Agenția Naţională pentru Soluționarea Contestațiilor anunță concurs pentru funcția publică vacantă specialist principal, Direcția administrativ - financiară (2)



Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Asigurarea procesului de achiziției bunurilor, serviciilor sau lucrărilor pentru necesitățile Agenției, asigurarea integrității a documentelor și bunurilor, întocmirea și prezentarea organelor de resort a rapoartelor financiare, fiscale și statistice, precum și gestionarea corespondenței Agenției.

Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:

  1. Asigurarea procesului de achiziție a bunurilor, serviciilor sau lucrărilor pentru necesitățile Agenției.
  2. Participarea la elaborarea planurilor de achiziții publice și monitorizarea, executarea contractelor.
  3. Întocmirea și prezentarea organelor de resort a dărilor de seamă financiare, rapoartelor fiscale și statistice lunare, trimestriale și anuale.
  4. Asigurarea integrității și bună păstrare a documentelor gestionate.
  5. Recepționarea și expedierea corespondenței, recepționarea bunurilor livrate și conlucrarea cu reprezentanții operatorilor economici, întru asigurarea funcționării Agenției.

Condiţiile de participare la concurs

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
  6. are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
  7. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  10. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

  • 1 an de experiență profesională în domeniu (în conformitate cu Clasificatorul unic al funcțiilor publice).
  • Superioare finisate în finanțe, administrare publică;
  • Studii de masterat/doctorat în drept vor servi un avantaj;
  • Cunoașterea cadrului legal în domeniul contabiltății, achizițiilor publice;
  • Experiență de lucru în sectorul public va servi un avantaj;
  • Cunoașterea unei limbi de circulație internațională;
  • Abilități de utilizare a computerului și a programelor de prelucrare a datelor și informațiilor;
  • Abilități dovedite de comunicare eficientă (verbal/scris), planificare, lucru în echipă, instruire.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice (descarcă aici)
    Dacă cererea de participare este depusă prin intermediul platformei cariere.gov.md, atunci Formularul de participare va fi generat și completat automat în baza datelor din cererea electronică.
  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
  • Documente ce atestă experiența profesională
    Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Bibliografia concursului

  • Legea nr. 270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice;
  • Legea nr. 319 din 30.11.2018 privind modificarea Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice;
  • Legea contabilității nr. 113 din 27.04.2007;
  • Legea nr. 181 din 25.07.2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar - fiscale;
  • Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Hotărârea Parlamentului nr. 271 din 15.12.2016 cu privire la instituirea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1231 din 12.12.2018 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul  funcţionarului public”;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 1419 din 28.12.2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziții publice;
  • Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154 din 28.03.2003;
  • Codul Fiscal al Republicii Moldova nr. 1163 din 24.04.1997;
  • Ordin Ministrului Finanţelor nr. 93 privind aprobarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice;
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr. 91  cu privire la clasificaţia bugetară

Data-limită de depunere a documentelor: 18.12.2022, ora 17:00;

Salariul de bază (treapta I): 7420 lei

Modalitatea de depunere a documentelor: Documentele urmează a fi depuse prin:

  • e-mail: resurse.umane@ansc.md, sau
  • poștă sau personal la sediul Agenţiei, la adresa bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 124, et. 4, bir. 401.

Persoana responsabilă de recepționarea dosarelor și datele de contact: Sobețchi – Cebotari Ruxanda, consultant principal, Serviciul resurse umane, tel: (022) 820 653, e-mail: resurse.umane@ansc.md.

Articol adaugat de: ANSC