Apel Public privind selectarea unui expert/grup de experți pentru evaluarea curriculumului universitar la disciplina „Administrație Publică și alte ramuri conexe” în parte ce ține departiciparea tinerilor în procesele decizionale.
Într-o lume în continuă schimbare, tinerii din Moldova se confruntă cu provocări unice, dar și cu oportunități de a-și face auzită vocea. De la alegeri la activități comunitare, participarea lor este esențială pentru construirea unui viitor mai bun. Acest narativ explorează cum tinerii se implică în procesele decizionale și ce obstacole întâmpină în acest parcurs.
Totodata participarea tinerilor în procesele decizionale este o precondiție pentru dezvoltarea durabilă a acestora, ținându-se cont de necesitățile individualizate pe care le are fiecare individ în parte. Necătând la aceasta, prerogativa tinerilor de a participa în procesele decizionale nu este valorificată pe deplin, atât de către factorii decizionali, cât și de tinerii care nu își văd rostul în astfel de procese.
În contextul creșterii importanței participării tinerilor în procesele decizionale, CNTM lansează un apel public pentru selectarea unui expert sau a unui grup de experți care să contribuie la evaluarea curriculumului universitar în domeniul administrației publice și cele conexe dreptului tinerilor de a participa în procesele decizional, pentru a identifica cum tinerii specialiști în devenire sunt instruiți în materie ce ține de participarea tinerilor în procesele decizionale.
Rolul expertului/grupului de experți va consta în analizarea conținutului disciplinelor universitare și prezentarea nivelului de încurajarea participare a tineretului în treburile publice și modul în care se potrivește cu politicile și standardele internaționale privind participarea semnificativă a tinerilor. Analiza se va axa inclusiv prezentarea de modele internaționale relevante.
Scopul final al studiului este formulare de recomandări pentru îmbunătățirea și asigurarea calității educației participative și democratice în rândul tinerilor începând cu etapa de formare și pregătire a tinerilor specialiști și funcționari publici.
Locație | Chișinău, Republica Moldova |
Termen limită pentru depunerea dosarului | 10 noiembrie 2024 |
Funcția | Expert(ă) |
Proiectul de referință | The New Democracy Fund Moldova Intervention 2023-2025, implementat cu suportul DUF – The Danish Youth Council |
Durata contractului | Decembrie-martie (total 20 zile lucrătoare) |
Limba de lucru | Română |
Obiectivele studiului și cerințele față de serviciile solicitate:
Obiectivele evaluării:
- Analiza gradului în care curriculum-ul la facultățile de profil promovează participarea tinerilor în procesele decizionale la nivel comunitar și/sau național.
- Identificarea lacunelor și a oportunităților de îmbunătățire a programelor de studiu.
- Propunerea de soluții concrete pentru integrarea unor module sau activități care să încurajeze implicarea activă a tinerilor.
O.1 Expertul/ții selectați vor avea obligația să asigure prezentarea publică a constatărilor și recomandărilor pentru optimizarea curriculumului axat pe participarea tinerilor.
Activitatea are loc în contextul proiectului „Capacitarea organizațiilor locale de tineret din Moldova (faza II)” implementat de Consiliul Național al Tineretului din Moldova cu suportul financiar al Consiliul Danez al Tineretului (DUF) și Noul Fond pentru Democrație (NDF).
Produse livrate
- Raport inițial: Un raport care prezintă abordarea, metodologia și planul de lucru pentru studiu.
- Proiect de raport: Un proiect de raport cuprinzător care include constatări din analiza literaturii de specialitate, consultări cu părțile interesate, studii de caz.
- Raport final: Un raport rafinat care încorporează feedback de la părțile interesate, cu recomandări acționabile adaptate contextului sectorului public local.
- Prezentare: O prezentare a constatărilor și recomandărilor către agențiile guvernamentale relevante și părțile interesate.
Aplicația este deschisă persoanelor fizice și juridice. Criteriile minime de eligibilitate sunt:
- Licenta universitară în domeniul Administrare publică, Drept, Drepturile Omului, Pedagogie.
- Experiență demonstrată în domeniul administrației publice și educației/învățământ superior.
- Cunoștințe solide despre participarea tinerilor în procesele decizionale.
- Experiență demonstrabilă în domeniul de crearea și analize;
- Capacitatea de a elabora recomandări clare și aplicabile pentru actualizarea curriculum-ului
- Experiența de lucru cu ONG-uri de tineret va constitui un avantaj suplimentar;
- Capacitatea de lucru în echipă și de îndeplinire a sarcinilor în termenii stabiliți.
Procesul de aplicare:
Persoanele interesate sunt invitate să prezinte ofertele care vor conține următoarele documente:
- CV cu ultimele actualizări;â
- Scrisoare de motivație ce va conține metodologia de lucru propusă;
- Oferta de preț/bugetul pentru realizarea sarcinilor propuse (Oferta de preţ în MDL, brut);Lista rapoartelor și publicațiilor ce demonstrează experiența expertului.
- Alte documente sau recomandări relevante (în funcție de disponibilitate).
Dosarul de participare va fi transmis prin e-mail la adresa corespondenta@cntm.md cu mențiunea: „Expert pe curricula de învățământ universitar și participare tinerilor„
Termen limită pentru aplicare: 10 noiembrie 2024. Ora 23:59.
Criterii de evaluare:
Propunerile vor fi evaluate pe baza următoarelor criterii:
CRITERIU DE EVALUARE | PUNCTAJ |
1. Experiență demonstrată în domeniul administrației publice și educației. | 20 puncte |
Experiență demonstrată în domeniul tineret și cunoștințe solide despre participarea tinerilor în procesele decizionale | 20 puncte |
Experiență demonstrabilă în domeniul de creare și analize | 20 puncte |
4. Metodologia de lucru | 20 puncte |
5. Oferta financiară | 20 puncte |
TOTAL | 100 PUNCTE |
Pentru informații suplimentare, nu ezitați să contactați persoana responsabilă, la adresa de e-mail: vadim.banari@cntm.md sau telefon 078015936.
Notă: CNTM își rezervă dreptul să nu aleagă niciun candidat în cazul în care ofertele primite nu vor fi depline și nu vor corespunde cerințelor enunțate supra.