Angajarea unui consultant juridic pentru Centrul European al Consumatorului din Republica Moldova
A. CONTEXT
Centrul Analitic Independent „Expert-Grup” în asociere cu Institutul pentru Politici și Reforme Europene, cu suportul Delegației Uniunii Europene și al Fundației Soros Moldova, implementează proiectul „Consolidarea cadrului de protecție al consumatorului în Republica Moldova”. În cadrul acestui proiect, a fost înființat Centrul European al Consumatorului din Republica Moldova (ECCM), asociație obștească care promovează protecția și educarea consumatorilor prin implementarea programelor de informare și consiliere, soluționarea litigiilor dintre consumatori și comercianți, precum și apărarea drepturilor acestora la nivel național și european.
B. DESCRIEREA POZIŢIEI
Scopul acestui concurs este selectarea consultantului juridic care va contribui la atingerea obiectivelor ECCM, având un rol important la consolidarea cadrului de protecție a consumatorului, inclusiv prin oferirea de consultanță juridică și monitorizarea respectării legislației naționale și europene în domeniul protecției consumatorilor.
C. RESPONSABILITĂȚI SPECIFICE
Consultantul juridic va avea următoarele sarcini:
- Recepționarea, examinarea și oferirea răspunsurilor la interpelările, solicitările, petițiile parvenite în adresa Asociației;
- Oferirea de consultanță juridică în domeniul protecției consumatorilor, inclusiv asistență în interpretarea și aplicarea legislației relevante;
- Redactarea, revizuirea și analizarea documentelor legale, cum ar fi periții, reclamații, contracte, acorduri, notificări, cereri de chemare în judecată etc;
- Participarea activă la soluționarea litigiilor, inclusiv prin medierea disputelor dintre consumatori și comercianți;
- Efectuarea studiilor de caz şi analiză a cadrului de reglementare naţional şi internaţional, a practicilor şi doctrinei relevante;
- Elaborarea de materiale informative destinate consumatorilor, menite să clarifice drepturile și obligațiile acestora;
- Întocmirea opiniilor juridice/avizelor asupra proiectelor de acte normative elaborate de alte autorităţi, pertinente atribuțiilor ECCM;
- Reprezentarea în instanțele de judecată;
- Colaborarea cu instituții publice, organizații neguvernamentale și alte părți interesate pentru promovarea drepturilor consumatorilor;
- Participarea la activități de formare și informare pentru consumatori și profesioniști;
- Întocmirea și prezentarea rapoartelor în conformitate cu cerințele donatorilor;
- Alte activități conexe domeniului juridic și de administrare (care vor fi în prealabil comunicate și examinate de comun cu titularul funcției).
D. TERMENII DE CONTRACTARE ȘI PROGRAM DE ACTIVITATE
Consultantul va începe activitatea din luna noiembrie 2024. Perioada de contractare este 10 luni, cu posibilitate de extindere, în funcție de performanța consultatului. Consultantul va activa în baza programului deplin de activitate - luni - vineri 9:00 - 18:00. Locul de muncă este sediul ECCM.
E. RESURSELE
ECCM va asigura Consultantul cu locul de muncă echipat și va acorda suportul necesar, după caz va conecta cu partenerii, pentru asigura exercitarea cu succes a atribuțiilor aferente poziției.
F. METODOLOGIE DE LUCRU ȘI RAPORTARE
Consultantul va exercita atribuții indicate în termenii de referință, precum și în baza planului de lucru stabilit de conducerea ECCM.
Consultantul va raporta săptămânal privind activitățile implementate, în cadrul ședințelor de lucru al ECCM, precum și va elabora un scurt raport lunar, în care se vor reflecta toate activitățile realizate, impactul acestora și livrabile.
G. CERINȚE PRIVIND CALIFICAREA
Cerințele minime de calificare obligatorii:
- Studii de licență în drept;
- Experiența de muncă dovedită în domeniul dreptului de cel puțin 3 ani, preferabil în protecția consumatorilor sau în domenii conexe;
- Cunoștințe aprofundate despre legislația națională și europeană în materie de protecția consumatorilor, precum și despre reglementările relevante relației dintre consumator și profesionist;
- Aptitudinea de a efectua studii/cercetări;
- Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator;
- Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române, ruse și engleze, la nivel de utilizator avansat.
Cerinţe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Experiența de muncă în domeniul protecției consumatorilor;
- Studii de master/doctor în drept
- Experiența de muncă în cadrul ONG-urilor;
- Experiența de reprezentare în fața autorităților publice și/sau în instanța de judecată;
- Capacitatea de a analiza și sintetiza informații complexe, formulând soluții juridice eficiente;
- Aptitudini de negociere și mediere, esențiale în gestionarea litigiilor.
H. EVALUAREA CANDIDAȚILOR
Evaluarea candidaților se va efectua în 2 etape: evaluarea dosarului și proba interviu, conform TERMENILOR DE REFERINȚĂ (accesează link-ul).
DOSARUL DE APLICARE
Dosarele de aplicare vor fi transmise prin email la mihaelapascal2018@gmail.com până la 15 noiembrie 2024, ora 18:00 și vor conține:
- CV-ul actualizat;
- Scrisoare de motivare în care se va prezenta experiența și expertiza ofertantului în următoarele domenii:
Efectuarea de studii/cercetări;
Experiența practică în activități de reprezentare;
Experiența în interacțiune cu autorități publice;
Experiență de lucru în cadrul autorităților cu funcții de protecție a consumatorilor;
Experiență de lucru în sectorul asociativ;
Experiență de lucru cu mediul de afaceri și cetățenii.
- Copia diplomei de licență și/sau masterat și/sau doctorat;
- Scrisori de recomandare de la angajatorii/clienții precedenți;
- Alte documente relevante, la discreția aplicantului.
Întrebările de clarificare pot fi transmise la aceiași adresă de email, până la 01 noiembrie 2024 ora 18:00.