, la Student Hub, ASEM, a avut loc forumul EcoStart, o inițiativă inovatoare care a adunat antreprenori, studenți și experți din domeniul sustenabilității pentru a discuta și promova dezvoltarea afacerilor verzi în Moldova. Evenimentul a debutat cu un cuvânt de introducere de la Rectorul ASEM, Alexandru Stratan, și a continuat cu prezentări și ateliere interactive care au subliniat importanța ecologizării IMM-urilor și a economiei verzi.
Joi, 7 decembrie, la Student Hub, ASEM, a avut loc forumul EcoStart, o inițiativă inovatoare care a adunat antreprenori, studenți și experți din domeniul sustenabilității pentru a discuta și promova dezvoltarea afacerilor verzi în Moldova. Evenimentul a debutat cu un cuvânt de introducere de la Rectorul ASEM, Alexandru Stratan, și a continuat cu prezentări și ateliere interactive care au subliniat importanța ecologizării IMM-urilor și a economiei verzi.
Cu peste 100 de participanți, EcoStart a oferit o platformă dinamică pentru schimbul de idei și cele mai bune practici în domeniul sustenabilității. Istorii de succes ale afacerilor verzi locale au fost împărtășite de către vorbitori precum Iulia Covaliova de la EcoVisio și Mihai Colesnic de la Blessed Family, inspirând și mobilizând comunitatea de afaceri să adopte practici inovative și responsabile.
„Această afacere nu este doar un restaurant, este un exemplu de eficiență și modernitate. Utilizând echipamente de ultimă generație, restaurantul nu numai că optimizează timpul de preparare, dar și minimizează risipa de alimente, un aspect esențial în lupta pentru un mediu mai curat. Datorită utilajului eco, facem o economie esențială de apă folosită la procesul de spălare, asemenea facem economie de timp, ceea ce este un factor foarte important pentru deservirea de calitate a clienților noștri”, a povestit Mihai Colesnic.
Momentul culminant al forumului a fost concursul de generare de idei eco inovative, unde participanți din diverse domenii au prezentat soluții creative pentru provocările afacerilor verzi în Moldova. Concursul a fost urmat de o tombola entuziastă, premiind participanții cei mai activi cu vouchere generoase.
EcoStart nu a fost doar un eveniment, ci o manifestare a angajamentului colectiv față de o Moldova mai verde și mai prosperă. Prin participarea, discuțiile și ideile împărtășite, am demonstrat că dezvoltarea sustenabilă nu este doar o viziune, ci o acțiune concretă spre un viitor responsabil.
Succesul forumului reprezintă un semn promițător că, împreună, putem transforma provocările în oportunități de creștere, inovație și prosperitate pentru toți.
„Continuăm să fim inspirați și motivați de energia și pasiunea comunității noastre. Sperăm că cunoștințele valoroase promovate și răspândite prin intermediul EcoStart vor înflori în afaceri verzi robuste care vor modela peisajul economic al Moldovei”, afirmă organizatorii.
Evenimentul a fost organizat cu suportul proiectului Stimularea Economiei Verzi in Republica Moldova, implementat de care Organizația Internațională a Muncii.
Mai multe articole …
- A fost semnat Acordul de colaborare dintre ANOFM și Asociația Obștească „Eco-Răzeni”
- Masa rotundă IPRE: „Digitalizarea activității autorităților publice locale: provocări și priorități”
- Cu sprijinul Centrului CONTACT și USAID, organizațiile societății civile vor deveni mai reziliente
- 16 Days of Activism against Gender-Based Violence: Young people in Gagauzia learn the truth about Council of Europe Convention on Preventing and Combating Violence against Women and Domestic Violence
- В Комрате прошли семинары в рамках международной кампании «16 дней активных действий против гендерного насилия»
- A apărut Buletinul Informativ „Pro Accesibilitate! Pro Incluziune! Pro Democrație!” nr. 3 (36) / 2023
- Cum poți participa la conferința „Finanțare alternativă pentru startup-uri și IMM-uri”
- EUROSFAT 2023: Grupurile parlamentare europene susțin aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană
- Absolvenții Academiei Liderului Comunitar în funcții de aleși locali
- Flashmob: ,,Împreună sub aceeași umbrelă pentru o comunitate solidară, empatică și unită de Femei”
Pagina 125 din 3701
- Cameraman(ă)
- Gender-Centru is hiring consultants to facilitate national and regional sessions and round tables on gender-based violence case management
- Programme Finance Associate (NPSA-7), Just Energy Transition Programme - UNDP Moldova
- Data Analyst/eSocial Platform, Short-Term (NPSA-8), Digital Transformation - UNDP Moldova
- Termen extins - selectarea unui expert/consultant în prestarea serviciilor de consiliere psihologică în cadrul serviciului social IP Azilul pentru persoane cu dizabilități și etate din or. Leova
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md
 
	       
	      







