Specialist principal/analist date al Direcției promovare exportului
Denumirea şi sediul angajatorului: Instituția Publică Agenția de Investiții, mun. Chișinău, str. Eugen Doga, nr. 2, MD-2005. Agenția de Investiții este o instituție publică, fondată de Guvernul Republicii Moldova, creată și mandatată de a contribui la dezvoltarea și creșterea economică a țării prin promovarea, atragerea și localizarea investițiilor străine și promovarea exportului.
Denumirea funcţiei vacante: Data Analyst & Export Intelligence (Specialist principal/analist date al Direcției promovare exportului).
Responsabilitățile de bază ale funcţiei, conform fişei postului:
- Colectarea și pregătirea datelor pentru analiză: identificarea surselor relevante de date interne și externe (ex: rapoarte financiare, statistici economice, platforme de analiză), colectarea datelor prin diverse metode (ex: web scraping, API-uri, baze de date), curățarea și pregătirea acestora pentru analiză (ex: tratarea valorilor lipsă, corectarea erorilor).
- Analiza datelor relevante din domeniul investițiilor și activității investitorilor, pentru a identifica tendințe și modele de activitate.
- Dezvoltarea și implementarea algoritmilor și modelelor statistice pentru a analiza datele.
- Crearea și întreținerea bazelor de date pentru a asigura integritatea și accesibilitatea acestora.
- Interpretarea rezultatelor analizei și elaborarea rapoartelor sau prezentărilor pentru a evidenția concluziile cheie pentru echipa Agenției de Investiții.
- Colaborarea cu echipa pentru a identifica oportunități de îmbunătățire a proceselor și a performanței organizației.
- Monitorizarea și evaluarea performanței indicatorilor cheie și a progresului către obiectivele stabilite.
- Crearea rapoartelor pentru exporturi și importuri, acoperind aspecte precum volumul, mărfurile și destinația acestora.
- Colaborarea cu Biroul de Statistică și Serviciul Vamal pentru obținerea și validarea datelor necesare pentru analiza importurilor și exporturilor.
- Generarea rapoartelor trimestriale, anuale, incluzând analiza trendurilor și interpretarea datelor relevante.
- Analiza portofoliului actual de produse exportate pentru identificarea produselor cu cel mai mare potențial de creștere.
Cerințele față de candidați și competențele acestora:
- Studii superioare de licență sau echivalentă în economie, administrarea afacerilor, marketing sau similare;
- Cunoașterea limbii engleze la nivel min B2. Cunoașterea unei alte limbi de circulație internațională va fi considerată un avantaj;
- Experiență minim 1 an în – domeniul financiar, analiza date.
- Abilități puternice de cercetare și analitică, cu capacitatea de a investiga și de a rezolva probleme complexe, folosind datele disponibile;
- Abilitatea de prezentare vizuală, simplă și interactivă a unor rezultate de analize de date;
- Cunoaşterea pachetului Microsoft Office (în special Excel, Powerpoint) ;
- Atitudine proactivă și capacitatea de a gestiona multiple proiecte sau sarcini simultan.
- Cunoaştere practicilor naționale și internaţionale în domeniul investițional va servi un avantaj;
- Abilități: capacitatea de analiză și sinteză a informației, capacități de planificare și de a acționa strategic; capacitatea de adaptare și implementare, valorificare a experienței dobândite; spirit de echipă și capacitate de a lucra independent; abilități de comunicare.
Documentele ce urmează a fi prezentate:
- CV-ul candidatului;
- Scrisoarea de motivație, care să explice de ce candidatul consideră că are abilitățile necesare pentru exercitarea funcției și de ce își dorește să ocupe funcția vacantă.
Data-limită de depunere a documentelor: 7 Aprilie 2025, 17:00.
Modalitatea de depunere a documentelor: online, la adresa de email: office@invest.gov.md. E-mailul de depunere trebuie să conțină în subiect denumirea funcției vacante la care aplică candidatul.
Date de contact: office@invest.gov.md sau +373 78 443 331.
Salariul minim de funcție: începând de la 19.000 MDL brut lunar salariu fix, plus bonus lunar.